Gå til innhold

Camilla Phil

monstergospel

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Asti skrev:

Bloggforfatternes bokhøst Hva foregår i hodene på redaktørene - annet enn synet av lysende dollartegn? Hva tenker norske forlag når de forer unge lesere med en blogglitteratur gjennomsyret av en blomstrende narsissisme?  - https://www.dagbladet.no/kultur/hva-foregar-i-hodene-pa-redaktorene---annet-enn-synet-av-lysende-dollartegn/70465065

Veldig uflatterende bilde av Camilla. Hun er seriøst iferd med å bli gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, O.G. skrev:

Veldig uflatterende bilde av Camilla. Hun er seriøst iferd med å bli gammel. 

Og dette var et konstruktivt og relevant innlegg i debatten...

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan etternavnet hennes uttales? Jeg har alltid tenkt at det er rett frem som det skrives, men så var jeg i strikkebutikken i går og der uttalte hun som jobbet der det som «Fil» og da tenkte jeg at hun kanskje har rett. Men så leser jeg bokanmeldelsen og der står det «Phil i hjertet» som i pil. Og den tittelen gir jo ingen mening hvis det skal uttales Fil. «Fil i hjertet» blir jo veldig meningsløst og rart. Noen som vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg lurer på hvordan etternavnet hennes uttales? Jeg har alltid tenkt at det er rett frem som det skrives, men så var jeg i strikkebutikken i går og der uttalte hun som jobbet der det som «Fil» og da tenkte jeg at hun kanskje har rett. Men så leser jeg bokanmeldelsen og der står det «Phil i hjertet» som i pil. Og den tittelen gir jo ingen mening hvis det skal uttales Fil. «Fil i hjertet» blir jo veldig meningsløst og rart. Noen som vet?

Det skrives Pihl, ikke Phil. Dermed blir det ulogisk å uttale det med "f". Det er skrivefeil i tittelen. Du sier det riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Klomf skrev:

Det skrives Pihl, ikke Phil. Dermed blir det ulogisk å uttale det med "f". Det er skrivefeil i tittelen. Du sier det riktig :)

Så bra å få det oppklart! Takk 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne

Lurer på hvordan i all verden hun har klart å få samarbeidsavtaler med så mange aktører nå. Glass Thomsen, Dale garn og flere som jeg har sett bruke henne for å promotere produktene sine. Eller som hun har «designet». For meg er det helt ubegripelig for hun har lite å komme med. Hun har kanskje et øye for interiør, men ellers lite interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jentekvinne skrev:

Lurer på hvordan i all verden hun har klart å få samarbeidsavtaler med så mange aktører nå. Glass Thomsen, Dale garn og flere som jeg har sett bruke henne for å promotere produktene sine. Eller som hun har «designet». For meg er det helt ubegripelig for hun har lite å komme med. Hun har kanskje et øye for interiør, men ellers lite interessant. 

Kanskje ble det operative ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jentekvinne skrev:

Hun har vel disse samarbeidsavtalene og reklameoppdragene fordi hun selger. Gullsmeden David Andersen hadde nok ikke hatt et samarbeid gjennom mange år dersom de ikke merket det på bunnlinja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei dere!

Ikke skrevet på noe forum før. Leser Kvinneguiden innimellom og synes det er flott at det følges med på bloggere, nettopp fordi blogging ikke lenger er en hobby men en million bussiness.

Og jammen virker det som unge i dag leser mer blogg enn bøker. 

Svarer på denne tråd fordi camillapihl.no er en av de første bloggene jeg begynte lese - Men har gitt opp. En slik ekstrem narsissisme skal man vel lete lenge etter 😕

Når man snakker om dårlig merking av all denne reklamen, ville jeg nesten tro hun er en versting?

Ferie til antagelig flere hundre tusen i året, hvor hun og samboer helt klart får opphold delvis eller helt sponset. Det sier seg selv med så mange check-ins og bildeserier. Kan vel lett tenkes at en viss manager på forhånd har forhandlet på hotellopphold og dagrate ved å informere om at "Norges største blogger kommer på besøk" (ler).

Men hvor blir det av merkingen? Hvor kommer Forbrukertilsynet inn i bildet? PFU?

Så tidligere i tråden at Camilla Pihl snikreklamerer for alkohol (Black Tears). Ingen glipp, antageligvis nøye gjennomført og planlagt produktplassering. 

De fleste som leser Camilla Pihls blogg har vel fått med seg at damen selv sier hun sjeldent drikker alkohol. Det fokuseres på yoga, rawfood, meditasjon og sunne smoothies, som i min kropp er mitt tempel. Men å pushe på lesere/potensielle kunder et shabby, ukjent spritmerke som forloveden importerer (???)... Det er OK?

Mer kynisk enn å reklamere for alkohol når man selv helst styrer unna, det blir man ikke 💸💸💸 Er hele dette smilende, overpositive, hyggelige, varme imaget til Pihl bare noe tull? 

*klørmegihodet* 

Endret av Leah123
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2018 at 4:22 PM, Glufseguri said:

Seriøst? Ikke berre er ho temmelig shady som ikkje bryr seg om korrekt merking men no stjel ho også.

Den genseren CP kallar for "Marthe" er heilt lik Lokal Oslo sin "Julie" som først blei designa i 2016! 

Det blir ikkje ditt eige design berre fordi ein gjeng opp tre pinnestørrelsar!

Døm sjølv: https://imgur.com/a/vTRh2Pg

Er det mulig å slippe unna med så mye kopiering men allikevel bli nominert til bloggpriser? 😨

Har du gjort CP, House of Yarn eller Lokal Oslo oppmerksomme på dette? 

Makan til uoriginal dame.

Hele hudpleieserien er jo direkte kopiert fra Koreanske merker. 

Endret av Leah123
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
23 timer siden, Leah123 skrev:

Hei dere!

Ikke skrevet på noe forum før. Leser Kvinneguiden innimellom og synes det er flott at det følges med på bloggere, nettopp fordi blogging ikke lenger er en hobby men en million bussiness.

Og jammen virker det som unge i dag leser mer blogg enn bøker. 

Svarer på denne tråd fordi camillapihl.no er en av de første bloggene jeg begynte lese - Men har gitt opp. En slik ekstrem narsissisme skal man vel lete lenge etter 😕

Når man snakker om dårlig merking av all denne reklamen, ville jeg nesten tro hun er en versting?

Ferie til antagelig flere hundre tusen i året, hvor hun og samboer helt klart får opphold delvis eller helt sponset. Det sier seg selv med så mange check-ins og bildeserier. Kan vel lett tenkes at en viss manager på forhånd har forhandlet på hotellopphold og dagrate ved å informere om at "Norges største blogger kommer på besøk" (ler).

Men hvor blir det av merkingen? Hvor kommer Forbrukertilsynet inn i bildet? PFU?

Så tidligere i tråden at Camilla Pihl snikreklamerer for alkohol (Black Tears). Ingen glipp, antageligvis nøye gjennomført og planlagt produktplassering. 

De fleste som leser Camilla Pihls blogg har vel fått med seg at damen selv sier hun sjeldent drikker alkohol. Det fokuseres på yoga, rawfood, meditasjon og sunne smoothies, som i min kropp er mitt tempel. Men å pushe på lesere/potensielle kunder et shabby, ukjent spritmerke som forloveden importerer (???)... Det er OK?

Mer kynisk enn å reklamere for alkohol når man selv helst styrer unna, det blir man ikke 💸💸💸 Er hele dette smilende, overpositive, hyggelige, varme imaget til Pihl bare noe tull? 

*klørmegihodet* 

Det var også en av de første bloggene jeg leste når de drev Girlfriend.no

Jeg har sluttet å følge henne i alle SoMe kanaler. Ble rett og slett for stort fokus på egen fortreffelighet og perfeksjonisme, pakket inn i et delikat luftslott på en snedig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, O.G. said:

Er han fremdeles bare samboeren? 

Akkurat det er det vel ikke mange som bryr seg om? Lov å bare være samboer livet ut også 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Leah123 skrev:

Akkurat det er det vel ikke mange som bryr seg om? Lov å bare være samboer livet ut også 😊

Jeg tenkte vel mer på at det er rart at Camilla ikke har fått sjansen til å tjene penger på bryllupet sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Hege899 skrev:

Utrolig at nyttårsforsettet er å ta bedre vare på seg selv. Gjør hun noe annet..

Det tenkte jeg også på.. Veldig fjernt fra mitt liv hele greia. 

Endret av Mamasa
La til en setning
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2018 at 2:04 PM, jentekvinne said:

Veldig mye er jo direkte kopiert fra andre utenlandske blogger, produsenter og designere (??)

Hudpleieserien - ikke veldig ulik flere koreanske merker.

Smykker - ikke veldig ulikt bla. Anine Bing, og flere andre? 

Ved kolleksjon for House of Yarn er det vel flere som har fått meg seg at det ikke er Camilla selv som har laget oppskrifter så hele den greia med #camillapihlknit er ganske utrolig.

Tviler ikke på at hun har hatt mye med prosjektene å gjøre. Men spørsmålet var vel heller hvor originalt det er.

Hun brukte jo mye bilder og oppskrifter funnet på nettet på sin blogg tidligere. Uten å gi photokred eller referanse... Det er uansett dårlig stil. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/4/2019 at 3:54 PM, Hege899 said:

Utrolig at nyttårsforsettet er å ta bedre vare på seg selv. Gjør hun noe annet..

😁

Norgesmester i selfcare. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
1 time siden, Leah123 skrev:

Veldig mye er jo direkte kopiert fra andre utenlandske blogger, produsenter og designere (??)

Hudpleieserien - ikke veldig ulik flere koreanske merker.

Smykker - ikke veldig ulikt bla. Anine Bing, og flere andre? 

Ved kolleksjon for House of Yarn er det vel flere som har fått meg seg at det ikke er Camilla selv som har laget oppskrifter så hele den greia med #camillapihlknit er ganske utrolig.

Tviler ikke på at hun har hatt mye med prosjektene å gjøre. Men spørsmålet var vel heller hvor originalt det er.

Hun brukte jo mye bilder og oppskrifter funnet på nettet på sin blogg tidligere. Uten å gi photokred eller referanse... Det er uansett dårlig stil. 

Jeg strikker en del og for meg hadde det motsatt effekt at House of Yarn brukte Camilla Pihl som frontfigur for deres design. Jeg synes ikke hun har noe å komme med, ingen dybde, ingenting å vise til på det intellektuelle plan. Jeg liker henne bare ikke og vil derfor ikke strikke de genserene som hun liksom har vært med å «designet». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...