Askmeagain89 Skrevet 8. januar 2017 #641 Del Skrevet 8. januar 2017 8. februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. januar 2017 #642 Del Skrevet 9. januar 2017 Kom Mini før eller etter termin? Jeg tipper uansett 12. Februar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 9. januar 2017 #643 Del Skrevet 9. januar 2017 På 7. januar 2017 den 21.53, Pentu skrev: Kan være jeg bare er litt sær som syns 30 min i bil ikke er så gale. Bestevenninnen min bor 45 min unna med bil (ca 10 min hvis man regner i luftlinje - Vestlandet er et kjekt sted) og jeg syns ikke det er tiltak å dra dit på playdate. Kanskje det handler om hva man er vant til. Hipp hurra for å bo på landet Tror definitivt det har noe med hva man er vant med ja! Svigers bor jo i ingenmannsland, å kjøre 30 min for å komme til en liten landhandel er "en kort tur til butikken" - de har et helt annet forhold til avstander og bilkjøring. De kan gjerne ta spontanturer i bil og kjøre til steder som ligger 7-8 timer unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. januar 2017 #644 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg tipper 13. februar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #645 Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) 12 timer siden, Leopanter skrev: Søøøt liten mage! (Jeg har allerede tatt deg igjen 🐳 ) Og så tipper jeg 5., for det synes jeg er en fin dag å ha bursdag på Takk! Jeg innbiller meg at jeg er minst 15 cm høyere enn deg, så her er det god plass til magen i høyden 5. er notert! 11 timer siden, Askmeagain89 skrev: 8. februar 8. er mottatt! 10 timer siden, Beccy87 skrev: Kom Mini før eller etter termin? Jeg tipper uansett 12. Februar! Vannet gikk på OUL-termin, Mini kom dagen etter, på menstermin. En ganske presis unge, med andre ord 12. er notert! Både mannen og Mini er født den 12., så det hadde jo vært veldig praktisk om han kom da egentlig. Jeg driver jo fremdeles og surrer med Minis fødselsdato og innbiller meg at han er født den 11. Litt småpinlig å levere inn svarslipper i barnehagen med fødselsdato på der jeg tydelig har skrevet et totall over ettallet 3 timer siden, miore skrev: Jeg tipper 13. februar! 13. Nå synes jeg du og @Beccy87 begynner å bevege dere litt vel langt over termindato altså Jeg vet riktignok ikke hvorfor jeg har sett for meg den 4., fallhøyden er jo rimelig stor om det ikke skjer noe rundt den tid. Ble jo tross alt satt frem 4 dager, så det er jo en god sjanse for at 11. er mer riktig. Om ikke annet så går jeg ikke og håper på at det skjer noe 3 uker før termindato denne gangen, sånn som jeg gjorde med Mini. Da var jeg jo skikkelig utålmodig allerede på 17. mai Endret 9. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #646 Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) I dag har ikke kroppen skjønt noenting og jeg er rett tilbake på "så kvalm at jeg tror jeg dævver" Kan ha noe med at Mini sov skikkelig dårlig i natt, han endte opp i vår seng, der han våknet minst fjorten ganger og la seg på tvers med føttene oppi ansiktet mitt i tide og utide. Ergo har jeg ikke sovet spesielt godt i natt, det pleier ikke å gjøre underverker for formen dagen etter. Det hjelper ikke at bebis driver og danser samba på kveldstid heller. Jeg bruker jo vinter og votter på å sovne, så det blir ikke så innmari mye søvn om dagen. Skal bli deilig å få ut lillebolla.. sånn at jeg kan bytte ut sambadansing med nattamming og våkenetter i stedet Tror kanskje vi må kjøpe en madrass som vi kan legge inn på rommet til Mini, sånn at mannen kan legge seg der inne med Mini om han fortsetter å våkne på natta. I natt var det jo helt ekstremt, men sånn generelt har han en tendens til å våkne midt på natta og finne veien inn i vår seng. Jeg lurer på om han har blitt litt mørkredd og redd for å sove alene. Det hjalp tydeligvis ikke å bytte ut kommoden som sto inne på rommet hans med noen høyere skap i stedet, for det var visst veldig uvant og rart. Så både legging og nattoppvåkning har faktisk blitt mye verre etter at skapene kom på plass.. eller så er det bare noe jeg innbiller meg. Hm. De sperrer jo for mer av lyset fra gangen, så det har jo kanskje blitt litt mørkere der inne? Alt man skal tenke på! Nå skal jeg kreke meg ned på vaskerommet og se om jeg får satt bilstolposen på vask, og så skal jeg gå på jakt etter ammetoppene mine etterpå. Tenkte å få pakket fødebagen i løpet av de neste dagene, den tar jeg ikke sjansen på å måtte overlate til mannen. Han er av typen som kunne funnet på å pakke ned både stringtruser og silkebluser, så her er det nok best å være ute i god tid med bestemortrusene mine Den følelsen forresten, når du handler giganttruser på HM og tenker at "hjælp, de her så innmari svære ut", og så kommer du hjem og prøver de på og innser at du burde tatt en størrelse større Tror halvparten av kiloene jeg legger på meg legger seg rett på rumpa altså Endret 9. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. januar 2017 #647 Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) 30 minutter siden, sitronkake skrev: 13. Nå synes jeg du og @Beccy87 begynner å bevege dere litt vel langt over termindato altså Jeg vet riktignok ikke hvorfor jeg har sett for meg den 4., fallhøyden er jo rimelig stor om det ikke skjer noe rundt den tid. Ble jo tross alt satt frem 4 dager, så det er jo en god sjanse for at 11. er mer riktig. Om ikke annet så går jeg ikke og håper på at det skjer noe 3 uker før termindato denne gangen, sånn som jeg gjorde med Mini. Da var jeg jo skikkelig utålmodig allerede på 17. mai Jeg hadde egentlig tenkt å velge 12., men den hadde @Beccy87 allerede tatt Vet at det er litt ondt å tippe etter termindato, men heldigvis kommer barnet når det kommer helt uavhengig av hva jeg gjetter Jeg var helt motsatt av deg, og var sikker på at jeg skulle føde maks på overtid med igangsettelse og det hele. Trodde ikke på det da jeg startet fødselen 15 dager før termindato Rumpa di så ikke spesielt gigantisk ut på det bildet, altså! Endret 9. januar 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #648 Del Skrevet 9. januar 2017 2 minutter siden, miore skrev: Jeg hadde egentlig tenkt å velge 12., men den hadde @Beccy87 allerede tatt Vet at det er litt ondt å tippe etter termindato, men heldigvis kommer barnet når det kommer helt uavhengig av hva jeg gjetter Jeg var helt motsatt av deg, og var sikker på at jeg skulle føde maks på overtid med igangsettelse og det hele. Trodde ikke på det da jeg startet fødselen 15 dager før termindato Rumpa di så ikke spesielt gigantisk ut på det bildet, altså! Det er vel egentlig mye bedre å innstille seg på å gå over termindatoen, for de siste ukene med Mini føltes jo ut som måneder Den rumpa ække SÅ svær altså, den er litt uproporsjonert i forhold til resten av kroppen bare Bruker glatt to størrelser større i truser enn i alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. januar 2017 #649 Del Skrevet 9. januar 2017 Fett hår og flekkete ammetopp, helloo Jeg har to dråper bæsj på toppen min akkurat nå, men det gjør vel ingenting?! Tar jo på meg genser når jeg skal ut... Anyways, jeg tipper også den 5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. januar 2017 #650 Del Skrevet 9. januar 2017 Så dumt at Mini har blitt verre på natten da... Har dere prøvd nattlys til ham? Hvis han synes det er for mørkt mener jeg..? Eller kanskje det bare er ''en fase''.. Jeg synes det er svaret på det meste jeg når det gjelder problemer med de små. Jeg holder på 12.Februar men jeg kan godt dele den med deg da @miore, ingen enerett her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #651 Del Skrevet 9. januar 2017 22 minutter siden, Weebs skrev: Fett hår og flekkete ammetopp, helloo Jeg har to dråper bæsj på toppen min akkurat nå, men det gjør vel ingenting?! Tar jo på meg genser når jeg skal ut... Anyways, jeg tipper også den 5. Hello future me Der har vi fordelen med vinteren vett, bare å pakke seg inn og gjemme bort alle flekkene. Null stress! 5. er notert! 18 minutter siden, Beccy87 skrev: Så dumt at Mini har blitt verre på natten da... Har dere prøvd nattlys til ham? Hvis han synes det er for mørkt mener jeg..? Eller kanskje det bare er ''en fase''.. Jeg synes det er svaret på det meste jeg når det gjelder problemer med de små. Jeg holder på 12.Februar men jeg kan godt dele den med deg da @miore, ingen enerett her! Han har allerede et lite lys inne på rommet sitt, men etter at han nektet å gå og hente brannbilen som sto under trappa nede i kjelleren i går fordi det var "for mørkt" der (les: ikke flombelysning), så er det vel ikke nok det da Vi har en liten nattlampe fra Ikea også, men den er visstnok "summel". Kanskje vi får teste å kjøpe en annen nattlampe, så noen søte på Sprell som var formet som en sky. De kan da vel ikke være skumle? Min venn google sa at mørkeredsel gikk over etterhvert, men at det kunne vare i mange år. En veldig lang fase, med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. januar 2017 #652 Del Skrevet 9. januar 2017 Har dere den lille