Gå til innhold

Og nå blir det bryllup...

smilepia

Anbefalte innlegg

15 daga igjen!

Det jobbes intensivt med å få ferdig de siste detaljene. De siste dagene har vi fått gjort følgende:

- kjøpt små glass og kubbelys til bordekorasjonene, samt andre småting som gjensto på innkjøpslisten

- printet ut menyene

- laget utkast til kirkeprogram og påbegynnt festprogrammet

- Talen min er halvferdig (hans er ferdig)

- bestemmt takk for maten sang. Mangler nå bare velkomstsang (og må se over vår sang til foreldrene)

- bordkortene er "under beskjæring", snart klare til bretting

- fått noen musikktips fra gjester og andre til cd-listen vår

- scannet inn barnebilder til festprogrammet

Progresjon er det altså, men foreløpig er det mye "baller i luften" og ikke så mange ting som kan krysses av som helt ferdig. Vi har nok en intensiv helg forran oss.

Neste onsdag henter jeg KJOLEN :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 daga igjen!

Det jobbes intensivt med å få ferdig de siste detaljene. De siste dagene har vi fått gjort følgende:

- kjøpt små glass og kubbelys til bordekorasjonene, samt andre småting som gjensto på innkjøpslisten

- printet ut menyene

- laget utkast til kirkeprogram og påbegynnt festprogrammet

- Talen min er halvferdig (hans er ferdig)

- bestemmt takk for maten sang. Mangler nå bare velkomstsang (og må se over vår sang til foreldrene)

- bordkortene er "under beskjæring", snart klare til bretting

- fått noen musikktips fra gjester og andre til cd-listen vår

- scannet inn barnebilder til festprogrammet

Progresjon er det altså, men foreløpig er det mye "baller i luften" og ikke så mange ting som kan krysses av som helt ferdig. Vi har nok en intensiv helg forran oss.

Neste onsdag henter jeg KJOLEN :-D

så flinke du har vore! blir nok stas å få kjolen i hus :P

go helg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nurseBetty

Takk. Vi er nødt til å være flinke nå som det er så liten tid igjen. ;-)

Blir veldig kjekkt å få kjolen i hus. Men jeg er litt spennt på hvordan det skal gå å få den med på flyet nordover.. vel, andre har jo greid det før meg, så skal vel gå bra. Har fått tips om å spørre flyvert(inn)ene om å få henge den framme sammen med deres tøy. Vil jo ikke at den skal bli krøllete!!

Masse go' helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Veslo.

Her er det virkelig innspurt.

11 daga igjen.

Vi har begynnt å bli ganske så effektive om ettermiddagene, og bra er det. Begynner heldigvis å se at vi klarer å komme i mål. Todolisten krymper...

¤ Kirkeprogrammet er ferdig, må bare korrekturleses (et vennepar gjør dette for oss)

¤ Festprogrammet er 98% ferdig utformet. Må også korrekturleses, samt vi må gå over å se at vi har fått med alt vi ønsker, bilder er plassert bra osv.

¤ Bordkortene er klare til å limes sammen. Når jeg får kjøpt meg ny limtube i ettermiddag, kan jeg ta fatt på dette.

¤ menykortene er ferdige. Desverre snek det seg inn en skriveleif på den endelige utskriften, og vi får ikke tak i nye ark av den sorten til å lage nye *gråte* Meen, har avfunnet meg med at 1) det er en veldig liten skrivefeil, kanskje ikke andre oppdager det? (det tok korrektruleseren vår 15 min før han så den), og 2) da ser man jo at det er hjemmelaget. Det er ikke kjempestor krise.

¤ Må fortsatt gå over talen, og ferdigstille den.

Men så egentlig er min siste store "bekymrelse" nå musikken. Vi har drevet å hørt igjennom masse musikk for å finne passende musikk å danse til for folk i alderen 14-70år Ikke helt lett. Men tror vi har klart å finne ganske mye. Kammeraten vår som skal styre musikken skal også se hva han har som er bra, så vi kommer nok i mål også på det.

