tr.heimspia83 Skrevet 30. januar 2017 Forfatter #261 Skrevet 30. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
tr.heimspia83 Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #262 Skrevet 31. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
Jill Skrevet 31. januar 2017 #263 Skrevet 31. januar 2017 Ååh! Tenker mannen din ikke klarer å holde seg. Nei da, virker som dere har mye gøy å se frem til, så satser på tiden går fort frem til dere kan prøve igjen.
Pjusk Skrevet 31. januar 2017 #264 Skrevet 31. januar 2017 Hadde vært så gøy om du hadde fortsatt prøvingen så jeg ikke hadde følt meg så ensom med prøvingen nå som både Ruccula og Jill er gravide Neida, jeg skjønner godt at du vil vente så dere slipper november/desember-barn. Hadde sikkert ventet selv hadde det ikke vært for at denne kroppen tydeligvis er på bærtur Og så synes jeg egentlig at du er veldig flink som klarer å ta pause fra prøvinga, for jeg kjenner at jeg har litt vanskelig for å ta pause nå som vi endelig er i gang
tr.heimspia83 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #265 Skrevet 1. februar 2017 På 31. januar 2017 den 8.50, Jill skrev: Ååh! Tenker mannen din ikke klarer å holde seg. Nei da, virker som dere har mye gøy å se frem til, så satser på tiden går fort frem til dere kan prøve igjen. Nei han klarte ikke det nei Men "spruten" (kniiiis?) måtte han legge en annen plass! Hahahaha! FOR en dårlig morgen-humor
tr.heimspia83 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #266 Skrevet 1. februar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
Pjusk Skrevet 1. februar 2017 #267 Skrevet 1. februar 2017 Hva som skjedde med EL er jammen ikke godt å si, har ikke vært å se så lenge jeg har lett etter den i alle fall Så jeg er forberedt på at dette kan ta tid Hadde vært veldig gøy om det hadde klaffet for oss samtidig altså
Jill Skrevet 1. februar 2017 #268 Skrevet 1. februar 2017 4 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Nei han klarte ikke det nei Men "spruten" (kniiiis?) måtte han legge en annen plass! Hahahaha! FOR en dårlig morgen-humor Er forresten ikke noe å være grisesjalu på oss etter. Har nå gått ut av dpo-land og entret bekymrings-land..
tr.heimspia83 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #269 Skrevet 3. februar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
Jill Skrevet 3. februar 2017 #270 Skrevet 3. februar 2017 Tenk så gøy om hoppe av i svingen ikke funka!
tr.heimspia83 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #271 Skrevet 3. februar 2017 6 timer siden, Jill skrev: Tenk så gøy om hoppe av i svingen ikke funka!
tr.heimspia83 Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #272 Skrevet 4. februar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
miore Skrevet 4. februar 2017 #273 Skrevet 4. februar 2017 Hehe - kjipt med prøvepause, men det høres jo lurt ut å bli litt "kjent" med kroppen sin uten å tolke alt som graviditetssymptomer, egentlig! God helg til deg 1
tr.heimspia83 Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #274 Skrevet 4. februar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
Ruccula Skrevet 4. februar 2017 #275 Skrevet 4. februar 2017 11 timer siden, tr.heimspia83 skrev: dag 3 "dpo" Og "festesmerter" og øm i magen Herregud da kroppen! Slapp av! Spennende faktisk å se/merke hva som skjer med kroppen Rar, DET er den i hvertfall! I dag venter det undervisning på crosserne (syklene) og kveldstur på agendaen Minien skal ligge over til besteforeldrene sine, så da skal jeg og gubbelure på en hodelykt-tur i kveld. Kos her på morgenkvisten også gitt Åhhh, mannen min i blant Akkurat nå misunner jeg deg faktisk prøve pause! Jeg opplevde min måneds prøvepause som en lettelse! Det var rett og slett deilig og jeg var gladere Kos deg med mannen og minien og hunden
tr.heimspia83 Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #276 Skrevet 9. februar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83
Ruccula Skrevet 9. februar 2017 #277 Skrevet 9. februar 2017 7 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Oyoy, dagbok ja Sånn kort fortalt så har jeg gått igjennom de "fleste" symptomer hver syklus tydeligvis... Typ "festesmerter" på 3 dpo, irritabel mage, stikkinger og murringer i magen og humørsvingninger Sååå... Kroppen min er på en snurr! For 3 uker siden gikk jeg en runde hos Osteopat. Hun var litt merkelig, og jobbet på en HELT ny måte med kroppen. Ble helt rar i kroppen etterpå og på en måte "elekrisk" og "vibrerende" etterpå... Har i ettertid slitt vesentlig mindre med ryggsmertene og bekkenplagene. Og dette var etter EN behandling Var hos henne igjen i dag og vi snakket løst og ledig om masse rart. Skal på 3års kontroll etter slankeoperasjonen neste uke så var f.eks å tok blodprøver i dag. Etter hvert så følte jeg meg bekvem nok med å fortelle det som skjedde i høst og mine bekymringer omkring det med å ikke klare å bli gravid etterpå. Hun kunne fortelle meg at det er mange "prosesser" i kroppen min som ikke fungerer helt for tiden. Hun har jobbet en del med dem i dag, men det er tydelig at kroppen min har vært overarbeidet og gått i høygir de siste årene. Det har liksom ikke vært noe hvile i den grad at enkelte prosesser og systemer har dermed stengt seg av. Jeg er f.eks ALLTID kald. Fryser konstant! Det er en form for forsvarsmekanisme i kroppen da den prioriterer de vitale organene og stenger ned div. andre systemer... Hun tror at jeg mistet i høst fordi at kroppen min ikke var klar for å bære noe barn. Enkelt, greit og dønn ærlig. Hun tror ikke at det nødvendigvis var noe galt med celleklumpen, men at jeg ikke var "stabil" i kroppen for å klare den ekstra påkjenningen. Dels pga at jeg var nyoperert, kroppen sint og i ubalanse, samtidig som at det er en del prosesser og deler i midtregionen (mage/buk/nyrer/kjernen) som ikke fungerer slik de skal akkurat nå. Hun ønsket å jobbe en del med dem, for alt henger sammen. Alt fra hodepinene mine til det ømme bekkenet og vond rygg. Alt fokuseres fra midtpunktet i kroppen min. Hun mente også helt bestemt og var helt klar i talen om at vi skulle få ting "på plass" til vi skulle prøve igjen Ja, mye høres helt rart ut, men en osteopat er en videreutdannet fysioterapaut som går dypere/bredere inn i vevet i kroppen. Hun klarer å virvle seg rundt selve organene og bryte opp fibrene som holder selve ryggsøylen opp... Helt sært! Begge gangene jeg har vært hos henne så har hun jobbet mye med ryggraden, hoftene og midtregionen. En del på brystkassen og nakken... Og hver gang har jeg blitt øm/støl og "rar" i fingrene... Nå f.eks er det ømt å skrive på tastene fordi jeg kjenner meg utslitt i fingrene Er ikke DET rart? Så fremover skal vi ikke ha 30min behandlinger, men 60 min. Hun mener at hun ikke får nok tid til å behandle alt hun ønsker for å hjelpe meg med mine problemer, så det blir doble timer. For samme pris Godt å høre at det ikke er et "salgstriks" for å få lurt ut av pasienter mere penger å påstå at det er masse rart som må gjøres noe med..... Etter timen hos henne i dag så var jeg innom en butikk og kjøpte mange søte små magneter