Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

11 timer siden, SjokoLine skrev:

Jeg er en av dem som har fulgt Camilla Pihl lenge, og har virkelig hatt sansen for henne. Men i det siste... Bloggen (eller magasinet) har blitt dørgende kjedelig - jeg blir overhodet ikke inspirert. Det eneste som er bra, er Oslo-favoritttene, som gjør at jeg blir kjent med nye steder i byen min som jeg kanskje ikke visste om fra før. Men bortsett fra det....null inspirasjon. Kanskje fordi jeg, som godt voksen og ikke så langt unna Camilla i alder, synes livet bør inneholde mer enn trutmunn, tafsing i hår og cuteness overload. 

Og så var det dette med kritikk da. Jeg så også spørsmålet stilt av en leser på bloggen hennes. Ja, det var direkte og kunne sikkert oppfattes noe krasst for mottaker, men at det ikke svares på og bare slettes er virkelig ikke i bloggerens favør. Her burde Camilla vist seg som den voksne forretningskvinnen hun tross alt er og gitt et skikkelig svar. Og når man også får presentert via TV2 hjelper deg, en manglende vilje til å stille opp til intervju etter å blitt tatt i noe man definitivt kan kalle for villedende markedsføring, og heller får sin manager og forlovede til å gi et arrogant svada-svar i en SMS....det var faktisk litt sjokkerende. Og ga meg litt avsmak.

Ja, hun er smellvakker, men det blir jo ganske kjedelig i lengden hvis man ikke har noe annet å komme med. Og dessverre synes jeg hun beveger seg mer og mer i den retningen. Synd. 

Ja det er synd. Det finnes jo sikkert en nisje her for kvinner som er eldre enn i tjueårene, men likevel ikke helt gamle likevel. Skjønner at man vil lage noe snilt og pent, men ja det er dørgende kjedelig. Er det ikke noe annet å skrive om liksom enn blomster og perler og solskinn? Frokostinnlegg med en croissant tilfeldig dandert oppå en alpelue ? Enig at Oslo-favoritter er gøy. Kunne kanskje skrevet om noen aktiviteter å gjøre, om kunst, om spennende mote, trening, bøker. Å drive business? Selvutvikling utover å puste og være snill med seg selv? De er jo fire stykker i dette magasinet og vil jo egentlig tro de har litt mer å komme med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎20‎.‎03‎.‎2019 den 7.12, Hyacinth skrev:

Camilla Pihl har et innlegg på bloggen nå hvor hun spraymaler blomster i pastellfarger. Det er ment til pynt og er jo pent. Noen skrev et kritisk kommentar til dette og spurte om tanker rundt miljøvern, forbruk og reklame for forbruk. Det var ganske skarpt og kanskje litt på kanten, og nå er det borte. Synes det er så kjedelig at man bare sensurerer bort all kritikk. Camilla er en voksen kvinne og dette er da helt relevante spørsmål til en reklameblogg. Hadde vært interessant å få et svar. Jeg har lest bloggen i alle år, men slutter nå. Bloggen blir mer og mer kjedelig, med innlegg om blomstervaser, krystaller (!) og cuteness overload. Språket er dårlig og innleggene virker å være mest kamuflasje sånn at ikke alle innleggene blir reklame for merkevarer. 

 

