Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Jess, da var en rolig og avslappende helg over. Eller, akkurat nå, mens jeg skrev svarene over her så gikk vel pulsen opp i sånn 200, håndflatene ble småsvette og baby i magen ble erstattet med tusen sommerfugler. Holy crap, snart kommer det en baby! Blir man noensinne helt mentalt klar? :biggrin: 

Dagen i dag ble akkurat sånn som skissert over her et sted; tur i skogen med Mini for å la ham run free og få ut litt energi (med snø-bonus!) og så litt maling på ettermiddagen. Jeg hadde kjøpt inn en stor bokstav i papp som han fikk male på (forbokstaven i navnet hans), og så fikk han kludre litt på noen ark i tillegg. Så nå har vi en passe stor kunstsamling som antagelig hadde fått navnet "Sjatteringer i militærgrønt" eller lignende :fnise:  

Den kommende uka er virkelig smekkfull av planer! I morgen har jeg en legetime... og det var det :P Får se om jeg finner noe mer babystøffs å vaske, vi har noen leker og en babygym et sted vet jeg.
Sånn bortsett fra det så tror jeg det meste er på plass nå, sånn bortsett fra at vogna fremdeles har sportsdelen på. Jeg er litt usikker på hvordan vi skal få på plass bagen uten for mye bråk, for Mini er veldig bestemt på at det er "hans vogn!". Det til tross for at vi har brukt den vogna noe sånt som to ganger i år, og den ene gangen endte det med at han ikke satt i den engang (den gjorde jobben som handlepose-trille i stedet). Mulig jeg bare får dra av plasteret og kuppe vogna, og så håpe på at det at han får lov til å trille den med babyen oppi gjør susen.. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg fikk skikkelig adrenalin / kiling i magen av å lese posten din - tenk at babyen er der NÅR SOM HELST! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene så spennende dette er! Har ikke lest her på et par dager, å begynte nesten å lure på om det var fødsel på gang jeg:jepp: Hørtes ut som dere har hatt en fin helg. Nå blir det virkelig gøy å se når babyen velger å melde sin ankomst:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spennende :) Tenk at nummer to snart er her :)

Høres ut som en super helg. Det er ikke så lett å gi avkall på vognen, nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sitronkake skrev:

Hehe, jeg håper jeg skjønner at ting er i gang i det minste :fnise: Marerittet er jo at vi ikke rekker frem til sykehuset. Det frister særdeles lite å føde på badet eller i bilen! 

Da E ble født trodde mannen at han måtte være jordfar siden det gikk så fort. Kan trygt si at han var letter når ambulansepersonellet kom og tok over. Så i stedet for at han ble født på badet ble hun født i ambulanse utenfor huset :ler:

Så det går veldig greit om en ikke rekker frem også, men slik som deg håper jeg på å rekke frem denne gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt samme panikken rett før lillesøster kom. Vi hadde det jo så fint bare vi 3, me nå kom alt til å bli annerledes. Men så kom lillesøster til verden og storesøster er så stolt og god. Nå er det jo vi som er familie :rodmer:

det med vognen har ikke blitt godt mottatt her i heimen. Blir noen tårer hver gang hun ser vognen. Enda hun ikke har brukt den på lenge. Tipper at det går fint over etterhvert, men må vi trøste henne hver gang hun ser vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2017 den 8.48, miore skrev:

Åh, jeg fikk skikkelig adrenalin / kiling i magen av å lese posten din - tenk at babyen er der NÅR SOM HELST! :rodmer:

Huff, det der "når som helst"-greiene gir meg litt lyst til å bare sette alt på pause. Kjenner jeg blir helt svett av tanken :ler: En uke igjen nå! 

På 30.1.2017 den 10.06, Mumsy skrev:

Kjære vene så spennende dette er! Har ikke lest her på et par dager, å begynte nesten å lure på om det var fødsel på gang jeg:jepp: Hørtes ut som dere har hatt en fin helg. Nå blir det virkelig gøy å se når babyen velger å melde sin ankomst:yvonne:

Meh, lite fødsel på gang altså. I går og i dag synes jeg at jeg har hatt enda mindre murringer og kynnere enn tidligere også, så det drøyer vel uti neste uke en gang før det skjer noe ;) 

På 30.1.2017 den 10.57, Askmeagain89 skrev:

Dette er spennende :) Tenk at nummer to snart er her :)

Høres ut som en super helg. Det er ikke så lett å gi avkall på vognen, nei :P

Ja, nå er det søren meg ikke lenge igjen! :bond: Tenk så mange uker siden det er siden jeg sto på badet med en positiv test! Det virker så innmari lenge siden, samtidig som det har gått skremmende fort. 