Må også lage en litt mer detaljert todo-liste med plan for hver enkelt dag den siste uken.

I morgen skal jeg hente kjolen! :hoppe:

Forresten har vi også begynnt å få inn gaver!! Fra hans familie som ikke vil ha gaven med på tur, samt folk som ikke skal i bryllupet. Fått mye fint allerede, og allerede fått noe som må byttes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Oj oj oj! Dette blir så spennande!!!!!!!! Når reiser de oppover? Så flinke de er som har funne musikk, er litt vanskeleg det der.. Har de ei musikk-liste det hadde gått an å fått sett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Veslo

Jeg reiser nordover på fredag, mens gommen kjører i vår nye bil på søndag. Nå nå er det ikke mange dagene å gjøre ting på her i Bergen... men tror jeg har det meste under kontroll da. (heldivis)

Ang musikkliste, så kan du så klart få den - men den er ikke helt klar enda, og jeg har ikke den foreløpige listen med meg her heller. Men du kan få den senere da. Holder det om du får den etter bryllupet? (vårt altså :))

10 daga igjen i dag.

Bordkortene er ferdige.

Musikklisten begynner å ta form. Den er gommens prosjekt, så jeg har ikke detalj-oversikt, men vet han fikk gjort mye i går.

Henter kjolen om bare 4 timer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 daga igjen!

Hente kjolen viste sæ å bli mer vanskelig enn hva jeg hadde forventet.

Kom til butikken, og prøvde kjolen for å se at alt stemmte. Både lengden og vidden var ok, men damen var ikke fornøyd med kanten som skulle dekke glidelåsen. Det så ikke pent ut.

Så jeg venntet et par timer i byen, mens de endret på dette. Tilbake og prøvde kjolen på nytt. Nå så ryggen mye bedre ut, og den satt akkurat passe løst til at jeg fikk puste.

Glad og fornøyd tok jeg kjolen med og dro hjem. Men utpå kvelden så ringte de fra butikken igjen. Da hadde hun stått og tenkt så mye, og var ikke helt fornøyd med glidelåsen. Etter alle prøvene, og omsying og alt, så hadde den fått litt ekstra påkjenning, og hun ville ikke at den skulle ryke på selve dagen. Så om jeg kunne komme inn med den igjen, så de fikk sydd inn en ny glidelås...?

Leverte kjolen tilbake i går kveld, og venner spennt på om jeg får den med hjemm i dag da ;-)

Det er jo kjempebra at de er så pirkete og kvalitetsbevisste, men jeg må inrømme at nå vil jeg den skal være ferdig altså. Vil ha kjolen min. Og den må i hvetfall være klar til jeg reiser i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smilepia!

Nå er jeg hjemme i nord! Skikkelig deilig!

Går det bra med resten av foreredelsene? Vi prøver å finne en vals, vi...ikke lett....

Kanskje vi tar oss en tur i kirka neste lørdag og ser på dere... :-)

Lykke til med å få kjolen i hus, og god tur nordover!

Annie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annie78

Ja, må være godt å være hjemme. I kveld kommer jeg også hjem - gleder meg !

Hadde vært hyggeli om dere komm innom kirken neste lørdag :-)

8 daga igjen!

Siste dag på jobb før ferien, som om få timer blir jeg heltidsbrud. Endelig. Men nå er uansett det meste på plass da. Fikk trykt opp kirke og festprogrammet i går, så nå gjenstår det bare å brette dem. Det skal forloverene mine hjelpe meg med når jeg kommer hjem.

Så er det bare å koordinere med hotellet, huske å få med allt nordover, samt ha prøvetimer og samtale med prest og fotograf. _Tror_ alt annet er under kontroll/gjort. ..

Håper jeg rekker å gå igjennom huskelistene mine på PC'n hjemme før jeg reiser i kveld, men må pakke også så kan bli dårlig tid. Nuvel - pc'n (laptop) skal jo få bli med gommen i bilen nordover da, så får jo tak på huskelistene da, om ikke annet.

