Gå til innhold

Jeg har gått ned 50 kilo, og vil gjerne hjelpe andre.


Idasweet899

Anbefalte innlegg

Gjest Cyrus
På 4.4.2017 den 12.25, Idasweet899 skrev:

En liten oppdatering, lenge siden sist.. vekten står igrunn litt stille, går opp og ned fra 67-70. Lurer på hva jeg gjør feil. Kanskje jeg spiser for lite.. ønsker å ligge på en vekt rundt 63.. 

spiser igrunn sunt, men har tenkt litt over at om jeg spiser for lite, kanskje kroppen holder fast på flesket.. Lei..... 

Noen tips?

Psmf i 1 uke pleier å sette fart på sakene igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annypanny

Vanvittig bra jobbet TS!!!

Jeg har lest gjennom hele tråden, og er litt satt ut over hvor mye negative kommentarer det er her, og jeg skjønner ikke hvorfor? Hva har TS gjort galt egentlig? Det virker som om enkelte leter bevisst etter det negative, vrir og vender på ting og henger seg opp i små detaljer bare for å lage litt styr, og det er så synd! TS har gjort en fantastisk jobb som de færreste greier! Det er lov å være stolt! Det er lov å vise det frem! Og at hun tilbyr seg å hjelpe andre er vel bare bra? Hun sier jo ikke at hun er et orakel som sitter med alle de riktige svarene, men at hun kan gi råd basert på egen erfaring. Er det ikke det forumet er til da? Om man leter finner man sinnsykt mange tråder der folk spør om hjelp og råd til hvordan man kan ned i vekt. Her har man en som har greid det og som tilbyr seg å hjelpe med gode råd basert på egen erfaring! Så vær takknemlige for det folkens :) La oss heller heie hverandre frem og ikke trykke hverandre ned og bevisst lete etter feil og mangler!

TS, du har virkelig gjort en formidabel jobb, og du ser fantastisk ut! Respekt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 3.20, Marion1985 skrev:

Vanvittig bra jobbet TS!!!

Jeg har lest gjennom hele tråden, og er litt satt ut over hvor mye negative kommentarer det er her, og jeg skjønner ikke hvorfor? Hva har TS gjort galt egentlig? Det virker som om enkelte leter bevisst etter det negative, vrir og vender på ting og henger seg opp i små detaljer bare for å lage litt styr, og det er så synd! TS har gjort en fantastisk jobb som de færreste greier! Det er lov å være stolt! Det er lov å vise det frem! Og at hun tilbyr seg å hjelpe andre er vel bare bra? Hun sier jo ikke at hun er et orakel som sitter med alle de riktige svarene, men at hun kan gi råd basert på egen erfaring. Er det ikke det forumet er til da? Om man leter finner man sinnsykt mange tråder der folk spør om hjelp og råd til hvordan man kan ned i vekt. Her har man en som har greid det og som tilbyr seg å hjelpe med gode råd basert på egen erfaring! Så vær takknemlige for det folkens :) La oss heller heie hverandre frem og ikke trykke hverandre ned og bevisst lete etter feil og mangler!

TS, du har virkelig gjort en formidabel jobb, og du ser fantastisk ut! Respekt! :) 

Thank yoouu <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, i slutten av mai veide jeg ca 73 kg, nå veier jeg endelig 65,0 kg :D jobbet for det altså..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En ting; du skrev på HD sin tråd at du spiste smågodt her om dagen og at du ble skikkelig dårlig av det. Men på en veldig åpen facebookgruppe skriver du at du har spist masse godteri idag, og at det er første gang på lenge?🙈 

Anonymkode: b200f...4cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du var dritfin før du gikk ned i vekt!

Anonymkode: dc245...94a

Really.. takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2016 den 7.26, Idasweet899 skrev:

Hei.

Jeg startet min livsstilsendring etter 2 tette svangerskap for 3 år og 7 mnd siden. Jeg har brukt veldig lang tid på dette, for det er det som funker. Man må jo legge om livsstilen sin totalt. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men ble det da jeg fikk en depresjon etter min første fødsel. La på meg ekstremt mye flere mnd etter fødselen. Men fant ut at slik skulle ikke jeg ha det. Derfor tok jeg grep, og det var absolutt ikke lett. Jeg tenkte bare å være åpen for å la dere spørre meg om det dere måtte lure på!
 

Helt rått! Du kan virkelig være stolt av deg selv:)

Det skal sies at du så flott ut før også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.9.2016 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Da spiser du for mye. Slutt å misunne og vær ærlig med deg selv.

Anonymkode: 6bf38...bf0

Vet kommentaren er snart et år gammel, men følte for å kommentere likevel. :-)

Det er nok ikke bestandig så enkelt. Ofte så spiser de som aldri legger på seg mer enn de som lett legger på seg. Forklaringen på at det er stor forskjell på hvordan kroppen reagerer hos overvektige (og mange normalvektige), og slanke personer som sliter med å legge på seg, er hvilket mikrobiom vi genetisk er født med. Mikrobiom er betegnelsen på hvordan vår tarmflora er sammensatt, og senere forskning viser at her skiller det mye mellom mennesker. 

Den genetiske sammensetningen av vår tarmflora (vårt mikrobiom) er noe vi har svært liten påvirkning på. Og de fleste som mener de kan noe om hvordan overvektige kan gå ned i vekt, og gjerne aldri har hatt ekstra fett på kroppen, har ofte dette mikrobiomet. Og de tror selvsagt at alle er som de selv! Derfor er det lett å tenke at alle som er overvektige er late og spiser for mye hele tiden. Klart, som oftest er det jo en usunn livsstil (for mye sukker og andre karbohydrater) som er årsaken til overvekt, men man er mer disponibel og det er vanskeligere å gå ned i vekt for disse.

En del mennesker har en tarmflora som slipper karbohydrater raskt igjennom tarmslimhinnen og inn i blodet, noe som resulterer i en rask blodsukkerstigning med påfølgende rask økning i insulinproduksjonen. Dette gjør at kroppen lagrer fett. De som har en tarmflora som slipper karbohydrater sakte igjennom slimhinnen og inn i blodet reagerer helt annerledes på dagens normalkost (les; høyt karboinntak). De legger ikke på seg av raske karbohydrater fordi blodsukkeret stiger sakte og kontrollert, det samme gjør insulinet.

For hun/han anonyme som kommenterte at hadde gått ned 4 kg uten å ha gjort noe, og nå var for tynn; Dette er mest sannsynlig grunnen for det, og det føles nok like ille som det er å bli overvektig! 

Anonymkode: 8a6c4...fa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 25.7.2017 den 18.25, Idasweet899 skrev:

Huff det høres fælt ut, elsker frokost og må spise hver 3 time ellers blir jeg grinete ;)

Er enig med gjest tralalo. Det er overhodet ikke fælt. ;) Anbefaler dog å kombinere det med et lavkarbokosthold. Høres ut som at du sliter med lavt blodsukker, og det er ikke spesielt godt. En av grunnene for at jeg valgte LK, hvertfall - man slipper høyt og lavt blodsukker! :)  Og humøret holdes også oppe, samtidig som at vekta kryper nedover. ^^ Men uansett, bra jobba! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jobba! :)

Jeg har selv gått ned 70 kg, og har noen kilo til før jeg er der jeg vil være. Man må nesten bare regne med at ting går litt opp og ned innenfor et par kilo, sånn er det jo. 

Ang. lavkarbokosthold: jeg var lavkarber i mange år. Og jeg har fremdeles en del av verdiene der med meg, slik som at jeg spiser lite lettprodukter, steker heller i smør enn margarin osv. MEN, for min del fungerte aldri lavkarbokosthold skikkelig fordi jeg er for glad i karbohydrater. Så for min del har det fungert mye bedre å rett og slett telle kalorier og heller spise sjokolade innen en begrenset mengde, framfor å nekte meg det og deretter sprekke herfra til evigheten. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Dette er en gammel tråd, men jeg åpnet profilen min igjen nå, og gikk igjennom tråden.. litt artig og se tilbake.. mye har skjedd siden sist, men vekten har jeg holdt nede :) Så det ble en varig livsstilsendring for min del ❤️ 

Mye kan skje på 3 år, og mitt liv har tatt en hel ny vending. Drømmer går i oppfyllelse for de som aldri gir opp :) Fått meg jobb som veileder innenfor det alternative, og ting går virkelig min vei :)

Håper dere andre har lykkes i deres drømmer og mål også ;* 



 

69630732_196797624658800_2391873650340589493_n.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2020 den 7.11, Idasweet899 skrev:

Dette er en gammel tråd, men jeg åpnet profilen min igjen nå, og gikk igjennom tråden.. litt artig og se tilbake.. mye har skjedd siden sist, men vekten har jeg holdt nede :) Så det ble en varig livsstilsendring for min del ❤️ 

Mye kan skje på 3 år, og mitt liv har tatt en hel ny vending. Drømmer går i oppfyllelse for de som aldri gir opp :) Fått meg jobb som veileder innenfor det alternative, og ting går virkelig min vei :)

Håper dere andre har lykkes i deres drømmer og mål også ;* 



 

69630732_196797624658800_2391873650340589493_n.jpg

Så fin du er.

Sitter i sofaen og er litt trist nå. Vekta viser 80, og jeg har 20 kg som jeg ønsker å bli kvitt. Er 159 høy.

Født to barn (2 og 4 år) Fikk kroppen raskt «tilbake» etter nr 1, men etter nr 2 ble ting vanskelig. Det var mye inn og ut av sykehus med han i ett års tid. Jeg spiste mer og mer usunt. Har ikke klart å legge bort dette, selvom livet er så mye lettere nå.

Spiser smågodt hver dag. MÅ ha det. Hva er ditt beste tips til å gå forbi godteriet i butikken ? Hva sier du til deg selv? Handlevaner osv? (Har ingenting i huset) 

Anonymkode: 391c6...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 7.11, Idasweet899 skrev:

Dette er en gammel tråd, men jeg åpnet profilen min igjen nå, og gikk igjennom tråden.. litt artig og se tilbake.. mye har skjedd siden sist, men vekten har jeg holdt nede :) Så det ble en varig livsstilsendring for min del ❤️ 

Mye kan skje på 3 år, og mitt liv har tatt en hel ny vending. Drømmer går i oppfyllelse for de som aldri gir opp :) Fått meg jobb som veileder innenfor det alternative, og ting går virkelig min vei :)

Håper dere andre har lykkes i deres drømmer og mål også ;* 



 

69630732_196797624658800_2391873650340589493_n.jpg

Har du noen konto i sosiale medier nå? Fulgte deg både på blogg og insta før🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hyaluronica skrev:

Har du noen konto i sosiale medier nå? Fulgte deg både på blogg og insta før🌸

Elvenprincesse på insta, og der finner du resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så fin du er.

Sitter i sofaen og er litt trist nå. Vekta viser 80, og jeg har 20 kg som jeg ønsker å bli kvitt. Er 159 høy.

Født to barn (2 og 4 år) Fikk kroppen raskt «tilbake» etter nr 1, men etter nr 2 ble ting vanskelig. Det var mye inn og ut av sykehus med han i ett års tid. Jeg spiste mer og mer usunt. Har ikke klart å legge bort dette, selvom livet er så mye lettere nå.

Spiser smågodt hver dag. MÅ ha det. Hva er ditt beste tips til å gå forbi godteriet i butikken ? Hva sier du til deg selv? Handlevaner osv? (Har ingenting i huset) 

Anonymkode: 391c6...5c6

Du må ikke ha det.. hjernen din må ha det. Du må rett og slett bare kutte det ut.. spis litt sjokolade iblant, det gjør jo jeg også.. det handler om mengden, og hvor ofte.. :) men og spise godteri hver dag er ikke bra verken for psyken eller fysisk helse. Jeg fikk nok av usunne vaner og overvekt, likte ikke det jeg så i speilet. Det er vanskelig, men verdt det :) , man klarer det man virkelig vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Idasweet899 skrev:

Du må ikke ha det.. hjernen din må ha det. Du må rett og slett bare kutte det ut.. spis litt sjokolade iblant, det gjør jo jeg også.. det handler om mengden, og hvor ofte.. :) men og spise godteri hver dag er ikke bra verken for psyken eller fysisk helse. Jeg fikk nok av usunne vaner og overvekt, likte ikke det jeg så i speilet. Det er vanskelig, men verdt det :) , man klarer det man virkelig vil! 

Riktig oppsummert.

De fleste lurer seg selv med dette, bruker det gjerne som belønning 1 gang i uken eller noe. For de skal KOSE seg! Lurer seg selv trill rundt.

Godteri/søtsaker er designet som heroin: å gjøre hjernen din avhengig. Skremmende at så få mennesker forstår dette selv.

Anonymkode: 46222...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Idasweet899 skrev:

Elvenprincesse på insta, og der finner du resten :)

Er det du som maler alle de maleriene..? 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, addict skrev:

Er det du som maler alle de maleriene..? 🤯

mange av de er mine kunstbilder og malerier, ja :) men ikke alle, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...