21 timer siden, Småkjekset skrev:

Da E ble født trodde mannen at han måtte være jordfar siden det gikk så fort. Kan trygt si at han var letter når ambulansepersonellet kom og tok over. Så i stedet for at han ble født på badet ble hun født i ambulanse utenfor huset :ler:

Så det går veldig greit om en ikke rekker frem også, men slik som deg håper jeg på å rekke frem denne gangen :fnise:

Jeg skjønner lettelsen til mannen! :ler: Tror ikke jeg hadde vært så innmari høy i hatten om jeg plutselig skulle tatt i mot en baby jeg heller :fnise: 

7 timer siden, Pentu skrev:

Jeg fikk litt samme panikken rett før lillesøster kom. Vi hadde det jo så fint bare vi 3, me nå kom alt til å bli annerledes. Men så kom lillesøster til verden og storesøster er så stolt og god. Nå er det jo vi som er familie :rodmer:

det med vognen har ikke blitt godt mottatt her i heimen. Blir noen tårer hver gang hun ser vognen. Enda hun ikke har brukt den på lenge. Tipper at det går fint over etterhvert, men må vi trøste henne hver gang hun ser vognen. 

Det er akkurat den følelsen jeg også har kjent litt på. Vi har det jo så fint vi tre, og Mini har blitt så stor og selvstendig og herlig, og så skal vi begynne helt fra scratch igjen med en liten sneip som vi ikke kjenner? :P Men det går seg nok til med en gang han kommer ut, jeg kan jo ikke forestille meg et liv uten Mini nå (sånn bortsett fra de gangene der han er en skikkelig ramp og vi drømmer oss tilbake til et liv i tosomhet, stille og rolig :ler:).

Det blir sikkert litt tårer og sutring over vognen her også, men det går seg vel til etterhvert ja. Det er vel sikkert en reaksjon på alt som har blitt annerledes de siste månedene; vi som snakker om baby i magen, alt storebror-snakket, magen min, alle babytingene som har kommet i hus.. og nå skal vi liksom frarøve ham enda en ting, og nok en gang så er det denne babyen  som er grunnen til at han ikke skal ha vogn lenger. Skjønner godt at de blir litt sutrete jeg :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke (!) igjen til termin og ikke noe annet på gang enn at både jeg og mannen har klart å pådra oss noen skikkelige forkjølelser begge to :dry: Så nå håper jeg egentlig at baby holder seg inne litt til, for det frister ikke så innmari å skulle føde akkurat nå. Én ting er å skulle puste seg gjennom riene med tett nese og snørr all over the place, men tenk å skulle føde når han som liksom skal være en støtte oppi det hele er så pjusk som han er nå a :tongue: Jeg føler meg litt slem som sjelden klarer å opparbeide meg den helt store sympatien overfor mannen når han er syk (les: mannesyk), men det er noe med det selvmedlidende uttrykket han går rundt med når han er pjusk som går meg noe vanvittig på nervene :rolleyes::fnise: 

Nå skal jeg lage meg en kopp te med honning og fortsette på Greys Anatomy-maratonet mitt. Store planer for kvelden med andre ord :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, god bedring! Til dere begge, staaakar mannen :fnise: 

Knip igjen til søndag, i det minste :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til dere begge. Ja, manflu.. Skjønner hva du mener med blikk. Her er mannen lett forkjølet, men nesten døden nær likevel. Menn ass. Det er godt de ikke skal gå gravide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 21.06, Leopanter skrev:

Ååå, god bedring! Til dere begge, staaakar mannen :fnise: 

Knip igjen til søndag, i det minste :jepp: 

Takk! Mest til mannen selvsagt, for han er myyye dårligere enn meg :fnise: 

Søndag ja! Må børste støv av den tippelisten igjen. Herregud, jeg har tippet 4. Det er på lørdag det :overrasket: Håper jeg har tatt feil. Han kan komme neste helg i stedet, da er jeg sikkert mye mer klar for baby :ler: 

På 31.1.2017 den 22.37, Askmeagain89 skrev:

God bedring til dere begge. Ja, manflu.. Skjønner hva du mener med blikk. Her er mannen lett forkjølet, men nesten døden nær likevel. Menn ass. Det er godt de ikke skal gå gravide. 

