Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #101 Del Skrevet 24. mai 2005 Masse fine hårfrisyrer her:http://www.emmanors.se/index.htm Fin link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #102 Del Skrevet 25. mai 2005 Genial side for bordplan: http://www.brollopstorget.se/Brudpar/intro...dsplacering.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #103 Del Skrevet 27. mai 2005 Var ute i går å fikk kjøpt cape til kjolen. Det ble et helt enkelt cape, ivory farget, går til midjen ca forran, litt lengre ned bak. Ikke noe krimskrams eller dill-dall på den. Plain og enkel (så tar den ikke oppmerksomhet bort fra kjolen eller meg). Fikk kjøpt det for 500,-kr, så det var helt grei pris synes jeg. Satser på det passer til kjolen da. Skal jo bare brukes når vi reiser imellom likevel - så det går nok greit. Fikk også kjøpt strømper og truse, så da har jeg alt undertøyet til dagen klart. Ellers leverte vi ringene våre til gravering og polering i forgårs. Veldig uvannt å gå uten ring!! Fingeren min føles helt naken Men, da blir det jo ekstra stas å få den på fingeren igjen i kirken! Snakket med toastmasteren vår i går, og hun har virkelig kontroll på hva hun har tenkt til den dagen. Veldig gøy, og inspirerende. Da er det liksom ikke bare jeg som planlegger lengre. Hun ba også om litt ekstra informasjon om talerene, slik at hun kan introdusere dem med litt mer enn bare navnet. Gøy. Må bare finne på noe å fortelle om dem :-) Ringte akkurat til brudehuset for å høre om skoene mine er kommet. Jeg skal ha disse skolene. De har stått i rest veldig lenge. Men nå er de kommet. Heldigvis. Da får jeg prøvd alt når jeg skal på tilpassing torsdag. Det gleder jeg meg til... Forøvrig tror jeg jeg må ha fokus på tale og sanger i noen dager. Det er liksom litt tidkrevende ting som må være på plass snarest. Alt av paprting må være ferdig før jeg reiser opp, 24.juni. Så i realiteten har jeg bare 4 uker igjen å planlegge på. Siste uken skal det bare være å gjøre "siste finish" ting (som brette servietter og slikt jeg ikke kan gjøre her) Snart helg. Får litt besøk denne helga, men håper å få gjort endel likevel. Og håper jeg snart hører noe fra disse potensielle trompetistene. God helg! Ps- Hadde nesten glemmt deg jeg, veslo. (hehe - det ble nesten et sitat fra samme filmen som det dagbok-navnet mitt er hentet fra.) (3nøtter til askepott- for de som ikke tok den) Takk for hilsen. Håper du hadde en fin 17.mai og pinse også, og lykke til med eksamenslesing!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #104 Del Skrevet 30. mai 2005 Her skjer det ting, ja!! Gledar meg til å treffe deg att!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #105 Del Skrevet 30. mai 2005 33 daga igjen. :o Tia går sannelig fort. I helga har vi fått printa ut bordkortene (gjenstår bare kutting og bretting), samt at vi har diktet sang til våre foreldre. (og begynnelsen på en velkomstsang) I dag har jeg snakket med et nytt bakeri ang kaker. Vi må nok bestemme oss og bestille snart. Har sett litt på oppskrifter på pasjonsfrukt-ostekaken som jeg har så lysst på også. Har funnet to gode oppskrifter. Må bare finne en passende anledning til å prøvebake :-D Her er det to oppskriftene jeg vil prøve: Klassisk ostekake med nøttebunn Ostekake med sjokoladebunn Ps - note to self: Ting som rimer på fire: slire gire flire lire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #106 Del Skrevet 30. mai 2005 oj, det var ein lang link.. Hehe.... Song-dikting ja, det er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #107 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei Veslo Oi - ja den blei kanskje litt lang... får mulighens editere den. Hehe, tenkte ikke over det. Fikk så lysst på kake at jeg glemmte alt annet ;-) Gleder meg mye til treff også. Det blir kjekkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #108 Del Skrevet 30. mai 2005 Ja, det blir knall-moro!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #109 Del Skrevet 2. juni 2005 1 måned igjen!!! :-? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #110 Del Skrevet 2. juni 2005 I ettermiddag skal jeg på tilpassning av kjolen. Da blir det å prøve med sko, slør, tiara, smykka og alt. Det blir spennende. Gleder meg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #111 Del Skrevet 2. juni 2005 Spennande!