Skal se om jeg ikke får sneket inn en liten oppdatering til før bryllupet - så ikke dette blir siste innlegg i daboka før jeg er GiftKvinne :o :) :-)

Ps - har i dag tyvstartet på å bruke det nye navnet mitt. Mailadressen på jobben min er blitt endret nå (pga at han som fikser det blir borte i 8 uker, og jeg ville ikke vente til etter august med å få fikset dette) Weee... ble mye mer virkeli nå på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :P

Leser at du skal ha festen på Sandtorgholmen. Det var egentlig vårt drømmested for vår fest. Men slo det fra oss etterhvert og har alt her i MidtTroms som vi bor. Men det er jo bare så ufattelig fint der :hjerter:

Spennende å lese om de siste dagene dine, kjenner at det kribler i magen min og :ler:

Håper du får kjolen din i dag og at den da er HELT HELT PERFEKT :hoppe:

Lykke lykke til og god tur nordover :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten oppdatering helt på tampen...

Bare 2 dager igjen nå!!!

Dagene går utrolig fort, men det meste er ordnet nå. Gjestene (hans familie) kommer i morgen tidlig, så da blir det ikke tid til så mye flere forberedelser. Skal ut på hotellet i morgen kveld for å sjekke over borddekkingen og andre detaljer, og så er det bare å slappe av og glede seg! (og kanskje øve litt på talen da - den ble ferdig kl. 0200 i natt!)

Vi har ikke fått no særlig tid til å øve på valsen, så får håpe vi klarer oss greit (nå får vi se hvor bra det dansekurset faktisk var) Spillelisten er visst også litt uorganisert, men håper det ordner seg. (kanskje vår venne-dj kan organisere den litt mens vi er til fotografering?)

Siste gjøremål for dagen blir å vaske huset samt sette opp kjøreplan for lørdag. Og så skal vi faktisk unne oss å gå på kino sammen med venner.

Hm.. dette blir nok mitt siste innlegg før jeg blir gift. Hjelp. Ganske utrolig at det faktisk skal skje nå, etter så mange måneder med forberedelser.

Er kjempespennt, men ikke så veldig nervøs. Tipper det kommer omentrent når jeg ankommer kirken på lørdag. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Åååååååååååh, så spennande!!!! Skal tenke på deg på laurdag!!! Lykke, lykke til!!! Koooos dokke!! Stor klem frå meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jaaa... da var det gjort. Jeg er nå en gift kvinne!! :D

Tilbake i hverdagen, på jobb og til nytt forum også.

Må komme med ordentlig referat fra dagen (og kanskje et bilde eller to??), men helt ærlig har jeg ikke hatt anledning til å gjøre det enda. Har faktisk ikke sett på bildene våre heller. Vi hadde gjester på besøk helt til vi selv kjørte tilbake til Bergen, og begynnte rett på jobb i går, så dagene har gått i ett!

Men bryllupsdagen ble veldig flott - alt gikk etter planen (stort sett) og vi var knallheldige med været! Ting kunne ikke ha vært bedre. Vi er kjempefornøyde, storkoser oss som nygifte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SOM NYGIFT :wub:

Gleder meg til å lese referat ja :D Og selvfølgelig å se på et bilde eller to :rolleyes:

Ha en strålende uke :)(men synd at du måtte så kjapt på jobb igjen etter bryllupet :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referat fra vårt bryllup 2.juli

Etter mange måneder med planlegging og spenning komm endelig vår store dag.

Værgudene var helt på vår side, for allerede fra torsdag av komm sola og sommervarmen, og på dagen var det ikke en sky å se på himmelen.

Våknet veldig tidlig, men uten alt for mage sommerfugler i magen. Hadde tilbragt natten hos en av forloverene mine, og lå om morningen å leste igjennom talen min mens jeg vennet på at det skulle bli på tide å stå opp.

Etter å ha brukt god tid på badet, og endel kortere tid til frokost, hastet vi avgårde til frisør og sminke kl. 10.00 Jeg var litt bekymret for fargen på øyenskyggen (syntes den så mørk ut, og var livredd for å bli oversminket), men etter at de var helt ferdig og jeg fikk gå ut i solen (dagslys) og sett meg selv i speilet var alt iorden, for det ble kjempebra.

Etter sminken bar det videre til frisøren. Hadde fortsatt ingen nerver av betydning, og ikke komm det noen da heller. I nabostolen satt nemlig min andre forlover å fikk satt opp håret sitt, (den første fikk hår satt opp mens jeg ble sminket) og hun kranglet høylytt med frisøren om det endelige resultatet, så jeg var mer opptatt av dem, enn mine egne nerver (og hår). Ble kjempefornøyd med frisyren min da. Den ble både litt klassisk og romantisk, og ikke for unaturlig (mannen likte den også, og han var i utgangspunktet imot at jeg skulle ha oppsatt hår!). Og med tiara og sløret festet ble det virkelig flott. Burde egentlig fått noen nerver allerede da kanskje, men på en måte føltes det fortsatt uvirkelig. Som om jeg satt å så noen andre i speilet - ikke meg selv.

Vi tok oss tid til en liten matbit, før siste finish på håret, og kjolen skulle på. Under omkledning ble det litt kaos, og jeg ble redd vi fikk for dårlig tid. Hempen på slepet røk også ved første forsøk på å løfte den, og da fikk jeg et øyeblikk litt panikk. Men husket på at jeg hadde med sysaker i kofferten, så vi fikk raskt fikset hempen med to sikkerhetsnåler, og jeg var klar til å kjøres til kirken.

Ved kirken var forrige vielse noe forsinket, så det ble litt vennting. Passet på å drikke litt vann og slappe av mest mulig. Og plutselig komm pappa og brudebarna og hentet meg. Vi stillte oss klare på trappen, og klokkene begynnte å ringe. 5 min. Det var de lengste 5min jeg har opplevd!! Og _da_ slo nervene til. Jeg ble plutselig både kald, kvalm og skjelven. Tårene presset på, og jeg måtte ta noen ordentlige "magedrag" for å holde meg rolig. Men pga brudebarna som også var litt nervøse, måtte jeg jo forholde meg rolig. Så jeg snakket litt med dem, gav noen instrukser, og fokuserte på dem, isteden for megselv og mine nerver. og så gikk dørene opp..

Pappa var litt ivrig på å komme opp kirkegulvet, (kanskje han ville bli kvitt meg? ;-) og ville starte rett etter brudebarna. Så jeg måtte holde ham litt igjen før vi kunne gå. Det var vanskelig å fokusere blikket, men så hvor flott mannen var der fremme han sto å venntet. (han selv fortalte forrøvrig at det var nå hans hjerte begynnte å klappe fortere enn normalt) Husket på å smile, men turde nesten ikke se på noen av gjestene. Så mest fremover.

Vielsen gikk kjempefint. Presten var en jeg kjennte fra barndommen, og en veldig avslappet person, så det ble heldigvis ikke en for "stiv" preken. Vi sa begge to høyt og tydelig ja, så alle hørte det, ringene komm på uten for mye knussel, og vi kysset, selv om vi ikke hadde planlagt det. :) og solosangen - den var så flott at jeg virkelig måtte konsentrere meg for ikke å begynne å grine. (forloverene hadde jo med lommetørkle, men de satt på andre siden av koret, så kunne ikke akkurat løpe over for å hente :-)

Etter utgang og masse gratulasjoner og fotografering på kirketrappen, hastet vi i gang med fotograferingen. Fotografen kjennte vi også godt fra tidligere, noe som gjor det hele mye mer avslappende enn det kanskje hade blitt med en fremmed. Tror vi klarte å slappe fint av, fotografen har allerede rapportert at det ble mange fine bilder (vennter spennt på å få de i posten denne uken) Det ble ganske varmt da (vi tok utebilder), og i etterkant innser jeg at solfaktor hadde vært fint - men det var det ingen som hadde husket. Heldigvis ble vi ikke solbrennte da, men litt varm og rød i kinnene. (blushing bride?)

Etter fotograferingen ble vi kjørt til selskapslokalet. Det var en 30 min kjøretur, og det var deilig å kunne slappe av litt. Prate litt sammen, ta av skoene og samle seg litt til "neste økt".

Vel framme sto alle gjestene klare til å ta oss imot med champagne og jordbær og hurrarop. Det ble ny runde med litt fotografering, og så tok vi oss tid til å mingle litt før vi satte oss til bords.

Middagen gikk kjempefint. Maten var nydelig, men desverre orket jeg ikke mye. Mamma, som var forsanger, bommet totalt på melodien til første sang, men det gjorde ikke så mye. Tante toastmaster klarte seg kjempebra, og talene var veldig flotte. Mannen holdt først tale og den var både morsomm og romantisk. Var ganske nervøs for min egen tale, men klarte meg fint igjennom den uten for mye stoltring. Folk lo på de rette plassene også :-) Forloverene hold også gode taler, spesiellt mine forlovere underholdt veldig med mange festelige ting fra min fortid de hadde gravd frem. Vi ble bare "banket" opp på stolene for å kysse 2 ganger, noe som var greit, for kjolen var litt stor og takhøyden så lav at jeg skallet i taket og var redd frisyren/sløret skulle henge seg fast i lampene. Men hele middagen forløp som sagt kjempefint, folk så ut til å hygge seg veldig og like maten. Barna ble så klart utolmodige, men de forstyrret ikke så mye. Alle fikk med seg talene tror jeg.

Etter mat ble det ordnet om til små bord og klart til kakeskjering og spising. Bryllupskaken var en 3etg sjokoladekake. Enkelt pyntet, og farlig god. :-) Det ble tid til litt mer mingling, beundring av gavebordet, fotografering og hygge, og timene bare løp avgårde. Plutselig nermet klokken seg midnatt, og vi skulle danse vals og sette igang festen. Litt lydproblemer i starten, og selv om gjestene var tolmodige gjorde det oss litt nervøse. Så det ble litt knoting etterhvert i valsen, men pytt sann. Vi komm oss da fint igjennom synes vi :-D

Det ble kanskje litt lite dansing utover festen, men det var nok fordi folk ville heller prate og være ute å nyte det flotte været. Vi hadde sol hele tiden, foruten en liten halvtime rundt kl.1 da den duppet nedom en fjelltopp. Det var noe våre tilreisende gjester som opplevde nordnorge for første gang likte ekstra godt, og da kan man jo ikke være inne - det skjønner jeg godt.

For å avslutte festen danset vi en siste rolig dans, og gikk rundt å tok farvell med alle gjestene. Meningen var at vi skulle liste oss bort før de dro, men så fikk vi beskjed om at bussen som skule hente dem hadde streiket. Så vi måtte organisere litt alternativ hjemmtransport. Heldigvis ordnet vi det ganske raskt, og uten for mye forsinkelser. Men det gjorde at vi sto å vinket farvell til gjestene, istedet for motsatt.

Bryllupsnatten tilbragte vi på en suite på hotellet der festen var. Vi var kjempe slitne, mette av intrykk og føttene mine var superhovne. Likevel ble det en minnerik natt, og vi sovnet ikke med det samme *humre humre*

Dagen derpå spiste vi felles frokost med de andre gjestene som hadde vært på hotellet. Og så var det å pakke sammen alle de fine gavene. Vi fikk mye flott, og jeg blir nesten flau når jeg ser hvor gavmilde mange har vært.

Resten av uken hadde vi også gjester, helt fram til vi kjørte tilbake til Bergen og begynnte i jobb. Så hvetebrødsdagene går fort unna, og vi gleder oss stort til bryllupsreisen i september når vi kan nyte ferie og hverandre. Men det er superkjekkt å være nygift. Vi er som nyforelska turtelduer og koser oss det vi kan :-) Gleder oss også til å se igjennom bilder og video fra dagen. Gjennoppleve den igjennom det. Og da kommer det gjerne et bilde eller to her inne også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...