for kjøleskapet og pakket inn i en liten blå pakke til minien Ingen grunn, ingen feiring, ingen "flink gutt", men bare fordi han er han og jeg er SÅ glad for at han er en del av livet mitt! Ja, til tross for at han kjeftet på meg når vi skulle dra i dag fordi jeg ikke gjorde NOE rett Altså i hans 4årings øyne... Vi skal ha et møte i barnehagen neste uke som jeg og sambo har etterspurt. Minien er en tergelus. Veldig Men har blir slått/sparket og "tatt" av en annen gutt i bh daglig... Den andre gutten er "spesiell" og har spes-ped med seg 3 dager i uken for å følge med han. Han har lite språk, er nå 7 år og sliter med å forstå de sosiale rammene. Han klarer f.eks ikke å si unnskyld og skjønner ikke enkle ting som å spørre om å få noe og ikke bare ta fra de andre ungene lekene. I tillegg blir han sint på et brøkdels sekund og sparker, slår eller kaster noe etter den ungen han ikke er enig med. Vi hadde håpet at han skulle slutte i bh dette året for å begynne skole, men skulle gå om siste året i bh ford han ikke var moden for skolen... Så da ble vi alle andre på bh stuck med monsteret Minien vår er en sånn som er midt i mellom alt. Han trekker seg ikke unna og gjemmer seg slik enkelte andre barn gjør, samtidig som han ikke er de mest utagerende. Når året startet så ville minien "slå tilbake", og det har vi brukt 5 mnd på å få han til å skjønne at han IKKE skal gjøre. Og han hører (enda?) på foreldrene sine, og "tar imot" han da... Så den (la oss kalle han Apa for å legge et navn på en halvgal kid) Apa ender opp med at vår lille alltid kommer i skuddlinja. Ingen barn er engler og vi VET jo at vår terger bestekompisen og leter etter reaksjoner osv.. Så uskyldig er han nok IKKE! Men når det går så langt at alt han kan fortelle er at Apa har bitt han, klort han, kastet bok på han, sittet på han, sparket han osv osv, da er det på tide å ta en alvorsprat! Ja, minien har ikke hatt noe merker/sår/skader på seg. Men skal det være nødvendig å brekke en arm før man reagerer?!?! Nope, så nå blir det oppvaskmøte i bh! Når jeg hentet han på mandagen satt minien i fanget på ene voksen ansatte der fordi de skulle lese ei bok om ei ku på kjelke. Da kommer Apa og røsker boka ut av armene på minien. Når da den voksne sier at "nei Ape, du kan ikke bare ta boken, gi den tilbake!" så kaster han boken på mini og sparker etter han 3 ganger i lufta forran ansiktet hannes. Jeg stod i vinduet å så på når det skjedde og raste inn døra. Minien strigråt og var tydelig ille til mote... Det blikket fra den voksne der Hun sank ned i egen kropp og det var SÅ tydelig at det var ekkelt at jeg hadde sett hva som hadde skjedd. Etter å ha grått på fanget mitt i noen minutter så gikk vi inn igjen, og hun ansatte kom å sa beklager på vegne av Apa. Apa hadde sagt unnskyld og nå var alt greit igjen... Nei, det var ikke det!! På vei hjem fra bh var minien stille og rar. Spurte om turen de hadde vært på var fin, men det hadde den ikke. Apa hadde sittet på han og hoppet. Fikk så vondt i magen sin når det skjedde, hadde enda vondt i magen. Men altså! Om en unge på 7 SITTER på en 4åring og HOPPER! Skal det egentlig gå ann at får lov til å skje?!?!? Så nå får de holde et ekstra øye med idioten, og holde de to litt separert. For vi som par og voksne er faktisk like ressurs-sterke og tiltaks-mennesker som foreldrene hans! Og ja det er "bare 4 mnd igjen". Men 4 mnd med psykisk OG fysisk terrior, det er lenge for et lite barn! Har sovet i 2 timer etter behandlingen nå og skal få på meg noen klær... Lage en stoooor kopp kaffe og tusse bort til bh. Har ikke tenkt å kjefte eller mase på minien om å bli med hjem i dag, for vi ender ALLTID opp med ukoselig stemning ved avreise fordi han har det så gøy i bh og sliter med å stoppe leken. Det er så tøft å koble ut leken og inn med en annen ting.... Så i dag skal jeg avvente litt og ta det slik han selv tenker. Orker ikke den konstante kranglingen som det (dessverre) blir/er med en 4åring som prøver å finne ut av både seg selv, regler og det at han har en stemme og en mening. Huff så fælt å høre om miniens opplevelser i barnehagen Ja greit, apa er et barn ned spesielle behov, men det blir bare HEEELT feil hvis han får lov til å ødelegge og skade andre barn uten at det får konsekvenser. Jeg forstår godt at du innkaller til skikkelig oppvask ja, jeg hadde vært rasende og krevd forbedringer!! Kan dere evt snakke med foreldrene til apa også? Vet de hva som foregår? Fysj! jeg ønsker dere lykke til, og hold oss oppdatert Spennende å lese om osteopatens funn! På en måte godt dere har noen måneder prøve pause, så har du tid til å få kroppen i skikkelig balanse igjen
miore Skrevet 9. februar 2017 #278 Skrevet 9. februar 2017 (endret) Oj, nå ble jeg sinna på juniors vegne Jeg hadde IKKE taklet det så profesjonelt som deg om jeg hadde sett noen oppføre seg sånn mot snuppis! -snip- redigert for å verne om privatlivet til Tr.heimspia83 Endret 10. februar 2017 av miore 1
Selena81 Skrevet 9. februar 2017 #279 Skrevet 9. februar 2017 Hei tr.heimspia83.. Har lest dagboka di som gjest helt siden du gikk gravid med nr. 1. Men det du skriver nå om 7 åringen i bhg som har spesielle behov reagerer jeg faktisk på. Du kaller en 7 åring for en idiot?en gutt som tydeligvis har store utfordringer..og noen av de svarene du får her.."spes.ped-ungen"?vel..syns du burde tenke deg om før du legger ut sånne innlegg..Ja, skjønner godt at du er frustrert på din sønns vegne, og ja, bgh virker slapp..men ta det opp i det møtet du prater om å tenk deg om 2 ganger før du legger ut sånne innlegg?har et barn som har hatt spesialpedagog selv en liten periode(ikke av samme årsaker som du beskriver her). Er det ikke nok stigmaer i samfunnet allerede?bare se på noen av tilsvarene du får her. Håper det ordner seg med sønnen din da for ingen barn fortjener å ha det sånn i bhg uansett årsak og hva som ligger bak. 2
Ruccula Skrevet 9. februar 2017 #280 Skrevet 9. februar 2017 41 minutter siden, Selena81 skrev: Hei tr.heimspia83.. Har lest dagboka di som gjest helt siden du gikk gravid med nr. 1. Men det du skriver nå om 7 åringen i bhg som har spesielle behov reagerer jeg faktisk på. Du kaller en 7 åring for en idiot?en gutt som tydeligvis har store utfordringer..og noen av de svarene du får her.."spes.ped-ungen"?vel..syns du burde tenke deg om før du legger ut sånne innlegg..Ja, skjønner godt at du er frustrert på din sønns vegne, og ja, bgh virker slapp..men ta det opp i det møtet du prater om å tenk deg om 2 ganger før du legger ut sånne innlegg?har et barn som har hatt spesialpedagog selv en liten periode(ikke av samme årsaker som du beskriver her). Er det ikke nok stigmaer i samfunnet allerede?bare se på noen av tilsvarene du får her. Håper det ordner seg med sønnen din da for ingen barn fortjener å ha det sånn i bhg uansett årsak og hva som ligger bak. Hva med svarene hun fikk?? begge vi to som svarte var enige om at dette var også de voksne og barnehagens skyld. Men kan virkelig ikke la et barn ødelegge livene til mange andre barn. Jeg som foreldre hadde ikke godtatt det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå