Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

1 time siden, TøffeSnåkus skrev:

100% enig. Spør hvem som helst på gata og ingen aner hvem hun er. På nettet noen ja men ikke spesielt mange som leser bloggen hennes heller. MEN hun har folk rundt seg som kan selge og kan en selge sand i Sahara......så får en til det meste. Det er bare å si blogger, slenge rundt seg med litt tall og fortelle om andre store samarbeid det...og vips mange biter på. IKKE vanskelig i det hele tatt. 

Nettopp! Hun har flinke folk rundt seg.

Skulle gjerne sett salgstall på produktene hennes. Hvem vil ha Camilla Phil`s produkter egentlig? Og hvorfor er de ikke økologiske da, hun som er så opptatt av det?

Blir så sur jeg. Dyktige folk med god utdannelse sliter ræva av seg for å få til lignende ting. Også kommer det helt fjerne blogger damer med de riktige kontaktene og bare suser frem. Æsj. Spyr av hvordan samfunnet fungerer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, TøffeSnåkus skrev:

100% enig. Spør hvem som helst på gata og ingen aner hvem hun er. På nettet noen ja men ikke spesielt mange som leser bloggen hennes heller. MEN hun har folk rundt seg som kan selge og kan en selge sand i Sahara......så får en til det meste. Det er bare å si blogger, slenge rundt seg med litt tall og fortelle om andre store samarbeid det...og vips mange biter på. IKKE vanskelig i det hele tatt. 

kontakter og innflytelse i bransjen er mye verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå starter konsernet Pihl nettmagasin står det på VG. Usikker på suksessfaktorer her😪om den skal måles i lesertall tviler jeg. Men hun skal ha for at hun bygger brandet sitt i rolig tempo OG evner å skape nye forretningsområder. Det skal hun faktisk ha selvom hele bloggen og profilen er zzzzzzz

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 17.21, naivsuper skrev:

Nettopp! Hun har flinke folk rundt seg.

Skulle gjerne sett salgstall på produktene hennes. Hvem vil ha Camilla Phil`s produkter egentlig? Og hvorfor er de ikke økologiske da, hun som er så opptatt av det?

Blir så sur jeg. Dyktige folk med god utdannelse sliter ræva av seg for å få til lignende ting. Også kommer det helt fjerne blogger damer med de riktige kontaktene og bare suser frem. Æsj. Spyr av hvordan samfunnet fungerer.

Blir sånn når alt handler om de pene jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Ikke berre er ho temmelig shady som ikkje bryr seg om korrekt merking men no stjel ho også.

Den genseren CP kallar for "Marthe" er heilt lik Lokal Oslo sin "Julie" som først blei designa i 2016! 

Det blir ikkje ditt eige design berre fordi ein gjeng opp tre pinnestørrelsar!

Døm sjølv: https://imgur.com/a/vTRh2Pg

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker litt drøyt. Strikkegensere av denne typen, med tykke pinner og tykt garn, fks som Skappelgensere kan ofte ligne. Men dette er jo en tro kopi. Camilla Dingsøyr som står bak lokal Oslo er en veldig flink strikkedesigner og synd at Camilla Pihl sine gensere sannsynligvis får mer oppmerksomhet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har lest siste KK? Har bare sett forsiden selv, men ser CP i en av "sine" strikka gensere er på forsiden. Ser ut til å være både et portrettintervju med henne, i tillegg til at bladet inneholder de "fineste" strikkeoopskriftene fra deriblant CP og Line Langmo med flere. Er dette "lov"?  3 av 7 overskrifter omhandler enten strikk eller CP eller begge deler. Det ser mer ut som ren reklame for House of Yarn. 

Angående LokalOslo, så har noen kommentert likheten på CP's Instagram, hvor HouseOfYarn har svart noe svada om at en patentstrikket genser på tykke pinner har eksistert før henne også. Og joda, de har da rett i det. Det er vanskelig å finne opp hjulet igjen i strikkeplagg. Men det er litt vel likt med tanke på både struktur, fasong og konstruksjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eirasi skrev:

Er det noen som har lest siste KK? Har bare sett forsiden selv, men ser CP i en av "sine" strikka gensere er på forsiden. Ser ut til å være både et portrettintervju med henne, i tillegg til at bladet inneholder de "fineste" strikkeoopskriftene fra deriblant CP og Line Langmo med flere. Er dette "lov"?  3 av 7 overskrifter omhandler enten strikk eller CP eller begge deler. Det ser mer ut som ren reklame for House of Yarn. 

Angående LokalOslo, så har noen kommentert likheten på CP's Instagram, hvor HouseOfYarn har svart noe svada om at en patentstrikket genser på tykke pinner har eksistert før henne også. Og joda, de har da rett i det. Det er vanskelig å finne opp hjulet igjen i strikkeplagg. Men det er litt vel likt med tanke på både struktur, fasong og konstruksjon.

Det var vel det DetNye ble felt for om CBE sin veskekolleksjon, og Costume da de gav Skavland flere sider for å vise frem bikinikolleksjonen sin? 

Det er synd at redaksjonene ikke klarer å skille snørr og bart. Samtidig forstår jeg at det også kan være vanskelig: det er en nyhet at hun gir ut en ny strikke kolleksjon, men de kan ikke fronte det som reklame. Det er vel en balansegang de må håndtere rett og slett. En idé hadde vel vært å kledd henne opp i noe annet enn sin egen kolleksjon kanskje. 

Når det gjelder strikkegenserene syns jeg de ikke er så like, jeg da. De er ulike nederst og på ermene. Det er også forskjell i tykkelsen på "rennene" på genseren. Det er vel også vanskelig å få til en genser som er helt unik, og noe vil være inspirert av noe. Men så like at det bør kalles stjeling vil jeg ikke si det er snakk om her. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Newroz skrev:

Det er også forskjell i tykkelsen på "rennene" på genseren. 

Den eine er strikka på pinne 9 og den andre på pinne 12.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glufseguri skrev:

Den eine er strikka på pinne 9 og den andre på pinne 12.

Ah, jeg kan ikke noe om strikking som du sikkert forstår :P Men så det er det som utgjør forskjellen på tykkelsen på de "rennene" altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Newroz skrev:

Ah, jeg kan ikke noe om strikking som du sikkert forstår :P Men så det er det som utgjør forskjellen på tykkelsen på de "rennene" altså. 

Ja, større pinnar gjer ein «tjukkare» strikk☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Noen som har lest boka hennes? Fniser litt over at alle som er sitert i instastorien hennes synes boka er såååå bra og har lest den ut på en dag... Må være rimelig lettlest da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamasa skrev:

Noen som har lest boka hennes? Fniser litt over at alle som er sitert i instastorien hennes synes boka er såååå bra og har lest den ut på en dag... Må være rimelig lettlest da?

Jeg leste den ut på noen timer. Veldig lettlest 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mamasa skrev:

Var den bra?

Sånn passe, synes jeg. Hun skildret det personlige med foreldrene og oppveksten flott og levende, men resten ble noe tamt. Ganske likt bloggens innhold vil jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Asti skrev:

Bloggforfatternes bokhøst Hva foregår i hodene på redaktørene - annet enn synet av lysende dollartegn? Hva tenker norske forlag når de forer unge lesere med en blogglitteratur gjennomsyret av en blomstrende narsissisme?  - https://www.dagbladet.no/kultur/hva-foregar-i-hodene-pa-redaktorene---annet-enn-synet-av-lysende-dollartegn/70465065

Jeg tror det handler om penger, penger, penger. Akkurat som bloggerne selv velger enkelte forlag å gå for penger, fremfor kvalitet og kaster det meste av moral og etikk på bålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlag er både børs og katedral. Børsen (de som selger godt) med finansiere katedral (de (smale) med høy kvalitet). Jeg ønsker meg mer katedral og fokus på dem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...