Gå til innhold

Må jobbe juleaften. Alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper at tråden "Alenemor må jobbe i påsken" snart kommer. 

Anonymkode: 72031...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er ikke akkurat god reklame når det gjelder å ansette alenemødre.

Anonymkode: b7f3e...678

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er ikke akkurat god reklame når det gjelder å ansette alenemødre.

Anonymkode: b7f3e...678

Fordi én alenemor (uten familie og med barnefar bosatt i utlandet) som sliter med å dekke én vakt (da begge de faste barnevaktene er opptatt den aktuelle dagen), ber om innspill til måter å løse dette på FIRE MND før aktuell vakt?

Anonymkode: 96ce0...a75

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi én alenemor (uten familie og med barnefar bosatt i utlandet) som sliter med å dekke én vakt (da begge de faste barnevaktene er opptatt den aktuelle dagen), ber om innspill til måter å løse dette på FIRE MND før aktuell vakt?

Anonymkode: 96ce0...a75

Og bestemmer seg for å drite i jobben og kollegaene sine? Ja, det er en grunn til det. Og mange andre alenemødre er like. (og før du flyr i flint og knuser tastaturet ditt av å skrive så hardt i sinne så er det selvsagt de som også ikke er slik).

Anonymkode: 87b7d...d39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og bestemmer seg for å drite i jobben og kollegaene sine? Ja, det er en grunn til det. Og mange andre alenemødre er like. (og før du flyr i flint og knuser tastaturet ditt av å skrive så hardt i sinne så er det selvsagt de som også ikke er slik).

Anonymkode: 87b7d...d39

Gjorde ts det altså? Da regner jeg med at du klarer vise meg hvor ts skrev det ;) 

Anonymkode: 96ce0...a75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde ts det altså? Da regner jeg med at du klarer vise meg hvor ts skrev det ;) 

Anonymkode: 96ce0...a75

Det står heller ingen steder at hun IKKE gjorde det...

Anonymkode: 72031...b0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi én alenemor (uten familie og med barnefar bosatt i utlandet) som sliter med å dekke én vakt (da begge de faste barnevaktene er opptatt den aktuelle dagen), ber om innspill til måter å løse dette på FIRE MND før aktuell vakt?

Anonymkode: 96ce0...a75

...og at et skokk med andre alenemødre slenger seg på og støtter opp om det, ikke minst.

Anonymkode: b7f3e...678

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står heller ingen steder at hun IKKE gjorde det...

Anonymkode: 72031...b0f

Nei, men vi må nesten diskutere med de fakta vi er forelagt, ikke de fantasi-scenarioene som passer agendaen vår best, eller hva?

Anonymkode: 96ce0...a75

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og at et skokk med andre alenemødre slenger seg på og støtter opp om det, ikke minst.

Anonymkode: b7f3e...678

Nå lurer jeg på om vi har lest samme tråd? Så vidt jeg husker fikk TS ganske mange gode tips til løsninger som ikke involverte "å drite i jobben og kollegaene sine".

Anonymkode: 96ce0...a75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan lage så mye styr av en julaften. Lett skulle jeg tatt den vakten hvis dette var min kollega. Barna mine har sin far og masse familie rundt seg den kvelden. Jeg har også familien rundt meg hele året. Tenk å være så alene. Tenker at det heller ikke burde vært problem å kunne dele opp vakten slik at 2 personer fikk "halv" jul. Nå er ikke jeg sykepleier, men å dele opp vakten hos oss går I tilfelle bra. Jeg er den eneste hos oss som jobber hver eneste jul og nyttår, men kommer alltid hjem til middagen. Men hadde ikke vært vanskelig å be I denne situasjonen

Anonymkode: 298e1...2dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 22.43, AnonymBruker skrev:

At folk kan lage så mye styr av en julaften. Lett skulle jeg tatt den vakten hvis dette var min kollega. Barna mine har sin far og masse familie rundt seg den kvelden. Jeg har også familien rundt meg hele året. Tenk å være så alene. Tenker at det heller ikke burde vært problem å kunne dele opp vakten slik at 2 personer fikk "halv" jul. Nå er ikke jeg sykepleier, men å dele opp vakten hos oss går I tilfelle bra. Jeg er den eneste hos oss som jobber hver eneste jul og nyttår, men kommer alltid hjem til middagen. Men hadde ikke vært vanskelig å be I denne situasjonen

Anonymkode: 298e1...2dc

Så fint for deg. For mange av oss andre så er julen en høytid vi foretrekker å feire med vår egen familie, og ikke å måtte ta andre sine vakter grunnet deres dårlige planlegging.

Anonymkode: 87b7d...d39

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 31.8.2016 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som sykepleier og er 100 prosent alene med to barn. Far har flyttet til utlandet. Jeg har ingen nær familie i nærheten eller generelt familie igrunn. Altså ingen hjelp der. Julen feirer vi oss tre sammen, barna er 4 og 7 år gamle. Jeg har blitt satt opp på jobb kveld kl 15-23 juleaften og det er et stort problem. Leder vet veldig godt situasjonen min, og jeg tilbydde meg og heller jobbe dag evt fra 8-15 for da kunne en nabo passe dem imens, men denne naboen skal dra selv til sin familie på kvelden. Leder sa nei og til slutt "vi får se hva vi får til" men jeg har en dårlig følelse. Barna mine kan ikke være alene hjemme som 4 og 7 åring, hvorfor er det så vanskelig å løse dette? Jeg skjønner det at de fleste ønsker å være hjemme på juleaften, men i mitt tilfellet har jeg ikke noe valg. Hvem skal ta seg av ungene mine på juleaften? Jeg prøver å fikse dette i god tid, men hva gjør jeg hvis ikke det går. Jeg KAN faktisk ikke jobbe den dagen. Er det noen som har noen råd her? Jeg er helt fortvila. 

Anonymkode: 06753...1d4

Du bytter med noen av kollegaene dine. I verste fall om ingen vil bytte så får du ta en "sykt barn dag/syk barnepasser"... ikke noe å gjøre med det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint for degengangsange av oss andre så er julen en høyti d vi foretrekker å feire med vår egen familie, og ikke å måtte ta andre sine vakter grunnet deres dårlige planlegging.

Anonymkode: 87b7d...d39

Jeg ser den hvis dette skjer hele tiden, men dårlig planlegging er jeg uenig i

 

Anonymkode: 298e1...2dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er sykepleier. I følge han er det muligheter. Han har selv vært alene med barn, men sjefen var alltid grei og satt han ikke opp sånn. Man kan benytte seg av en nødrett at man ikke har noen til å passe barna sier han. Det vil hun få da yngste er så liten i alder. Å la barna være uten tilpass vil være å etterlate de i en hjelpeløs tilstand, det er ikke lov. Virker som hun bare ville ha sympati eller en lett vei ut. Man har krav på tilrettelegging. Og man må nesten benytte seg av den retten hvis man trenger den. Virker som hun bare vil klage på sjefen og ha et godt forhold til alle kollegaene sine. Skal jo ikke være vanskelig å velge sine egne barn, selvom det kanskje blir noen sure miner på jobb. Bryr seg vel ikke mer im hva andre syns om deg enn at du ikke har noen til å passe barna vel????

"Arbeidstaker som har omsorg for barn, har rett til permisjon for nødvendig tilsyn med barnet når barnet eller barnepasser er syk" hun må vel bruke egenmelding men som aleneforsørger har hun dobbelt med dager. Hun visste nok at hun hadde muligheter da hun skrev, men ville vel bare klage litt. 

Anonymkode: d9077...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min er sykepleier. I følge han er det muligheter. Han har selv vært alene med barn, men sjefen var alltid grei og satt han ikke opp sånn. Man kan benytte seg av en nødrett at man ikke har noen til å passe barna sier han. Det vil hun få da yngste er så liten i alder. Å la barna være uten tilpass vil være å etterlate de i en hjelpeløs tilstand, det er ikke lov. Virker som hun bare ville ha sympati eller en lett vei ut. Man har krav på tilrettelegging. Og man må nesten benytte seg av den retten hvis man trenger den. Virker som hun bare vil klage på sjefen og ha et godt forhold til alle kollegaene sine. Skal jo ikke være vanskelig å velge sine egne barn, selvom det kanskje blir noen sure miner på jobb. Bryr seg vel ikke mer im hva andre syns om deg enn at du ikke har noen til å passe barna vel????