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #112 Del Skrevet 3. juni 2005 Kjoleprøvinga i går gikk kjempebra. Kjolen satt som støpt! Herlig følelse å ha den på. Og for en bra holdning man får av korsett gitt! :-) Fikk skoene mine også, og de og passet, så nå er det bare å øve seg på valsen i dem :-) Nå drar jeg straks på flyplassen og setter kurs for Oslo. Har jo hatt mine misstanker om at det skal være utdrikningslag der denne helga, så nå er jo litt spennt på om det skjer noe ;-) Uansett blir det fint med en helg sammen med gode venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #113 Del Skrevet 6. juni 2005 Utdrikningslag blei det ja. :-) Har hatt ei gøy og begivenhetsrik helg. Er fortsatt sliten (og på jobb), så referat må komme seinere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2005 #114 Del Skrevet 6. juni 2005 Gledar meg til å høre referat frå utdriknings-laget!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #115 Del Skrevet 7. juni 2005 Mitt utrikningslag viser seg å ha vært en konspirasjon siden i februar, med etterhvert ganske mange involverte (les: svigers og gommens venner, i tillegg til mine venner). Men til tross for veldig mange (alt for) gode pokerfjes blandt mine nermeste, hadde jeg fått mine misstanker både om at det skulle arrangeres utdrikingslag, og når det komm til å skje. Så fredag reiste jeg til Oslo, unektelig med litt forventninger til hva helga komm til å bringe. Det ble en lang og begivenhetsrik dag, med litt utdritning, men mest morro og gøy. Venninnene mine hadde avtalt at vi skulle på shopping i Bostadveien, og vi skulle starte usedvanlig tidlig til oss å være (kl. 10.00), under påskyldelsen av at det var markedsdag og komm til å bli mye folk (markedsdagen var forøvrig uka før). Ved oppmøte foreslo hun ene at vi started dagen med en kopp kaffe, så vi gikk til Kaffe & Krem. Der inne satt 3 andre venninner og skulle overraske meg - deriblandt mine to forlovere som bor i NordNorge. De ble litt skuffet over at jeg ikke var så overrasket over å se dem likevel, men det ble likevel klemming og mye latter. Etter en liten frokost der, fikk jeg uttelt dagens første gule lapp med instruksjoner på. Den dirigerte meg til Colosseum Spa. :-) Det var litt vanskelig å finne frem dit, men når vi endelig komm inn der, fikk jeg en times deilig klassisk massasje. (noe jeg forrøvrig kunne trenge etter dagen også ;-)) Etter massasjen fikk jeg utdelt klær jeg måtte ha på: En lysegrønn silkekjole med tyllskjørt, fe/engle-vinger og en gulltiara (jeg skulle være alv). Sammen med tynnstrømpebukse og joggesko ble det litt av et syn!! Neste oppdrag sendte oss til Sognsvann for en eventyrstund. Vi tok banen oppover, og ble møtt på stasjonen av 2 kammerater, som ledet ann ekspedisjonen. Eventyret var en "remake" av Ringenes Herre (jeg er en _stor_ fan), og det hører med til historien at eventyret begynnte med at vi gikk et stykke innover i skogen, og krysset en elv før vi komm til et leirbål-sted i skogen der fortellingen begynnte (dette skulle alså være Rivendell). Det blir umulig å gjenfortelle hele historien nå, men i grove trekk gikk det ut på at vi alle var innkalt til råd for å svare på trusselen fra Bergen. Jeg og gommen sto på randen av bryllup. En ring var blitt smidd til hver av oss, men jeg var blitt lurt for, i all hemmelighet hadde gommen smidd en herskerring som kunne kontrollere de andre to, og gjøre han til husets herre. Ringen (forøvrig inngravert med passende tekst på det svarte målet "bergensk") var smidd på Fløyen og kunne bare ødelegges der - eller på Dommedagsfjellet, som lå like ved og dermed ikke var så langt å gå til. ;-) Så "brorskapet" la ut på vandring, gjennom Moria (en gammel gruve stillte som kuliss her) der jeg måtte sloss med både balrog og orker, før jeg komm til toppen av "fjellet", og kunne senke ringen ned i flammehavet (telys nede i gruven), og se den brenne. Når ringen var ødelagt ble det erklært likevekt i ekteskapet og utdikningslaget kunne starte :-) Fra eventyrstunden i skogen gikk ferden ned til toppidrettsgymnaset på Sogn, nermere bestemmt på friidrettsbanen der. Som gammel friidrettsutøver måtte jeg vise frem gamle kunster i en liten 3-kamp. Det startet med at jeg måtte løpe 60m (med ordentlig startblokk). Vet ikke hvor langt jeg egentli løp, men nesten i mål mistet jeg ene joggeskoen, og måtte hinke tilbake å hente den, og tiden var neppe noe å skrive hjemm om ;-). Neste event var hekkeløp. Heldigvis ble bare 3 _lave_ hekker satt opp, og med laaangt mellomrom i mellom, for teknikken er sannelig ikke hva den egang var. Jeg komm meg over uten å rive (juuhu), men det må ha vært litt av et syn i mitt kostyme. Siste øvelse i 3kampen var kulestøt, med en myk lekeball. Hadde vært lettere å kaste den, men fikk da hentet framm noen gamle kunster der også. Kan forøvrig nevnes at det skulle være stevne for seniorer den dagen, så det var fullt med gamle menn på banen, og de flokket seg opp å bidro til tilskuerantallet. Og han ene komm faktisk bort å spurte "Er det slik en engel ser ut?" Litt søtt faktisk ;-) Etter 3kampen skulle det vært piknikk ved Sognsvann, men pga været (det regnet i Oslo hele dagen) utgikk den, og istedet for hadde vi piknikk innendørs på Helga Engs hus på Blindern. Det ble disket opp med god mat og vin. Og vi spiste og koste oss. Mot slutten av måltidet komm det en spådame; altså en venninne som hadde kledd seg ut. Veldig bra kostyme og innlevelse!! Hun skulle da spå meg på 3 områder, min personlighet, min fortid og til slutt min fremtid. Manuskriptet fra "stjernene" (les mine forlovere) var utrolig bra skrevet, og jeg må vel inrømme det tok meg på kornet flere ganger. Så får vi jo se om spådommen for fremtiden slår til - ble bl.a spådd trillinger innen 2007 :babysmokk: :o Mette på god mat og drikke gikk ferden videre med tbanen til sentrum. Underveis fikk jeg oppdrag om å reise meg å synge. Heldivis var det få folk på den vognen, og jeg skyntet meg gjennom første vers og et refreng på "Schnappi das kleine krokodil". I sentrum satte vi kursen for et tivoli på AkerBrygge - der jeg måtte opp i den høyeste karusellen (en sann som skyter deg opp i luften). Den gikk helt greit (selv om jeg nok ble noe uanstendig i det kortet skjørtet oppe i luften...hmm), så jeg og ene forloveren kastet oss over neste karusell, en som snurret fort rundt sammtidig som den roterte på aksen (eller hvordan jeg nå skal forklare dette). Den var morsomm til å begynne med, men så ble det veldig fort for mye. Vi misstenker tivolimannen å holde det gående ekstra lenge, for den ville jo aldri ta slutt! Og desvere - ikke mange minuttene etter vi endelig komm oss av, merket jeg konsekvensene. Jeg ble likblek og kjempekvalm. måtte bare holde meg fast i noen og tvinge meg til å puste rolig. Det gikk heldigvis over, men det satte da også en effektiv stopper for flere karusellturer, da den eneste jeg orket etterpå var pariserhjulet. Etter tivoliet var tiden inne for et nytt oppdrag. Vi spaserte til nermeste dagligvare, der jeg ble utstyrt med en handleliste og beskjed om at jeg måtte hente alle tingene på handlelisten fra andre folk sine handlekurver. :oops: Aiaiai... dette var nok det definitivt mest pinlige jeg måtte gjøre den dagen!! Første ting gikk veldig enkelt, en ung gutt reagerte knapt da jeg snappet en potetgullpose fra kurven hans, med et lite "Unnskyld, kunne jeg ta denne?" Oppløftende start. Jaktet videre på de øvrige tingene (jeg skulle ha 2 poser potetgull og 2 fl. sprite. Og egentlig 6 øl, men pga at klokken da hadde passert 18, måtte øl utgå) Det var skuffende få som handlet inn brus og potetgull på en lørdag, men jeg fannt da til slutt noen. En fyr ble ganske rasende da jeg spurte om å få ta brusen hans. Han snappet den tilbake og snerret "hent en selv" :-{ En annen ble ganske så sjokkert, og bare sto der forbløffet og måpte, før han haltet frem et "jammen, den ville jeg gjerne ha". Siste damen jeg stjal fra protesterte noe hun også, før hun så på meg og skjønte tegninga og sa bare "Å, stakkars deg". Og så var det heldigvis over! :pustelettetut: Neste oppdrag var veldig enkelt - vi dro nemlig alle sammen til Rio's og spiste pizza. Vi hadde nok alle rukket å bli sultne igjen, og det gjorde seg å komme inn i varmen da vi var ganske våte og kalde også. Det ble mat og drikke og samtaler rundt bordet, før