Det var jeg som ikke klarte å dy meg for å stille noen kritiske spørsmål ved det vanvittige i å spraymale brudeslør. Det er første gang jeg har kommentert en blogg og ja - kommentaren var krass, men absolutt ikke slik at jeg ikke kan stå inne for det jeg skrev. Jeg skrev litt krast med vilje. Jeg synes nemlig kommentarene på bloggen hennes er forbausende fri for motstand. Regner med at det er mange flere enn meg som reagerer på dobbeltheten i kommunikasjonen hennes.
Hun fremstiller seg selv som mild og snill og en person som er opptatt av bla miljø og dyrevelferd. Hun har beveget seg fra å være vegetarianer til veganer men reklamerer for både klær, sko og vesker i skinn. Hun går eller sykler for det er så bra for helsen og miljøet men flyr verden rundt på noen vanvittige ferier som de fleste av oss aldri kunne drømme om å få råd til, samtidig som hun i beste fall slurver med å merke innlegg som reklame.
Vi vet jo alle at kles- og kosmetikkindustrien er verstinger når det kommer til miljø og her hadde hun hatt en unik mulighet til å sette et positivt avtrykk. Jeg gikk i fellen og kjøpte flere av produktene hennes for jeg tenkte at slik som hun fremstiller seg selv, var produktene sikkert OK med tanke på miljø. Ble veldig overrasket over både mengden emballasje og at det er mikroplast i produktene. Aldri mer Camilla Pihl på meg.
Nok om det. Kommentaren var rett og slett en test på om de bare sletter kritikk og det fikk jeg bekreftet at de gjør. Kommentaren var krass, men det groveste var vel det jeg skrev om at jeg skulle ønske at hun som har slik gjennomslagskraft ville fronte mer enn trutmunn, rufsetufsing i håret, #cutnessoverload og #reklameforenvenn. Det tenker jeg at hun/de burde tålt.
Jeg fikk litt blod på tann og la igjen en kommentar på Skin Camilla Pihl på Instagram etter programmet på TV2 som de ikke ville kommentere. Jeg skrev bare dette: "Har dere virkelig ikke tenkt å kommentere programmet på TV2?" Kommentaren ble slettet men jeg fikk en PM: "Hei! Så kommentaren din om gullmaskene til Skin Camilla Pihl. Det er mange grunner til at vi ikke stilte opp i TV2 hjelper deg, bla fordi de på forhånd hadde bestemt seg for en vinkling. Leit å høre at du føler deg lurt, jeg står 100% inne for at maskene er fantastiske for huden. Nærmere info om gullmaskene vil komme i en mer saklig kontekst fra oss. Klem Camilla"
Antar at dette er en automatisk melding da min kommentar på instagram ikke inneholdt noe om at jeg føler meg lurt.

I mine øyne er Camilla Pihl en versting når det gjelder å fronte forbruk og skjult kjøpepress. Hun er virkelig elendig til å merke innlegg som reklame, det være seg egne merkevarer eller andre samarbeid. Men jeg tror det som irriterer meg mest er det at hun alltid snakker og skriver om meg, min og mitt. I eget arbeidsliv er jeg heldigvis vant med at vi snakker om vi, oss, vårt og felles innsats.
Hun skal ha for at hun ikke fronter kosmetiske inngrep. Men der stopper det for meg.
Hvorfor gidder jeg å følge henne? Aner virkelig ikke!! Er kanskje motvillig fasinert over hvor kynisk hun er og hvor langt hun klarer å tøye strikken.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2bi skrev:

Det var jeg som ikke klarte å dy meg for å stille noen kritiske spørsmål ved det vanvittige i å spraymale brudeslør. Det er første gang jeg har kommentert en blogg og ja - kommentaren var krass, men absolutt ikke slik at jeg ikke kan stå inne for det jeg skrev. Jeg skrev litt krast med vilje. Jeg synes nemlig kommentarene på bloggen hennes er forbausende fri for motstand. Regner med at det er mange flere enn meg som reagerer på dobbeltheten i kommunikasjonen hennes.
Hun fremstiller seg selv som mild og snill og en person som er opptatt av bla miljø og dyrevelferd. Hun har beveget seg fra å være vegetarianer til veganer men reklamerer for både klær, sko og vesker i skinn. Hun går eller sykler for det er så bra for helsen og miljøet men flyr verden rundt på noen vanvittige ferier som de fleste av oss aldri kunne drømme om å få råd til, samtidig som hun i beste fall slurver med å merke innlegg som reklame.
Vi vet jo alle at kles- og kosmetikkindustrien er verstinger når det kommer til miljø og her hadde hun hatt en unik mulighet til å sette et positivt avtrykk. Jeg gikk i fellen og kjøpte flere av produktene hennes for jeg tenkte at slik som hun fremstiller seg selv, var produktene sikkert OK med tanke på miljø. Ble veldig overrasket over både mengden emballasje og at det er mikroplast i produktene. Aldri mer Camilla Pihl på meg.
Nok om det. Kommentaren var rett og slett en test på om de bare sletter kritikk og det fikk jeg bekreftet at de gjør. Kommentaren var krass, men det groveste var vel det jeg skrev om at jeg skulle ønske at hun som har slik gjennomslagskraft ville fronte mer enn trutmunn, rufsetufsing i håret, #cutnessoverload og #reklameforenvenn. Det tenker jeg at hun/de burde tålt.
Jeg fikk litt blod på tann og la igjen en kommentar på Skin Camilla Pihl på Instagram etter programmet på TV2 som de ikke ville kommentere. Jeg skrev bare dette: "Har dere virkelig ikke tenkt å kommentere programmet på TV2?" Kommentaren ble slettet men jeg fikk en PM: "Hei! Så kommentaren din om gullmaskene til Skin Camilla Pihl. Det er mange grunner til at vi ikke stilte opp i TV2 hjelper deg, bla fordi de på forhånd hadde bestemt seg for en vinkling. Leit å høre at du føler deg lurt, jeg står 100% inne for at maskene er fantastiske for huden. Nærmere info om gullmaskene vil komme i en mer saklig kontekst fra oss. Klem Camilla"
Antar at dette er en automatisk melding da min kommentar på instagram ikke inneholdt noe om at jeg føler meg lurt.

I mine øyne er Camilla Pihl en versting når det gjelder å fronte forbruk og skjult kjøpepress. Hun er virkelig elendig til å merke innlegg som reklame, det være seg egne merkevarer eller andre samarbeid. Men jeg tror det som irriterer meg mest er det at hun alltid snakker og skriver om meg, min og mitt. I eget arbeidsliv er jeg heldigvis vant med at vi snakker om vi, oss, vårt og felles innsats.
Hun skal ha for at hun ikke fronter kosmetiske inngrep. Men der stopper det for meg.
Hvorfor gidder jeg å følge henne? Aner virkelig ikke!! Er kanskje motvillig fasinert over hvor kynisk hun er og hvor langt hun klarer å tøye strikken.

👏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, 2bi skrev:

Det var jeg som ikke klarte å dy meg for å stille noen kritiske spørsmål ved det vanvittige i å spraymale brudeslør. Det er første gang jeg har kommentert en blogg og ja - kommentaren var krass, men absolutt ikke slik at jeg ikke kan stå inne for det jeg skrev. Jeg skrev litt krast med vilje. Jeg synes nemlig kommentarene på bloggen hennes er forbausende fri for motstand. Regner med at det er mange flere enn meg som reagerer på dobbeltheten i kommunikasjonen hennes.
Hun fremstiller seg selv som mild og snill og en person som er opptatt av bla miljø og dyrevelferd. Hun har beveget seg fra å være vegetarianer til veganer men reklamerer for både klær, sko og vesker i skinn. Hun går eller sykler for det er så bra for helsen og miljøet men flyr verden rundt på noen vanvittige ferier som de fleste av oss aldri kunne drømme om å få råd til, samtidig som hun i beste fall slurver med å merke innlegg som reklame.
Vi vet jo alle at kles- og kosmetikkindustrien er verstinger når det kommer til miljø og her hadde hun hatt en unik mulighet til å sette et positivt avtrykk. Jeg gikk i fellen og kjøpte flere av produktene hennes for jeg tenkte at slik som hun fremstiller seg selv, var produktene sikkert OK med tanke på miljø. Ble veldig overrasket over både mengden emballasje og at det er mikroplast i produktene. Aldri mer Camilla Pihl på meg.
Nok om det. Kommentaren var rett og slett en test på om de bare sletter kritikk og det fikk jeg bekreftet at de gjør. Kommentaren var krass, men det groveste var vel det jeg skrev om at jeg skulle ønske at hun som har slik gjennomslagskraft ville fronte mer enn trutmunn, rufsetufsing i håret, #cutnessoverload og #reklameforenvenn. Det tenker jeg at hun/de burde tålt.
Jeg fikk litt blod på tann og la igjen en kommentar på Skin Camilla Pihl på Instagram etter programmet på TV2 som de ikke ville kommentere. Jeg skrev bare dette: "Har dere virkelig ikke tenkt å kommentere programmet på TV2?" Kommentaren ble slettet men jeg fikk en PM: "Hei! Så kommentaren din om gullmaskene til Skin Camilla Pihl. Det er mange grunner til at vi ikke stilte opp i TV2 hjelper deg, bla fordi de på forhånd hadde bestemt seg for en vinkling. Leit å høre at du føler deg lurt, jeg står 100% inne for at maskene er fantastiske for huden. Nærmere info om gullmaskene vil komme i en mer saklig kontekst fra oss. Klem Camilla"
Antar at dette er en automatisk melding da min kommentar på instagram ikke inneholdt noe om at jeg føler meg lurt.

I mine øyne er Camilla Pihl en versting når det gjelder å fronte forbruk og skjult kjøpepress. Hun er virkelig elendig til å merke innlegg som reklame, det være seg egne merkevarer eller andre samarbeid. Men jeg tror det som irriterer meg mest er det at hun alltid snakker og skriver om meg, min og mitt. I eget arbeidsliv er jeg heldigvis vant med at vi snakker om vi, oss, vårt og felles innsats.
Hun skal ha for at hun ikke fronter kosmetiske inngrep. Men der stopper det for meg.
Hvorfor gidder jeg å følge henne? Aner virkelig ikke!! Er kanskje motvillig fasinert over hvor kynisk hun er og hvor langt hun klarer å tøye strikken.

Jeg synes det er rart at du ikke har sett at dette milde snille venninnepreget bare er image fra begynnelsen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sett det, men reagerer bare mer og mer. Jammen klikker jeg meg innom iblant allikevel... Verden vil bedras ;) Jeg har ingenting imot at bloggere tjener penger og gjerne gode penger også, men de må være ærlige om hva de gjør. Det er krevende å finne en balanse når man er sin egen merkevare og det er helt sikkert lett å trå feil. På meg virker det som om Camilla Pihl og teamet bare driter i regelverket og siden de tilsynelatende har skapt en stor #kosemoseoverdose heiagjeng rundt seg, slipper de unna med det. Det forstår jeg ikke, for reglene skal jo være like for alle. På generell basis heier jeg veldig på flinke og modige folk som både prøver og klarer å skape noe!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2bi skrev:

Jeg har jo sett det, men reagerer bare mer og mer. Jammen klikker jeg meg innom iblant allikevel... Verden vil bedras ;) Jeg har ingenting imot at bloggere tjener penger og gjerne gode penger også, men de må være ærlige om hva de gjør. Det er krevende å finne en balanse når man er sin egen merkevare og det er helt sikkert lett å trå feil. På meg virker det som om Camilla Pihl og teamet bare driter i regelverket og siden de tilsynelatende har skapt en stor #kosemoseoverdose heiagjeng rundt seg, slipper de unna med det. Det forstår jeg ikke, for reglene skal jo være like for alle. På generell basis heier jeg veldig på flinke og modige folk som både prøver og klarer å skape noe!

DE bryter reglene fordi de slipper unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Veldig interessante betraktninger @2bi. Dobbeltmoral, selvmotsigelser, manglende reklamemerking, perfeksjonsfokus og forbruksbonanza der altså. Var innom bloggen hennes i en periode for å prøve å få besvart hvorfor akkurat hun hadde slik «standing» blant bloggere. Kom aldri frem til noe annet svar enn at hun måtte være god på nettverksbygging. Problematisk var det også å få bekreftet standingen, da hun som en av få hadde knyttet seg til daværende Blogglisten.no. Har ikke vært innom bloggen på lenge, men skjønner at det har vært null utvikling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjenner at den kolleksjonen skal ikke jeg bruke en krone på. Blir kvalm av markedsføringen. For mye influencere som reklamerer om den på en gang. De har tydeligvis kopiert markedsstrategien til Dior da de relanserte sin Saddlebag i fjor. Mange som ble ‘put off’ på grunn av markedsføringen.

Hva tenker dere?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mest overrasket over hvor lite "Camilla Pihl" jeg synes denne kolleksjonen var. Plaggene kunne like så godt vært fra KappAhl/Lindex, bortsett fra prisen så klart..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater

Flere av plaggene ser ut til å være direkte kopi av Ganni, Relasisationpar og Anine Bing. Direkte flaut. Lite oppfinnsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt hvorfor jeg må bruke mange tusen kroner på en kjole, mens Marte Bratberg og Katharina Flatland får den gratis? Slik markedsføring er jeg ikke med på.

Endret av miaw
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffa over kvaliteten, kjentes billig ut. Urutinert å lage plagg i 100% viskose. En vask, så er plagget 3 størrelser mindre 😕 Bomullsplaggene derimot kjentes bra ut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CrimsonPetal
19 hours ago, Sideburn said:

Hvem? 
Merkelig at ukjente folk skal ha egen kleskolleksjon. 

Hm...er ikke hun norges mest kjente influensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Unika skrev:

Skuffa over kvaliteten, kjentes billig ut. Urutinert å lage plagg i 100% viskose. En vask, så er plagget 3 størrelser mindre 😕 Bomullsplaggene derimot kjentes bra ut.

Kjipt, ikke minst til den prisen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...