Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du røper deg selv ganske mye når du svarer på en slik måte som du gjør nå. Du har helt rett i at mange sikkert hadde vært uenig uansett hva du hadde skrevet, men hadde du skrevet en fattet og gjennomtenkt forklaring på valget ditt så hadde du fremstått i ett mye bedre lys enn det motsatte. Ett slikt innlegg viser modenhet i det minste.

Anonymkode: a738f...7dd

Skal prøve på det til neste gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Jobb er jobb, så slenge de er i jobb eller under utdanning er det ingen dealbreaker.

Bryr meg ikke om de er septikktømmer, butikkansatt eller reder for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nøste~ skrev:

Kjemi er faktisk ikke alt her i verden. Skal det funke må det være noe bra på alle områder, inkludert jobb. 

De som tar det veldig tungt at folk velger bort mennesker med butikkjobb har sikkert en eller annen form for forbindelse med en slik jobb. Hvorfor ellers gidde å bli sure over at folk har preferanser. 

Selv hvor vondt det må være for deg å gi slipp på fordommene dine, så må jeg nok skuffe deg. Det var mitt innlegg du svarte på og selv er jeg lærer, så jeg har ingen slik forbindelse. Men jeg har noen år på baken, og det jeg ser er at viktigere enn å ha en statusjobb, er at partneren trives på jobb. Folk som trives på jobb har bedre livskvalitet og det igjen gjør at man får det bedre i forholdet. 

Anonymkode: 97f13...c31

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nøste~ skrev:

Nei. Vil ha en med utdanning.

Har en bror med både master og bachelor som likevell jobber i butikk fordi han liker det

Anonymkode: 6b3fa...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du kun velger partner etter kjemi er du en unik sjel. Hva med mål i livet? Barn/ikke barn? Alder? Kriminell bakgrunn? Livssyn? Politisk syn? Utseende? 

Og hvem har sagt at de som vektlegger dette er single? 

Anonymkode: 43712...f11

Som du ser av innlegget mitt, så nevnte jeg flere kvaliteter enn bare kjemi. Snillhet, glimt i øyet etc. Selvfølgelig er det en hel del grunnleggende ting som bør være på plass, men at jobb skal være på lista er ikke en av dem. Jeg er nok farget av å lese mye om folk som er single og som ikke forstår hvorfor de er det. Mitt innlegg er skrevet litt med tanke på dem. Selv er jeg dog ikke singel, men observerer generelt at fokuset på ytre atributter er stort i datingmarkedet. Jobb er for meg en ytre atributt. 

Anonymkode: 97f13...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som rangerer utifra yrke, er uansett bedritne og kyniske mennesker med pill råtten moral, og som ikke er verdt å samle på uansett:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner å bli uaktuelt straks han ikke klarer seg økonomisk og/eller ikke trives i jobben. En som jobber i butikk er ikke det første jeg ser etter, men det er faktisk viktige yrker som må besettes de også. Jeg sier dette, men tar også meg selv i å dømme litt raskt innimellom om yrke er en av få ting en vet om personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Og har vel egentlig innsett at når jeg blir forelska er alle disse "kravene" mine uaktuelle. Skulle ha en med utdannelse neste gang, var fast bestemt. Han jeg dater (og forhåpentligvis snart er sammen med) nå er langt fra utdannet til tross for at han er langt oppi 30 årene. Og hadde han jobbet i butikk hadde ikke det vært et problem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en bror med både master og bachelor som likevell jobber i butikk fordi han liker det

Anonymkode: 6b3fa...87a

Fint for han. Men om det er attraktivt å date en fyr som først bruker flere år på å utdanne seg og samtidig pådra seg gjeld (om han ikke bor hjemme gratis) for deretter bare jobbe i en butikk? Nei egentlig ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ikke det er noe problem. Det er verre med menn som ikke vil jobbe. Hvilket yrke en potensiell mann har er ikke særlig viktig. 

Anonymkode: 36779...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nøste~ skrev:

Skal prøve på det til neste gang. 

Må le altså. Tror menn med utdannelse skygger banen om du kommer med utsagn som at "menn uten utdanning er uaktuelle". Aldri møtt en intelligent OG utdannet mann som ikke hadde ristet på hodet av noe slikt.  Viser sterkt begrenset erfaring med det annet kjønn, fordomsfull og rigid til det latterlige.   Trenger utvikling, omgåes flere folk..

