Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du datet en overvektig kvinne som har en herlig personlighet?

Nei tror ikke det :)

Det svir ikker sant?

Nå vet du hvordan noen damer har det?

Anonymkode: fdb3a...8b4

Det kan jeg ikke avvise at jeg ville gjort, men det er likevel noe annet.  En veldig overvektig person signaliserer at helse og et aktivt liv kanskje ikke er så viktig for han/henne. Det blir noe ganske annet enn karrierevalg.

Og hva skulle svi? Selv er jeg ingeniør og har aldri jobbet i butikk. Likevel,.. rundt meg må folk slutte pga oljekrisen og dersom jeg kommer i samme situasjon så kan det godt hende at jeg i en periode må jobbe i butikk. At min "markedsverdi" som følge av dette vil komme til å synke da, forekommer meg temmelig latterlig.

Anonymkode: 30996...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette for date og parforhold eller gjør du dette på byen også?

Er dette kravene dine hvis du skal ha en elsker også? Hvis du driver med den slags :)

Blir du seksuelt opphisset av karriere og viktige jobber?

Du må ikke svare hvis du ikke vil. 

Anonymkode: fdb3a...8b4

Har til gode å finne meg partner på byen, min erfaring er at folk du treffer på byen er ute etter ons og det har jeg aldri drevet med, men ja jeg ville selvsagt spurt personen hva han drev med, hvis jeg hadde truffet noen på byen.

Jeg blis seksuelt avtent at menn i butikkjobber i alle fall. Jeg tenner på menn med ambisjoner, menn med drive, som har en plan for karrieren sin. Jeg er også sånn og ønsker en lik partner. Jeg er i 30 årene så jeg "leker ikke" når det gjelder partnervalg, jeg er i en alder der jeg tenker langsiktig om en partner.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Tjah, det er ulike lønninger - om det er Rema 1000 så er det jo ikke så veldig attraktivt? Hmmmmmmm men det kan jo være at han på sikt blir forfremmet til butikksjef :)
Og om han jobber i klesbutikk eller tv-butikk, så går de pent kledd, og de får provisjon i tillegg til fast lønn, pluss en fet bonus til jul. En jeg kjenner som jobber på Expert får 50 tusen i julebonus :)

Anonymkode: 817b8...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette for date og parforhold eller gjør du dette på byen også?

Er dette kravene dine hvis du skal ha en elsker også? Hvis du driver med den slags :)

Blir du seksuelt opphisset av karriere og viktige jobber?

Du må ikke svare hvis du ikke vil. 

Anonymkode: fdb3a...8b4

Jeg er enig med hun som skrev dette. Jeg går ikke på byen, da jeg er gift.  Men jeg søkte spesielt en partner på mitt eget utdanningsnivå. Ønsket en mann som jeg kunne ha gode faglige diskusjoner med, og en som hadde samme interesser som meg. Heldigvis traff jeg min mann mens vi studerte. Og vet du hva, vi har nå voksne barn som også ser etter partnere på deres eget nivå. Og det gjelder både sønnene og datteren vår. Selvfølgelig kan de være sammen med en som har en bijobb i en butikk mens de studerer, men ingen av barna våre kunne tenke seg seriøse forhold til noen som ikke planlegger studier eller er i gang med studier. Dette er ikke fordi noen ser ned på folk uten utdanning , men fordi ambisjoner er viktige og lange studier er med på å utvikle mennesker. Like barn leker faktisk best. 

Anonymkode: 2459e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke avvise at jeg ville gjort, men det er likevel noe annet.  En veldig overvektig person signaliserer at helse og et aktivt liv kanskje ikke er så viktig for han/henne. Det blir noe ganske annet enn karrierevalg.

Og hva skulle svi? Selv er jeg ingeniør og har aldri jobbet i butikk. Likevel,.. rundt meg må folk slutte pga oljekrisen og dersom jeg kommer i samme situasjon så kan det godt hende at jeg i en periode må jobbe i butikk. At min "markedsverdi" som følge av dette vil komme til å synke da, forekommer meg temmelig latterlig.

Anonymkode: 30996...e55

Nei vet du hva! Virkelig? Er det så anderledes? Det må da være mer overfladisk og velge bort en person på grunn av utseende enn karriere. En persons karrierevalg signaliserer noe om hvilke prioriteringer man har i livet, og som oftest noe om personligheten/bakgrunnen til dette mennesket. 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere burde velge butikkansatte som partnere, pga om butikkansatte måtte finne seg andre lavtlønte, så ville de ha problemer med å komme seg inn på boligmarkedet. 
Om de finner seg en ingeniør, så vil de ha en mer normal økonomi til å unne seg ulike velferdsgoder som andre tar for gitt i dagens samfunn.

 

Anonymkode: 817b8...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja takk, heller en hyggelig, varm, snill, god, veltalende og reflektert mann som jobber på butikk enn en fordomsfull drittsekk som er revisor.

