Gå til innhold

Og nå blir det bryllup...


smilepia

Anbefalte innlegg

Veslo: :oops: Takk! :oops: Du er nå så søt og go'! :klem:

Annie78: Så hyggelig at du er innom dagboka mi. Gøy med disse fellesnevnerene ja. Som minner meg om at jeg må sjekke opp - tror tanta mi kjenner pappa'n din eller noe slikt :-) Savnet deg på bergensteffet forrige uke. Hadde vært gøy å treffes. Kanskje neste gang?

I dag føler jeg endelig at jeg har fått gjort litt bryllupsplanlegging. Dvs, egentli er det et resultat av flere dagers arbeid. Men nå har jeg fått laget en mengde huskelister til meg selv, så da hjelper det kanskje på endel.

Så nå følger endel lister og oppdateringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 dager igjen til bryllupet, og dette er ferdig:

--------------------------------------------------------

¤ Kirke & dato

¤ Selskapslokale (hotell, så deri kokk, servitør mm)

¤ forlovere

¤ brudekjole kjøpt

¤ sko bestillt

¤ tiara, slør og smykker kjøpt

¤ sjakett bestillt

¤ ønskeliste registrert

¤ invitasjoner sendt

¤ vigselsprøving godkjennt (vennter på den med rett navn bare)

¤ fotograf

¤ meny

¤ toastmaster

¤ frisør og sminke

¤ salmevalg

¤ inngangs og utgangsmars

¤ liturgi bestemmt (solist mangler enda)

¤ navneskifte sendt

Svarfrist på invitasjonen er i dag.

Gjestelistestatus så langt:

----------------------------------

Ja: 28 stk

Nei: 14 stk

Ikke bekreftet: 16stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToDo listen:

------------------

¤ kjøpe undertøy

¤ vurdere/finne cape til kjolen

¤ skaffe solist til kirken

¤ bestemme solosang (påbegynt, You raise me up og evt???)

¤ avtale prøvetime frisør

¤ avtale prøvetime sminke

¤ transport

¤ bestille brudebukett og andre blomster

¤ booke hotellrom (oss) for bryllupsnatten

¤ bekrefte/avkrefte hotellrom, gjestene (20.mai)

¤ bordkort (påbegynt)

¤ bordplan (påbegynnt)

¤ festprogram/-hefte

¤ sanger til middagen (skal vi ha det, i så fall hvilke)

¤ TALEN!!!

¤ finne musikk og lage cd'er (påbegynnt)

¤ dekorasjoner (påbegynnt)

¤ kontakte organist, godkjenne salmevalg

¤ kontakte presten, samtale (uka før bryllupet)

¤ kaker og kakebakere (påbegynt)

¤ spørre gave opp-pakkerne

¤ kjøpe inn ting vi trenger (se innkjøpsliste)

¤ tilpassing av kjolen (prøve med alt utstyr til)

¤ tilpassing av sjakket

¤ gravering av ringene

¤ kjøreplan for dagen

¤ arrangere sightseeing for tilresende fredag og lør

¤ annonser i avisene

¤ solarium ?

oioioi.. håper jeg får redusert denne litt snart. Men nå har jeg (forhåpentligvis) oversikt. Det er jo en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentfolk???!!! Jøss, hadde virkelig vært gøy å treffes.... :-) Det kommer litt an på hvem hun kjenner, pappa ha 4 brødre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Hurra.

Gommens eldste bror m/ fam kommer i bryllupet vårt likevel!! Etter iherdig overtalelse samt bestikkelser lot de seg overtale. OG han skal til og med kjøpe dress! (nesten mer imponerende enn at de kommer :ler: )

Bestikkelsen gikk ut på at vi betaler flyreise og ordner overnatting. Så turen ikke koster dem noe. Kunne blitt dyrt førr oss, men snille, snille andre broren til gommen har flere bonuspoeng enn han klarer å bruke selv, så han skaffet både flybilletter og hotell på bonuspoeng. Så det ble mye mindre å betale enn vi fryktet.

Så da er oppdatert gjesteliste slik:

Ja: 34 stk

Nei: 16 stk

Ikke bekreftet: 8stk (3 av disse kommer 98% sikkert da)

Pga disse endringene i gjestelista betyr det også at vi nå skal ha brudepike og brudesvenn. Gommens niese på snart 8 år, og min nevø på snart 7år. En representant fra hver familie. :-)

Så da må todo-listen oppdateres litt med bl.a kjolekjøp til henne. Nevøen min har nettopp fått seg bunad, så lurer på om han fortsatt skal bruke den (det var planen før han skulle være brudesvenn). Burde vel gå fint? Til brudepiken tenkte vi uansett å finne en pen kjole som hun kan bruke ellers også, så den blir ikke nødvendigvis hvit... (eller typisk brudepikete - om det finnes)

Forøvrig er det virkelig "bryllupsdugnad" i heimen i kveld. Jeg og gommen sitter på hver vår maskin og jobber med bordkort, huskelister, bordplassering og programm. Gøy. Og ikke minst deilig å få gjort endel. Tenker jeg skal komme med litt oppdatering etter at vi har avsluttet dugnaden.

Ps: Annie78: Hmm... ja, kan jo være det er en onkel av deg som tante kjenner?? Sendte henne tekstmelding nå da, så får vi se hva hun svarer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Så kjekt at flere kommer i bryllupet. Har litt problemer der vi og, noen som har litt merkelige grunner til ikke å komme. Men vi får glede oss over dem som kommer. Blir rundt 50 til middag og 20 ekstra til kaffen. Synes jeg leste et sted at dere ikke får ha hotellet for dere selv??? Skal det være åpent for andre under deres bryllup? Spennende å høre hva tanta di skriver..... :-) Er hun fra Harstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ja, det er hyggelig at flere kommer til bryllupet. Spesiellt at alle i den nermeste familien kommer. Det er faktisk mer hyggelig enn at alle tanter og onkler kommer. (selv om det så klart hadde vært hyggelig om de komm også da.)

Synes også enkelte har litt rar prioritering. F.eks har gommen 2 onkler som er gift med nordlenninger. Og de reiser oppover på feire hver sommer. Hun ene er fra Tromsø og den andre fra Sortland (med søsken i Harstad) - likevel klarer de ikke å planlegge slik at deres ferie nordover er sammtidig med vårt bryllup. Invitasjonen var sendt i februar. Men det er som du sier - vi får glede oss over de som kommer. :-)

Vi blir 39 gjester i bryllupet (ingen ekstra kaffegjester) - grensen for å ha sandtorgholmen for seg selv er på 40. Så vi er akkurat på kanten. Men håper vi skal kunne få ha stedet aleine likevel. vi er villig til omså å betale for en skybert for å oppnå det (vi har jo uansett budsjettert for 50gjester). Skal snakke med Rolf når vi reiser hjemm til helgen.

Tante er fra Harstad, men har bodd i Tromsø nå i mange år. Hun heter Gunnhild Henriksen. Hun hadde nok gått på skole med en av pappa/onklene dine, men hun komm ikke på navnet. (Glemsk? Hun er jo "gammel" ;-) Fyller 54 i juli)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Siste oppdatering på gjestelisten:

Ja: 37 stk

Nei: 18 stk

Ikke bekreftet: 3stk (fra USA så vi renger med de ikke kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Bare lusker innom og ser hvordan det går med en særdeles ivrig brud :D

(Cape hadde vært kjempefint til kjolen din... VELDIG fint!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chachapuma! Så gøy at du stikker innom. Ivri brud, jeg ?? hehe... jo, har vel fått "ånden" over meg nå :-) Spiller bryllupsvalsen hjemme støtt og stadig, for full lydstyrke :ler:

(Cape hadde vært kjempefint til kjolen din... VELDIG fint!!!)

Takk! Bare synd det er så vanskelig å finne en. (du har ikke tilfeldigvis noen på lager? ;)) Har foreløpig bare funnet sjal. Og det er antalgelig for sent å få sydd ett cape- men har heldivis et par brudesalonger igjen som jeg ikke har sjekket ut enda. Så jeg er fortsatt opptimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmnneeei.. ikke på lager, det begynner å tynnes i rekkene. Men hvis du vil kan jeg sjekke hva som er å oppdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ser ut som du har god kontroll her ja, det er bra! :) Brudepike-kjole som kan brukast ved fleire høver er vi også på jakt etter! :) Får sjå kva vi finn ut av.. ;) Lykke til med vidare planlegging!!! To-do-lister er bra! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har virkelig kontroll!!! Vi har ikke funnet brudevals ennå.... Hvor kan jeg se bilde av kjolen din? :) Jeg har akkurat sendt min med hurtigruta til Harstad. Har ei tante som jobber der, så hun kunne ha den hengende på lugaren sin. :-) Tror du fint klarer å få holmen for deg selv. Rolf er utrolig grei, så det går sikkert fint. Og om han sier nei, så bare hils fra meg! :ler::wink: Hvor har du kjøpt kjolen? Og, skal dere danse engelsk vals? Hva heter valsen, og hvor har du funnet melodien? Må begynne å lete litt, jeg... Er forresten hjemme når dere gifter dere. 2.juli, var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmnneeei.. ikke på lager, det begynner å tynnes i rekkene. Men hvis du vil kan jeg sjekke hva som er å oppdrive :)

Ååhhh... det hadde jo vært supert - og veldig snillt av deg. :klem: Men bare om du har tid da. Ikke føl at du må. Vet du har sikkert mer enn nok å gjøre selv, med både barn og studier og alt.

veslo: Om du finner noen passende kjoler må du si fra, så skal jeg gjøre det samme. Deal? :sjarmor:

Uten todo lister nå hadde jeg ligget syk av stress, tror jeg. Er ikke det at jeg ikke tror jeg skal _kunne_ få alt på plass, men er så redd for å ha glemmt noe. Spesiellt noe praktisk som må gjøres hjemme. Eller at jeg glemmer noen ting igjen her i Bergen når vi reiser oppover. (smykker eller kjolen eller.no sannt - grøss og gru) Så akkurat nå er lister min aller beste venn!! :ler:

Annie78: Kjolen min ja. Den er en Sincerity kjole og heter style3030. Her

er et bilde av den. Smart å sende kjolen din med hurigruta (spesiellt når den får hegne i lugar). Jeg tor jeg frakter min med som hånbagasje (?) når jeg reiser oppover i sommer. Den er ikke tilpasset enda, og henger derfor fortsatt i butikken (og det er sikkert best, ellers hadde jeg ville prøvd den hver dag :ler:)

Ang vals så skal vi faktisk danse wiener vals. Vi gikk nemlig på dansekurs på Hildemors danseskole i fjor høst, og da lærte vi den. Så nå øver vi på stuegulvet og terassen så ofte vi kan :-) Vi skal danse til Niels W. Gades "brudevalsen" fra "et folkesagn" - hørte den første gang på tvNorge på den bryllupsfeber, og syntes melodien var kjempefin. Fannt den siden på en cd som heter "Brudens guide til Bryllupsmusikk" utgitt av "naxos"

