sitronkake Skrevet 24. desember 2016 Forfatter #621 Del Skrevet 24. desember 2016 Ellers kan jeg informere om at julefeiringen hittil har vært som forventet. Jeg har blitt småsvett i ørene og irritert meg grønn over hvordan det går an å snakke SÅ mye i munnen på hverandre og småkjekle om alt, men har også blitt servert veldig god mat, fått sovet lenge og fått julestrømpe av mannen med favorittsjokoladen min i. Vi har heldigvis fått eget rom, og huset er stort med flere soner, så her er det gode retrettmuligheter om maset går meg på nervene Dævver litt av oldeforeldrene til Mini, de er så innmari mye. Stakkars Mini løper jo i stikk motsatt retning når de kommer mot ham, ikke så rart så mye som de maser og kjaser og forsøker å tvangsklemme ham i hytt og pine. De har funnet ut at de klarer å lokke ham til seg om de gir ham sjokolade, så allerede ti over elleve hadde vi en frynsete unge som hadde fått i seg altfor mye sukker Og mannen setter jo ikke foten ned vett, så da ble det jeg som nok en gang måtte være kjipe-mammaen da jeg sto opp. Hmf. (Og ja, jeg sov til elleve i dag ) Nå er planen å dusje, ikle meg julegenseren min (en knallrød sak med Rudolf og bjeller på ) og dra på julekonsert før vi skal spise middag. Trass svette ører og kjas og mas så er det veeldig deilig å feire jul borte, i fjor på denne tiden løp jeg jo rundt og ordnet og styret for at ting skulle bli klart. God jul folkens! Det er til og med snø her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 24. desember 2016 #622 Del Skrevet 24. desember 2016 Æsj, frustrerende med ekstra kontroller og spesielt når man kommer på alle mulige spørsmål etterpå. Du får skrive ned på en lapp til neste gang, den hukommelsen er ikke alltid til å stole på. Håper du greier å legge fra deg eventuelle bekymringer (som du sier så ville de nok ikke sendt deg vekk om det var fare for enten deg eller lille) og legg ihvertfall fra deg google (!) og at dere får en finfin feiring i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 25. desember 2016 #623 Del Skrevet 25. desember 2016 På 24.12.2016 den 11.51, sitronkake skrev: God jul! Jeg er veldig glad for at vi ikke skal nedover igjen før 2. juledag, den siste halvtimen før vi var fremme føltes som en av de lengste i mitt liv Eh, det var det jeg ikke helt fikk med meg, hvor mange prosent under han var. Og de hadde ikke noen god forklaring på hvorfor. Blodgjennomstrømningen i navlesnoren/morkaken/? så helt fin ut iallefall. Han har forsåvidt ligget litt under snittet hele veien, men avviket hadde blitt litt større siden forrige kontroll. Tror jeg må spørre og grave litt mer på torsdag. Jeg er litt for dårlig til å stille spørsmål, det er først når jeg har dratt derfra at jeg kommer på ting jeg burde spurt om Biltur er sjelden moro med de små. Det er jo typisk det ikke så lett å huske på alt man lurer på fordi det gjerne kommer opp når man har tenkt seg om. De burde uansett være litt flinkere til å informere. Her så også alt fint ut, men tror vi likevel endte på 17% på vekstavvik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 26. desember 2016 #624 Del Skrevet 26. desember 2016 Du har nok all rett i at de på sykehuset ikke ville sendt deg hjem om de var veldig bekymret! Da ville du nok blitt lagt inn til overvåking. Heldigvis er du allerede 34 uker på vei! Snart er du i mål Hylende barn i bilen er grusomt! Får lyst å åpne bildøren og hive meg ut i fart! Ikke at jeg vet hva godt det ville gjøre men Mini er heldigvis ganske grei i bil akkurat nå, men det første året var det helt krise. Det eneste som fungerte var barnesanger, da de mest banale som Bæ bæ lille lam osv. Sist vi skulle til svigermor var det også full baluba siste to (!) timene. Lovte meg selv at vi aldri skulle finne på å dra dit igjen etter det. Men man må jo ut på tur nå og da.. så i sommer fikk Mini full tilgang til mobilen min når vi skulle kjøre langt. Sist tur fikk jeg vel fem SMS om at datapakken var brukt opp og ny pakke var lagt til. Det ble en dyr biltur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippo Skrevet 6. januar 2017 #625 Del Skrevet 6. januar 2017 Hallo! Snikleser som melder seg. Godt nyttår! Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 6. januar 2017 Forfatter #626 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) 12 timer siden, bippo skrev: Hallo! Snikleser som melder seg. Godt nyttår! Hvordan går det? Hallo og velkommen! Nå har jeg fått børstet støv av pcen igjen, så oppdatering kommer under Har du dagbok forresten? Og til dere også, @Beccy87 @Askmeagain89 og @Carouselle, jeg svarte visst aldri på de siste innleggene deres Håper dere kan tilgi meg Endret 6. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 6. januar 2017 Forfatter #627 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Hallo! Long time, noe see. Tok meg visst en skikkelig juleferie fra hele KG jeg. Plutselig var jeg bare skikkelig lei, så jeg har knapt nok stukket snuten innom her de siste ukene. Har myyye dagboklesing å ta igjen i foråsiresånn Siden sist så har jeg feiret jul og nyttår, hatt rolige fine dager med familien, hatt min første helt spyfrie dag () og vært på et par kontroller på sykehuset. Stort sett. Vi pakket ned jula 1. nyttårsdag, så i mitt hode er det altfor sent å begynne og legge ut om julens eskapader, så da lar jeg det bare være. Neida, ingen eskapader altså. Rolig og relativt begivenhetsløst er vel mer riktig å si Såå, siden jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne, klinker jeg til med ei aldri så lita preggisoppdatering. Én måned igjen til termin! Var innom jobb her om dagen og plukket med meg diverse sko og jakker jeg hadde liggende der, og makan til mas om pakking av fødebag og "nå kan det jo skje når som helst" har jeg ikke vært borte i Jeg vet ikke hva som er mest skremmende; at de har rett eller at jeg knapt nok har gjort klart noe Anywhoo: Termin 7. februar Hvor langt på vei 36 uker nå som klokka bikket tolv Dager igjen 31 dager! Holy crap. Kjønn Etter utallige vekstkontroller der babybolla har vist frem testiklene sine, er jeg temmelig sikker på at det er en gutt Navn Det blir nok en J Babys størrelseEstimert til ca. 2400 gram, 35+4. De var litt usikre på om han hadde begynt å flate ut på vekstkurven, noe som var grunnen til at jeg måtte inn for ekstra kontroller, men siden sist hadde han hatt et lite etegilde der inne og ligger nå bare ca 8% under Så det var visst ingen grunn til bekymring! Skal tilbake om to uker for å sjekke hvordan ståa er. Liv i magen Ja, masse! Kan ikke huske at jeg kjente Mini like godt, her kjenner jeg tydelig små kroppsdeler som driver og bokser eller sklir rundt der inne.. Form Fremdeles kvalm Men nå er det mest om morgenen, og så pleier det å roe seg litt midt på dagen. Hadde til og med en spyfri dag i jula Plager Ikke så mange plager annet enn denne kvalmen egentlig. Cravings Appelsinjuice og kritt (sånne hvite fra smågodthylla). Førstnevnte gjør meg dessverre kvalm. Herregud, som jeg gleder meg til å fråtse i ALT når bebis er ute! Humør Fremdeles litt irritabel og innmari lettrørt, men jeg trooor det har stabilisert seg litt de siste ukene. Mannen er vel egentlig den som har fasitsvaret her, det er som oftest han det går ut over Vektøkning Det kommer seg, det kommer seg! Merker at det at jeg spyr mindre har hatt innvirkning på vekta, nå har det økt jevnt og trutt de siste ukene. Strekkmerker Fremdeles ingen. Innkjøp og utstyr Har endelig fått ut fingeren og kjøpt madrass til bedside criben, samt vasket en liten bunke med ulltøy. Nå gjenstår det å vaske og sortere alt babytøyet fra plastboksene i boden, finne frem vognbag og bilsete.. og.. eh. Hva mer er det vi trenger egentlig? Fødselsforventninger Nå har jeg begynt å grue meg litt Hadde en fin fødsel forrige gang og har egentlig gledet meg hele veien, men de siste dagene har jeg jaggu blitt litt svett av å tenke på hva jeg skal gjennom igjen. Altså, jeg husker jo at det gjorde griiisevondt sist, og nå skal jeg gjøre det igjen - helt frivillig? Galskap Og så er jeg litt redd for at fødselen starter på et ugunstig tidspunkt - les: at mannen har dratt på jobb og jeg er hjemme alene med Mini som skal i barnehagen. Mannen kommer seg nok relativt raskt hjem igjen, men jeg er litt redd for at riene bare starter rett på og at jeg må holde maska ovenfor Mini som ikke kommer til å skjønne noen ting.. Uff, den tid, den sorg () Utålmodig Litt, for jeg gleder meg sånn til å ikke være kvalm! Men samtidig ikke, for jeg er ikke klar for baby helt ennå Nå har jeg mentalt forberedt meg på at han kommer i februar, så han får pent bli der inne til det. Tiden går uansett altfor fort denne gangen, så jeg rekker liksom ikke å bli så utålmodig. Herregud, om en måneds tid sitter jeg her med et lite nurk Magen Den kommer seg! Jeg har vel innsett at jeg ikke får verdens største gravidmage (sammenlignet med uke for uke-bildene jeg tok med Mini, og den var ikke så mye større da heller), men nå begynner det å bli en ordentlig bump i det minste Og så tror jeg jaggu at den har sunket litt den siste uka, det la jeg aldri merke til at den gjorde da jeg gikk gravid med Mini. Her er´n: Spoiler Da er klokka blitt altfor mye, så nå skal jeg finne senga. Mannen er på hyttetur i helgen (siste sprell med gutta før bebis ankommer), så jeg er den heldige vinneren av stå-opp-med-Mini-lotteriet i morgen.. og i overmorgen Endret 6. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 7. januar 2017 #628 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg hadde heller ikke stor mage og jeg syns det var veldig praktisk. Kunne jo ligge på magen hele svangerskapet. Fikk jo masse redaksjoner når jeg fortalte når jeg hadde termin i forhold til magestørrelsen, men det klarte jeg å leve med. Fine magen din! Hjelpes så sprek du er som orker en hel helg alene med han på slutten. Jeg hadde nok sendt storesøster en tur til besteforeldrene. Men jeg var så dårlig på slutten at jeg stort sett bodde på badet. Da er ikke en 2åring helt tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 7. januar 2017 #629 Del Skrevet 7. januar 2017 For en fin mage Og fin kjole (topp?)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 7. januar 2017 #630 Del Skrevet 7. januar 2017 Shit, det der er jo ingen mage akkurat! Men altså, jeg er bare misunnelig! Å drasse rundt på "magan" på slutten var virkelig et herk for min del. Særlig etter termindato, for hver dag este den ytterligere utover til det ekstreme og jeg gikk fra å ligne det ene sjøpattedyret etter det andre. Savner det ikke! Selv om akkurat mageproblemet er jeg ikke kvitt helt ennå Haha, dilla på kritt! Det verste er jo at det ikke er helt uvanlig at noen damer har dilla på ekte kritt, ikke bare godterivarianten. Eller kanskje det hele har vært en misforståelse. At det er godtekritt og ikke ekte kritt, jaja .. jeg har nå i alle år sett for meg gravide lærerdamer knaske kritt fra tavla i et ubevoktet øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. januar 2017 #631 Del Skrevet 7. januar 2017 For en flott mage! Og hurra for litt mindre kvalme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #632 Del Skrevet 7. januar 2017 11 timer siden, Pentu skrev: Jeg hadde heller ikke stor mage og jeg syns det var veldig praktisk. Kunne jo ligge på magen hele svangerskapet. Fikk jo masse redaksjoner når jeg fortalte når jeg hadde termin i forhold til magestørrelsen, men det klarte jeg å leve med. Fine magen din! Hjelpes så sprek du er som orker en hel helg alene med han på slutten. Jeg hadde nok sendt storesøster en tur til besteforeldrene. Men jeg var så dårlig på slutten at jeg stort sett bodde på badet. Da er ikke en 2åring helt tipp topp Jeg har aldri klart å sove på magen, så akkurat det hadde ikke vært noe stort savn (til mannens store sorg, jeg snorker visst som et uvær Mulig det hadde vært bedre om jeg hadde vært en magesover.) Om jeg hadde vært så dårlig som jeg var tidligere hadde jeg nok sendt Mini her på "ferie" til besteforeldrene jeg også, men nå som kvalmen har roet seg en del så går det greit. Blir fortere sliten enn vanlig bare, så kjeks- og nettbrett-faktoren er skyhøy i disse dager 6 timer siden, miore skrev: For en fin mage Og fin kjole (topp?)