Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, jentekvinne skrev:

Jeg strikker en del og for meg hadde det motsatt effekt at House of Yarn brukte Camilla Pihl som frontfigur for deres design. Jeg synes ikke hun har noe å komme med, ingen dybde, ingenting å vise til på det intellektuelle plan. Jeg liker henne bare ikke og vil derfor ikke strikke de genserene som hun liksom har vært med å «designet». 

Enig. Synes også det er litt "flaut " når strikkevenner bruker hennes pinner,oppskrifter og garn..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Camilla Pihl har et innlegg på bloggen nå hvor hun spraymaler blomster i pastellfarger. Det er ment til pynt og er jo pent. Noen skrev et kritisk kommentar til dette og spurte om tanker rundt miljøvern, forbruk og reklame for forbruk. Det var ganske skarpt og kanskje litt på kanten, og nå er det borte. Synes det er så kjedelig at man bare sensurerer bort all kritikk. Camilla er en voksen kvinne og dette er da helt relevante spørsmål til en reklameblogg. Hadde vært interessant å få et svar. Jeg har lest bloggen i alle år, men slutter nå. Bloggen blir mer og mer kjedelig, med innlegg om blomstervaser, krystaller (!) og cuteness overload. Språket er dårlig og innleggene virker å være mest kamuflasje sånn at ikke alle innleggene blir reklame for merkevarer. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Så reklame på TV2 for et forbrukerprogram som skulle ta opp Camilla Pihl sine ansiktsmasker med gull. De stilte endel kritiske spørsmål, blant annet om det er gull i maskene? 

Skal se om jeg finner ut hvilket program og når det går. 

Tilføyelse: TV2 hjelper deg, torsdag 21. mars, kl 2030. De har sjekket effekt og innhold. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Så reklame på TV2 for et forbrukerprogram som skulle ta opp Camilla Pihl sine ansiktsmasker med gull. De stilte endel kritiske spørsmål, blant annet om det er gull i maskene? 

Skal se om jeg finner ut hvilket program og når det går. 

Tilføyelse: TV2 hjelper deg, torsdag 21. mars, kl 2030. De har sjekket effekt og innhold. 

Flott! Det skal jeg se 👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Så reklame på TV2 for et forbrukerprogram som skulle ta opp Camilla Pihl sine ansiktsmasker med gull. De stilte endel kritiske spørsmål, blant annet om det er gull i maskene? 

Skal se om jeg finner ut hvilket program og når det går. 

Tilføyelse: TV2 hjelper deg, torsdag 21. mars, kl 2030. De har sjekket effekt og innhold. 

Det skal jeg få med meg men ofte er det dessverre slik folk ser brandet og ikke kritikken. Ikke alle, så klart, men veldig mange. Håper de evner å være kritiske hvis produktet viser seg å være average

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfoxy

Det er lite gull i produktene hun viser frem på bloggen sin. En halv dråpe faktisk. Hun lyver for leserne sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tv2 hjelper deg fant de at 24K gullmaskene hennes inneholder 0,00001%  gull!! Altså tilsvarende EN DELT DRÅPE i 10 liter vann... Men det beste er tilsvaret Peter Peters ektemann og manager kommer med: «Vi har selvfølgelig belegg for, og kan dokumentere våre produktfordeler, og kjenner oss overhodet ikke igjen i deres påstander. Videre velger vi å ikke diskutere hudpleieserien i et underholdningsprogram på TV."

Altså- det er bare patetisk. Føyer seg inn i rekken av kompetanseløse og enkle måter bloggere setter sitt navn på produkter som de ikke har kunnskap om for å tjene penger på seg selv som merkevare. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er morsomt at "underholdningsprogrammene" de deltok i på TV2 var bra nok for å bygge merkevare, men ikke har tyngde nok for dem når det gjelder snakeoil'en de står bak og pusher på intetanende kunder. Forøvrig til stadighet på tilbud hos Vita-kjeden.

I tillegg det sedvanlige "Ferdig snakka!"-argumentet enhver blogger med ridderpartner og respekt for seg selv utøver når det blir trangt i hjørnet de maler seg inn i.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så lite som 0,00001% gull i produktene hennes. FOr en vits! Også turte de ikke svare på kritikken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med gull i fjeset uansett? De produktene hennes har jeg null tro på. 

De fleste av oss som har barn og full jobb lengter vel etter litt mer «egentid» enn vi har. Jeg er også glad i gode kremer og makeup og fine klær og smykker. Men jeg er veldig glad for at jeg har en god del annet å gjøre i livet mitt enn å ta vare på meg selv, skrive lister der jeg minner meg selv på å puste og ta vare på meg selv, lage smoothier og diverse drikker og putte agurk i vann, ordne med krystaller som «gir energi», spraymale blomster, lime perler på hårspenner, kjøpe små dingser med cuteness overload, og posere med trutmunn igjen og igjen. Her går det så på repeat at det blir helt parodisk. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke hvorfor denne bloggeren anses å være populær, når innholdet er fullstendig intetsigende. Nå er det også kommet til 2-3 assistenter som skriver for henne, men innholdet er like tomt.

Mitt inntrykk er at om det ikke hadde vært for gemalens nettverk, hadde vi ikke hørt om verken henne eller samarbeidene hennes.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg har sluttet å følge henne for lengst. Syns hun dyrker en perfekthet og kosemoseoverdose som jeg ikke har noe sansen for. 

At hun ikke svarer på kritikk var jo ikke noe nytt. Hun har jo fått drive umerket reklame i fred i mange år nå. At hun får sette navnet sitt på så mye er for meg en gåte. Handler sikkert om kontakter og nettverk. Intet annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lopploella skrev:

Hva skal man med gull i fjeset uansett? De produktene hennes har jeg null tro på. 

De fleste av oss som har barn og full jobb lengter vel etter litt mer «egentid» enn vi har. Jeg er også glad i gode kremer og makeup og fine klær og smykker. Men jeg er veldig glad for at jeg har en god del annet å gjøre i livet mitt enn å ta vare på meg selv, skrive lister der jeg minner meg selv på å puste og ta vare på meg selv, lage smoothier og diverse drikker og putte agurk i vann, ordne med krystaller som «gir energi», spraymale blomster, lime perler på hårspenner, kjøpe små dingser med cuteness overload, og posere med trutmunn igjen og igjen. Her går det så på repeat at det blir helt parodisk. 

Som jeg skulle sagt det selv! ALT på repeat. Skjønner ikke at folk gidder følge. Har ikke vært inne på bloggen hennes på evigheter, men ut i fra det som skrives her skjønner jeg at alt er like kjedelig som før. Hva er hun? Hva kan hun? Bortsett fra å kopiere andre og være pen? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Jeg syns det er morsomt at "underholdningsprogrammene" de deltok i på TV2 var bra nok for å bygge merkevare, men ikke har tyngde nok for dem når det gjelder snakeoil'en de står bak og pusher på intetanende kunder. Forøvrig til stadighet på tilbud hos Vita-kjeden.

I tillegg det sedvanlige "Ferdig snakka!"-argumentet enhver blogger med ridderpartner og respekt for seg selv utøver når det blir trangt i hjørnet de maler seg inn i.

Vitakjeden må slutte å ta inn produktene til denne kjerringa og manageren hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med bloggen når det er andre som poster innlegg der? Skal den gå over til å være et magasin i stedet? Om jeg vil følge Camilla Pihl er jeg jo ikke interessert i å lese innlegg av andre. Har forresten aldri sett så mye tekst på den bloggen før.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av dem som har fulgt Camilla Pihl lenge, og har virkelig hatt sansen for henne. Men i det siste... Bloggen (eller magasinet) har blitt dørgende kjedelig - jeg blir overhodet ikke inspirert. Det eneste som er bra, er Oslo-favoritttene, som gjør at jeg blir kjent med nye steder i byen min som jeg kanskje ikke visste om fra før. Men bortsett fra det....null inspirasjon. Kanskje fordi jeg, som godt voksen og ikke så langt unna Camilla i alder, synes livet bør inneholde mer enn trutmunn, tafsing i hår og cuteness overload. 

Og så var det dette med kritikk da. Jeg så også spørsmålet stilt av en leser på bloggen hennes. Ja, det var direkte og kunne sikkert oppfattes noe krasst for mottaker, men at det ikke svares på og bare slettes er virkelig ikke i bloggerens favør. Her burde Camilla vist seg som den voksne forretningskvinnen hun tross alt er og gitt et skikkelig svar. Og når man også får presentert via TV2 hjelper deg, en manglende vilje til å stille opp til intervju etter å blitt tatt i noe man definitivt kan kalle for villedende markedsføring, og heller får sin manager og forlovede til å gi et arrogant svada-svar i en SMS....det var faktisk litt sjokkerende. Og ga meg litt avsmak.

Ja, hun er smellvakker, men det blir jo ganske kjedelig i lengden hvis man ikke har noe annet å komme med. Og dessverre synes jeg hun beveger seg mer og mer i den retningen. Synd. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn og titte på bloggen... gjesp! For en kjedelig blogg. Og slitsomt at alle bildene er vertikale, så må jeg scrolle ned for å se hele bildet. Og hva er poenget med å ha flere folk som skriver der inne? Hva slags blogg er egentlig dette? Inspo? 

Nei, etter det resultatet med de gullmaskene, og flere skribenter på bordet... og nå kleskolleksjon. Får helt avsmak. Sorry as! Virker som det bare gjelder å fronte seg selv, selv, selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 10.11, O.G. skrev:

Vitakjeden må slutte å ta inn produktene til denne kjerringa og manageren hennes. 

Enig!

Jeg var innom vita for en stund siden og det kom tydelig frem at det var full pupp på hennes produkter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
På 22.3.2019 den 14.35, Sol79 skrev:

Hva er poenget med bloggen når det er andre som poster innlegg der? Skal den gå over til å være et magasin i stedet? Om jeg vil følge Camilla Pihl er jeg jo ikke interessert i å lese innlegg av andre. Har forresten aldri sett så mye tekst på den bloggen før.

Det har vel gått over til å være et magasin? Mener det ble et "magasin" når de la om siden for et par måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...