Gå til innhold

Hvorfor velger flere og flere menn Asiatiske koner?


Royruwen

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Royruwen skrev:

Bare for å illustrere litt hvordan en del norske kvinner er😉og at det er lett å forstå at den lave standarden mange norske kvinner er I ferd med å få, bidrar I sterk grad at flere menn søker seg ut av landet for å finne seg kone.

 

Det er flest menn som sliter med å finne seg damer i Norge, som drar nedover for å finne seg noen. 

Noen er igrunn halvredde en standard norsk dame, fordi de ikke er avhengige av en mann for å brødfø seg lenger og vil ha noen som trenger dem og er avhengige av dem. 

Norske menn har rykte på seg for å være gode ektemenn og de aller fleste damene det er snakk om er i nød, så de tar sjansen.

I Thailand er det slik at mange unge jenter blir sendt fra bygda til byen for å finne seg jobb, fordi familien har det utrolig knagert. De ender ofte opp med prostitusjon og sender penger hjem til familien sin. Dessverre skjer det at samtidig som familien tar i mot pengene, har en anelse om hvordan de blir tjentog øker sin levestandard, ser de ned på måten de blir tjent på, så den unge jenta får ikke/ kan ikke flytte hjem igjen på grunn av skammen. 

Det er nok helt sikkert mindre ille å leve noen år med en mann man i utgangspunktet ikke elsker, eller som en kanskje til og med ender opp med å bli glad i og får et liv sammen med, enn å leve livet sitt på barene der det foregår mye rart. Eventuelt så har de kanskje et barn de må forsørge og har både to og tre jobber for å leve fattigslig og ikke kunne gi sine barn utdannelse. 

Det er derfor mange av jentene i Pattaya eller andre steder, smisker med " farangene" i håp om at en av dem skal ta dem med til sitt land. Selv en mann med uføretrygd, lever et svært godt liv i Thailand mht økonomien, så noen blir værende der. Det er tross alt bedre med bare en tafsende mann en ikke er forelsket i, i et greit hus, med bil og andre ressurser. Når alternativet er  50 tafsende menn om dagen, hvorav  en må ha sex med flere pr dag for å overleve. 

De er materialistiske, fordi de har så lite og det er bare ressurser som kan bedre et slikt liv. Derfor tar de billetten ut av dette i bytte mot noen år, eller resten av livet som kone for en ofte langt eldre mann, eller en mann som er uattraktiv her til land på annen måte. 

Noen ganger går det faktisk bra også, men de fleste lykkelige parene jeg kjenner, der har hun funnet mannen etter å ha vært gift en del å i Norge med en annen mann. Thailandske kvinner har forøvrig den høyeste sysselsettingen blant innvandrerkvinner, når vi ser bort fra Norden, Polen og ett eller to andre østeuropeiske land.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er innenlands og ikke for utlandet generelt.

Anonymkode: 0cf30...6ae

Det var vel nordmenns sexkjøp vi diskuterte og ikke for alle nasjoner? Dette gjelder nordmenns kjøp av sex i innland og utland.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, absinthia skrev:

 

Noen ganger går det faktisk bra også, men de fleste lykkelige parene jeg kjenner, der har hun funnet mannen etter å ha vært gift en del å i Norge med en annen mann. Thailandske kvinner har forøvrig den høyeste sysselsettingen blant innvandrerkvinner, når vi ser bort fra Norden, Polen og ett eller to andre østeuropeiske land.

 

Jeg har en skilt thailandsk dame som nabo, hun jobber dag og natt omtrent pga hun liker det. Fantastisk trivelig dame. Nu dater hun en søt og hyggelig mann fra Tromsø som hun traff i Levanger, men nekter å rive seg løs fra Steinkjer. lol.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi mange asiatiske damer er veldig bevisst på hva de vil med livet sitt.

De framstår som sterke og målbevisste, på en måte som er sjeldent blant nordmenn (og kvinner). 

I tillegg tror jeg norske menn er ganske villige å bli en del av damenes "livsplan".

 

At damene i tillegg er nydelige, hjelper jo litt også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Royruwen skrev:

Hva kan årsaken være til at flere og flere norske menn finner seg koner I Østen, samtidig som vestlige middelaldrende kvinner kjøper seg menn I fattige land?

Noen som har noen fornuftige svar?

Mvh Roy

Svaret er liberalisme!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt grunnpremisset stemmer vet jeg ikke, men gitt at det gjør det kan det jo tenkes at nye kjønnsroller bidrar til denne utviklingen.

For menn er økonomien og karrièren til en kvinne mindre viktig ved et eventuelt forhold, enn i motsatt tilfelle. Når kvinner i stadig større grad fokuserer på egen karrière medfører det gjerne at man ofrer andre ting, og at kravene til en eventuell partners karrière og inntekt dermed heves. Dermed kan det tenkes at vi sitter med en større voksende gruppe kvinner som har høyere krav, men som samtidig i liten grad er mer attraktive for menn, kanskje til og med mindre attraktive i en del tilfeller. 

Kanskje dreier det seg om menn som ikke norske kvinner har funnet for "lette", eller kanskje er det snakk om menn som verdsetter mer tradisjonelle feminime egenskaper. Det er kanskje ikke så mange menn som drømmer om en mektig karrièrekvinne eller arbeidshest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stan skrev:

Jeg tror det er fordi mange asiatiske damer er veldig bevisst på hva de vil med livet sitt.

De framstår som sterke og målbevisste, på en måte som er sjeldent blant nordmenn (og kvinner). 

I tillegg tror jeg norske menn er ganske villige å bli en del av damenes "livsplan".

 

At damene i tillegg er nydelige, hjelper jo litt også.

Hva mener du med livsplan? Spør fordi jeg ble litt forvirret av innlegget ditt. Har bodd 7 år i Øst-Asia,  og jeg må si at generelt virker det som om norske kvinner er mye mer bevisst på hva dem vil med livet sitt, mtp karriere, forhold etc. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tanuki skrev:

Hva mener du med livsplan? Spør fordi jeg ble litt forvirret av innlegget ditt. Har bodd 7 år i Øst-Asia,  og jeg må si at generelt virker det som om norske kvinner er mye mer bevisst på hva dem vil med livet sitt, mtp karriere, forhold etc. 

Haha😂 det vet du ikke stemmer. 

Norske kvinner har ingen livsplan på samme måte som en thai kvinne fks. 

Målbevisste kvinner fra Thailand og Fillipinene fks ønsker å gifte seg. Dette er ikke så farlig for norske kvinner, som I større grad reiser og kjøper seg sex av fattige menn med kone og barn og som også kjøper seg graviditeter.

Jeg ser ikke at norske kvinner er så målbevisste med tanke på familie og viser vel I meget liten grad at ekteskapet og familie/barn  og hjem står så høyt på sin prioriteringsliste. 

Det er vel ingen rase I verden som har økt sin egoisme og dyrker den så til de grader som den norske kvinnen. 

At ikke flere skammer seg. Jeg bruker ordene til en del kvinner fra utlandet som er sjokkerte over holdninger, krav og mentalitet/tenkesett til en del norske kvinner. Samtidig ser man ett økt antall ulykkelige norske kvinner, som sliter psykisk. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, absinthia skrev:

Det var vel nordmenns sexkjøp vi diskuterte og ikke for alle nasjoner? Dette gjelder nordmenns kjøp av sex i innland og utland.

Nei, her diskuterte vi sexkjøp og å hente inn koner og menn fra utlandet i denne tråden :) 

Anonymkode: 0cf30...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tanuki skrev:

Hva mener du med livsplan? Spør fordi jeg ble litt forvirret av innlegget ditt. Har bodd 7 år i Øst-Asia,  og jeg må si at generelt virker det som om norske kvinner er mye mer bevisst på hva dem vil med livet sitt, mtp karriere, forhold etc. 

Jeg sier ikke at alle har det, men de asiatiske kvinnene jeg kjenner i Norge har i stor grad det. 

En konkret idé, oftest med plan, for hvor de vil være i livet om 5 år, ti år. Og en klarhet om hva som kreves for å komme dit. Realistisk og oppnåelig. Hardt arbeid, sparing og investering. I planene er ofte et ønske om å finne kjærligheten og stifte familie. 

Kanskje er det slik at i vår kultur får de større mulighet til å realisere planene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stan skrev:

Jeg sier ikke at alle har det, men de asiatiske kvinnene jeg kjenner i Norge har i stor grad det. 

En konkret idé, oftest med plan, for hvor de vil være i livet om 5 år, ti år. Og en klarhet om hva som kreves for å komme dit. Realistisk og oppnåelig. Hardt arbeid, sparing og investering. I planene er ofte et ønske om å finne kjærligheten og stifte familie. 

Kanskje er det slik at i vår kultur får de større mulighet til å realisere planene. 

 

ok takk for svar, tror du har et poeng, i hvertfall om vi snakker om kvinner fra relativt fattige bakgrunner, Thai, Philippinene etc. Tror det derimot blir litt annerledes om en ser på moderne kvinner i land some Kina og Korea, hvor alle tar en utdannelse og i større grad planlegger karriere fremfor familie. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stan skrev:

Jeg sier ikke at alle har det, men de asiatiske kvinnene jeg kjenner i Norge har i stor grad det. 

En konkret idé, oftest med plan, for hvor de vil være i livet om 5 år, ti år. Og en klarhet om hva som kreves for å komme dit. Realistisk og oppnåelig. Hardt arbeid, sparing og investering. I planene er ofte et ønske om å finne kjærligheten og stifte familie. 

Kanskje er det slik at i vår kultur får de større mulighet til å realisere planene. 

 

Kanskje kan noe handle om idealer og? Har inntrykk av at nettopp det du skriver om å finne kjærligheten og stifte familie er et mye mer konkret moment hos kvinner i en del andre kulturer, mens det i Norge kanskje er en noe mer diffus størrelse som forsvinner litt når fokuset er på karrière og idealet for mange er å være "ung og fri" så lenge som mulig. 

Var en sak (i aftenposten tror jeg) om dette nylig, at stadig flere kvinner plutselig oppdager dette når de kommer i tredveårene og ikke har funnet seg noen å etablere seg med mens de var på sitt mest attraktive. Jeg kan jo tenke meg at mange sitter igjen med at de har kastet bort tiden på ting som egentlig ikke betyr så mye for dem, og at de asiatiske/tradisjonellt orienterte kvinnene kanskje er mer bevisst på nettopp dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, herzeleid skrev:

Kanskje kan noe handle om idealer og? Har inntrykk av at nettopp det du skriver om å finne kjærligheten og stifte familie er et mye mer konkret moment hos kvinner i en del andre kulturer, mens det i Norge kanskje er en noe mer diffus størrelse som forsvinner litt når fokuset er på karrière og idealet for mange er å være "ung og fri" så lenge som mulig. 

Var en sak (i aftenposten tror jeg) om dette nylig, at stadig flere kvinner plutselig oppdager dette når de kommer i tredveårene og ikke har funnet seg noen å etablere seg med mens de var på sitt mest attraktive. Jeg kan jo tenke meg at mange sitter igjen med at de har kastet bort tiden på ting som egentlig ikke betyr så mye for dem, og at de asiatiske/tradisjonellt orienterte kvinnene kanskje er mer bevisst på nettopp dette. 

Tror du har et poeng der. De er bevisst på de ulike stadiene eller fasene i livet. Både når det gjelder barn, men også karriere. 

Nå er kanskje en del av de damene som kommer hit på egen hånd ganske "silt" og representerer muligens ikke asiatiske kvinner godt. Men det er en forklaring på hvorfor de er attraktive for norske menn.

En annen ting, legg merke til hvor få par det er med asiatisk mann og norsk dame. Jeg kjenner svært mange par hvor hun er asiatisk og han norsk/europeisk, men ikke ett eneste hvor han er asiatisk og hun norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Royruwen skrev:

HEIII DU! !

Nå får du faen meg slutte å generalisere. 

Det er jaggu meg mange menn som blir mishandlet av norske kvinner og kommer på krisesenter også! Vær klar over det!

Ja, antallet menn som søker seg til krisesentre er økende. I 2013 bodde det 111 menn på krisesentre, av 2028 personer totalt. 14% totalt (altså både kvinner, menn og barn) oppgav at de hadde blitt mishandlet av en kvinne, men i gruppen av kvinner som mishandler finner vi selvsagt også mange innvandrerkvinner, og ikke bare norske som du får det til å høres ut som. Det er forøvrig flere barn på krisesentre enn det er menn og kvinner tilsammen.  Jeg mener å huske at rundt 65% av de som søker seg har innvandrerbakgrunn, og et stort flertall av beboerne er ikke yrkesaktive, hvilket gjør dem sårbare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎08‎.‎2016 at 12.25, Royruwen skrev:

Hva kan årsaken være til at flere og flere norske menn finner seg koner I Østen, samtidig som vestlige middelaldrende kvinner kjøper seg menn I fattige land?

Noen som har noen fornuftige svar?

Mvh Roy

De menn jeg kjenner som har hentet seg en kone. Sier de ikke orker Norske kvinner. De ønsker å holde på tradisjoner, de er konservative og ønsker en kvinne som er der for dem. En kvinne som ikke sier nei, en kvinne som ikke skal selvrealisere seg selv, en kvinne som stiller opp og ofrer seg for sin mann. altså slik Norske kvinner var før i tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg være helt ærlig har jeg tenkt at det er fordi disse mennene har et eller annet problem, kanskje mange problemer, som gjør at norske kvinner som har en relativ høy standard ikke finner seg i det. Kanskje liker mannen å krangle, gidder ikke å vaske seg, gidder ikke å gjøre noe husarbeid, forventer å få alle måltidene servert foran seg, er en surpomp som ingen gidder å holde ut...

Også bestemmer mannen seg at det er norske kvinner som er problemet. Han reiser til Asia og frister med stort hus, bil, penger og god skole til eventuelle barn. De Asiatiske kvinnene blir overlykkelige for i Norge kan de få en god fremtid, og kanskje ikke få en veldig god fremtid i Asia. (Dette kommer selvsagt ann på hvilket land man er i, hvor god råd man har, osv.)

Noen menn betaler, mens for andre kvinner er det nok å få lov til å komme til Norge. Mannen er fortsatt en ekkel, lat, stinkende drittsekk mens kvinnen er glad for å få sende litt penger til familien sin nå og da og for å få bo i "luksus."

Anonymkode: ad65a...ce4

Glimrende og realistisk oppsummering.

Anonymkode: e8938...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Gothminister skrev:

De menn jeg kjenner som har hentet seg en kone. Sier de ikke orker Norske kvinner. De ønsker å holde på tradisjoner, de er konservative og ønsker en kvinne som er der for dem. En kvinne som ikke sier nei, en kvinne som ikke skal selvrealisere seg selv, en kvinne som stiller opp og ofrer seg for sin mann. altså slik Norske kvinner var før i tiden.

Det er mulig det er noen slike. 

Jeg kjenner flest par som traff hverandre her i Norge. Det er kvinner som absolutt ønsker og evner å realisere seg. De har lange utdannelser  og bra jobber. Selv om de må prestere mye bedre enn norske kolleger for å få samme anerkjennelse. 

De stiller opp for familien, det er både og. 

I kinesisk tradisjon har "wife always right". Jeg opplever at de klarer å gripe det beste fra to kulturer. 

Men det er jo ikke å stikke under en stol at svært mange asiatiske damer er nydelige. Og så ser de gjerne ti - tjue år yngre ut enn de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stan skrev:

Og så ser de gjerne ti - tjue år yngre ut enn de er.

Så en tjue år gammel thai-dame ser ut som hun er nyfødt?

Anonymkode: 82419...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en tjue år gammel thai-dame ser ut som hun er nyfødt?

Anonymkode: 82419...331

Ja og en ti åring ser ikke ut til å være påtenkt engang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.8.2016 at 16.01, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller det at norske kvinner får stadig mer tilfellere av prinsessesyndrom der ingenting er bra nok for dem, da velger norske menn heller noen som blir taknemmelig for gaver og som behandler dem bra tilbake.

Anonymkode: 0cf30...6ae

Tror mange menn også er lei av de mange løsaktige kvinnene her i Norge som topper ons statistikken. Itillegg får mennene langt større sjangser på yngre og penere damer enn de ville fått her hjemme....kan godt forstå dem...alle ønsker det beste for sitt liv.

Anonymkode: 0156c...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...