! Takk! Det er en kjole, fra basic-avdelingen til HM. Skjønt, jo lenger uti svangerskapet jeg kommer, jo kortere blir den. Så snart er den nok en topp 6 timer siden, Carouselle skrev: Shit, det der er jo ingen mage akkurat! Men altså, jeg er bare misunnelig! Å drasse rundt på "magan" på slutten var virkelig et herk for min del. Særlig etter termindato, for hver dag este den ytterligere utover til det ekstreme og jeg gikk fra å ligne det ene sjøpattedyret etter det andre. Savner det ikke! Selv om akkurat mageproblemet er jeg ikke kvitt helt ennå Haha, dilla på kritt! Det verste er jo at det ikke er helt uvanlig at noen damer har dilla på ekte kritt, ikke bare godterivarianten. Eller kanskje det hele har vært en misforståelse. At det er godtekritt og ikke ekte kritt, jaja .. jeg har nå i alle år sett for meg gravide lærerdamer knaske kritt fra tavla i et ubevoktet øyeblikk Nå lo jeg høyt for meg selv her. Sjøpattedyr Det er ganske fascinerende hvor ulike disse magene blir! En venninne av meg er omtrent like høy som meg og har ganske lik kroppsfasong, men vi har båret babyene våre helt forskjellig. Med sistemann fikk hun skikkelig tutmage, og det var nesten litt fascinerende at både hun og magen holdt seg oppe på slutten Jeg har så langt bare holdt meg til smågodt-kritt, men det med vanlig skolekritt har jeg også lest et sted. Gravidkroppen er merkelige greier 2 timer siden, Beccy87 skrev: For en flott mage! Og hurra for litt mindre kvalme! Takk! Og ja, hurra! Det er skikkelig deilig, gleder meg til det er helt borte. Vi skal definitivt ikke ha flere barn ass, for jeg orker ikke enda en runde med spying og kvalme i mange måneder i strekk. Og denne gangen har jeg vært verre enn det jeg var med Mini, tenk hvordan en tredje graviditet kunne blitt. Grøss og gru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #633 Del Skrevet 7. januar 2017 Alenedag 1 av 2 er overstått og overlevd De første timene av dagen var noe herk; kvalm mamma og grinete, klengete, sutrete Mini som hang på meg som et slips og småtrasset for ALT. Men etter tidenes bæsjebleie og to timer ute i snøen ble alt så meget bedre Mini her ELSKER snø og ELSKER å være ute, så det var til slutt jeg som måtte lokke meg med ham inn fordi jeg var kald på tærne og generelt litt lei. Etterpå dro vi en tur på butikken og på biblioteket, og siden jeg ikke orket å skrape bilen så ble det til at vi fikk oss en togtur i samme slengen. Ti poeng til meg, tog er skikkelig stas Litt usikker på hva vi skal finne på i morgen, føler at jeg brukte opp essene i ermet i dag med både tog- og bibliotekstur Mini blir så rastløs og frynsete av å bare henge hjemme med meg en hel dag, så når mannen er bortreist prøver jeg alltid å legge inn en eller annen "utflukt" i løpet av dagen for å få tiden til å gå. Men nå merker jeg at energien ikke er helt på topp, så det å f.eks dra til svømmehallen i morgen virker relativt uoverkommelig. Skrape bilen, sette seg inn i kald bil, kle av og på og dusj og mas.. meh. Skulle ønske at flere av venninnene mine som har barn bodde litt nærmere, da hadde det vært litt lettere å ha noen spontane play dates i løpet av helgen. Nå bor den nærmeste en drøy halvtime unna med bil, så da blir det brått litt tiltak å skulle dra på besøk. Jeg får krysse fingrene for at jeg møter noen hyggelig andregangsmødre i barselgruppa til Bolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 7. januar 2017 #634 Del Skrevet 7. januar 2017 Kan være jeg bare er litt sær som syns 30 min i bil ikke er så gale. Bestevenninnen min bor 45 min unna med bil (ca 10 min hvis man regner i luftlinje - Vestlandet er et kjekt sted) og jeg syns ikke det er tiltak å dra dit på playdate. Kanskje det handler om hva man er vant til. Hipp hurra for å bo på landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #635 Del Skrevet 8. januar 2017 10 timer siden, Pentu skrev: Kan være jeg bare er litt sær som syns 30 min i bil ikke er så gale. Bestevenninnen min bor 45 min unna med bil (ca 10 min hvis man regner i luftlinje - Vestlandet er et kjekt sted) og jeg syns ikke det er tiltak å dra dit på playdate. Kanskje det handler om hva man er vant til. Hipp hurra for å bo på landet Det kan nok hende jeg har blitt litt bortskjemt med korte avstander til det meste ja Vi har jo vurdert å flytte litt lenger unna for å få et hus med større plass til en pris som er langt lavere enn det ting ligger på her i området, men både jeg og mannen kvier oss litt fordi "det ligger så innmari langt uti gokk". Tror det er endel som hadde ledd seg halvt i hjel om de hadde sett på kartet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippo Skrevet 8. januar 2017 #636 Del Skrevet 8. januar 2017 På 6.1.2017 den 23.54, sitronkake skrev: Hallo og velkommen! Nå har jeg fått børstet støv av pcen igjen, så oppdatering kommer under Har du dagbok forresten? Takk takk! Nei, det er dessverre liten grunn til å lage dagbok på denne kanten, jeg venter fremdeles på at samboer skal bli klar Er bare så innmari verpesyk, så jeg leser alle andres graviditetsdagbøker. Sykt fin mage! Jeg vet ikke om du har laget noen tippeliste, men jeg tipper at han kommer den 7. februar, det er nemlig en innmari fin dag å ha bursdag på. Jeg har personlig erfaring med det selv, og har alltid hatt innmari fine bursdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. januar 2017 #637 Del Skrevet 8. januar 2017 Så koselig med oppdatering. Ikke lenge igjen nå :/ Dumt at du skal slite sånn med kvalme, men godt det er litt bedre. Dagene alene med de små som gravid er rimelig tøffe Hva gikk dagen med til i dag? Du har veldig fin mage Jeg hadde også liten mage sist. Jordmor kommenterte hvor søt og liten magen var da jeg skulle føde Det er egentlig ganske deilig at man ikke får megamage for da er det ikke like tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #638 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) 10 timer siden, bippo skrev: Takk takk! Nei, det er dessverre liten grunn til å lage dagbok på denne kanten, jeg venter fremdeles på at samboer skal bli klar Er bare så innmari verpesyk, så jeg leser alle andres graviditetsdagbøker. Sykt fin mage! Jeg vet ikke om du har laget noen tippeliste, men jeg tipper at han kommer den 7. februar, det er nemlig en innmari fin dag å ha bursdag på. Jeg har personlig erfaring med det selv, og har alltid hatt innmari fine bursdager. Haha, kjenner til den! Drev og snikleste graviddagbøker før jeg fikk overtalt mannen til å prøve på nummer to Her var verken jeg eller mannen spesielt verpesjuke før vi fikk Mini, så da jeg fikk positiv test den gangen strigråt jeg i flere timer. Ikke helt planlagt med andre ord Gode minner. Haha. Tippeliste, det må jeg lage 7. er en veldig fin dato å ha bursdag på! 2 timer siden, Askmeagain89 skrev: Så koselig med oppdatering. Ikke lenge igjen nå :/ Dumt at du skal slite sånn med kvalme, men godt det er litt bedre. Dagene alene med de små som gravid er rimelig tøffe Hva gikk dagen med til i dag? Du har veldig fin mage Jeg hadde også liten mage sist. Jordmor kommenterte hvor søt og liten magen var da jeg skulle føde Det er egentlig ganske deilig at man ikke får megamage for da er det ikke like tungt. Ja, det skal bli godt å få babyen på utsiden sånn at kvalmen forsvinner og .. eh, energien kommer tilbake? Mulig at jeg trekker tilbake de ordene om noen måneder når jeg står der med kronisk søvnmangel, fett hår og flekkete ammetopp mens jeg bysser desperat på en skrikende baby, men jeg synes nå å huske at energinivået generelt var litt høyere før jeg ble smelt på tjukka altså Nå kjennes det som jeg går på konstant reservetank og det skal så innmari lite til før jeg føler meg helt utslitt og frynsete.. Dagen i dag har vært veldig stille og rolig, og det har for det meste gått greit. I formiddag lekte han plutselig helt fint alene uten å mase, så da fikk jeg brettet alle babyklærne som jeg vasket og tørketromlet i går Fikk luftet ham litt ute i et par timer i dag også og da han ble hakket for masete og småfrynsete på ettermiddagen dro jeg frem nettbrettet, litt frukt og sjokoladerosiner Nå har mannen kommet hjem igjen, deilig! Jeg har innmari respekt for alenemødre og mødre med menn som jobber ukesturnus foråsiresånn Og takk, begge to, for mageskryt! Endret 8. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #639 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Tippeliste på g! Foreløpig ser den sånn ut: 04.02: Meg05.02: @Leopanter - @Weebs06.02: @Leviora07.02: OUL-termin - @bippo08.02: @Askmeagain89 - @A4-livet09.02: Mannen11.02: Menstermin - @LilleMy198912.02: @Beccy8713.02: @miore Endret 12. januar 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 8. januar 2017 #640 Del Skrevet 8. januar 2017 Søøøt liten mage! (Jeg har allerede tatt deg igjen 🐳 ) Og så tipper jeg 5., for det synes jeg er en fin dag å ha bursdag på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå