Gå til innhold

Må jobbe juleaften. Alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nååå ser jeg at det var gammel tråd😅 lurer på om det ordnet seg

Anonymkode: 8d6b0...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 28.3.2017 den 14.35):

Fordi én alenemor (uten familie og med barnefar bosatt i utlandet) som sliter med å dekke én vakt (da begge de faste barnevaktene er opptatt den aktuelle dagen), ber om innspill til måter å løse dette på FIRE MND før aktuell vakt?

Anonymkode: 96ce0...a75

Nei, fordi så mange oppfordrer henne til og skulke jobben, for det hadde de gjort.. barna først, at en har søkt på en jobb og skrevet en kontrakt spiller tydeligvis ingen rolle når en er alenemor ( i følge enkeltes svar i tråden ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har krav på tilrettelegging. Punktum!

Anonymkode: cfc75...fae

Dette. Vet tråden er gammel, men dette er det riktige svaret. Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet turnus i helsevesenet i 20 år. Dette kan leder ordne om hun er vil.  Du har sagt deg villig til å ta andre vakter. Du kan ikke gå fra ungene alene, så om leder ikke vil, så har du min fulle forståelse om du tar en sykedag. 

Anonymkode: c9866...6b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2016 den 16.22):

Hvor bor du ts?

Hvis du bor på samme sted, kan jeg godt ha ungene. Det passer greit i alder med mine. 

Anonymkode: 4e3a5...f2e

Om attenårige jenta følger med på lasset kan de passes hjemme hos meg også.

 

Seriøst så må ts bytte vakt med kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Flamme said:

Dette. Vet tråden er gammel, men dette er det riktige svaret. Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge.

Hvilken tilrettelegging? Hva innebærer det?

Anonymkode: 5d8e5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Realverdien said:

Seriøst så må ts bytte vakt med kollega.

Seriøst så var det 5 år siden, så det spiller ikke stor rolle lenger. 😛 

Anonymkode: 5d8e5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst så var det 5 år siden, så det spiller ikke stor rolle lenger. 😛 

Anonymkode: 5d8e5...36b

Hvorfor bruker du AB funksjonen på en slik post? Er genuint nysgjerrig.

 

Og moddene bruker energi på å banne brukere for å være kritisk til 'kast ham ut' mantraet ved å beskylde brukere for 'oppfordringer til vold', men de kan'ke stengen en tråd fra 2016 som threadomances? Jaja. Dårlig mod kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Realverdien said:

Hvorfor bruker du AB funksjonen på en slik post? Er genuint nysgjerrig.

Fordi at jeg har opplevd forfølgelse og trakassering når jeg skriver under brukernavn.

Anonymkode: 5d8e5...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken tilrettelegging? Hva innebærer det?

Anonymkode: 5d8e5...36b

Vel, arbeidsgiver er pliktig til å så langt det overhodet er mulig uten vesentlig ulempe for bedriften å tilpasse arbeidstider og arbeidsoppgaver til egentlig alle ansatte, men spesielt de som forsørger små barn. Er en egen lovtekst, ikke tid til å finne fram nå, men det er reelt. Så lenge det finnes andre vakter kan man ikke få en aleneforsørger til å jobbe nattevakt feks. Eller la oss si at hun må levere i barnehagen kl 07, men arbeidsdagen begynner 06. Da må arbeidsgiver tilpasse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (2 minutter siden):

Vel, arbeidsgiver er pliktig til å så langt det overhodet er mulig uten vesentlig ulempe for bedriften å tilpasse arbeidstider og arbeidsoppgaver til egentlig alle ansatte, men spesielt de som forsørger små barn. Er en egen lovtekst, ikke tid til å finne fram nå, men det er reelt. Så lenge det finnes andre vakter kan man ikke få en aleneforsørger til å jobbe nattevakt feks. Eller la oss si at hun må levere i barnehagen kl 07, men arbeidsdagen begynner 06. Da må arbeidsgiver tilpasse. 

Tull og tøys. 

Anonymkode: 7ac29...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull og tøys. 

Anonymkode: 7ac29...ea5

Bare å begynne å lese på arbeidsmiljøloven 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2016 den 15.54):

Jeg jobber som sykepleier og er 100 prosent alene med to barn. Far har flyttet til utlandet. Jeg har ingen nær familie i nærheten eller generelt familie igrunn. Altså ingen hjelp der. Julen feirer vi oss tre sammen, barna er 4 og 7 år gamle. Jeg har blitt satt opp på jobb kveld kl 15-23 juleaften og det er et stort problem. Leder vet veldig godt situasjonen min, og jeg tilbydde meg og heller jobbe dag evt fra 8-15 for da kunne en nabo passe dem imens, men denne naboen skal dra selv til sin familie på kvelden. Leder sa nei og til slutt "vi får se hva vi får til" men jeg har en dårlig følelse. Barna mine kan ikke være alene hjemme som 4 og 7 åring, hvorfor er det så vanskelig å løse dette? Jeg skjønner det at de fleste ønsker å være hjemme på juleaften, men i mitt tilfellet har jeg ikke noe valg. Hvem skal ta seg av ungene mine på juleaften? Jeg prøver å fikse dette i god tid, men hva gjør jeg hvis ikke det går. Jeg KAN faktisk ikke jobbe den dagen. Er det noen som har noen råd her? Jeg er helt fortvila. 

Anonymkode: 06753...1d4

Når du jobber i den bransjen så ikke regn med et ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flamme skrev (1 minutt siden):

Bare å begynne å lese på arbeidsmiljøloven 👌

Den kan jeg godt. Du får sitere og henvise til paragrafen du mener underbygger påstander som at bedrifter skal tilrettelegge arbeidsoppgaver og arbeidstider for alle ansatte. 😂

Anonymkode: 7ac29...ea5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (3 minutter siden):

Når du jobber i den bransjen så ikke regn med et ja. 

Tipper det har ordnet seg på 5 år 

Anonymkode: f6392...8a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel var du da du ble gravid?

Anonymkode: b6018...771

Hva har DET med saken å gjøre? 😂

Anonymkode: f6392...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har DET med saken å gjøre? 😂

Anonymkode: f6392...8a7

Nysgjerrig. Hun er tross alt alenemor. Ser nå at tråden er gammel....

Anonymkode: b6018...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2016 den 16.01):

Åååå så lei jeg er av alenemødre som skal ha tilrettelegging for alt mulig! Det vet jo at det før eller siden blir din tur å måtte jobbe julaften, da må du han en plan for hvordan det skal løses. Det skal virkelig ikke gå utover en annen kollega at du ikke har en barnefar eller et sosialt nettverk å støtte deg på. Forstår godt sjefen din jeg, du må ta din del som alle andre. Du skal vel ha fri nyttår, pinse, påske, 17.mai og sfo-ferien også da eller? du er jo alenemor må vite. Enten innviterer du den familien du har til deg, sender ungene dit, eller betaler en kolla grisegodt for å ta vakten.

Anonymkode: cc6f6...70c

Sympatisk innlegg.. Det er da ikke hennes feil at barnefaren flytta til utlandet? Hun prøver jo å ordne dette i god tid. Det er viktigere for en 4- og 7-åring å være med noen de kjenner på julaften enn andre helger/helligdager, det skjønner vel du og. Hadde hun vært min kollega hadde jeg stilt opp, selv om jeg ELSKER julaften og å være med familie. Barna kommer først.

 

Edit: Litt rask på avtrykkern, så ikke at innlegget er fem år gammelt...

Endret av LillEve
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (2 minutter siden):

Sympatisk innlegg.. Det er da ikke hennes feil at barnefaren flytta til utlandet? Hun prøver jo å ordne dette i god tid. Det er viktigere for en 4- og 7-åring å være med noen de kjenner på julaften enn andre helger/helligdager, det skjønner vel du og. Hadde hun vært min kollega hadde jeg stilt opp, selv om jeg ELSKER julaften og å være med familie. Barna kommer først.

Hva vet du om det? :)

Anonymkode: b6018...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...