Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på ultralyd i dag igjen og... 

*trommevirvel*

Det blir sannsynligvis ei jente!!  

Og jeg som har hatt guttefølelse hele tiden :P

Ellers så fikk hun sett hjertet i dag og alt var fint :):) :laugh:

Nå gleder jeg neg skikkelig til å kjenne noe bevegelse,  for det har jeg fortsatt ikke kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jente i magen :) har du morkaken foran siden du ikke kjenner liv enda? Og når var termindato? Tror vi er i samme termingruppe på babyverden hvis du har samme profilbilde der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, QBee skrev:

Gratulerer med jente i magen :) har du morkaken foran siden du ikke kjenner liv enda? Og når var termindato? Tror vi er i samme termingruppe på babyverden hvis du har samme profilbilde der :) 

Ja det har jeg :) morkaka på fremsiden altså.

Ja er på babyverden :) Hva heter du der? Jeg er gardinstanga :)

Termin 09 oktober 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente! :nordvesta: Jeg vil også ha UL-bilde der det går an å se at det er et menneske! :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 16.5.2017 den 13.25, Ruccula skrev:

Ja det har jeg :) morkaka på fremsiden altså.

Ja er på babyverden :) Hva heter du der? Jeg er gardinstanga :)

Termin 09 oktober 

 

Heter Oktomom på bv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 21+0 :)

Ikke mye særlig nytt å meddele, var på ny sånn angst samtale på sykehuset.  Det gikk jo greit, selv om de glemmer historien min for hver gang jeg er der, så jeg begynner å bli lei av å skulle fortelle. Det er jo liksom ikke så kult å fortelle om. 

Jeg sa at jeg må få noe avklaring ganske snart, for jeg må få mulighet til å bytte sykehus og lete etter andre alternativer om de sier nei,  så kan ikke gå rundt og leve i uvisshet 3 mnd til. 

Ellers har mannen kjøpt noen billige dopler fra kina som han fikk i dag. Han lekte jordmor og smurte på gel og lette rundt på magen min :fnise:. Og han fant hjertelyden til den lille med en gang. Hennes hjertelyd høres ut som et lite tog, ganske anderledes enn mitt eget :ninuskapus:

Ellers er formen fortsatt kjempe bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer på å endre navn på dagboka, bort fra Rucculas prøvdeagbok... Eller blir det for freidig tenker dere? :P

Jeg er jo fortsatt på prøveforumet også.. :P kan man flytte hele dagboka eller må jeg begynne på nytt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg sitter og lurer på å endre navn på dagboka, bort fra Rucculas prøvdeagbok... Eller blir det for freidig tenker dere? :P

Jeg er jo fortsatt på prøveforumet også.. :P kan man flytte hele dagboka eller må jeg begynne på nytt?

 

Tenker det er innafor å flytte dagboka når man har passert uke 20 :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg sitter og lurer på å endre navn på dagboka, bort fra Rucculas prøvdeagbok... Eller blir det for freidig tenker dere? :P

Jeg er jo fortsatt på prøveforumet også.. :P kan man flytte hele dagboka eller må jeg begynne på nytt?

 

Du kan flytte. Bare send pm til moderator eller lag innlegg i forumhjelpunderforum. Absolutt innafor med flytting og nytt navn ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.5.2017 den 15.58, Ruccula skrev:

I dag er jeg 21+0 :)

Ikke mye særlig nytt å meddele, var på ny sånn angst samtale på sykehuset.  Det gikk jo greit, selv om de glemmer historien min for hver gang jeg er der, så jeg begynner å bli lei av å skulle fortelle. Det er jo liksom ikke så kult å fortelle om. 

Jeg sa at jeg må få noe avklaring ganske snart, for jeg må få mulighet til å bytte sykehus og lete etter andre alternativer om de sier nei,  så kan ikke gå rundt og leve i uvisshet 3 mnd til. 

Ellers har mannen kjøpt noen billige dopler fra kina som han fikk i dag. Han lekte jordmor og smurte på gel og lette rundt på magen min :fnise:. Og han fant hjertelyden til den lille med en gang. Hennes hjertelyd høres ut som et lite tog, ganske anderledes enn mitt eget :ninuskapus:

Ellers er formen fortsatt kjempe bra! 

Hei! Jeg legger igjen et lite spor i dagboka di her - har vært snikleser ei stund.. :fnise: Jeg har termin ca 3 uker før deg. Venter også ei lita jente (selv om jeg, som deg, mente det var en gutt på vei..) :P 

Er det ikke de samme folkene du snakker med på sykehuset hver gang? Eller det de samme, uten at de greier å følge med fra gang til gang? Så unødvendig å måtte begynne fra start ved hver samtale! Jeg skal også snart på fødselssamtale og er veldig spent på det. 

Gratulerer så mye med jente på vei! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, OffTheBlock skrev:

Hei! Jeg legger igjen et lite spor i dagboka di her - har vært snikleser ei stund.. :fnise: Jeg har termin ca 3 uker før deg. Venter også ei lita jente (selv om jeg, som deg, mente det var en gutt på vei..) :P 

Er det ikke de samme folkene du snakker med på sykehuset hver gang? Eller det de samme, uten at de greier å følge med fra gang til gang? Så unødvendig å måtte begynne fra start ved hver samtale! Jeg skal også snart på fødselssamtale og er veldig spent på det. 

Gratulerer så mye med jente på vei! :hjerte:

Så koslig at du har fulgt meg litt på veien, det synes jeg er utrolig hyggelig :)

Og gratulerer sååå mye med graviditet og jente i magen :ninuskapus:

Det er de samme menneskene jeg har snakket med og det er jo et bittelite sykehus, så det er litt utrolig at jeg må ta samme historien om og om igjen. Det er jo ingen solskinns historie som jeg trives med å fortelle liksom. Jeg spurte dem forrige gang om de ikke skriver referater og legger i min journal... Men nei,  de tar det på husk virker det som.

Nå teller jeg dagene frem til jeg skal snakke med en av overlegene på sykehuset om 3 uker. Da vil jeg kreve en eller annen form for avklaring,  for jo lenger de lar meg gå å vente, jo færre alternativer blir jeg sittende igjen med. Jeg tenker på bytte av sykehus osv 

Lykke tiø med din samtale! Er dette ditt første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ruccula skrev:

Så koslig at du har fulgt meg litt på veien, det synes jeg er utrolig hyggelig :)

Og gratulerer sååå mye med graviditet og jente i magen :ninuskapus:

Det er de samme menneskene jeg har snakket med og det er jo et bittelite sykehus, så det er litt utrolig at jeg må ta samme historien om og om igjen. Det er jo ingen solskinns historie som jeg trives med å fortelle liksom. Jeg spurte dem forrige gang om de ikke skriver referater og legger i min journal... Men nei,  de tar det på husk virker det som.

Nå teller jeg dagene frem til jeg skal snakke med en av overlegene på sykehuset om 3 uker. Da vil jeg kreve en eller annen form for avklaring,  for jo lenger de lar meg gå å vente, jo færre alternativer blir jeg sittende igjen med. Jeg tenker på bytte av sykehus osv 

Lykke tiø med din samtale! Er dette ditt første barn?

Tusen takk! Veldig morsomt å lese i dagboka når vi er såpass på samme sted i "prosessen". :) Dette er vår første ja - så alt er veldig nytt og uvant. 

Kanskje dumt av meg å si det, men så utrolig dårlig det opplegget på sykehuset hørtes ut! Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal greie å gjøre en god jobb for deg hvis de går rundt å tar det på husken? :glare: Det er både fordeler og ulemper med små sykehus altså.. Jeg er også usikker på hvor jeg skal føde, og tror jeg kommer til å bestemme meg etter fødselssamtalen. Det nærmeste sykehuset (35 min unna) er et lite et, og har ganske dårlig rykte som fødested. Men vil jeg ha et større sykehus er det 2 timer reisevei, og det er kanskje ikke helt optimalt ut når man er helt ny på dette og kanskje ikke greier å reagere tidsnok til å komme seg til sykehuset :P 

Er det noen frist på når man må bestemme seg for sykehusvalg der du er? Her jeg bor er det ikke praksis med søknad om fødeplass i følge jordmor. Men man kan i teorien bli henvist til nærmeste sykehus ved fødselen hvis man ikke har avklaring på forhånd, har jeg skjønt.  Håper overlegen kan gi noen avklaring - det skjønner jeg godt at du begynner å ønske deg nå! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OffTheBlock skrev:

Tusen takk! Veldig morsomt å lese i dagboka når vi er såpass på samme sted i "prosessen". :) Dette er vår første ja - så alt er veldig nytt og uvant. 

Kanskje dumt av meg å si det, men så utrolig dårlig det opplegget på sykehuset hørtes ut! Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal greie å gjøre en god jobb for deg hvis de går rundt å tar det på husken? :glare: Det er både fordeler og ulemper med små sykehus altså.. Jeg er også usikker på hvor jeg skal føde, og tror jeg kommer til å bestemme meg etter fødselssamtalen. Det nærmeste sykehuset (35 min unna) er et lite et, og har ganske dårlig rykte som fødested. Men vil jeg ha et større sykehus er det 2 timer reisevei, og det er kanskje ikke helt optimalt ut når man er helt ny på dette og kanskje ikke greier å reagere tidsnok til å komme seg til sykehuset :P 

Er det noen frist på når man må bestemme seg for sykehusvalg der du er? Her jeg bor er det ikke praksis med søknad om fødeplass i følge jordmor. Men man kan i teorien bli henvist til nærmeste sykehus ved fødselen hvis man ikke har avklaring på forhånd, har jeg skjønt.  Håper overlegen kan gi noen avklaring - det skjønner jeg godt at du begynner å ønske deg nå! :)

 

Aner ikke noe om frister, jeg har ikke fylt ut noe som helst. Lurer på om jeg bare automatisk har blitt plassert på det lille sykehuset.

må snakke med fastlegen om dette. Sykehuset jeg skal til har også et meget frynsete rykte dessverre.  Er ikke alt for mange år siden fødeavdelingen ble stengt pga at flere barn døde av grove feil. De har heller ikke barnelege der. 

Men!! De sier at det har skjedd store forandringer og at det skal være veldig bra der nå, jeg ser de får masse skryt osv. så det har vel skjedd store forvedringer. Jeg har 5 min dit og 40 min til et svært sykehus, jeg synes det er et vanskelig valg. 

Det lille sykehuset har en lang liste med restriksjoner, hvor de ikke får ta imot barn. Feks hvis barnet er litt for tidlig født, at mor er overvektig,  svangerskaps diabetes osv...  

Dette synes jeg også er litt ubehagelig,  for det betyr i teorien at man ikke vet hvor man skal være fordi man kan når som helst bli flyttet. 

Det blir forhåpentligvis bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...