Gå til innhold

Hvorfor velger flere og flere menn Asiatiske koner?


Royruwen

Anbefalte innlegg

Tar ikke lang tid før disse damene er i gang, maset på ting, materiell status, sende penger hjem til familie og slekt, så blir det surhet og sexnekt. Mange gubber som opplever at de har kjøpt katta i sekken, lojaliteten går først og fremst til slekta og landsbyen, noe disse gubbene aldri vil forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du opprette en diskusjon om egoistiske damer i stedet for at du forsøker å ødelegge diskusjonen om menn med thailandske kvinner? 🤗

Anonymkode: 57cd8...e33

Nope. Ingen planer om det. Jeg svarte på et innlegg, som du igjen valgte å stille spørsmål til, og du fikk et tilsvar. Her får et tilsvar til;)

Anonymkode: c4033...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? 

Anonymkode: 57cd8...e33

Det har jo med om at vi bor i en individualistisk samfunn, mens de i østen har et kollektivistisk samfunn.

Anonymkode: 5aba0...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo med om at vi bor i en individualistisk samfunn, mens de i østen har et kollektivistisk samfunn.

Anonymkode: 5aba0...8b7

Encore:klappe:

Anonymkode: c4033...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvem sin karriere skulle kvinner fokusert på istedenfor sin egen karriere, da? ;)

Dette blir for karikert og overdrevent. Så snart en kvinne ønsker fokusere på egen karriere på samme måte som en gjennomsnittlig norsk mann ønsker fokusere på sin karriere, så fremstilles dette som at kvinnen ikke lenger innehar tilstrekkelige "feminine egenskaper" men tvert imot er en arbeidshest :ler:

 

Jeg tror på at du tolker det slik, men det er nok i beste fall en vrang tolkning. 

 

Sitat

Hva er "tradisjonelle feminine egenskaper"? Er det ikke tilstrekkelig feminint å være en moderne kvinne med normalinteresse for hus og hjem, men samtidig også en normal og sunn interesse for sitt yrkesliv utenfor hjemmet?

Et eksempel kan jo være å sette familie først og føle en får mest igjen for nettopp dette. Hva som er tilstrekkelig feminint får nesten være opp til hver enkelt. 

Sitat

Det er vel heller ingen kvinner som drømmer om en "mektig karrieremann eller arbeidshest" til mann, men heller en normal, likestilt mann som evner å dra lasset sammen, for å skape et hjem og en trygg familie.

*Kremt*

 

Sitat

 

Fifty Shades of Grey has become the best-selling book in Britain since records began, surpassing Harry Potter and the Deathly Hallows with sales of 5.3 million copies.

 

http://www.telegraph.co.uk/culture/books/booknews/9459779/50-Shades-of-Grey-is-best-selling-book-of-all-time.html

 

 

 

Sitat

Det jeg ser er at menn som IKKE ønsker ovenstående (som regel fordi de har vokst opp i sterkt tradisjonelle hjem hvor "feminine egenskaper" reduseres til å tørke guttunger og voksne menn både foran og bak og synes det er behagelig å ha noen som steller og ordner mat, klær og hus for de) og ikke KLARER å tilby et likestilt partnerskap fordi det ikke behager dem selv å leve slik.

Hvor ser du dette?

 

Sitat

 

Jeg lurer på hvorfor enkelte menn "verdsetter mer tradisjonelle feminine egenskaper"... :ler: Det er jo ingen hemmelighet at for en mann er det veldig behagelig å leve et liv med en kvinne som tar alt ansvar for hus og hjem. Da får han tid til å dyrke seg selv både gjennom jobb og fritid. Det er derfor ikke så rart at det helst er de litt enklere fungerende menn (kognitivt og sosialt) som drømmer om et slikt liv, for de har jo ikke særlig til empati eller innsikt i andre menneskers behov. Derfor: så lenge de trives så er jo dette det aller viktigste. Hvordan det setter han selv i en utnyttende, parasittær posisjon ovenfor henne, som voksen mann som ikke lager sin egen mat eller vasker sin egen møkk, tenker han fint lite på. At hun sikkert hadde hatt et mer givende og meningsfullt liv ute i arbeidslivet kontra å vaske bokseren hans tenker han ikke på.

Anonymkode: 09d34...6d2

 

Dette høres mest ut som spekulasjoner bygget på bitterhet, men kom gjerne med kilder. Jeg kan vanskelig se at to mennesker som utfyller hverandre på forskjellige måter og fordeler ansvar og oppgaver forskjellig seg imellom utnytter hverandre eller lever en parasitt-tilværelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er så lite å gjøre i små byer og på bygdene at de velger et liv med thailendere fremfor å sitte alene? 

Det er en trist utvikling, og jeg er hundrede prosent sikker på at de hadde fått det så mye bedre ved å komme seg litt vekk fra bygdene. 

Selv syns jeg disse mennene kan virke desperate, er mannssjåvinistiske og at de har falt litt utenfor samfunnet og ikke har annet valg men det er jo ikke deres skyld, men bygda. De burde komme seg vekk fra bygdene!

Anonymkode: 57cd8...e33

Bygda er der de har foreldre, kanskje søsken og annen slekt. Pluss at mange har en godt betalt jobb hvor de trives. Mange er veldig hjemmekjære og, så å komme seg ut av bygda er noe mange ikke engang tenker på.

Og så er det litt smitteeffekt ser jeg for meg. En kompis får seg thaidame, og så får fler og fler det.

Har hørt om de som har vært sammen med en norsk dame som kjefta, stakk ut med venninner på bar, flørta med andre osv. som tror at "alle" norske damer er sånn. De føler seg bastant ferdig med norske damer. Mens deres forestilling om thailandske damer er helt annerledes og sikkert føles lokkende. Derfor velger de å prøve lykken. (Men så sitter de der da, senere og ser at thaien kanskje var enda "verre".)

Anonymkode: e9b43...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...