Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yeah  right-;).

Anonymkode: 69a55...8e6

Tro hva du vil, det er uansett jeg som sitter på fasiten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

Du mener ikke seriøst at du tror man trenger å være mere intelligent ved å ha tatt utdanning,?!.

Har selv flere år på universitetet,  tror du jeg går rundt og føler  meg overlegent intellektuelt enn folk uten? Skulle jeg sett ned på stakkars tølperne  som bare kom seg gjennom høyskole??

Nei er det  MULIG å ha så lite  livserfaring, leve I en oppblåst boble og treffe så få menn!

Anonymkode: 69a55...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du mener ikke seriøst at du tror man trenger å være mere intelligent ved å ha tatt utdanning,?!.

Har selv flere år på universitetet,  tror du jeg går rundt og føler  meg overlegent intellektuelt enn folk uten? Skulle jeg sett ned på stakkars tølperne  som bare kom seg gjennom høyskole??

Nei er det  MULIG å ha så lite  livserfaring, leve I en oppblåst boble og treffe så få menn!

Anonymkode: 69a55...8e6

Har du gått mange år på universitetet uten å høre om Dunning-Kruger effekten? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

Og er man så enfoldig at det KUN er utdanning og jobb som er "fellespunktet" I møte med potensielle partnere? Latterlig. 

Anonymkode: 69a55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

Det er ikke selve yrket man reagerer på, det er fordommene mot menneskene som jobber i yrket. At man jobber i butikk betyr ikke at man ikke er engasjert politisk eller at man er smart. At man har en utdanning betyr ikke at man er intelligent og bryr seg om "intellektuelle" temaer. Selv om der skulle være en sammenheng, så er det fortsatt ganske tåpelig å velge bort absolutt alle av et yrke. Det eksisterer alltid en butikkmann i Norge et sted som er smartere enn dama som har en tilfeldig bachelor. Å velge kategorisk fra yrke er tåpelig, for det finnes mennesker i jobber uten utdanning som vil være smartere enn deg. Å tro noe annet vitner om en person som er litt for høy på seg selv pga 3 år på høyskole.

Og når jeg ser hvor mange kvinner med utdanning som syns det er logisk å tenke uten utdanning = uten ambisjoner og hjerne, så ser man jo veldig tydelig bevis på at utdanning ikke nødvendigvis = smart

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Har du gått mange år på universitetet uten å høre om Dunning-Kruger effekten? 

Bare de usedvanlig begavete , utrolig spesielle (buruglene) , de akademiske geniene på KG  som  som selvsagt spontant kan legge ut en lengre avhandling om den.

Anonymkode: 69a55...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg  bivåner ikke  en idiotisk ting ved å applaudere noe annet.

Interesserr trenger ikke å være identisk med utdannelsen  heller!  Sorry , så monomane mennesker finner  jeg smule kjedelig. Om 90% av personlig identitet henger på utdannelsen.

 Har datet flere, kort og lengre forhold  med utdannelse( ikke utrolig fantastisk vanskelig,  eller mangel på folk I Norge som har det. Ingen knapphetsgode akkurat ), og snobberi mht jobb er skjeldent ogå hos de. Må være på KG at alle tror de er intellektuelle genier.  Hvor fins disse folkene irl, det lurer jeg på.

Anonymkode: 69a55...8e6

Jeg skrev "interesser og mål innenfor utdanning og karriere". Jeg forventer at andre debattanter leser det jeg skriver fremfor å spinne på noe man har tatt ut fra løse luften. 

Jeg ser ikke hvorfor utdanning og karriere er et så ømtålig tema. For meg er dette viktig, og jeg ønsker en partner som også mener at dette er viktig. Jeg har det også så greit på datingområdet at jeg kan tillate meg å ha slike krav. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, amativeReflection skrev:

Har du gått mange år på universitetet uten å høre om Dunning-Kruger effekten? 

Når man leser kommentarer her, blir vel D-K effekten bekreftet! 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, tirben skrev:

Når man leser kommentarer her, blir vel D-K effekten bekreftet! 😀😀

Min assersjon om mine egne evner er som alltid ypperlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Nøste~ skrev:

Tro hva du vil, det er uansett jeg som sitter på fasiten.

Hva slags utdanning har du da? Må være noe ganske fancy siden du har slike krav. Medisin? Juss? Psykologi? Ind.øk? ALT annet kommer jo en hver idiot inn på i Norge.. Man er ikke smart selv om man studerer her, du vet det?

Anonymkode: 7c2e3...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utdanning har du da? Må være noe ganske fancy siden du har slike krav. Medisin? Juss? Psykologi? Ind.øk? ALT annet kommer jo en hver idiot inn på i Norge.. Man er ikke smart selv om man studerer her, du vet det?

Anonymkode: 7c2e3...575

Har jeg sagt at utdanningen må være fancy? Nei faktisk ikke. Utdanning generelt tenker jeg på. 

Veldig morsomt at folk tar sånn på vei her inne, ante ikke at dette temaet var et minefelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Er han ikke høyskole lektor, så kan det være det samme. Må ha noen og diskutere verdensproblemer med. Menn som jobber i butikk.  Nei takk. Har skyhøye krav om neste date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nøste~ skrev:

Har jeg sagt at utdanningen må være fancy? Nei faktisk ikke. Utdanning generelt tenker jeg på. 

Veldig morsomt at folk tar sånn på vei her inne, ante ikke at dette temaet var et minefelt.

Utdanning generelt? Det høres litt ut som du ikke har så fryktelig mye erfaring med utdanning egentlig. Du tenker nok at det er litt større og viktigere en det egentlig er. 

Anonymkode: 7c2e3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Har jeg sagt at utdanningen må være fancy? Nei faktisk ikke. Utdanning generelt tenker jeg på. 

Veldig morsomt at folk tar sånn på vei her inne, ante ikke at dette temaet var et minefelt.

Dersom man har en centimeter med empati og innsikt i andre mennesker, så er det veldig selvsagt hvorfor de reagerer. Og for de som ikke skjønner det, så er det jo bare å lese den rasjonelle forklaringen som er gitt flere ganger. Om man er nødt å hanskes med folk som bruker "sånn er det bare" som argument, så ser jeg ikke helt fordelen med å date noen med utdanning jeg da....

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Tillate meg å ha slike krav ".Fyyyyy  f! Dette er så patetisk og latterlig mann kan få det.  Rister oppgitt på hodet av så skammelig UINTELLIGENT  ytring. Ikke et snev av ydmyket ,NULL samfunnsforståelse og GARANTERT en mindre attraktivt sliter på dating markedet. Lykke til, trenger det - ; ).jeg svarer ikke mer på de forbaskede  molbo kommentarer.ER DET MULIG haha!

Anonymkode: 69a55...8e6

Dette har jo blitt til en ren komedie. Språket gjør det ikke akkurat bedre heller. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning generelt? Det høres litt ut som du ikke har så fryktelig mye erfaring med utdanning egentlig. Du tenker nok at det er litt større og viktigere en det egentlig er. 

Anonymkode: 7c2e3...575

Jeg holder på å utdanne meg nå, så jo jeg har erfaring med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne at det er så merkverdig at utdannede søker andre utdannede? Man vil vel ha en partner som matcher intellektuelt? Det ville i hvertfall jeg. Og fant det også. Jeg ønsker ikke en partner som har tatt utdanning på  " Livets harde skole". Ikke fordi jeg ser ned på dem eller tror jeg er bedre enn dem, men fordi jeg ikke ville hatt så mye til felles med dem. 

Forstår ikke hvorfor folk blir så rasende over at man stiller krav til en partner? For meg var det viktig å finne en jeg kunne leve med resten av livet., og da måtte jeg vite at vi hadde en del felles interesser og ambisjoner.  Kanskje ikke så merkverdig at folk finner hverandre på studiesteder eller arbeidsplasser.  Man ønsker å ha noe felles. Jeg kunne ikke vært sammen med en rusmisbruker eller en totalavholds,  eller en Jehovas vitne eller annen  religiøs mann, selv om sikkert mange av dem er hyggelige. Fatter ikke at dette er så kontroversielt?

Anonymkode: 2459e...c42

Fordi de ikke når opp selv. Du ser jo hvor hysterisk de blir. Innlegg etter innlegg. Kjenner jo sinnet deres gjennom skjermen. Tydeligvis mange som sliter med at noen har preferanser.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og er man så enfoldig at det KUN er utdanning og jobb som er "fellespunktet" I møte med potensielle partnere? Latterlig. 

Anonymkode: 69a55...8e6

Høy utdanning og overbetalt snobbejobb ser bedre ut en butikkmedarbeider i familiesammenkomster og andre sosiale happenings.

Anonymkode: 040de...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke når opp selv. Du ser jo hvor hysterisk de blir. Innlegg etter innlegg. Kjenner jo sinnet deres gjennom skjermen. Tydeligvis mange som sliter med at noen har preferanser.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

Ja, de lange rasjonelle innleggene er mye verre enn denne type innlegg som du skriver her... Tror jeg ser hvilke innlegg som er mest tomme..

Anonymkode: 98f8f...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...