Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Hva skal du bli? 

Jeg kan si så mye at det er innen helse. Men det er ikke sykepleie, selv om jeg prøvde det i starten. Det passet meg bare ikke, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 23. september 2016 at 20.31, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke singel da, men skulle jeg ut på markedet igjen så hadde det vært ganske uaktuelt med en som jobber i butikk. Hadde jeg vært 20, så kanskje, men ikke nå når jeg er 30 :) 

Anonymkode: b16c9...e72

Og hvorfor ikke når du er 30? Merkelig resonnement...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de lange rasjonelle innleggene er mye verre enn denne type innlegg som du skriver her... Tror jeg ser hvilke innlegg som er mest tomme..

Anonymkode: 98f8f...7dd


Det tror ikke jeg. Du er jo en av de som hisser deg opp over andres preferanser. Tar ikke din vurderingsevne særlig alvorlig.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nøste~ skrev:

Jeg kan si så mye at det er innen helse. Men det er ikke sykepleie, selv om jeg prøvde det i starten. Det passet meg bare ikke, dessverre. 

Synd, du hadde sikkert vært søt i uniform...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Jeg kan si så mye at det er innen helse. Men det er ikke sykepleie, selv om jeg prøvde det i starten. Det passet meg bare ikke, dessverre. 

Da vedder jeg en hundrings på at det er sosiologi eller vernepleie. Du formulerer deg ikke godt nok til å ha dratt i land 5 eller 6 i norsk, og kan med andre ord neppe ha kommet inn på medisin. 

Uansett; du er delvis unnskyldt fordi du er ung (og uvitende). Jeg skal innrømme at jeg var litt mer som deg før, men jeg ble eldre og klokere. Det vil sikkert skje med deg også. 

Anonymkode: 7c2e3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. september 2016 at 21.05, AnonymBruker skrev:

jeg ville i utgangspunktet aldri befunnet meg på en date med en mann som jobber i butikk.

Anonymkode: b16c9...e72

Ha ha, jeg ville definitivt ikke datet ei med en holdning som deg. Så fort slikt tankegods hadde kommet frem hadde jeg sluttet å treffe deg på dagen!

 

Anonymkode: fcef4...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det tror ikke jeg. Du er jo en av de som hisser deg opp over andres preferanser. Tar ikke din vurderingsevne særlig alvorlig.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

Syns det virker som om du hisser deg opp mer enn jeg gjør ;)

Anonymkode: 98f8f...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vedder jeg en hundrings på at det er sosiologi eller vernepleie. Du formulerer deg ikke godt nok til å ha dratt i land 5 eller 6 i norsk, og kan med andre ord neppe ha kommet inn på medisin. 

Uansett; du er delvis unnskyldt fordi du er ung (og uvitende). Jeg skal innrømme at jeg var litt mer som deg før, men jeg ble eldre og klokere. Det vil sikkert skje med deg også. 

Anonymkode: 7c2e3...575

Nei det er faktisk ingen av de der heller. Uansett har det ikke noe å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det virker som om du hisser deg opp mer enn jeg gjør ;)

Anonymkode: 98f8f...7dd

To innlegg i denne tråden jeg :) Du derimot står klar til å ta alle som uttrykker seg annerledes. Må være slitsomt.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske grei jobb selv men ville vært uhyre skeptisk til å date en person som ikke ville datet meg dersom jeg jobbet i butikk isteden. Uavhengig av om det var matbutikk eller klesbutikk. Det er en tankegang som er veldig overfladisk for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da vedder jeg en hundrings på at det er sosiologi eller vernepleie. Du formulerer deg ikke godt nok til å ha dratt i land 5 eller 6 i norsk, og kan med andre ord neppe ha kommet inn på medisin. 

Uansett; du er delvis unnskyldt fordi du er ung (og uvitende). Jeg skal innrømme at jeg var litt mer som deg før, men jeg ble eldre og klokere. Det vil sikkert skje med deg også. 

Anonymkode: 7c2e3...575

Jeg finner denne slutningen meget snodig da det jo er karaktergjennomsnitt som er avgjørende (og eventuelle andre poeng). Til din informasjon er det flere som har kommet inn på medisin med karakterene 3-4 i enkeltfag, og det uten å havne innunder en spesiell kvote. 

De fleste skriver vel uansett litt løsere på et allminnelig forum enn hva de ville gjort i skole- og jobbsammenheng. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Daria skrev:

Så selv har du ingen krav til en partner,  du bare tar det du kan få? 

Jeg skjønner ikke helt hva enkelte hisser seg sånn opp over i denne tråden.  Alle har preferanser og krav når det gjelder partner, men det varierer hva man vektlegger. Det som er viktig for meg kan vær fullstendig irrelevant for andre og omvendt. Hvorfor er noen preferanser så provoserende, mens andre er helt selvfølgelige?

Dessuten lurer jeg litt på dere som hevder at jobb, utdanning og yrkesvalg ikke sier noe som helst om en person - tror dere at det bare er noe man ramler ut i helt tilfeldig?  At hvorvidt du blir kokk eller sykepleier,  lege, musiker eller snekker er noe den enkelte har like lite  kontroll over som man har over været? Yrket ditt er ingen fasit til personligheten din, men for mange sier det en del om interesser, verdier, livsvalg og omgangskrets.  Utdanning og yrkesliv er med på å forme oss som mennesker - hadde jeg gjort et annet valg da jeg var 19, ville jeg sannsynligvis vært et annerledes menneske i dag. 

Men det er jo forklart flere ganger. Selv om der er en sammenheng, så er den ikke endelig og gjelder ikke for alle mennesker. Intelligente, samfunnsengasjerte mennesker blir da dømt på yrket sitt, selv i de situasjoner der de er smartere enn de som dømmer dem. Det kan også være flere grunner til at et intelligent menneske havner i yrker som ikke krever utdanning, det kan være grunnet interesser, overtaing av familiebedrift eller de hadde en tøff barndom som eksempler.

Det er greit å ville finne en som er intellektuelt lik, men å bruke utdanning som utgangspunkt er i beste fall upresist. Det er også noe avtennende ved mennesker som tror de er smartere og mer intellektuelle enn andre mennesker fordi de har en utdanning

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To innlegg i denne tråden jeg :) Du derimot står klar til å ta alle som uttrykker seg annerledes. Må være slitsomt.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

Jeg må ha misforstått, jeg trodde dette var et diskusjonsforum der man forklarer egne meninger så man lærer noe nytt ved å lese andre menneskers perspektiv. Men kanskje dette egentlig bare er en selvmasturberingstråd der man skryter av hvor mye bedre enn andre mennesker man selv er

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -jk- skrev:

Jeg har en ganske grei jobb selv men ville vært uhyre skeptisk til å date en person som ikke ville datet meg dersom jeg jobbet i butikk isteden. Uavhengig av om det var matbutikk eller klesbutikk. Det er en tankegang som er veldig overfladisk for meg. 

Helt enig. Jeg har også en grei jobb og mange år på universitet og høyskole bak meg. Hadde jeg møtt en person med Nøste sitt synspunkt ville jeg trukket meg unna. Ville ikke hatt henne som venn heller.. 

Anonymkode: 7c2e3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person, kvinne eller mann, er så uendelig mye mer enn "hva man jobber med". Nå synes jeg uansett at en butikkjobb (kassa på Rema) vitner om at man er sosial, har gode samarbeidsevner og at man trives med mennesker rundt seg. Dessuten er man sannsynligvis trygg på seg selv og ikke redd for at enkelte dømmer kun ut i fra jobben man har i øyeblikket.

Det jeg synes er interessant og tiltrekkende ved en mann er hans personlighet. At han er smart, har god humor, er empatisk og har et bra selvbilde. Dessuten er hobbyer og interesser veldig viktig. At han ikke er en "satt" fyr som kun er opptatt av status og et typisk A4-liv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trimsi skrev:

En person, kvinne eller mann, er så uendelig mye mer enn "hva man jobber med". Nå synes jeg uansett at en butikkjobb (kassa på Rema) vitner om at man er sosial, har gode samarbeidsevner og at man trives med mennesker rundt seg. Dessuten er man sannsynligvis trygg på seg selv og ikke redd for at enkelte dømmer kun ut i fra jobben man har i øyeblikket.

Det jeg synes er interessant og tiltrekkende ved en mann er hans personlighet. At han er smart, har god humor, er empatisk og har et bra selvbilde. Dessuten er hobbyer og interesser veldig viktig. At han ikke er en "satt" fyr som kun er opptatt av status og et typisk A4-liv. 

Nettopp! 

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

Jo jeg syns der absolutt er totalt misforstått "snobberi " å dra inn" matche intellektuelt" begrepet.  Lurer jo på hvor få folk man egentlig kjenner.

Jeg tør vedde en million på at ingen av de høyt utdannede  menn jeg kjenner hadde giddet å gi en kvinne med slike holdninger en sjanse heller.  Å tro man er intelligent pga utdannelse....vel da skulle man tro det kom flere Einsteiner til I Norge du.   Å tenke så banalt om en person -  å ikke forstå dybde er stusslig.   Alt annet enn smart.  Å ikke forstå hvor sammensatte menn, kvinner, forhold er,  finner jeg høyst merkverdig.   

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.9.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Nei, hvorfor skulle det være uaktuelt da? 

Om interesseområdene er delvis sammenfallende, og vi liker hverandres selskap, så skulle man jo være stokk dum om man lot yrket legge hindringer i veien.

Faglige dybdediskusjoner og utfordringer pleier folk som meg å ta på jobb. 

Anonymkode: 6e0ff...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 21.01, AnonymBruker skrev:

Dersom han oppriktig liker å jobbe i butikk og hver dag jobber for å bli den beste butikkansatte en kan treffe på, så ja. Jeg bryr meg ikke om hvor du jobber eller hva du jobber med, jeg bryr meg om holdningen din til livet.

 

Så dersom du er av typen som er ok med å tilbringe opp imot 1/3 av ditt voksne liv med å gjøre noe du ikke liker: da gidder ikke jeg kaste bort tid på deg. Det er bare tiltaksløst og dumt i et land der hvem som helst av oss kan bli akkurat det vi har lyst til. Vær noe du er god til. Og jobb for å bli bedre. Om du ikke gjør det så er du definitivt ikke den type menneske jeg liker å tilbringe tid med. Og de punktene gjelder for leger så vel som butikkansatte (vi har alle møtt udugelige leger som ikke bytter jobb, og jeg kaster definitivt ikke bort tid på dem på fritida).

Anonymkode: 212f5...99e

Man trenger ikke å jobbe i butikk for å mistrives med jobben sin. Jeg tror nok det er mange som har tatt utdannelse etter lønnsnivå, og angret på det mange ganger etterpå. fordi jobben ikke ble det de håpet på. 

En annen ting som jeg stusser over. Det virker på denne tråden som at de som jobber i butikk er enten ansatt i kassa på en matbutikk eller klesbutikk. Men det finnes så utrolig mange andre butikker rundt omkring, der det jobber dedikerte mennesker som er flinke i faget sitt. Om det er en kokk på en matvarebutikk med ferskvareavdeling, eller en  rørlegger i en rørleggerbutikk. Det kan være en økonom  som er butikksjef i en butikk eller en farmasøyt på et apotek. Alt dette er butikkmedarbeidere for meg som kunde. Og de gjør en kjempejobb hver eneste dag.   Ja takk til en mann uansett yrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smilo skrev:

Om det er en kokk på en matvarebutikk med ferskvareavdeling, eller en  rørlegger i en rørleggerbutikk. Det kan være en økonom  som er butikksjef i en butikk eller en farmasøyt på et apotek. Alt dette er butikkmedarbeidere for meg som kunde. Og de gjør en kjempejobb hver eneste dag.   Ja takk til en mann uansett yrke. 

Nettopp! Dette tror jeg folk glemmer helt. Jeg er selv sammen med en mann med utdanning som jobber i butikk fordi han trives med det! Lønna er også god :-) 

Anonymkode: 7c2e3...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...