"Arbeidstaker som har omsorg for barn, har rett til permisjon for nødvendig tilsyn med barnet når barnet eller barnepasser er syk" hun må vel bruke egenmelding men som aleneforsørger har hun dobbelt med dager. Hun visste nok at hun hadde muligheter da hun skrev, men ville vel bare klage litt. 

Anonymkode: d9077...80d

Tullprat. 

Hverken barn eller barnepasser er stk, og man kan dermed ikke bruke "sykt barn"-dager. 

Anonymkode: a71a5...4c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvordan gikk dette? Såååå mange sider og ingen oppdatering🤪

Anonymkode: 3d644...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan gikk dette? Såååå mange sider og ingen oppdatering🤪

Anonymkode: 3d644...949

Litt sent å etterspørre det fire år etterpå. Kanskje fire jobbejuler for TS har passert?

Anonymkode: f8752...0ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2016 den 15.54):

Jeg jobber som sykepleier og er 100 prosent alene med to barn. Far har flyttet til utlandet. Jeg har ingen nær familie i nærheten eller generelt familie igrunn. Altså ingen hjelp der. Julen feirer vi oss tre sammen, barna er 4 og 7 år gamle. Jeg har blitt satt opp på jobb kveld kl 15-23 juleaften og det er et stort problem. Leder vet veldig godt situasjonen min, og jeg tilbydde meg og heller jobbe dag evt fra 8-15 for da kunne en nabo passe dem imens, men denne naboen skal dra selv til sin familie på kvelden. Leder sa nei og til slutt "vi får se hva vi får til" men jeg har en dårlig følelse. Barna mine kan ikke være alene hjemme som 4 og 7 åring, hvorfor er det så vanskelig å løse dette? Jeg skjønner det at de fleste ønsker å være hjemme på juleaften, men i mitt tilfellet har jeg ikke noe valg. Hvem skal ta seg av ungene mine på juleaften? Jeg prøver å fikse dette i god tid, men hva gjør jeg hvis ikke det går. Jeg KAN faktisk ikke jobbe den dagen. Er det noen som har noen råd her? Jeg er helt fortvila. 

Anonymkode: 06753...1d4

Du har krav på tilrettelegging. Punktum!

Anonymkode: cfc75...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har krav på tilrettelegging. Punktum!

Anonymkode: cfc75...fae

Du har all rett til å sjekke når en tråd ble opprettet. Punktum! 

Anonymkode: d5da3...557

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2016 at 4:18 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker en jente på 18 år som barnevakt når jeg jobber kveld, men henne skal jo selv ferie jul. Jeg forventer ingen spesial behandling, for min del er ikke julen viktig, jeg tenker på barna mine. 

Jeg synes det er dårlig gjort og faktisk halshugge meg ved å si sånne ting. Jeg valgte dette yrket mens jeg ikke var alene med barna. Og som jeg nevner så har jeg ingen familie, altså ingen å sende barna til. Jeg forventer ikke fri hele tiden, jeg ofrer like mye som andre og de fleste høytider og ferier klarer jeg på ett vis, men akkurat juleaften vet jeg ikke hvordan jeg skal få til hvis ingen andre kan ta den vakten. Jeg tror ikke dere helt forstår, det er absolutt ingen som kan passe barna mens jeg er på jobb juleaften. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg gledelig jobbet jul, lønna er dobbel både med juletilegg, helgetilegg og kveldstilegg dermed over 650 kr i timen, det hadde kommet fint med økonomisk, men jeg kan ikke! 

Anonymkode: 06753...1d4

Du er kjempeflink! Ikke hør på frekke kommentarer her inne! Hadde du bodd i Kristiansand, så skulle vi gjerne ha hjulpet deg.  Da kunne vi blitt kjent i god tid (vi har barn på 5, 6 og 14)  og du kunne blitt med på deler av dagen før jobb/etter, alt etter når vakten din er. Men antar oddsen er liten for at du bor på Sørlandet. Ellers synes jeg dere sykepleiere gjør en fantastisk jobb, og at alenemødre skulle slippe unna julaftenvakten. Barna dine har ikke lov til å være alene, så her har du ikke annet valg enn å be om ulønnet fri. Hvis du ikke får det, så må barna være med. Håper du finner ut av dette! Lykke til!!

 

Anonymkode: 8d6b0...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...