Gå til innhold

for mange sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest saratool
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke dømt deg. Jeg mener ikke å dømme noen. Alle mennesker er like mye verdt. Men jeg har skrevet at det ligger noe dypere når man ligger ukritisk rundt. Da handler det ikke om at man er glad i sex lenger. Personlige grenser, intimgrenser og mangel på sådann, forteller noe om hvordan vi ser på oss selv, Vårt selvbilde.

Anonymkode: 5444f...faf

hvorfor sier du at jeg ligger ukritisk rundt? jeg har ikke sex med alle som ønsker å ha sex med meg. om jeg hadde det så kunne jeg hatt sex med flere hver gang jeg går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, saratool skrev:

det er opp til han om han vil ha sex med meg når han er i et forhold

Så hvis mannen har lyst på deg, ligger du med ham uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
1 minutt siden, Arabella skrev:

Så hvis mannen har lyst på deg, ligger du med ham uansett?

ja om jeg har lyst på han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, saratool skrev:

ja om jeg har lyst på han

Selv om det er mannen eller kjæresten til noen du kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
1 minutt siden, Arabella skrev:

Selv om det er mannen eller kjæresten til noen du kjenner?

det har skjedd noen ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, saratool skrev:

det har skjedd noen ganger

Det er jo et nytt nivå av dårlig moral.

Antall sexpartnere er din sak, men det finnes vel nok menn i verden å ha sex med uten at det trenger å være mannen til noen du kjenner? :sprettoy:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Et øyeblikk siden, Fireball skrev:

Det er jo et nytt nivå av dårlig moral.

Antall sexpartnere er din sak, men det finnes vel nok menn i verden å ha sex med uten at det trenger å være mannen til noen du kjenner? :sprettoy:

Jeg tenker at disse mennene som har valgt å være utro, ville gjort det uansett med noen andre dersom ikke Saratool hadde hatt sex med de.

 

Anonymkode: 48de1...a9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
2 minutter siden, Fireball skrev:

Det er jo et nytt nivå av dårlig moral.

Antall sexpartnere er din sak, men det finnes vel nok menn i verden å ha sex med uten at det trenger å være mannen til noen du kjenner? :sprettoy:

moral? hva med han som har lyst på meg og er sammen med noen? de har alle sagt at de ikke har det bra i forholdet sitt og alltid har hatt lyst på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tenker at disse mennene som har valgt å være utro, ville gjort det uansett med noen andre dersom ikke Saratool hadde hatt sex med de.

 

Anonymkode: 48de1...a9a

Det er jeg for så vidt enig i.

Jeg bare prøver å forstå tankegangen; det å vite at man potensielt kan ødelegge et forhold bare for litt sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
1 minutt siden, Fireball skrev:

Det er jeg for så vidt enig i.

Jeg bare prøver å forstå tankegangen; det å vite at man potensielt kan ødelegge et forhold bare for litt sex.

sikker fordi de har hørt at jeg er et godt ligg ;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fireball skrev:

Det er jeg for så vidt enig i.

Jeg bare prøver å forstå tankegangen; det å vite at man potensielt kan ødelegge et forhold bare for litt sex.

OK. Jeg forstår at du prøver å forstå. Men det er mannen som velger å være utro mot sin kjæreste/ samboer/ ektefelle og risikerer å ødelegge forholdet sitt bare for litt sex.

Anonymkode: 48de1...a9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. Jeg forstår at du prøver å forstå. Men det er mannen som velger å være utro mot sin kjæreste/ samboer/ ektefelle og risikerer å ødelegge forholdet sitt bare for litt sex.

Anonymkode: 48de1...a9a

Da tenker du og jeg litt forskjellig. Ja det er mannen som velger å være utro, men man er to om sex; og jeg som kvinne ville ikke hatt det på samvittigheten, til tross for at jeg er singel og "gjør som jeg vil".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fireball skrev:

Da tenker du og jeg litt forskjellig. Ja det er mannen som velger å være utro, men man er to om sex; og jeg som kvinne ville ikke hatt det på samvittigheten, til tross for at jeg er singel og "gjør som jeg vil".

Takk for svar! Jeg ville heller ikke hatt sex med en opptatt mann, men allikevel mener jeg at i de tilfellene som hun i tråden beskriver så er det mannen som velger å være utro, og hadde det ikke vært henne så hadde han funnet noen andre å vært utro med.

I en perfekt verden hadde kanskje alle nektet å  ha sex med en som er i forhold, men i mange tilfeller lyver den som ønsker å være utro og sier at han er singel. I andre tilfeller klager han/ hun over å ikke ha det bra sammen partneren sin osv.

Anonymkode: 48de1...a9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, saratool skrev:

sikker fordi de har hørt at jeg er et godt ligg ;) hihi

Nettopp. Her bekrefter du bare min påstand. Du føler deg verdt noe via sex. Du mangler dette selvbildet uten bekreftelser som du får via sex. Du knytter sex opp mot at du er verdifull for noen, da du vet at du kan gi dem nytelse, men hadde du hatt selvbildet ditt intakt hadde du ikke hatt behov for å legge ned så mange menn som du har vært med. Da hadde du følt at du var god nok alene, og evt funnet deg en partner som du også kunne dele andre ting med. Å bli sett på som bare en nytelse man kan "bruke" er trist, og denne livstilen din er selvdestruktiv da det ligger mye risiko i å ligge me så mange som du gjør. Graviditet, kjønnsykdommer osv. 

Veldig mange damer kunne fått menn i seng, sånn som deg, men de gjør det ikke for de de har personlige grenser ett sted.

Dette ser du ut til å mangle. 

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg ville heller ikke hatt sex med en opptatt mann, men allikevel mener jeg at i de tilfellene som hun i tråden beskriver så er det mannen som velger å være utro, og hadde det ikke vært henne så hadde han funnet noen andre å vært utro med.

I en perfekt verden hadde kanskje alle nektet å  ha sex med en som er i forhold, men i mange tilfeller lyver den som ønsker å være utro og sier at han er singel. I andre tilfeller klager han/ hun over å ikke ha det bra sammen partneren sin osv.

Anonymkode: 48de1...a9a

Noen har mer samvittighet og empati enn andre. Jeg kunne aldri bare hatt sex med en fyr hvis jeg visste at han hadde dame. Jeg kunne sikkert blitt forelsket i en mann med dame, men da er det annerledes, og jeg ville uansett sagt at han må være ferdig med den dama før han evt skulle komme noen vei med meg. 

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som skriver at dere ikke husker hvor mange dere har vært med, eller som ikke bryr dere...

Selvsagt gjør dere ikke det, da nettopp de handlingene og holdningene deres til sex er at dere ikke bryr dere. 

Det er liksom det samme hvem dere har dere med...og det er trist!

Og ikke ha noe kritisk sans til hvem man er intim med, forteller noe om hvordan man ser på seg selv, mangel påå selvrespekt og egenverdt.

Å mangle intimgrense, er det samme som mangel på å kunne beskytte seg selv.

Anonymkode: 5444f...faf

Man mangler da ikke selvrespekt og egenverdi fordi om man ligger med mange. En totalt konstruert sammenheng.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha sex med veldig mange, handler ikke om at man er glad i sex, men at man har et behov for bekreftelse , at det er da man får et selvverd. Ingen med et godt selvbilde ligger rundt.

Nå ønsker je ikke å kategorisere her, men det ligger noe dypere, hvis ei dame ( eller mann for den del ) har masse tilfeldig sex.

Å være intim med noen, handler også om hvilke personlige grenser man har for seg selv og personlige grenser er knyttet til selvverd/selvbilde.

Anonymkode: 5444f...faf

Jo, det er nettopp det at man er glad i sex det handler om. Selvbildet til de som ligger rundt er nok verken bedre eller verre enn for andre. Det er flere og helt akseptable grunner til at noen har mange partnere: behov for variasjon, spenning, over snittet sexdrive, en grunnleggende polyamorøs legning, etc.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til du siste her: hvis du har vært med så mange som du tidligere nevnte , og du bare er 23 år, skurrer det for min del. Det ligger alltid noe dypere når man ikke er noe kritisk til hvem man ligger med. Mulig du får kjenne mer på konsekvensene seinere i livet. Jeg menr ikke å dømme deg, men det handler om noe annet når du er så ukritisk til hvem du er intim med.

Kroppen vår husker ting. Man kan ikke bare koble den av ifra hodet. Når man ligger ukritisk rundt, handler det ikke bare om at man er glad i sex, men at det er mangel på egenkjærlighet, da egne personlige grenser er knyttet til hvordan man ser på seg selv, hva man tillater andre å gjøre med seg osv. 

Man kan ha en kjæreste/fast partner å være glad i sex. Når man ligger rundt ukritisk, handler det som sagt ikke lenger om at man er glad i sex. Da handler det om en bekreftelse, som man i utgangspunktet mangler i seg selv. Har man det godt med seg selv, hadde man aldri tillat at nærmest enhver fikk krysse din intimsone. Når man ser lett på å gi seg hen, betyr det at man "ser lett på seg selv". Det henger sammen. Har man egenverd, har man ikke dette behovet. Mulig det er noe i oppveksten din, mangel på omsorg er det første jeg tenker på. Mangel på kjærlighet, at du ikke ble sett. Evt misbruk. Evt at en eller begge dine foreldre selv hadde en oppvekst med mangel på omsorg, så det har blitt et familiemønster. 

Anonymkode: 5444f...faf

Dette er kun useriøs (og ikke minst uinformert) synsing. Og denne repetisjonen med å være ukritisk henger ikke helt sammen. Som kvinne kan man lett ligge med mange og likevel være kritisk. Siden de færreste menn ville sagt nei til ein ung og attraktiv kvinne, kan denne kvinnen kun velge mellom de hun selv opplever som de mest attraktive og likevel komme opp i et høyt antall.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 stykker når man er 19 er mange spør du meg. Det er bare ekkelt. Uansett om man er mann eller dame. 

Kan ikke si at 2,5 i året er lite. Men vet det er mange som holder på sånn. Ekkelt spør du meg. 

Og der værste er at de ofte selv skal ha en dame/mann som ikke har pult hele byen . Haha ! Enda smartere 

Anonymkode: 42d76...a1a

At man synes det er ekkelt har kun med fordommer og mangel på kunnskap å gjøre.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...