lyskatten eller hva det er for noe fra IKEA? Den som skifter farge? Den har vi, jeg elsker den, mannen hater den og Trollet er vel egentlig relativt likegyldig enn så lenge! Jeg er kanskje ambisiøs nå, her går det jo i learning by doing og jeg har bare kommet til lite-barn-kapittel-17-måneder så jeg vet jo faktisk ikke hva man gjør med en sånn tass du har. Meeeen kan du ta ham med på butikken så han får velge lampe selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. januar 2017 #653 Del Skrevet 9. januar 2017 Syns det er helt sykt at du skal føde snart. Syns du akkurat var under 30 uker på vei jeg... Men så syns jeg ho at M akkurat ble født også, og hun er straks to mnd ( ). Siden M ble født 11. har jeg lyst å tippe den datoen. Men vi har bryllupsdag den 4. så jeg vil tippe den dagen også. Får tippe natt til 8. da, det er midt i mellom Håper formen tok seg opp i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 9. januar 2017 #654 Del Skrevet 9. januar 2017 Lys er lurt Her har vi heldigvis ikke opplevd så mye mareritt enda, men det er nok også fordi det kun er uker siden hun faktisk lærte seg å sove og et par mnd siden hun sluttet å sove i min seng. Hun har uansett en sånn lysgreie på lysbryteren som mer eller mindre lyser opp hele rommet så Kanskje det kan være lurt å la han velge lampe selv? Vi har en annen lampe også, men den har hun funnet ut at lager lyd så det resulterte i at hun bare trykket på bryteren og hadde full fest der inne. En enkel lampe som lyser uten noe mer dill er nok lurest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. januar 2017 #655 Del Skrevet 9. januar 2017 6 timer siden, Beccy87 skrev: Så dumt at Mini har blitt verre på natten da... Har dere prøvd nattlys til ham? Hvis han synes det er for mørkt mener jeg..? Eller kanskje det bare er ''en fase''.. Jeg synes det er svaret på det meste jeg når det gjelder problemer med de små. Jeg holder på 12.Februar men jeg kan godt dele den med deg da @miore, ingen enerett her! Jeg regner tydeligvis med at alle er like dårlige til å dele som mini-m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #656 Del Skrevet 9. januar 2017 7 timer siden, Beccy87 skrev: Har dere den lille lyskatten eller hva det er for noe fra IKEA? Den som skifter farge? Den har vi, jeg elsker den, mannen hater den og Trollet er vel egentlig relativt likegyldig enn så lenge! Jeg er kanskje ambisiøs nå, her går det jo i learning by doing og jeg har bare kommet til lite-barn-kapittel-17-måneder så jeg vet jo faktisk ikke hva man gjør med en sånn tass du har. Meeeen kan du ta ham med på butikken så han får velge lampe selv? Ja, vi har den avlange som lyser i blått og grønt. Skikkelig skummel Det går i prøv-og-feil-metoden her også! Så får vi se da, om lillebror får et bedre utgangspunkt enn prøvekaninen vår Hm, siden både du og @Askmeagain89 foreslår at han får velge lampen selv så får jeg vel ta ham med på lampeshopping en dag. Det kaaan jo hende at det er jeg som har mest lyst på den sky-lampen Mulig lillebror må få en sånn.. 4 timer siden, Askmeagain89 skrev: Lys er lurt Her har vi heldigvis ikke opplevd så mye mareritt enda, men det er nok også fordi det kun er uker siden hun faktisk lærte seg å sove og et par mnd siden hun sluttet å sove i min seng. Hun har uansett en sånn lysgreie på lysbryteren som mer eller mindre lyser opp hele rommet så Kanskje det kan være lurt å la han velge lampe selv? Vi har en annen lampe også, men den har hun funnet ut at lager lyd så det resulterte i at hun bare trykket på bryteren og hadde full fest der inne. En enkel lampe som lyser uten noe mer dill er nok lurest Her har det gått i perioder med mareritt, men det har blitt mye mer av det den siste tiden. Synes egentlig ikke det er såå ille at han våkner og kommer inn til oss, for det skjer jo ikke hver natt, det er verre at han ikke vil sovne selv i egen seng lenger. Kom plutselig på i kveld at vi har to ekstra madrasser nede i gjestesenga (hvordan har vi klart å glemme det? ), så i morgen skal vi teste å legge en av de inn på rommet hans når han skal sove. Hvor gammel er frøkna di forresten? 5 timer siden, A4-livet skrev: Syns det er helt sykt at du skal føde snart. Syns du akkurat var under 30 uker på vei jeg... Men så syns jeg ho at M akkurat ble født også, og hun er straks to mnd ( ). Siden M ble født 11. har jeg lyst å tippe den datoen. Men vi har bryllupsdag den 4. så jeg vil tippe den dagen også. Får tippe natt til 8. da, det er midt i mellom Håper formen tok seg opp i dag Omg, tenk at det er to måneder siden M ble født! Det har gått helt sykt fort, det er nesten så jeg ikke tror på det engang Vi har bryllupsdag den 1., så det hadde jo egentlig vært en hyggelig gave. Må vel innrømme at det isåfall blir den første etter at vi giftet oss, vi er akkurat så romantiske at vi har en tendens til å glemme sånne dager Formen tok seg opp! Noen uker igjen nå, så skal jeg forhåpentligvis ikke være kvalm på leeenge. Bare å holde seg unna omgangssyke og flyturer det neste året mao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. januar 2017 #657 Del Skrevet 10. januar 2017 6 timer siden, sitronkake skrev: Vi har bryllupsdag den 1., så det hadde jo egentlig vært en hyggelig gave. Må vel innrømme at det isåfall blir den første etter at vi giftet oss, vi er akkurat så romantiske at vi har en tendens til å glemme sånne dager Mamma måtte minne oss på den i fjor Ellers pleier vi å huske sånt noen dager på etterskudd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 10. januar 2017 #658 Del Skrevet 10. januar 2017 9 timer siden, sitronkake skrev: Her har det gått i perioder med mareritt, men det har blitt mye mer av det den siste tiden. Synes egentlig ikke det er såå ille at han våkner og kommer inn til oss, for det skjer jo ikke hver natt, det er verre at han ikke vil sovne selv i egen seng lenger. Kom plutselig på i kveld at vi har to ekstra madrasser nede i gjestesenga (hvordan har vi klart å glemme det? ), så i morgen skal vi teste å legge en av de inn på rommet hans når han skal sove. Hvor gammel er frøkna di forresten? Huff, så ugreit for den lille. Det er nok lurt Vi vurderte en stund å kjøpe vanlig seng slik at vi kunne legge oss ved siden av dersom det skulle fortsette å være like vanskelig å legge. Det tar veldig lang tid når jeg legger, og det tar veldig på ryggen og alt nå som jeg er gravid. Ekstra madrass er nok gull! Hun er 20 mnd ca. Enn din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #659 Del Skrevet 11. januar 2017 På 10.1.2017 den 10.48, Askmeagain89 skrev: Huff, så ugreit for den lille. Det er nok lurt Vi vurderte en stund å kjøpe vanlig seng slik at vi kunne legge oss ved siden av dersom det skulle fortsette å være like vanskelig å legge. Det tar veldig lang tid når jeg legger, og det tar veldig på ryggen og alt nå som jeg er gravid. Ekstra madrass er nok gull! Hun er 20 mnd ca. Enn din? Han er 2 og et halvt Så vi hadde jo egentlig en innarbeidet leggerutine som fungerte fint (legge, synge en sang eller to, gå ut, løfte ham tilbake i sengen 2-30 ganger , og så sovnet han av seg selv til slutt), så det er jo litt irriterende at hele rutinen gikk åt skogen en måned før babyen kommer. Typisk. Hver gang man tror man har funnet noe som funker, så gjør de om på alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #660 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Jeez, for et vær det er i dag! Mannen snek seg avgårde tidlig, så jeg fikk æren av å levere Mini i barnehagen. Striregn/sludd + gårdsbarnehage er ikke noen innertier, det var søle og vann overalt. Godt jeg har Paddington-regnjakke og gummistøvler! Vet ikke helt hvor fornøyd mannen blir når han ser bilen nå da, den nye babyen hans har blitt litt møkkete kan man si.. Vi har med andre ord fått den nye bilen vår, tjohei! Den skulle egentlig komme i november, men så ble det en haug med forsinkelser så vi fikk den ikke før i forrige uke. Jeg har ikke fått testet den så mye ennå, men det virker som den funker fint den altså.. Kjenner at jeg ikke klarer å opparbeide meg den helt store euforien over å ha fått ny bil. Mannen, derimot, er overlykkelig siden den har så mange nye funksjoner og duppeditter Gleder meg til baby er ute og magemusklene er tilbake, da klarer jeg kanskje å parkere den i garasjen selv også. Haha. Jeg sliter sånn med å komme meg ut og inn av bilen om dagen, og garasjen vår er altfor trang til at 8-9 måneder gravide skal parkere der inne I dag er planen å fortsette på prosjekt "vaske babystøffs", så jeg får vel dra meg ned på vaskerommet snart. I går tenkte jeg at jeg skulle vaske trekket til babybilstolen, men jeg skjønte jo ikke bæret av hvordan jeg skulle få av trekket helt. Googlet litt og havnet inn på diverse forum der det ble sagt at trekket kan taes av, men de samme folka nevnte også ord som "vanskelig", "pirkete", "tålmodighetsarbeid".. så da kjente jeg at det utgikk med høye kneløft og hornmusikk. Det får holde med litt støvsuging og vasking med klut Endret 11. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå