Gå til innhold

Og nå blir det bryllup...


smilepia

Anbefalte innlegg

Hmm...

Tenkte kanskje jeg også skulle starte en liten bryllupsdagbok. Ser det er ganske så populært her :-)

Usikker på hva jeg skal skrive, og på hvor ofte jeg husker på/har tid til å oppdatere. :ler:

Men om ikke annet kan den kanskje fungere som en tankeboks, huskeliste og "mellombuffer" mellom jobb og hjemme?

I skrivende stund har vi vær folovet i *tenke, telle* 7mnd og 5 dager. Det var et veldi romantisk frieri, helt i tråd med hva jeg ønsket meg. Så da burde jeg vel ha lært eng gang for alle at mannen lytter til det jeg forteller selv om det kanskje ikke alltid virker slik ;-)

Bryllupsdatoen er satt til 2.juli 2005. Litt mer tenking og telling tilsier 7mnd og 23 dager til. Oi - vi er snart halveis i "prøvetiden" :-)

Hm.. ja, får kanskje la første innlegget stoppe der. Kan jo skrive mer når jeg føler for det. Kanskje lage en oversikt over hva som er gjort og planlagt så langt?

-Smilepia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for velkomshilsener. Så gøy at noen leser her. og fort også. :-) Får nesten prestasjonsangst. Hehe. Jeg mener- om noen faktisk leser det jeg skriver bør det kanskje være forståelig? ;-)

MadamFelle - hyggelig med samme bryllupsdag. Da har vi jo like lenge igjen å vennte :-)

Og Leela.. dersom jeg så signaturen din rett (den vises ikke i preview vinduet under), så gifter du deg på min bursdag (0608) - en fin dag så klart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<tenke>

Skal man skrive kjære dagbok?

</tenke>

Bryllupsdagbok ja. Føler fortsatt det er så veldi lenge til bryllupet. Langt ute i neste år liksom. Og selv om dagene og ukene flyr, har jeg litt problemer med å planlegge så mye. Eller rettere sagt, ta avgjørelser. Det er mye jeg tenker på, spesiellt ettersom jeg kommer over noe informasjon på nett eller mens jeg prater med noen. Men å bestemme seg for noe er litt vanskeligere...

men enkelte ting er da på plass:

* datoen og kirken er bestillt til den dagen

* selskapslokale er booket.

* Fotografen er bestillt (min ene forlovers sammboer som er byens beste fotograf :))

* Gjestelisten

* Mine forlovere er spurt og har begge takket ja

* Fargetema -blått, hvitt og sølv skal være hovedfargene

Så har jeg begynnt å leke litt med forslag til invitasjoner. Min kjære satt i dag å laget monogramm som vi tenker på å bruke som vannmerke og kanskje på noe pynt.

Har også begynnt å leke litt med tanker om pynting av bordene, selv om jeg ikke trenger gjøre så mye av det. Har nemlig valgt å ha lokalene på et hotell, der de tar seg av det meste praktiske (stiller med kokk, servitører, borddekking, pynter, rydder osv). Dette fordi vi selv bor så langt unna, og jeg har overhode ikke lysst å overlate mye til mamma/kjennte og prøve å fjern-administrere det hele. Når alt kommer til alt er jeg visst veldig sta på at alt skal være på min måte på bryllupsdagen og orker ikke overlate noe til tilfeldighetene. (skrekksenariet ville være at mamma skulle ordne blomster og komm hjemm med gule tulipaner istedet for hvite roser - det hadde vært så typisk henne!)

Ang bryllupsdatoen kunne vi egentli tenkt oss å hatt 05.05.05 (pga forlovelsesdatoen 04.04.04), men det fikk vi ikke av kirken pga det er kr.himmelfart og konfirmasjon den dagen. Faktisk skal niesen min konfirmeres den dagen, så var godt det ikke kolliderte (hadde vært krise!!)

06.06.06 var neste kule dato i så til felle, men det var litt lengre enn jeg ønsket å vennte. Det er litt mtp dersom vi skal ha barn. Jeg er 28 og vil helst ikke være så langt over 30 når den første kommer... I tillegg til at det jo er _evigheter_ til 06.06.06 :ler:

Så vi valgte en dato på sommeren som forhåpentligvis passet flere av våre tilresiende gjester, og gir muligheten for at de samme gjestene får oppleve nydelig nordnorsk sommer med midnattsol.

... oi - har tydeligvis ikke problemer med å fylle side opp og side ned i denne boken. Men får kanskje posjonere ut litt skriverier? Ta det litt om gangen.

Men det er godt å få "skravlet" litt... er tross alt bryllupet som opptar meg mesteparten av tia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare ha med (før jeg gir meg for kvelden):

Neste uke skal jeg reise til oslo å prøve brudekjoler sammen med noen venninner. Geder meg voldsommt til turen, av flere grunner. (Kjoleprøving og ikke minst gjensyn med gode venninner.)

Har prøvd kjoler her i Bergen ved en anledning tidligere, og det var en gøy opplevelse. Hadde ikke trodd jeg skulle se så fin ut i kjolene - men det gjorde jeg jo! :oops: Hørtes kanskje litt selvgodt ut, men tror dere andre bruder skjønner hva jeg mente...

Uansett, å velge kjole blir forferdelig vanskelig, men neste helg skal jeg få prøve min foreløpige favoritt:

Sincerity Bridal, style 3030

Er så spennt på hvordan den kjolen blir på... Har store forhåpninger til den. Og er ekstra fornøyd om den blir så bra jeg håper, ettersom jeg i dag fannt ut at den ikke er så skrekkeli dyr som enkelte andre kjoler jeg har prøvd (og likt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! :)

Det å prøve brudekjoler er noe av det beste jeg har gjort, tror jeg - man blir jo så flott - og føler seg SÅ vakker! :D En deilig opplevelse!

Kjolen du har falt for var veldig fin, syns jeg - litt anderledes enn de fleste kjoler som blir brukt i dag. Nydelig blå farge! :hjerte:

Er det denne blåfargen som skal gå igjen i bryllupet? Leste at temaet skulle være hvitt, blått og sølv.

Ønsker deg lykke til med videre planlegging! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bryllupsdagbok. Du skal faktisk gifte deg samme dag som meg. Jeg har også tenkt å ha blått og hvitt som to av fargene.... :) Det blir en spennende tid framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Xina, Heidi76, Kverula og Pandora for hilsen :-)

Kverula: Ja, så framt kjolen passer (bare en uke og 1 dag igjen til jeg vet det :)) skal den blåfargen være den blå i temafargene våre. Dersom kjolen ikke passer og jeg ender opp med en helt hvit kjole, vil det fortsatt bli blått, hvitt og sølv men da kan det hende blåfargen blir noe mørkere... (bare babyblått kan bli litt for søtt frykter jeg)

Pandore: Gøy med flere på samme dag, og samme fargene også :-) Tror Cajsa også skal ha de fargene... (i all fall blått om jeg ikke husker feil)

Det er virkeli en spennende tid, og jeg veksler mellom å bare tenke bryllup til å tenke at "nei, det er nå så lenge til..." Men som the weddingchannel.com har minnet meg på denne uken - det er bare 34 uker igjen. Og de flyr fort!!

Har ikke planlagt eller gjort så mye siden sist jeg skrev. Men snakket med min tante på tlf i går som minnet på om at jeg måtte vite hvilken dato selskapslokalet måtte vite nøyaktig antall gjester på. Så jeg har sendt dem mail og spurt om det i dag.

Pga bryllup midt i fellesferien tenker jeg at vi sender ut invitasjonene så tidlig som i februar. Og ber om svar i mai. Det er lenge før, men ferie er jo noe folk planlegger tidlig vel?

Nå er det bare en uke til jeg er i oslo og prøver kjoler, og jeg gledere meg bare mer og mer hver dag (okei - skal innrømme at jeg gleder meg til å se Bridget Jones 2 på Colosseum på kvelden etterpå også. Savner Colosseum. Og jentefilm på slutten av dagen er bare helt topp spør du meg :-))

De siste dagene har bryllups-planleggigen måttet vike litt for jul... jeg har nemlig begynnt tidlig på julegaver. Skal ha endel med til Oslo neste uke, og de øvrige til min famili må sendes i år (snufs), så da må jeg være tidlig ute. Men i helgen lurer jeg på å jobbe litt mer med innviasjonene. Skal også på en sann LøitenLys butikk som jeg ser har åpnet ved Fjøsanger og se etter lys og pynt.

-Smilepia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Er spent på hvordan det har gått med brudekjoleprøving jeg.....ble det favorittkjolen din eller har valget falt på en annen?

Både kirken og hotellet du har valgt har fantastisk beliggenhet. Virkelig vakre omgivelser - perfekt til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smilepia.

Jeg adopterte bildet ditt av Trondeneskirka...skal jo gifte meg der jeg også :-)

Den kjolen var helt nydelig. Håper du blir fornøyd når du har fått prøvd den.

Jeg har også kommet godt igang med planleggingen og gleder meg stort til fredag når jeg skal å prøve kjoler for første gang.

