Gå til innhold

Må jobbe juleaften. Alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier og er 100 prosent alene med to barn. Far har flyttet til utlandet. Jeg har ingen nær familie i nærheten eller generelt familie igrunn. Altså ingen hjelp der. Julen feirer vi oss tre sammen, barna er 4 og 7 år gamle. Jeg har blitt satt opp på jobb kveld kl 15-23 juleaften og det er et stort problem. Leder vet veldig godt situasjonen min, og jeg tilbydde meg og heller jobbe dag evt fra 8-15 for da kunne en nabo passe dem imens, men denne naboen skal dra selv til sin familie på kvelden. Leder sa nei og til slutt "vi får se hva vi får til" men jeg har en dårlig følelse. Barna mine kan ikke være alene hjemme som 4 og 7 åring, hvorfor er det så vanskelig å løse dette? Jeg skjønner det at de fleste ønsker å være hjemme på juleaften, men i mitt tilfellet har jeg ikke noe valg. Hvem skal ta seg av ungene mine på juleaften? Jeg prøver å fikse dette i god tid, men hva gjør jeg hvis ikke det går. Jeg KAN faktisk ikke jobbe den dagen. Er det noen som har noen råd her? Jeg er helt fortvila. 

Anonymkode: 06753...1d4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten spørre kollegaene dine om å bytte innbyrdes.

Helst ei vakt som er like viktig som julaften. 

Jeg byttet f.eks seinvakt julaften mot seinvakt nyttårsaften, samt jeg tok 1 januar med ei som er ung og fri og ville helst feste nyttårsaften. 

Edit;

Altså, det ble to vakter jeg byttet med henne

Endret av skruf
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pushet litt til på leder, og tilbudt meg andre "vanskelige" dager. Og så hadde jeg spurt kollegaer om å bytte. Er det for eksempel noen muslimer der? På jobben min tar muslimene gjerne julekvelden:)

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse