Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Ikke bare påpeker hun det, hun sier at han har noe "langt bedre". Makan til frekkhet! Heia alle som har yrkesstolthet 

Noe langt bedre enn butikksjef?? 

trodde det var en grei jobb jeg...

Men jeg er nok ganske enkel i tankegangen, alle jobbene er bra så lenge man liker jobben sin, om det er å vaske, stå i kassa eller  være sjef...

 

Har de fått solgt huset? Og kjøpt nytt?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun drar jaggu sjalusikortet også. 

Eh nei, jeg er ikke sjalu på en tilværelse med 6 barn. Så langt der i fra! Synes det er helt supert å kunne følge opp de jeg har uten å måtte fordele meg på 3 ganger så mange.

Det hjelper heller ikke å skyte av at kommodene er så overfylt med klær at dere ikke får igjen skuffene eller kjøleskapet som bugner av mat. 

Det er vel ingen som har trodd at dere sulter ungene deres eller ikke har klær til dem.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne litt sporadisk en stund nå, og kjenner  på at dersom hun/ han var mitt barn, så hadde jeg tatt de for meg og sagt at nå må de bremse! At de vil ha en stor familie er selvsagt fint, men hva med å stoppe opp og nyte de barna de har før de lager nye? hva med å erfare hva større barn krever, før de får hele fotballaget? 

For ikke lenge siden gikk de fra hverandre, de ble sammen igjen, flyttet og får nå enda ett barn. Livet deres er så impulsstyrt at jeg tviler på at de ser for seg hverdagen med seks barn i skolealder. 

Faktisk blir jeg veldig overrasket om hun stopper etter nr seks....

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan setter man seg ned og gjør lekser hver dag sammen med 6 unger, samt lage middag og dra på 6 fotballtreninger? Logistikken går rett og slett ikke opp. Noen ender opp med å forsake noe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
58 minutter siden, Marthe75 skrev:

Jeg har fulgt denne litt sporadisk en stund nå, og kjenner  på at dersom hun/ han var mitt barn, så hadde jeg tatt de for meg og sagt at nå må de bremse! At de vil ha en stor familie er selvsagt fint, men hva med å stoppe opp og nyte de barna de har før de lager nye? hva med å erfare hva større barn krever, før de får hele fotballaget? 

For ikke lenge siden gikk de fra hverandre, de ble sammen igjen, flyttet og får nå enda ett barn. Livet deres er så impulsstyrt at jeg tviler på at de ser for seg hverdagen med seks barn i skolealder. 

Faktisk blir jeg veldig overrasket om hun stopper etter nr seks....

Hun har en hel haug med søsken selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke bloggen, men på generelt grunnlag er det merkelig at folk som lever av å brette ut livet, inkludert familie som ikke kan samtykke til dette, innbiller seg at andre ikke har meninger om denne praksisen. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kjenner ikke bloggen, men på generelt grunnlag er det merkelig at folk som lever av å brette ut livet, inkludert familie som ikke kan samtykke til dette, innbiller seg at andre ikke har meninger om denne praksisen. 

ikke bare at det er folk har meninger, vi er drittkjerringer som er misunnelige!!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fjær skrev:

ikke bare at det er folk har meninger, vi er drittkjerringer som er misunnelige!!

Ja, hvis argumentasjonen ligger på det nivået har vedkommende egentlig tapt, for det er jo slikt man kan påstå når man egentlig ikke har noe fornuftig å komme med. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid irritert meg at det ikke går an å ha sine betenkeligheter til folk uten at man skal bli kalt sjalu. Sjalu? 

Kan ikke disse sjalu kjerringene her inne også få 6 barn? Eller ha skuffene fulle av klær? Eller en mann som er "noe bedre enn butikksjef"? Hva er det vi er sjalu over, dere? 

For jeg vet sannelig ikke. Det eneste jeg vet er at jeg ikke hadde orket 6 så inni granskauen tette barn. Bare vent til ungene blir skolebarn og midtlivskrisa hennes kommer... tror ikke bloggen er så rosenrød da. 

Men det vi må huske: ting ER jo ikke så rosenrødt som det ser ut. Det vet vi alle og derfor blir det litt fake. Mange av innleggene hennes er fine, de som er ekte og som handler om barna. Andre innlegg er unødvendige og reinspikka skryt. 

Du virker som ei kjempeflink mor, June-Maria, det mener jeg virkelig. Ungene deres er flotte og de mangler garantert ingenting. Men jeg er ikke sjalu, selv om jeg kommenterer deg her inne. Alle som velger å brette ut livet sitt på nett har valgt å ta denne pakka også. Og hvis du er så kjempelykkelig, så trenger du ikke forsvare deg mot disse trådene på bloggen, for å føle deg god. Hev deg over det! Den dagen du blir lei av folks spekulasjoner så kutter du ut bloggingen. Du er sterk, jeg hadde ikke taklet det. Og jeg kunne absolutt ikke tålt tanken på at så mange bilder lå ute av mine barn på nett. Hadde nesten blitt litt sjalu tror jeg, for bare meg og folkene i livet vårt får se ungene sånn😊

Takk!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg er lei av, så er det bloggere som faller for fristelsen og kommer med skikkelig sure innlegg rettet mot nettroll (og kanskje også mot de som våger å stille et lite spørsmålstegn ved ting som deles). De bruker verdifull tid og plass i bloggen bare for å kjefte og komme med en forsvarstale. Det betyr at 90% av leserne som ikke sa noe negativt også må lese dritten, som bare skulle ramme de gjenstående 10%. Skjønner ikke at de gidder.

