Vinglass Skrevet 2. juni 2017 #261 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Hun har skrevet på bloggen før at han ikke er butikksjef ..., men når man googler han kommer det opp at han har vært det tidligere. Hun har skrevet et eget blogginnlegg om at han jobber med noe "mye bedre en butikksjef" . Med en skikkelig ovenfra og ned holdning. Hvis dere scroller tilbake i tråden står det der også Endret 23. juli 2017 av Vinglass 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 2. juni 2017 #262 Del Skrevet 2. juni 2017 17 minutter siden, Anniedoug skrev: Det stemmer vel ikke? Foreldrepenger likestilles med inntekt. Jo, det stemmer det tror jeg. Men det blir vel mindre og mindre for hver gang? Altså at det blir 66% av inntekt osv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniedoug Skrevet 2. juni 2017 #263 Del Skrevet 2. juni 2017 10 minutter siden, Valetta skrev: Jo, det stemmer det tror jeg. Men det blir vel mindre og mindre for hver gang? Altså at det blir 66% av inntekt osv? Foreldrepenger dekkes fullt ut inntil 6g. Men om du har valgt 80% dekning i permisjon 1 så vil det være inntektsgrunnlaget. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4. juni 2017 #264 Del Skrevet 4. juni 2017 På 30.5.2017 den 20.36, Valetta skrev: Men privatskole og privatbarnehage...Er de religiøse? Jeg er ateist,og har brukt tilbudet om privat barnehage. Var ikke klar over at det var så unormalt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 4. juni 2017 #265 Del Skrevet 4. juni 2017 13 minutter siden, J.. skrev: Jeg er ateist,og har brukt tilbudet om privat barnehage. Var ikke klar over at det var så unormalt? Han hadde stått på venteliste i over et år skjønte jeg? Da må det jo være noen spesiell preferanser de er ute etter. Er klar over at det er mange private barnehager som ikke er religiøse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4. juni 2017 #266 Del Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, Valetta skrev: Han hadde stått på venteliste i over et år skjønte jeg? Da må det jo være noen spesiell preferanser de er ute etter. Er klar over at det er mange private barnehager som ikke er religiøse. Såvidt jeg vet,er det alltid venteliste hos private barnehager/skole.. Var ihvertfall det her. Men det er jo litt av forskjellen på kommunalt og privat. For det er faktisk ikke enorme forskjeller,så skjønte ikke hva det var så skryte av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 4. juni 2017 #267 Del Skrevet 4. juni 2017 Er hverken ateisk eller sekt, men alle mine unger har gått i privat barnehage. Og etter dårlig erfaringer med nummer 3 på skolen, så velger jeg å la minstemann begynne på International skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 4. juni 2017 #268 Del Skrevet 4. juni 2017 Fatter ikke hvordan de har råd til å ha så mange barn. En vinterdress er jo fort en tusenlapp, vintersko 700kr ca, osv osv... er jo nesten 30 000 i vinterklær, ullundertøy og sko til seks stk hver vinter! Noe kan vel arves, men mye blir enormt slitt på barn også, som feks ull o.l. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AkkuratJa Skrevet 4. juni 2017 #269 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) I begynnelsen kan de jo arve mye, slitasjen på klærne er mindre da, pluss at de vokser raskt fra størrelsene. Min erfaring er at etter ca fire år, blir det nesten null arving av verken dresser eller ullklær. Alt blir "oppbrukt" 😜 Så det vil jo bli enda dyrere for dem etterhvert. Godt mannen ikke er noe så enkelt som en stakkars butikksjef, men noe mye bedre 😝 Endret 4. juni 2017 av AkkuratJa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 4. juni 2017 #270 Del Skrevet 4. juni 2017 Min erfaring er at barna koster mer jo eldre de blir. Hos oss har de arvet fra eldst til yngst, pluss fra søskenbarn og venners eldre barn, bytting/rimelige kjøp av brukt via Facebook/finn, osv. Det blir jo ikke så slitt når de er helt små. Når de blir tenåringer er det gjerne slutt på arving, og de er mer kresne med hva de vil ha. Dessuten skal de være med på mye mer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 4. juni 2017 #271 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Men hun virker ikke som typen som tenker langsiktig.. Hun kjøper jo ny vogn for hvert barn som kommer.. Hun bestilte jo ny rosa emmaljunga da hun skulle få jente nr to, selv om hun hadde akkurat lik vogn til jente nr 1. Nå har hun bestilt ny vogn til denne som kommer. Så jeg tror ikke hun kjøper ting for at det skal arves.. Endret 4. juni 2017 av fjær 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 4. juni 2017 #272 Del Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, fjær skrev: Men hun virker ikke som typen som tenker langsiktig.. Hun kjøper jo ny vogn for hvert barn som kommer.. Hun bestilte jo ny rosa emmaljunga da hun skulle få jente nr to, selv om hun hadde akkurat lik vogn til jente nr 1. Nå har hun bestilt ny vogn til denne som kommer. Så jeg tror ikke hun kjøper ting for at det skal arves.. Det er kanskje en del spons i bilde og tenker jeg? Reklamerer for merke, mot at hun får produkter.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 4. juni 2017 #273 Del Skrevet 4. juni 2017 De er jo sponsa i huet og r*va av f.eks. Knerten og Karoline. Og med en haug tanter/onkler/annen familie er det sikkert mulig å håve inn en del nyttige gaver til bursdager/jul også? Tviler sterkt på at de betaler alle klær og alt barneutstyr fra egen lomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 4. juni 2017 #274 Del Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Minlillesky skrev: Det er kanskje en del spons i bilde og tenker jeg? Reklamerer for merke, mot at hun får produkter.. Het sikkert spons inn i bildet, men jeg kan ikke forstå at Emmaljunga ønsker å sponse en middelmådig blogger... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birthe-Birgit Skrevet 8. juni 2017 #275 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvorfor har det forsvunnet så mange kommentarer her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilfisk1 Skrevet 8. juni 2017 #276 Del Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, Birthe-Birgit skrev: Hvorfor har det forsvunnet så mange kommentarer her? Er vel moderert bort da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birthe-Birgit Skrevet 8. juni 2017 #277 Del Skrevet 8. juni 2017 Alt det!? Det var jo mye! Og jeg forstår ikke hva som var så galt med det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VildeS Skrevet 24. juni 2017 #278 Del Skrevet 24. juni 2017 Husker hun skrev at mannen hennes hadde fått en mye bedre jobb enn butikksjef som han var før. På instagram la hun ut bilde nå at han stod på stand og solgte boligalarm. Man tjener sikkert mye som selger men det er nok provisjonsbasert. Med så mange å forsørge er det tøft at de satser på en jobb med såpass potensiell variabel inntekt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navle Skrevet 24. juni 2017 #279 Del Skrevet 24. juni 2017 I mitt hode er ikke en alarsmselger en bedre jobb enn butikksjef på meny, menmen. Syns og det er rart han har valgt å si opp en butikksjef jobb med (mest sannsynlig) fast jobb for en stilling med provisjonsbasert lønn, når June ikke tjener ne utover mammapermisjonen... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 25. juni 2017 #280 Del Skrevet 25. juni 2017 Dere trekker veldig raske konklusjoner, synes jeg. Min svoger selger boligalarmer, og han har da fast lønn. Provisjon kommer i tillegg. Nå er vel verken butikksjef eller selger veldig bra betalt jobber, men det er da helt ok arbeid? Har man ikke siktet høyere mtp utdannelse osv, så har man nok heller ikke så voldsomme ambisjoner mtp lønn. For meg virker det som hun har litt mindreverdighetskomplekser mtp mannens arbeid, og det er kanskje ikke så rart i dagens samfunn, hvor alle minst skal ha en bachelor, aller helst en master (som de ikke får bruk for), men det er da flott at noen fortsatt gjør disse jobbene. Alle jobber er viktige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg