Gå til innhold

for mange sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kun useriøs (og ikke minst uinformert) synsing. Og denne repetisjonen med å være ukritisk henger ikke helt sammen. Som kvinne kan man lett ligge med mange og likevel være kritisk. Siden de færreste menn ville sagt nei til ein ung og attraktiv kvinne, kan denne kvinnen kun velge mellom de hun selv opplever som de mest attraktive og likevel komme opp i et høyt antall.

Anonymkode: b52db...ed8

Uinformert synsing?

Man er virkelig ikke kritisk til hvem man ligger med når man har ligget med over 100stk som 23 åring...

Da velger hun ikke kun de hun selv opplever som attraktiv, men er tilgjengelig for de fleste som prøver seg for å få sin dose bekreftelse.

En attraktiv dame med selvbildet i behold, blir heller ikke overøst med kun seksuelle tilbud, da menn ofte ser hvem hun er, at hun er en helhet, ikke bare en natt...En attraktiv dame med selvbildet i behold har ikke behov for denne type bekreftelse. 

Det fysiske og det psykiske henger sammen. Det ligger alltid noe dypere når man ukritisk har seg med så mange menn. Kroppen er endel av vår undebevissthet, og den husker. Det er ikke for ingenting at mange som har levd et utsvevende liv, ofte kan få psykiske traumer over tid. 

 

 

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er nettopp det at man er glad i sex det handler om. Selvbildet til de som ligger rundt er nok verken bedre eller verre enn for andre. Det er flere og helt akseptable grunner til at noen har mange partnere: behov for variasjon, spenning, over snittet sexdrive, en grunnleggende polyamorøs legning, etc.

Anonymkode: b52db...ed8

Nei, det handler ikke om at man er glad i sex når ei på 23 har vært med over 100 menn.

Det handler heller ikke om behov for variasjon, spenning, sexdrive osv. Det kan man få av langt færre partnere.

Det handler om at man ikke kjenner seg selv og sine egne grenser. Totalt mangel åå intimgrenser.

Det ligger også mye risiko i den type handlinger, og å oppsøke risiko jevnlig, har også med mangel på selvbilde å gjøre. man utsetter seg for fare, ergo en selvdestrutiv livsstil/adferd.

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 stykker når man er 19 er mange spør du meg. Det er bare ekkelt. Uansett om man er mann eller dame. 

Kan ikke si at 2,5 i året er lite. Men vet det er mange som holder på sånn. Ekkelt spør du meg. 

Og der værste er at de ofte selv skal ha en dame/mann som ikke har pult hele byen . Haha ! Enda smartere 

Anonymkode: 42d76...a1a

Åh giiiid

Anonymkode: 40150...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uinformert synsing?

Man er virkelig ikke kritisk til hvem man ligger med når man har ligget med over 100stk som 23 åring...

Da velger hun ikke kun de hun selv opplever som attraktiv, men er tilgjengelig for de fleste som prøver seg for å få sin dose bekreftelse.

En attraktiv dame med selvbildet i behold, blir heller ikke overøst med kun seksuelle tilbud, da menn ofte ser hvem hun er, at hun er en helhet, ikke bare en natt...En attraktiv dame med selvbildet i behold har ikke behov for denne type bekreftelse. 

Det fysiske og det psykiske henger sammen. Det ligger alltid noe dypere når man ukritisk har seg med så mange menn. Kroppen er endel av vår undebevissthet, og den husker. Det er ikke for ingenting at mange som har levd et utsvevende liv, ofte kan få psykiske traumer over tid. 

 

 

Anonymkode: 5444f...faf

Her gjentar du deg selv. For det første er ikke hundre mye for en 23åring. Legger man til grunn at hun debuterte i 16-årsalderen, er det 12-13 i året i snitt. Vet ikke om dette gjelder denne personen, men jeg vet av egen erfaring at det blir stadig vanligere å ha sex med flere på en gang. Da sier det seg selv at tallet fort skyter i været. For det andre er det ikke snakk om bekreftelse, men om lyst. For jo da, enn så utrolig det kan høres ut, så har også jenter selvstendige drifter. Mer enn å bli begjæret, handler det om å leve ut sitt eget begjær. Selvsagt henger det fysiske sammen med det psykiske. Men hvorfor i all verden skulle man få traumer av å ligge med mange? Om man er forsiktig og beskytter seg, er det eneste aberet med et høyt antall moralistene som dessverre ikke evner å se at deres egen overbevisning ikke er en objektiv sannhet men en subjektiv preferanse.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det handler ikke om at man er glad i sex når ei på 23 har vært med over 100 menn.

Det handler heller ikke om behov for variasjon, spenning, sexdrive osv. Det kan man få av langt færre partnere.

Det handler om at man ikke kjenner seg selv og sine egne grenser. Totalt mangel åå intimgrenser.

Det ligger også mye risiko i den type handlinger, og å oppsøke risiko jevnlig, har også med mangel på selvbilde å gjøre. man utsetter seg for fare, ergo en selvdestrutiv livsstil/adferd.

Anonymkode: 5444f...faf

Det du sier her henger rett og slett ikke på greip. Det overser den mest åpenbare og logiske grunnen til at noen har mange partnere, nemlig at de liker sex. I stedet går du for langt mindre sannsynlige årsaker (kanskje fordi du av en eller annen grunn ikke orker å ta inn over deg realitetene?) Når det gjelder grensesetting, så sier det seg selv at dette er noe man lærer nettopp ved å prøve ting ut; så en med hundre partnere har etter all sannsynlighet bedre forutsetninger for å forstå sine egne grenser enn en som bare har ligget med en eller to.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gjentar du deg selv. For det første er ikke hundre mye for en 23åring. Legger man til grunn at hun debuterte i 16-årsalderen, er det 12-13 i året i snitt. Vet ikke om dette gjelder denne personen, men jeg vet av egen erfaring at det stadig vanligere å ha sex med flere på en gang. Da sier det seg selv at tallet fort skyter i været. For det andre er det ikke snakk om bekreftelse, men om lyst. For jo da, enn så utrolig det kan høres ut, så har også jenter selvstendige drifter. Mer enn å bli begjæret, handler det om å leve ut sitt eget begjær. Selvsagt henger det fysiske sammen med det psykiske. Men hvorfor i all verden skulle man få traumer av å ligge med mange? Om man er forsiktig og beskytter seg, er det eneste aberet med et høyt antall moralistene som dessverre ikke evner å se at deres egen overbevisning ikke er en objektiv sannhet men en subjektiv preferanse.

Anonymkode: b52db...ed8

Jeg ser at det nytter ikke å diskutere mer med deg når du kommer med sånne uttalelser. Utalelser om at det ikke er mye å ha vært med 100 for en 23 åring. Jeg rister bare på hodet...

For det andre : du mener man skal leve ut sine lyster til enhver tid? Det er akkurat dette trekket som er det farlige, da du/hun/de mangler totalt grenser, de bare kjenner på en lyst. Å leve ut enhver seksuell lyst er heller ikke å anbefale, da hodet og kroppen henger sammen. Skal man bare følge lysten til enhver tid? Som en rusmisbruker ?

Du skriver også at du av egen erfaring mener at det stadig er vanligere å ha sex med flere på en gang. I ditt miljø kan jeg tenke meg ja, men det er ikke noe "alle gjør". Og om mange gjør noe, er det ikke ensbetydende at det er rett eller bra. Bare det at du bruker det som et argument, at "det stadig blir vanligere", viser at du er påvirkelig, og mer opptatt av hva samfunnet definerer som "akseptabelt" enn at du har dine egne grenser. Det har jo eksistert noen grusomme tvprogrammer som mulig har " eksponert" denne typen oppførsel, men der ser man også at de fleste har dårlig selvbilde innerst inne. 

Har man egenverd, ønsker man å verne om seg selv. Man har behov for å ha ei intimsone. Å ligge ukritisk rundt, er et tydelig tegn på mangel på intimsone og grenser.

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier her henger rett og slett ikke på greip. Det overser den mest åpenbare og logiske grunnen til at noen har mange partnere, nemlig at de liker sex. I stedet går du for langt mindre sannsynlige årsaker (kanskje fordi du av en eller annen grunn ikke orker å ta inn over deg realitetene?) Når det gjelder grensesetting, så sier det seg selv at dette er noe man lærer nettopp ved å prøve ting ut; så en med hundre partnere har etter all sannsynlighet bedre forutsetninger for å forstå sine egne grenser enn en som bare har ligget med en eller to.

Anonymkode: b52db...ed8

Å ha masse tilfeldig sex har ingenting med å like sex å gjøre. Sex kan utvikle seg i et forhold. Ikke med å ha seg med flest mulig. Kvalitet foran kvantitet.

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, saratool skrev:

moral? hva med han som har lyst på meg og er sammen med noen? de har alle sagt at de ikke har det bra i forholdet sitt og alltid har hatt lyst på meg.

Så du ligger med mange menn som er i forhold? Husk; du har også valg. Og tror du virkelig på alt de sier?

En god del menn sier mye for å få seg et ligg. Hadde de hatt det så kjipt i forholdene de er i, hadde de vel slått opp?

Hadde det vært intakt, hadde du forventet mer av en mann. Ikke vært intim med samtlige som klaget på dama si...

Du er med på å gi dem i pose og sekk. Og selv om du har lyst på dem, er det noe med at du lar dem være i dine intimsoner, selv om du vet at de har damer de trolig går hjem til etterpå. Og jeg vil tro at kontakten fra deres side alltid er seksuelle tilnærmelser. De ønsker ikke å bli kjent med deg som person. Se din helhet, hvem du er. Bare en egoistsik nytelse, og så drar de hjem til kona...

Hvis du får deg kjæreste en dag, hvordan hadde du reagert hvis du fikk vite at kjæresten din holdte på sånn bak ryggen din? 

Anonymkode: 5444f...faf

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka i helvette kalle du folk for hore!? Vi leve ikke på 1800 tallet. Vi jente har like rett å knulle rundt som mannfolk! Så lenge folk bruke prevensjon og beskytte seg selv så skal no folk gjøre ka dem vil.. Mannfolk el kvinnfolk!
Helvettes moralister!
 

Anonymkode: 23989...424

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Her bekrefter du bare min påstand. Du føler deg verdt noe via sex. Du mangler dette selvbildet uten bekreftelser som du får via sex. Du knytter sex opp mot at du er verdifull for noen, da du vet at du kan gi dem nytelse, men hadde du hatt selvbildet ditt intakt hadde du ikke hatt behov for å legge ned så mange menn som du har vært med. Da hadde du følt at du var god nok alene, og evt funnet deg en partner som du også kunne dele andre ting med. Å bli sett på som bare en nytelse man kan "bruke" er trist, og denne livstilen din er selvdestruktiv da det ligger mye risiko i å ligge me så mange som du gjør. Graviditet, kjønnsykdommer osv. 

Veldig mange damer kunne fått menn i seng, sånn som deg, men de gjør det ikke for de de har personlige grenser ett sted.

Dette ser du ut til å mangle. 

Anonymkode: 5444f...faf

hva får deg til å tro at du vet noe om selvbildet mitt? du vet ikke hvem jeg er eller hvordan jeg er. jeg lever fint med at jeg har sex med 2 eller flere menn i måneden. og uten å måtte gå til psykolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Her bekrefter du bare min påstand. Du føler deg verdt noe via sex. Du mangler dette selvbildet uten bekreftelser som du får via sex. Du knytter sex opp mot at du er verdifull for noen, da du vet at du kan gi dem nytelse, men hadde du hatt selvbildet ditt intakt hadde du ikke hatt behov for å legge ned så mange menn som du har vært med. Da hadde du følt at du var god nok alene, og evt funnet deg en partner som du også kunne dele andre ting med. Å bli sett på som bare en nytelse man kan "bruke" er trist, og denne livstilen din er selvdestruktiv da det ligger mye risiko i å ligge me så mange som du gjør. Graviditet, kjønnsykdommer osv. 

Veldig mange damer kunne fått menn i seng, sånn som deg, men de gjør det ikke for de de har personlige grenser ett sted.

Dette ser du ut til å mangle. 

Anonymkode: 5444f...faf

Likevel litt enig i denne, dessverre. Det KAN finnes andre grunner og jeg synes over 100 er veldig mye for en på 23. Jeg synes fortsatt ikke hun er det minste horete, men kanskje at hun har noe hun trenger å få dekket, at hun /han mangler noe fra oppvekstem eller noe, at de blir beruset på den oppmerksomheten dette gir. Jeg vet ikke, men det vanligste med stor sexlyst ville vel ikke vært å finne så mange forskjellige, men en om gangen som kan kunne pult og pult og pult?

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
6 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Likevel litt enig i denne, dessverre.

det stemmer uansett ikke med meg. hun skriver nesten at alle kvinner som har sex med flere enn 2 har seriøse problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne nok fått langt flere enn deg. Bare noen som har selvkontroll, selvrespekt og tenker litt lenger enn nesa si 👍🙂

Anonymkode: 42d76...a1a

Folk med mange partnere mangler selvkontroll, selvrespekt og tenker ikke lengre enn nesa si? Hva feiler det deg da? Du tror tydeligvis du er svært moralsk opphøyd og at folk som har mye sex ikke er det. 

Det du projekterer er noen som ligger med folk de kanskje ikke vil ligge med, føler seg som dritt etterpå og som kun er ute etter å tilfredstille sine absolutt mest nærliggende behov. Tror du virkelig det store flertall som er noenlunde seksuelt aktive er slik?

Mener dere som dømmer folk for mange partnere, at single ikke skal være seksuelt aktive? Tidligere var det jo en her som mente 2.5 i året var mye, skal godt gjøre å være seksuelt aktiv som singel med mindre enn det.

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex bør man ha fordi det er gøy, godt, herlig, deilig og tilfredsstillende for begge parter. Om man velger å ha det med 0 eller 10000 eller hvor mange som helst der i mellom gjennom livet må da være opp til den enkelte. Jeg er blitt 47 år og har hatt sex med de jeg har hatt lyst til, når jeg har hatt lyst, og tenker å fortsette med det resten av livet også. Når jeg er i forhold har jeg kun sex med den jeg er i forhold med, det handler om respekt og kjærlighet. Utenom det er det ingen besteborgelige dobbeltmoralister som skal få legge seg opp i mitt sexliv. Ellers takk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på:

- sånn ca standard på sexpartnere. Om det er tydelig at det var bare for å få opp antallet hakk i sengestolpen er forskjellig fra om det er noen genuin interesse og tenning.

- om sexpartnerne foregikk ca samtidig. Altså ikke som trekant, men at hun ligger med to- tre fyrer parallelt, hvorav en kanskje betegnes kjæreste og får den kjedeligste sexen.

Og så spørs det: det forekommer at unge kvinner har en litt uforløst være tøs- fetish, tenner på det å bli "brukt" og "utnyttet" i seksuell sammenheng. De bare har ikke helt innsett det enda. Så tøs- delen kommer mest fram med å spille seg sjøl ut som "flyfille" inntil videre.

Hvis du synes du har for mange nå, blir det vel ikke bedre siden. Men hvorfor bekymrer du deg? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, saratool skrev:

det stemmer uansett ikke med meg. hun skriver nesten at alle kvinner som har sex med flere enn 2 har seriøse problemer. 

Bra! Ikke hør på henne. Hun har garantert er kjedeligere liv enn deg,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at det nytter ikke å diskutere mer med deg når du kommer med sånne uttalelser. Utalelser om at det ikke er mye å ha vært med 100 for en 23 åring. Jeg rister bare på hodet...

For det andre : du mener man skal leve ut sine lyster til enhver tid? Det er akkurat dette trekket som er det farlige, da du/hun/de mangler totalt grenser, de bare kjenner på en lyst. Å leve ut enhver seksuell lyst er heller ikke å anbefale, da hodet og kroppen henger sammen. Skal man bare følge lysten til enhver tid? Som en rusmisbruker ?

Du skriver også at du av egen erfaring mener at det stadig er vanligere å ha sex med flere på en gang. I ditt miljø kan jeg tenke meg ja, men det er ikke noe "alle gjør". Og om mange gjør noe, er det ikke ensbetydende at det er rett eller bra. Bare det at du bruker det som et argument, at "det stadig blir vanligere", viser at du er påvirkelig, og mer opptatt av hva samfunnet definerer som "akseptabelt" enn at du har dine egne grenser. Det har jo eksistert noen grusomme tvprogrammer som mulig har " eksponert" denne typen oppførsel, men der ser man også at de fleste har dårlig selvbilde innerst inne. 

Har man egenverd, ønsker man å verne om seg selv. Man har behov for å ha ei intimsone. Å ligge ukritisk rundt, er et tydelig tegn på mangel på intimsone og grenser.

Anonymkode: 5444f...faf

Det er da ikke farlig å følge sine lyster, så lenge det ikke skader andre? Hvor har du det i fra? Jeg tror nok det er du som er lett påvirkelig her, av den gammeldagse moralismen. Selvsagt er folk med dine meninger ennå i flertall. Vi som omfavner en mer hedonistisk livsstil, også for jenter, er selvsagt mye mindre påvirkelige enn deg, siden dette er et mindretallsstandpunkt man må ha reflektert over selv/gjort seg sine erfaringer for å innta. Dessuten har du en altfor snever fortolkning av intimitet; virkelig intimitet er en indre tilstand som ikke nødvendigvis har noe med kropp å gjøre. Det er absolutt heller ingen motsetning mellom å ligge med mange og ha intime forhold med enkelte. 

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha masse tilfeldig sex har ingenting med å like sex å gjøre. Sex kan utvikle seg i et forhold. Ikke med å ha seg med flest mulig. Kvalitet foran kvantitet.

Anonymkode: 5444f...faf

Det er en kunstig motsetning. Man kan holde seg til en partner og oppleve lav kvalitet, og ligge med hundre og la høy kvalitet på sexlivet.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er damer som har hatt forholdsvis mange sexpartnere mye mer frigjorte, morsomme og deilige å ha sex med, enn de som har "spart seg" , som "har ventet til de ble gift" osv. Og ja, jeg har vært borti begge variantene, fra hun som kun hadde hatt 2 før meg, til de som hadde 20-50, grovt anslått. Damer som er frigjorte nok til å ha sex fordi de er kåte, og liker sex, er uendelig mye mer interessante enn de som krever diverse garantier og forsikringer osv. før de føler seg trygge nok til å ha sex

Moralister og pripne tanter er rett og slett nitriste greier etter mitt syn :) 

Endret av Resignert
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/26/2016 at 22.53, Resignert skrev:

Mulig jeg dømmer nå, men synes 2 er lite. Jeg ville anta at det betyr at sex ikke er så interessant for vedkommende. Jeg har faktisk hatt et forhold til en voksen dame som kun hadde hatt 2 før meg. Kan ikke si at sex med henne noen  gang ble spennende heller. Og det var en av grunnene til at det forholdet røk.

Det kommer vel kanskje an på hvor mye sex hun hadde med disse to personene. Er det ons sier det seg selv at hun ikke var så interessant i senga. Hvis det var snakk om forhold hadde de nok bare den samme sexen hele tiden, de prøvde sikkert ikke så mye forskjellig, eller så varte kanskje ikke forholdet så mye. Jeg har kun hatt en ons og vært i ett langvarig forhold der jeg har sex. Vi varierer hele tiden, vi bruker sjelden de samme stillingene om og om igjen. Og vi har sex omtrent hver dag (femårig forhold), så sex er meget interessant for meg, som bare har hatt sex med to. :) Men så kommer det jo kanskje litt an på mannen da, hva han mener er deilig i senga. For min samboer er jeg jo kjempe god i senga, mens for en annen mann er jeg kanskje kjedelig. Ikke godt å si! 

Anonymkode: d422d...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...