Vi snakkes :-)

Delfia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. skjønner man ikke kan være mange dagene utenom bryllupsforumet før man har 1000 tråder man vil svare på :-)

Sitter hjemme og er syk, sufer på KG og ser ut på vinterstormen. (joda faktisk vinterstom i Bergen. helt utrolig) Har lyst å planlegge bryllup, men vet sannelig ikke helt hvor jeg skal begynne. Har ingen umiddelbare videre ideèr til innvitasjonene... Kanskje jeg kan se på menyer?? :-)

Fikk vite forrleden dag at min niese sin konfirmasjon er flyttet 2 uker frem. Hun "okkuperte" jo en av våre ønskedatoer for bryllupet (05.05.05)... Da min kjære fikk vite at konfirmasjonen ble flyttet foreslo han at vi kunne framskyve bryllupet. ååh - det var nesten fristende. :-) Da hadde det plutselig blitt 2 måneder mindre å vennte. Men også 2 mnd mindre å ordne ting på da.

Jaja, er nok bare fantasier uansett, da kirken er opptatt med konfirmanter den dagen uansett.

Nei, nå er hodet mitt surrete etter all surfingen. Må nok gå å hvile igjen. Måå bli frisk nå. Skal jo ut å prøve drømmekjolen i helga. Kan ikke være syk da.

Ps- Deflia, din tjyvraidd ;-) Neida.. som du ser har jeg selv lånt bildet fra et nettsted. Så selvsagt må du kunne låne bildet når dere også skal giftes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va osloturen over og jeg er tilbake i Bergen og må bestemme meg for kjole....

Turen var forøvrig kjempeherlig. Så utrolig gøy å treffe gamle venner og spise god mat, film på colosseum, og fest. Kjempetopp - men som alltid veldig hektisk, så var en smule sliten i går kveld ja.

Så det viktige: Jakten på drømmekjolen.

Første stopp var på Unik brudestudio, og må bare få sagt med det samme at det var utrolig bra service der. Kjempetopp!! Virkelig profesjonelle, hyggelige og hjelpsomme. Vi storkoste oss i over 2 timer. Fannt en fantastisk kjole, som til tross for at den er heeelt anderledes enn noe jeg hadde forestillt meg til meg selv, virkeli seilet opp som en storfavoritt. Kjolen er Luna fra MaryLise og kan sees på http://www.marylise.be/ ->collection -> luna. Helt enkel og i kaffe-latte farge.

Neste prøvetime var bestillt på "Brudekjolen", og det var en total katastrofe!!!! Det var total mangel på serviceinstilling. Værre enn en dårlig H&M butikk!! Grusommt. Du måtte stå å be om hjelp hele tiden for de bare overlot deg til deg selv og gikk (ofte ut på bakrommet), og de hadde ikke peiling på å finne kjoler i riktig størrelse. Pluss at de var så sure hele tiden! Det var hårreisende.

Hadde jeg ikke reist så langt som fra Bergen for å få prøvd kjoler sammen med venninnene mine, hadde jeg lirt av meg noen gloser som avslører min nordnorske tilhøriget og trampet ut derfra fortere enn svint! *grrrrr*

Lørdag satte vi kursen for Sandefjord og "bryllupet hos fru Larsen". Etter opplevelsen på brudekjolen var vi natrulig nok litt skeptisk, spesiellt siden det ikke gikk ann å bestille time. Men det var jo der de hadde kjolen jeg har hatt i tankene så lenge. (Sincerity style 3030, i hvitt og lyseblått) Heldigivs var det upåklagelig service og hyggelig stemining i Sandefjord. Og kjolen var faktisk enda finere i virkeligheten enn på bildene! Vi var der i 2 timer og jeg prøvde ingen andre kjoler. hehe. Det sier vel sitt?? Den var nydelig, og størrelsen var helt rett (dvs har et par gramm for mye som enten må slankes bort eller kjolen må justeres, men pytt) Og fikk prøve en flott tiara som passet perfekt, samt ett utrolig søtt cape (hvitt med babydun rundt kanten) - nesten så jeg håper det skal bli kaldt på bryllupsdagen, så jeg har en unnskyldning til å ha det :-)

Så for å oppsumere.. etter osloturen har jeg nå to flotte men svært forskjellige kjoler som jeg må velge mellom. Og nå som valget virkelig skal taes har jeg total beslutningsvegring!! Dette er et vanskelig valg jo... Meeen regner nok 99% sikkert med at det blir den Sincerity kjolen jeg har tenkt på så lenge. Kjøpte jo tross alt tiaraen som passet til ;-)

Må nok sove på det en natt til...

-Smilepia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...