Det står mye mer respekt av bloggere som fokuserer på de positive følgerne sine, og prøver å gjøre bloggen spennende for dem.

Når det er sagt, ser de ut til å være en hyggelig familie. Det å følge en så stor småbarnsfamilie gjennom bloggen virket spennende i starten, men ble så kjedelig skrevet at jeg sluttet å lese.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gjesten29 skrev:

Synes det er en kjempefin blogg:)

Det synes jeg og! :) Virker som en helt herlig familie :strix:
Tenk å oppdra 6 barn da! Det er ikke alle som klarer. Jeg hadde ikke orket 6 barn :) Men vi er alle forskjellige. Nydelig dame, som har en veldig fin blogg :):) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Minlillesky skrev:

Det synes jeg og! :) Virker som en helt herlig familie :strix:
Tenk å oppdra 6 barn da! Det er ikke alle som klarer. Jeg hadde ikke orket 6 barn :) Men vi er alle forskjellige. Nydelig dame, som har en veldig fin blogg :):) 

Hun har ikke oppdratt dem enda. Bare holder på. Og det er fortsatt bare 5 av dem =)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke godt til denne bloggeren, men har forstått det sånn at hun er veldig ung og har fått barna veldig tett. Syns også å huske at en eller to av barna har sykdom som krever en del oppfølging (hjertefeil?). 

Jeg reagerer ikke på det at de velger å få mange barn. Det i seg selv er opp til hver enkelt. Men det å få så mange barn, så tett, når man er så ung... og i tillegg når noen av barna krever ekstra... det reagerer jeg på. De må jo ha bestemt seg for å få flere barn før de i det heletatt har fått kjenne på hvordan det er å ha barn. Vet de at de vil klare å følge opp alle barna godt nok? Gi alle barna god omsorg, behandle de likt? Vil de kunne ta seg av barna uten å legge ansvar på eldre søsken? 

Har selv vokst opp i stor søskenflokk (6 barn) med foreldre som fikk for mange barn uten å tenke over om de virkelig kunne klare å ta seg av alle. Det har vært helt forferdelig. Jeg fikk ikke den omsorgen jeg trengte. Jeg følte ikke at mine behov ble sett. Jeg fikk altfor mye ansvar lagt over på meg (som eldste jente i flokken). 

 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når hun og mannen bestemmer seg for at nå er det nok unger. Nr 6 er på vei, og for å være ærlig så tviler jeg de stopper med det. 

Håper bare de har ressurser nok til å ta seg av alle ungene når de blir eldre. Da tenker jeg ikke på penger og materielle ting, men det at de har kapasitet til å se hver enkelt unge, til å følge de opp og lose de trygt igjennom tenårene.

Småbarnstiden er ingenting sammenlignet med når de blir eldre og alle problemene som kan dukke opp da. Det er tøft å være tenåring og ungdom i disse dager. De skal finne sin egen identitet, samtidig som det er press og forventninger fra alle kanter. Både ungdomskolen og VGS er hektisk med leksekrav, karakterpress, det sosiale der man skal finne sin plass og rolle. Det er kroppspress, man skal være sosial og en av gjengen. 

 

Endret av lillesky
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det absolutt som denne familien har kapasitet til å følge opp barna sine, det nevner de jo selv i bloggen. At mennesker velger å få mange barn er jo deres valg, kan ikke se de fortjener all kritikk de får her inne, barn er en gave og de gjør det veldig bra ut fra det jeg ser. Så lenge barn har det grunnleggende og en sterk familie ryggen så går det som regel bra gjennom tenåringstid også:)

:)Heier på denne familien, de er flotte :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig sier de det i bloggen, har da aldri lest om noen som har innrømmet at de ikke har kapasitet, før barnevernet banker på døra da...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miagunda skrev:

Selvfølgelig sier de det i bloggen, har da aldri lest om noen som har innrømmet at de ikke har kapasitet, før barnevernet banker på døra da...

Typisk svar her inne,hva er det med folk? Kan du begrunne hvorfor du dømmer folk på den måten, du har jo ingen rett til det.

2 ressurssterke foreldre med godt nettverk, økonomi og kapasitet til å følge opp, hvorfor skal bv banke på døren? Det er ikke slik at det å få mange barn er ensbyrdet med mangelfull oppfølging.

Tvert i mot, for det jeg observerer er veldig bra;) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, skruf skrev:

Lurer på når hun og mannen bestemmer seg for at nå er det nok unger. Nr 6 er på vei, og for å være ærlig så tviler jeg de stopper med det.

 

Søker man "lykkenermange så mange b* vil vi ha" så kan man lese at de ønsket seg totalt 8 barn. Kanskje 5 kunne være nok også. På den tiden var ikke nr. 5 og 6 inne i bilde. Så vi kan forvente enda flere.

På en måte syns jeg det er fint å ha mange tette barn tidlig i livet. Da er man ferdig med småbarnsperioden raskere enn om man hadde dratt den utover flere tiår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gjesten29 skrev:

Typisk svar her inne,hva er det med folk? Kan du begrunne hvorfor du dømmer folk på den måten, du har jo ingen rett til det.

2 ressurssterke foreldre med godt nettverk, økonomi og kapasitet til å følge opp, hvorfor skal bv banke på døren? Det er ikke slik at det å få mange barn er ensbyrdet med mangelfull oppfølging.

Tvert i mot, for det jeg observerer er veldig bra;) ..

For meg ser det også at de klarer seg veldig fint. Men hva legger du i ordene "ressurssterke foreldre"? Hva mener du skal til?

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...