Gå til innhold

Må jobbe juleaften. Alenemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Friday, December 16, 2016 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet ikke synd på barnløse. 

Anonymkode: c723c...789

Utdyp gjerne? Min jul som barnløs er uansett hvordan man vrir og vender på det mer verdt for meg enn andres jul, om jeg ikke har barn selv så har jeg fortsatt familie og samboer som jeg vil tilbringe dagen med. 

Anonymkode: 120a8...a00

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.12.2016 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne? Min jul som barnløs er uansett hvordan man vrir og vender på det mer verdt for meg enn andres jul, om jeg ikke har barn selv så har jeg fortsatt familie og samboer som jeg vil tilbringe dagen med. 

Anonymkode: 120a8...a00

Helt enig. Selv har jeg barn, men har vært der før jeg fikk, og det var like viktig for meg å feire jul med min familie. Tenker også på studenter som har reisevei hjem. De kan faktisk ende opp med å feire jul på en liten hybel hvis de blir satt opp på jobbing julaften, så selvsagt er det viktig for de også å kunne feire med familien. Har selv en student, og jeg gleder meg til hun kommer hjem, så kan jeg skjemme henne litt bort, og hun kan kose seg med masse god mat og mammaomsorg ;) Det er ikke bare småbarnsforeldre som har behov for julefri. 

Anonymkode: 72031...b0f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, December 19, 2016 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hun hadde "farang" da hun var på cafe. Og hvordan vet jeg det? Fordi det var jeg som tok i mot telefonen fra henne den gangen. 

Anonymkode: 249b2...62c

Hva er "farang" ?? 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, December 16, 2016 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet ikke synd på barnløse. 

Anonymkode: c723c...789

Så du mener barnløse ikke har rett på et liv utenom jobb?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2016 den 1.47, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet ikke synd på barnløse. 

Anonymkode: c723c...789

Og det er enda mindre synd på de med barn.

Anonymkode: 87b7d...d39

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/31/2016 den 16.05, Kontormus skrev:

Ro deg ned! Vi trenger ikke alenemor-forakten din. Jeg f.eks, trenger ikke nødvendigvis ha fri på samme tidspunkt og kunne nok byttet hvis jeg hadde vært TS kollega.

sure feminister her hehehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/16/2016 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Haha, hjemmesykepleien jobber også natt du! Og de jobber året rundt. Ingen får ei stilling med bare dagvakter i hjemmesykepleien. Har selv mange venninner som jobber i hjemmesykepleien.

Vet ikke om du har fått det med deg, men dette er ikke syting over å jobbe turnus. 

Anonymkode: 0b093...2ce

Feil.

På 12/16/2016 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Sikkert forskjellig fra kommune til kommune. Mine sykepleiervenninner som ikke orket tredelt turnus søkte seg over i hjemmesykepleien, hvor de kun gikk todelt turnus. Hjemmesykepleien hadde ansatt egne nattevakter. Det er jo få av pasientene som trenger besøk om natten. 

Og jo, tråden handler jo i bunn og grunn om en TS som syter over at ikke alle legger til rette verden slik at den passer henne best mulig. 

Anonymkode: a71a5...4c6

Riktig. Jeg bor i en stor by og har en bestemor som bruker hjemmesykepleien. Der jobber dw todelt turnus på dagtid, og så er det egne nattevakter. Hjemmesykepleien kommer til omtrent samme tidspunkt daglig, mens nattevakter kommer kun dersom alarmsentralen blir ringt.

På 12/19/2016 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke bare å troppe opp på en poliklinikk å si "hei, jeg vil jobbe her" og vips så er man ansatt! 

Dessuten er det ikke alle plasser som poliklinikker. Bor man på bøgda så er det hjemmesykepleie og sykehjem/aldershjem/omsorgsboliger/skjermet enhet som er eneste jobbmuligheten for sykepleiere, og der jobber man i turnus. 

Anonymkode: 0b093...2ce

Nei, men det er da faen meg lov til å prøve om man ikke liker turnus, i stedet for å bare vase rundt som en halvdød fisk.

Anonymkode: ada06...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesykepleien har nattevakter ja. Men fast ansatte blir ikke tvunget til å ta dem og det inngår ikke i deres turnus. Nattevaktene har for det meste faste pasienter de drar til. Når noen utløser alarm, er det alarmselskapet som rykker ut. Sånn er det hvertfall i den kommunen jeg jobber.

Anonymkode: 11539...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Skulle gjerne likt å vite hvordan dette løste seg, ja :) Er du fortsatt her, TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vscare skrev:

Skulle gjerne likt å vite hvordan dette løste seg, ja :) Er du fortsatt her, TS?

Tviler på hun gidder å svare her.. etter å ha fått så mye pepper.

Ja så klart hun burde ha planlagt bedre,. Men noen av svarene her inne er omtrent person angrep. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12/11/2016 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Og at dine kollegaer får feire jule med sin familie, som de kanskje bare ser den ene gangen i året, spiller selvsagt ingen rolle for slike egoistiske svin som deg. SKAM DEG.

 

Anonymkode: 87b7d...d39

Det er nok helt greit at du ikke har barn, ser jeg.. 

Et kurs i folkeskikk, eller å ta barneskolen på nytt igjen har sikkert god virkning på hvordan du snakker til andre mennesker.

Når du evner å skrive som du gjør til ei som sier sykemelding dersom ALT ANNET feiler, er det ingen grunn til. Du ødelegger KG, og sørger for at det ikke er mulig å debattere på en voksen måte..  Håper du leser dette, og alle andre som er store i kjeften her.

Anonymkode: 29771...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/16/2016 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Haha, hjemmesykepleien jobber også natt du! Og de jobber året rundt. Ingen får ei stilling med bare dagvakter i hjemmesykepleien. Har selv mange venninner som jobber i hjemmesykepleien.

Vet ikke om du har fått det med deg, men dette er ikke syting over å jobbe turnus. 

Anonymkode: 0b093...2ce

Her jeg bor er det fler som kun jobber dag i hjemmesykepleien, og flere som kun jobber natt. Vet dette ganske så godt, siden jeg selv har vært i praksis og hatt sommerjobb der. Hvor begge dere får faktaene deres fra lurer jeg veldig på? 

Anonymkode: 29771...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det fler som kun jobber dag i hjemmesykepleien, og flere som kun jobber natt. Vet dette ganske så godt, siden jeg selv har vært i praksis og hatt sommerjobb der. Hvor begge dere får faktaene deres fra lurer jeg veldig på? 

Anonymkode: 29771...347

Selv om det er en gammel tråd, må jeg si meg enig her. Jeg jobber i hjemmesykepleien og hos oss er det tre stk som kun jobber dag (sykepleiere). Hun ene av dem jobber noe natt i tillegg.

Anonymkode: 249b2...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok helt greit at du ikke har barn, ser jeg.. 

Et kurs i folkeskikk, eller å ta barneskolen på nytt igjen har sikkert god virkning på hvordan du snakker til andre mennesker.

Når du evner å skrive som du gjør til ei som sier sykemelding dersom ALT ANNET feiler, er det ingen grunn til. Du ødelegger KG, og sørger for at det ikke er mulig å debattere på en voksen måte..  Håper du leser dette, og alle andre som er store i kjeften her.

Anonymkode: 29771...347

Ok hun var i overkant frekk men problemet blir hvis hun ringer seg syk at andre kolleger som hadde belaget seg på fri og har familieplaner risikerer å få en tlf om pålegging av vakt på julaften..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...