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må le altså. Tror menn med utdannelse skygger banen om du kommer med utsagn som at "menn uten utdanning er uaktuelle". Aldri møtt en intelligent OG utdannet mann som ikke hadde ristet på hodet av noe slikt.  Viser sterkt begrenset erfaring med det annet kjønn, fordomsfull og rigid til det latterlige.   Trenger utvikling, omgåes flere folk..

Anonymkode: 69a55...8e6

Jeg hadde ikke sagt til en fremtidig kjæreste "hallo, jeg trenger en mann med utdanning ellers er de ikke aktuell". Jeg hadde funnet ut av slikt og deretter tatt mine valg etter det. Jeg har sosiale antenner ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må le altså. Tror menn med utdannelse skygger banen om du kommer med utsagn som at "menn uten utdanning er uaktuelle". Aldri møtt en intelligent OG utdannet mann som ikke hadde ristet på hodet av noe slikt.  Viser sterkt begrenset erfaring med det annet kjønn, fordomsfull og rigid til det latterlige.   Trenger utvikling, omgåes flere folk..

Anonymkode: 69a55...8e6

Mens mange intelligente OG slanke kvinner hadde skygget menn som hadde sagt at "fyldige kvinner er uaktuelle". Åpenbart er jo ikke dette noe man diskuterer med en partner. Det dreier seg om sosiale ferdigheter. 

Jeg synes for øvrig at utseende er en langt mer overfladisk faktor man velger partner ut ifra enn interesser og mål innenfor utdanning og karriere. Hvor mange ganger er det ikke menn (og kvinner) avfeier en person på grunn av et mindre appellerende ytre? 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wanda Maximoff
Den 23.9.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Nei, så lenge det faktisk ligger en dybde i personligheten. Jeg har ikke vært borti menn som arbeider i butikk, generelt sett så skal jeg si at jeg har inntrykk av at det ikke er så mange av dem. Mange som jobber i butikk gjør det vell som en måte å skaffe litt ekstra penger ved siden av studiene. Studielånet er ikke akkurat noe å skryte av. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må le altså. Tror menn med utdannelse skygger banen om du kommer med utsagn som at "menn uten utdanning er uaktuelle". Aldri møtt en intelligent OG utdannet mann som ikke hadde ristet på hodet av noe slikt.  Viser sterkt begrenset erfaring med det annet kjønn, fordomsfull og rigid til det latterlige.   Trenger utvikling, omgåes flere folk..

Anonymkode: 69a55...8e6

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens mange intelligente OG slanke kvinner hadde skygget menn som hadde sagt at "fyldige kvinner er uaktuelle". Åpenbart er jo ikke dette noe man diskuterer med en partner. Det dreier seg om sosiale ferdigheter. 

Jeg synes for øvrig at utseende er en langt mer overfladisk faktor man velger partner ut ifra enn interesser og mål innenfor utdanning og karriere. Hvor mange ganger er det ikke menn (og kvinner) avfeier en person på grunn av et mindre appellerende ytre? 

Anonymkode: 43712...f11

Jeg  bivåner ikke  en idiotisk ting ved å applaudere noe annet.

Interesserr trenger ikke å være identisk med utdannelsen  heller!  Sorry , så monomane mennesker finner  jeg smule kjedelig. Om 90% av personlig identitet henger på utdannelsen.

 Har datet flere, kort og lengre forhold  med utdannelse( ikke utrolig fantastisk vanskelig,  eller mangel på folk I Norge som har det. Ingen knapphetsgode akkurat ), og snobberi mht jobb er skjeldent ogå hos de. Må være på KG at alle tror de er intellektuelle genier.  Hvor fins disse folkene irl, det lurer jeg på.

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nøste~ skrev:

Jeg hadde ikke sagt til en fremtidig kjæreste "hallo, jeg trenger en mann med utdanning ellers er de ikke aktuell". Jeg hadde funnet ut av slikt og deretter tatt mine valg etter det. Jeg har sosiale antenner ...

Yeah  right-;).

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...