De som jobber i butikk fyller også en viktig funksjon for fellesskapet. Denne opptattheten av å vise frem status, penger, symboler, er ikke en konkurranse jeg deltar eller vil delta i.

Det er det indre jeg faller for, ikke det ytre.

Anonymkode: 7017c...95c

Ja for det er de to valgene man har :rolleyes: De som jobber i butikk er reflekterte og snille, mens de meg utdannelse er drittsekker :sarkasme: 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat noe nytt at kvinner trekkes mot ambisiøse menn med gode økonomiske utsikter, og det er heller ikke kulturbetinget. Når det kommer til egenskaper som er uunnværlige hos en potensiell partner skal man kunne med ca 92, 2 % sannsynlighet kunne forutsi kjønnet til en person basert på hva han eller hun ser etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har til gode å finne meg partner på byen, min erfaring er at folk du treffer på byen er ute etter ons og det har jeg aldri drevet med, men ja jeg ville selvsagt spurt personen hva han drev med, hvis jeg hadde truffet noen på byen.

Jeg blis seksuelt avtent at menn i butikkjobber i alle fall. Jeg tenner på menn med ambisjoner, menn med drive, som har en plan for karrieren sin. Jeg er også sånn og ønsker en lik partner. Jeg er i 30 årene så jeg "leker ikke" når det gjelder partnervalg, jeg er i en alder der jeg tenker langsiktig om en partner.

Anonymkode: b16c9...e72

Ok. Da skjønner jeg:)

Anonymkode: fdb3a...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med hun som skrev dette. Jeg går ikke på byen, da jeg er gift.  Men jeg søkte spesielt en partner på mitt eget utdanningsnivå. Ønsket en mann som jeg kunne ha gode faglige diskusjoner med, og en som hadde samme interesser som meg. Heldigvis traff jeg min mann mens vi studerte. Og vet du hva, vi har nå voksne barn som også ser etter partnere på deres eget nivå. Og det gjelder både sønnene og datteren vår. Selvfølgelig kan de være sammen med en som har en bijobb i en butikk mens de studerer, men ingen av barna våre kunne tenke seg seriøse forhold til noen som ikke planlegger studier eller er i gang med studier. Dette er ikke fordi noen ser ned på folk uten utdanning , men fordi ambisjoner er viktige og lange studier er med på å utvikle mennesker. Like barn leker faktisk best. 

Anonymkode: 2459e...c42

Aha, er alle i omgangskretsen deres slik? Kunne dere blitt venn med folk som jobber i butikk, hvis dere har god kjemi og interesser ?:)

Anonymkode: fdb3a...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke avvise at jeg ville gjort, men det er likevel noe annet.  En veldig overvektig person signaliserer at helse og et aktivt liv kanskje ikke er så viktig for han/henne. Det blir noe ganske annet enn karrierevalg.

Og hva skulle svi? Selv er jeg ingeniør og har aldri jobbet i butikk. Likevel,.. rundt meg må folk slutte pga oljekrisen og dersom jeg kommer i samme situasjon så kan det godt hende at jeg i en periode må jobbe i butikk. At min "markedsverdi" som følge av dette vil komme til å synke da, forekommer meg temmelig latterlig.

Anonymkode: 30996...e55

Håper du ikke mister jobben din:)

Men jo, karrierevalg for noen damer kan sidesettes med menn som ønsker en normalvektig dame. 

Anonymkode: fdb3a...8b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha, er alle i omgangskretsen deres slik? Kunne dere blitt venn med folk som jobber i butikk, hvis dere har god kjemi og interesser ?:)

Anonymkode: fdb3a...8b4

Ja, det kunne jeg nok. Hvis vi hadde matchet med hensyn til interesser eller engasjement, så vi sikkert der.  Det er jo ikke det at jeg ikke kan snakke med eller ikke liker mennesker uten utdanning . For all del, det finnes masse hyggelige folk som jobber i butikk, men som ektefelle ønsket jeg noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og jobber i matbutikk. Har utdanning, men pga. dårlige tider er det nærmest umulig å få jobb innen det feltet jeg er utdannet i. Jeg trives kjempe godt med å jobbe i butikk jeg, hjelper kunder, gir god service og tar gjerne en prat med kunder om tips til mat etc. Kan godt se for meg å bli butikksjef hvis jeg ikke får til noe med det jeg er utdannet som. Er vel også hemmelig små forelska i en kunde, hun er bare så fin! Men, jeg antar at jeg ikke har sjangs da siden jeg "kun" jobber i matbutikk og ikke har noe mellom ørene.

 

Anonymkode: e1048...f4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva! Virkelig? Er det så anderledes? Det må da være mer overfladisk og velge bort en person på grunn av utseende enn karriere. En persons karrierevalg signaliserer noe om hvilke prioriteringer man har i livet, og som oftest noe om personligheten/bakgrunnen til dette mennesket. 

Anonymkode: b16c9...e72

Ja, det synes jeg det er. Om man er sterkt overvektig så signaliserer man at helse og kosthold ikke er så viktig for vedkommende. Jeg vil tro at dette er faktorer som betyr mye mer for en partner enn hvor han eller hun jobber.

Mener du altså at min "markedsverdi" vil synke dersom jeg av en eller annen grunn må slutte å jobbe som ingeniør og begynne i butikk? Jeg har fortsatt den samme utdannelsen og intellektuelle nivå. Det er jo riv ruskende idiotisk. De som mener dette kan da bare være svært snevre gullgravere?

Anonymkode: 30996...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. september 2016 at 11.56, AnonymBruker skrev:

De som ikke vil date en fyr som jobber i butikk... Hva er egentlig galt med dere? Tror dere menn hadde vært like dømmende når det kommer til yrke hos partner? Jeg syns dette er helt utrolig og jeg håper jeg aldri kommer borti noen av dere. For min del spiller det liten rolle om hun er vaskedame eller direktør om bare kjemien og dialogen er god. Dette bekrefter vel egentlig det man vet om mange jenter/damer. De velger partner etter status. 

Anonymkode: 30996...e55

Og menn velger partner etter utseende. Cry me a river. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg det er. Om man er sterkt overvektig så signaliserer man at helse og kosthold ikke er så viktig for vedkommende. Jeg vil tro at dette er faktorer som betyr mye mer for en partner enn hvor han eller hun jobber.

Mener du altså at min "markedsverdi" vil synke dersom jeg av en eller annen grunn må slutte å jobbe som ingeniør og begynne i butikk? Jeg har fortsatt den samme utdannelsen og intellektuelle nivå. Det er jo riv ruskende idiotisk. De som mener dette kan da bare være svært snevre gullgravere?

Anonymkode: 30996...e55

For noen som ikke har noen ambisjoner i karrierelivet utover det å arbeide i butikk tilsier det at utdanning og karriere ikke er så viktig for vedkommende. Dårlig match for en som verdsetter utdanning og karriere. 

På samme måte er en som ikke bryr seg om kosthold en dårlig match for noen som er veldig opptatt av det. 

Jeg synes det er fryktelig arrogant at du legitimerer dine egne preferanser, samtidig som du forkaster andres. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg det er. Om man er sterkt overvektig så signaliserer man at helse og kosthold ikke er så viktig for vedkommende. Jeg vil tro at dette er faktorer som betyr mye mer for en partner enn hvor han eller hun jobber.

Mener du altså at min "markedsverdi" vil synke dersom jeg av en eller annen grunn må slutte å jobbe som ingeniør og begynne i butikk? Jeg har fortsatt den samme utdannelsen og intellektuelle nivå. Det er jo riv ruskende idiotisk. De som mener dette kan da bare være svært snevre gullgravere?

Anonymkode: 30996...e55

Og å jobbe i kassa på Kiwi signaliserer at karriere ikke er viktig for vedkommende, det går jo ut på ett.

 

Ja, selvfølgelig.

Også kaldt mesteparten av den kvinnelige befolkning. 

Menn går etter utseende for å skaffe seg den mest fertile partneren som kan føde barn, kvinner går etter "forsørgeren" som kan ta vare på henne og hennes barn. Det er genetisk betinget. Hvordan kan du si at det ene er verre enn det andre. Begge deler er like logisk.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. september 2016 at 17.30, AnonymBruker skrev:

Ja, det kunne jeg nok. Hvis vi hadde matchet med hensyn til interesser eller engasjement, så vi sikkert der.  Det er jo ikke det at jeg ikke kan snakke med eller ikke liker mennesker uten utdanning . For all del, det finnes masse hyggelige folk som jobber i butikk, men som ektefelle ønsket jeg noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

Hvor har du det fra at mennesker som jobber i butikk ikke har utdanning? Jeg vet om opptil flere butikksjefer med bachelorgrader, så utdanning har de da.

Anonymkode: 7c2e3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovecraft

Er helt hårreisende å lese igjennom denne tråden og se alle de sinnsforvirrede personene som mener at folk som jobber i butikk ikke har utdanning. Hvem pokker tror du at dere er som dømmer slike folk? Dere anner jo ingen verdens ting om deres situasjon og person. Om det er slik dere ser på menn som jobber i butikk så ville jeg ikke hatt noe med dere å gjøre i det hele tatt. Denne tråden er så tragikomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest absolutt hele tråden,men jeg ser ikke problemet med å gå ut med eller ha et forhold med en mann som jobber i butikk. Kunne ikke ha brydd meg mindre så lenge jeg liker han. Jeg har aldri brydd meg om jobben eller utdanningen til en mann,og nå har jeg en kjæreste som ikke har noe høy lønn akkurat. Kommer til å ha høyere utdanning og tjene mer enn han når jeg er ferdig med utdanningen min.

Jeg ser jo mange kjekke og flotte menn når jeg er og handler på butikkene og kunne godt ha gått ut med noen av dem om jeg var singel :)

Anonymkode: a009a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...