2.juli er datoen ja. 54 dager igjen nå. Om du er i byen, må du gjerne stikke innom: Trondeneskirka kl. 15.15 :-)

~~~~~~~~~~

Nei huff, nå får jeg se å pelle meg i seng. Stakkars "gubben", han må gå å legge seg alene natt etter natt, fordi jeg sitter oppe å lager/oppdaterer listene mine. :oops: Får nok pleie han litt ekstra snart ja!!

Go natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å ha nål og tråd tilgjengelig, hvis det skulle bli kjole-krise. Hempa på kjolen min røyk og jeg måtte sy...

Dette må jeg huske. Har et lite "syskrin" (som en liten, flat pengebok) som er perfekt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg snart nordover til en utvilsomt travel helg, med konfirmasjon, 17.mai feiring, "våronna" i hagen, og ikke minst mye bryllupsplanlegging.

Buketten skal bestilles, prøvetime hos frisør/sminke avtales, transport av gjestene ordnes, fotografering og album avtales, ja også skal vi ha samtale med hotellet der festen skal være og avtale alle sanne praktiske ting der.

Kjekkt å få gjort litt ting :-) Men mest akkurat nå gleder jeg meg til taco sammen med forloverene mine. Har ikke skravlet sammen på leenge.

God pinse og 17.mai allesammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

40 dager igjen!

I dag har vi fått booket solisten til kirka. Hurra. 1500,-kr tar han, men han er veldig dyktig, så det er greit.

Jeg antar han skal synge "you raise me up" (Josh Groban/ Secret Garden). Her er teksten til den:

When I am down and, oh my soul, so weary;

When troubles come and my heart burdened be;

Then, I am still and wait here in the silence,

Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;

You raise me up, to walk on stormy seas;

I am strong, when I am on your shoulders;

You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;

You raise me up, to walk on stormy seas;

I am strong, when I am on your shoulders;

You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;

Each restless heart beats so imperfectly;

But when you come and I am filled with wonder,

Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;

You raise me up, to walk on stormy seas;

I am strong, when I am on your shoulders;

You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;

You raise me up, to walk on stormy seas;

I am strong, when I am on your shoulders;

You raise me up: To more than I can be.

Ps - har fått gjort endel mer den siste uken mens jeg var hjemme, men får oppdatere om det seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært innom Linn3c's dagbok og lest referatet fra demmes bryllup. Ah... gleder meg virkelig til vår dag kommer. Bare 39 dager igjen :-)

Har fått gjort endel den siste uken da:

¤ Brudebuketten (og øvrige blomster) er bestillt. Blir spennede. Blomsterdamen ville gjøre buketten større enn den jeg hadde som utgangspunkt, fordi den jeg hadde sett på var utrolig liten. Også foreslo hun en del mer "hengepynt" for å få litt blåt nedover kjolen også. Er spennt på hvordan den blir! Men de er veldig flinke i den butikken, så stoler på at den blir bra. Hun hadde også gode tips til hvordan bord-blomstene skulle bli, så nå føler jeg virkeli at blomstene er under kontroll :-)

¤ Transport for gjestene på dagen er iorden. Søsters samboer har en buss til turformål som vi benytter. Han kjører til og fra kirken. En kammerat av han kjører til og fra festen. Vi betaler for disel samt en påskjønning til sjaføren. (tenkte cognac og evt litt penger? evt penger til buss-vedlikehold)

¤ har kontaktet organist ang musikken i kriken.

¤ har fått navn på mulig trompetist til kirken

¤ sollist til kirken er booket.

¤ bestillt prøvetime til hår og sminke, samt time til vask og stell av hår, samt sminke til mødrene på dagen.

¤ bordplanen er klar

¤ hatt samtale med hotellsjefen der vi skal ha selskapet. Blitt enige om menyen, vin (de finner passende vin), bordpynt, organisering...

¤ reservert hotellrom for oss og gjestene.

¤ avtalt tid for tilpassing av kjolen

Fikk nettopp en idè til kirke- og festprogrammet, slik at de blir litt i samme "ånd" som invitasjonene og bordkortene. (helt samme stil får vi nok ikke til nemlig). Vi har blått og offwhite ark i invitasjonen/bordkort. Tenker derfor å bruke det blå arket som "omslag", brettet på tvers, med de hvite arkene inni. Og sølvtråd i midten til å binde alt sammen med. Trur det kan bli ganske bra.

Ellers nermer utdrikningslaget seg da. Hehe. Skal jo egentlig ikke vite om det jeg, men har jo allerede fått med meg at det både planlegges og når det skal skje. Men tror ikke arrangørene vet at jeg vet enda da :-) Men det har vært et par "forsnakkelser" rundtomkring. Påfallende kontakt for å få gommens mailadresse og slikt. *humre humre* Hadde ikke regnet med utdrikningslag jeg da, så det er jo veldig flott at de får det til. Men er litt bekymret for at dette koster enkelte deltagere mye penger da, og det vil jeg jo ikke. Så håper de ikke har planlagt noe vodsommt dyrt. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...