Takk for det :) Jeg hadde sikkert skilt meg fra mannen om det var han som skulle gått gravid, så mye som han har sytet over denne lille forkjølelsen her. Tenk deg en graviditet og alle plager som følger med! I stad gjorde han et kjempestort nummer ut av at han var tett i nesa og hadde vondt i hodet, skulle trodd han sto i fare for å stryke med hvert øyeblikk :rolleyes: 

Tippeliste:

03.02: Carouselle
04.02: Meg
05.02: Leopanter - Weebs
06.02: Leviora
07.02: OUL-terminbippo
08.02: Askmeagain89 - A4-livet
09.02: Mannen - Mumsy - Pappa :fnise: 
10.02: Frøkenanonym

11.02: Menstermin - LilleMy1989
12.02: Beccy87
13.02: miore

Nå er det ikke mange dager igjen til første tippedag gitt! Det er riktignok min egen, og jeg har ikke helt trua på at han kommer så tidlig :P Men likevel. Om ti minutter er det februar! :mynona::daane: 

Nå har jeg pådratt meg tidenes halsbrann, det kjennes som om ørene mine brenner til og med. Hardt liv assa. Nei, på tide å hive i seg noen Gaviscon og legge seg før jeg går rett i selvmedlidenhets-fella selv her :ler: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.2.2017 den 0.00, Beccy87 skrev:

God bedring! :klem:

Takk! :hjerte: 

21 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg tipper det samme som mannen din, 09.02 :)

09. er notert! :jepp: 

4 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg tipper 03.02, altså i i morgen :) Den ser ikke ut til å være tatt :P

Håhå, dristig tipping! Tror dessverre ikke du får rett altså :fnise: 

53 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Hvordan går det?

Forkjølet og lei er vel stikkordene her tror jeg :P 

Det er veldig lite fødings på gang her, så det er ikke det som er grunnen til at det ble litt stille fra denne kanten ;) De siste dagene har bestått av masse snørr, hodepine og hosting, og så har jeg bare generelt vært innmari sliten. Så dagene har stort sett gått med på å sove og stirre apatisk ut i lufta :plystre: Føler at jeg har gått litt inn i min egen boble, jeg har jo knapt nok snakket med noen andre enn mann og Mini siden helgen (vet ikke helt om snapchat teller :fnise:).

Ellers er det altså meget stille på fødefronten, så jeg tror at både min og @Carouselles tippedato kommer til å utgå med høye kneløft. Jeg hadde forsåvidt ikke så mange tegn på at fødselen var rett rundt hjørnet forrige gang heller, jeg gikk jo hjem fra legetimen den dagen og så for meg overtidskontroll og igangsetting :tongue: Så jeg vet ikke helt om jeg egentlig tror at det drøyer en stund til fødsel, eller om det bare er noe jeg prøver å innbille meg at jeg tror sånn at jeg ikke blir så skuffet når det ikke skjer noe innen tirsdag :ler: De siste dagene før termin er jamen lange! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Askmeagain89 skrev:

Huff, god bedring! Håper du rekker å bli frisk før fødsel :)

Takk :) Det håper jeg og! Nesa har begynt å åpne seg igjen, så nå er det i det minste håp om å få puste under riene. Tar det som et godt tegn at mannen fremdeles lå i senga og ikke på madrassen på Minis rom da jeg våknet i dag tidlig, da har jeg tydeligvis ikke snorket SÅ høyt i natt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sitronkake skrev:

Takk :) Det håper jeg og! Nesa har begynt å åpne seg igjen, så nå er det i det minste håp om å få puste under riene. Tar det som et godt tegn at mannen fremdeles lå i senga og ikke på madrassen på Minis rom da jeg våknet i dag tidlig, da har jeg tydeligvis ikke snorket SÅ høyt i natt :ler: 

:fnise: Herlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...