Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no

Ny Bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Oppland skrev:

Både hun og mannen ønsker seg tvillinger! Jeg blir helt matt bare ved tanken.

Da hadde de jo fått "koset" seg med TO babyer på en gang! 

Lurer virkelig på om de tenker på fremtiden der i huset... Jeg tror jeg hadde grudd meg en smule til å ha (minst) 6 ungdommer i hus....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Cookie123 skrev:

Da hadde de jo fått "koset" seg med TO babyer på en gang! 

Lurer virkelig på om de tenker på fremtiden der i huset... Jeg tror jeg hadde grudd meg en smule til å ha (minst) 6 ungdommer i hus....

Hun burde ta en titt på «Kate plus 8». Nå er ikke det helt samme greia, siden 6 av de kidsa er like gamle. Men dog, det ser ikke spesielt idyllisk ut!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lenemor1 skrev:

Altså, de ønsker prøverør for å få tvillinger?! Har de vært gjennom prøverør før? 

De kommer aldri i livet til å få innvilget ivf av det offentlige. Det er en utrolig kostbar og tung prosess som ingen vil gjennomføre frivillig?! Synes det er utrolig respektløst ovenfor de parene som er ufrivillig barnløse som mest av alt ønsker seg et frisk barn og ofrer alt for å gjennomføre ivf, og her sitter hun med 5 allerede? EGOISTISK! Hvis hun har råd får hun gjøre det privat, men det er ikke sikkert at man får tvillinger, det er kun større sjanser for det hvis de setter inn flere egg samtidig. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

De kommer aldri i livet til å få innvilget ivf av det offentlige. Det er en utrolig kostbar og tung prosess som ingen vil gjennomføre frivillig?! Synes det er utrolig respektløst ovenfor de parene som er ufrivillig barnløse som mest av alt ønsker seg et frisk barn og ofrer alt for å gjennomføre ivf, og her sitter hun med 5 allerede? EGOISTISK! Hvis hun har råd får hun gjøre det privat, men det er ikke sikkert at man får tvillinger, det er kun større sjanser for det hvis de setter inn flere egg samtidig. 

Er det ikke 6 barn? Veldig lengde siden jeg hat vært innom den bloggen, og mye kan skje på kort tid der. Men ser flere andre her skriver 6. 

Man kan jo begynne å forstå ettbarnspolitikken til Kina.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Har hun ikke 6 da? 4 gutter og 2 jenter tror jeg hun har :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Er det ikke 6 barn? Veldig lengde siden jeg hat vært innom den bloggen, og mye kan skje på kort tid der. Men ser flere andre her skriver 6. 

Man kan jo begynne å forstå ettbarnspolitikken til Kina.. 

my bad, er nok 6 ja! Det går så fort i svingene at jeg ikke klarer å følge med hehe

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Diamant skrev:

Har hun ikke 6 da? 4 gutter og 2 jenter tror jeg hun har :)

Er nok 6 da jeg, går litt fort i svingene der at jeg ikke klarer å følge helt med :P 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 7.34, millemåne1 skrev:

Eldstemann virrer rundt etter kalkulatoren sin og skal rekke bussen...han har tentamen og mye står på spill! Nr 2 har bestemt seg for å bli vegetarianer og finner ingenting i kjøleskapet som er godt nok for lunsj. Nr 3 skal ha svømming i dag, men hvor er badeshortsen??? Nr 4 hadde en lei episode på skolen i går og sitter på rommet og gråter. Nr 5 har glemt lue og votter på treninga dagen før og ute er det 8 minus grader. Nr 6 er syk og det er tomt for Paracet. Så er det nr 7 og 8 som hadde gledet seg til karneval i barnehagen, skal vi ikke dra snart mamma???

Slike scenarioer finnes det en million varianter av og er verken krisemaksimering eller drittslenging. Det er realiteten for alle foreldre der ute.

Så kjære June Maria hvis du leser her; jeg skjønner at du har en sterk iboende trang til å reprodusere, men tenker du noen ganger over at disse små babyene skal bli store? At de vokser opp til å bli individer med HELT forskjellige behov og utfordringer? Vi lever ikke på 1800-tallet lenger, verden stiller store krav til oss som foreldre. Tenk litt over dette en ekstra gang før du setter enda et barn til verden. De du allerede har trenger deg.

Ja dette er hverdagen hos alle familier ville jeg tørre og påstå.. jeg selv har bare 2 men blir gal til tider så hvordan er det og ha 5-6-7 barn?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jøss, rart hun ikke er gravid med nummer 7. Har de sagt hvor mange barn de ønsker seg? Hun har vel 13 søsken :hakeslepp:

Men tenk å ha 6/7 tenåringer i hus?? Høres ut som et mareritt 🙊🙊 ikke minst dyrt

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig ha vært så idyllisk å vokse opp med 13 søsken dersom hun har brutt med hele familien sin?

Jeg sliter med å fatte hvor korttenkt det går an å være. Svangerskap og amming tærer voldsomt på mors næringstatus, og med tette barn klarer ikke kroppen å bygge opp lagrene i mellom hver runde. Med et godt kosthold tar det mellom 3-5 ÅR å bygge opp igjen en god næringstatus, nærmere 5 hvis man ammer.

Det kan jo gå fint hvis man får to tette, men jo flere tette barn man får, jo større sjanse for problemer. Det er ikke bare folat som trengs for å bygge friske unger.. 

Slik hun tapper kroppen ender det fort med alvorlige utviklingsforstyrrelser. :(

Endret av Raven Emerald
Skrivefeil
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 15.00, Akvarium85 skrev:

Kan umulig ha vært så idyllisk å vokse opp med 13 søsken dersom hun har brutt med hele familien sin?

Jeg sliter med å fatte hvor korttenkt det går an å være. Svangerskap og amming tærer voldsomt på mors næringstatus, og med tette barn klarer ikke kroppen å bygge opp lagrene i mellom hver runde. Med et godt kosthold tar det mellom 3-5 ÅR å bygge opp igjen en god næringstatus, nærmere 5 hvis man ammer.

Det kan jo gå fint hvis man får to tette, men jo flere tette barn man får, jo større sjanse for problemer. Det er ikke bare folat som trengs for å bygge friske unger.. 

Slik hun tapper kroppen ender det fort med alvorlige utviklingsforstyrrelser. :(

Alvorlige utviklingsforstyrrelser, hva mener du med det?

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gjesten29 skrev:

Alvorlige utviklingsforstyrrelser, hva mener du med det?

Ryggmargsbrokk er jo et problem som oppstår når mot mor ikke har nok folat under svangerskapet. Andre næringsmangler fører til at andre ting går galt.

Eksempler er leppe-ganespalte, hull i hjerteklaffen, ekstremt stramt tungebånd og underutviklet kjeve som ikke rommer alle tennene, eller i verste fall manglende kroppsdeler. :(

Endret av Akvarium85
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Annonse

Jeg opplever at bloggen er skryt, skryt og atter skryt.. får en følelse når jeg leser bloggen at hun tror hun er bedre enn alle andre🤔

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tredjemannpåvei* skrev:

Jeg opplever at bloggen er skryt, skryt og atter skryt.. får en følelse når jeg leser bloggen at hun tror hun er bedre enn alle andre🤔

Ja, her smøres det tykt på så det holder. Hun har 6 fantastiske barn  og det er bare en fryd hele tiden. Hun jobber nå fullt, men likevel er hun like mye tilstede (!!) for ungene og alt er bare superdupert.

Flott at hun har komt seg i jobb ( og studerer noe og??!), men overrasket at hun som elsket hjemmelivet begynte å jobbe når minste var 3 mnd allerede. Og nå fullt, tross amming og at hun er en hønemor...men, det koster vel å drifte en storfamilie med dyre vaner....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for krampeaktig for meg. Virker som om hun skriver det mest for å overbevise seg selv om hvor fint hun har det. Synes det er noe som skurrer når man har så stort behov for å fortelle hvor fantastisk og flott alt er hele tiden. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest noe av det hun skriver, men ikke alt. Hun skreiv for en stund siden at hun hadde kuttet all kontakt med sin familie bortsett fra en søster. Mulig det ligger noe der som gjør at hun må overbevise både seg selv og lesere av bloggen at alt er topp på alle plan. Det er skryt av en annen verden av seg selv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Enig.. det er bare skryt alt hun skriver. Alt er så fint og flott og de bare får til alt.Elsker å jobbe og nå. Kunne ikke innrømme at hun måtte jobbe for å tjene penger 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sprøtt🙈 nesten flaut å lese😑 er nesten sånn at hun skal overbevise alle at hun er en god mor.. eller familien sin som hun krangler med.. blir for krampaktig for min del.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tredjemannpåvei* skrev:

Ja, helt sprøtt🙈 nesten flaut å lese😑 er nesten sånn at hun skal overbevise alle at hun er en god mor.. eller familien sin som hun krangler med.. blir for krampaktig for min del.. 

Det er slik jeg ser det også. Ingen ende på så flinke og enestående, superhøflig de ungene er til en hver tid. Flott alt det der, men det blir så mye skryt at alt kan umulig stemme og da blir det nesten kvalmt. 

Endret av Oppland
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...