vi beveget oss videre hjemm til en venninne for videre festing. Her fikk jeg heldigvis også anledning til å dusje og freshe meg opp litt (det behøvdes!), selv om jeg måtte beholde kostymet på hele kvelden. Det aller siste oppdraget jeg fikk var en liten haug med pakker fra mine nermeste, som jeg måtte pakke opp og gjette på hvem jeg hadde fått de fra. Det var et par ganske vanskelige, og noen veldig enkle, men jeg klarte til slutt alle sammen. Bl.a var en av gavene en minnebok som alle skrev en liten hilsen i. Veldig hyggelig og morsommt å lese dagen etterpå :-) Til slutt dro vi ut på byen og danset natten lang. Klokken ble 5 på morgenen før vi gav oss, og da var jeg suuper sliten gitt, men veldig fornøyd, og ikke rent lite imponert over alt vennenne mine stellte i sand, bare for min skyld. :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2005 #116 Del Skrevet 7. juni 2005 Oj for ein fin dag!!!! Det virkar som du koste deg!!! Det er bra!!! Så gøy å lese at du har drive med friidrett, forresten! Kva var dine store øvelsar? Eg har også drive med det, forstår du - var sprinter i "min ungdom" eg... Men vart stoppa av skade... Men er moro då! Lurer på kva eg har på 60m no... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 7. juni 2005 #117 Del Skrevet 7. juni 2005 Oj oj oj! For et utrolig bra utdrikningslag! Skikkelig bra gjennomført virker det som! Flinke venner du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #118 Del Skrevet 13. juni 2005 Takk cons og veslo for hilsen. Ja, det var et flott utdrikningslag og jeg hadde en strålende helg. Kjempegøy. :-) Ang øvelser veslo, så vet jeg aldri om jeg hadde noen _store_ øvelser, men jeg deltok ofte på 100m (ikke fordi jeg var sprinter, men fordi "alle" gjorde det), 100m hekk og kulestøt (derav min lille 3kamp forrige helg), ja også lengde. Det var nok aldri noe tap for idretten at jeg slutta Min største "prestasjon" individuellt var sølv i kulestøt på et KM en gang. Og det var bare fordi vi kun var 2 deltagere!! (Hun som vannt støtet 5m lengre enn meg) Men gøy var det jo :-) På planleggingsfronten har det ikke skjedd noe "stort" i det siste, og nå begynner det å gå litt på nervene mine. Jeg merker jeg stresser nå. Bare 19 dager igjen Og bare 12 til jeg reiser hjem og det meste må være på plass. *svelg* Skal ta meg fri fra jobb en dag denne uken da, og får forhåpentligvis gjort endel da. Det er fortsatt talen og sangene som "henger over" meg. Skal bestille kaker i dag. Prøvebakte en sjokolade-ostekake på lørdag som vi vurderte å ha, men selv om den var god, så ble den liksom ikke helt "denne mååå vi bare ha" opplevelsen. Så etter en liten diskusjon i går ble vi enige om å gå for mer vanlig sjokoladekake som bryllupskake. Skal også ringe en trompetist i dag. Har vært vanskelig å få tak i en som kan spille i kirken. Så dette er min siste mulighet tror jeg. Han skulle egentlig på en konsert på vår bryllupsdag, men den konserten var ikke 100% bekrefta da jeg snakket med han sist, så nå skal jeg bare dobbeltsjekke om den konserten blir noe av... Tror egentlig det blir konsert da, så har ikke så mye håp om å få trompetist til oss. :-( Velvel, organisten vår sier at begge trumpet-tunene som vi tenkte å ha kan fint spilles bare med orgel, så det går sikkert greit. Vi har forresten fått godkjennt vår søknad om en annen vigselsmann enn han presten som var satt opp på vår dag. Så nå blir vi viet av min "barndomsprest". Det blir veldig hyggelig. Litt ekstra personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #119 Del Skrevet 13. juni 2005 Noen tråder det kan være greit å finne lett frem til: Sang og tale tips fra Augustbrud02 Ting som ble glemmt-tråden Tips til kjøreplaner Taletips (fremførelse) Forslag til taleplan: --------------------------------- Tale nr 1:"Velkomsttale." Velkommen sangen Tale nr. 2: Brudgommens tale Sang til hjemmet Tale nr. 3: brudens tale Sang fra brudgommens foreldre Tale nr. 4: Brudens forlovers tale Sang fra brudens foreldre Tale nr. 5: Brudgommens forlovers tale Takk for maten sangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #120 Del Skrevet 13. juni 2005 Åh, no nærmar deg seg altså!!! Moro!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg