Gå til innhold

Skyting kjøpesenter Munchen.


debattanten

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, men har det kommet frem at han er islamist?

Anonymkode: ad9a9...06f

Ennå er det for tidlig. Men nye vitner sier han ropte Allah Akbar. Dette skal være ganske sikkert. Han skal ha ropt : jeg er tysk, som svar på at noen andre ropte : jævla utlending til han  Daily Mail oppga i natt at han ropte : jeg hater utlendinger. Men det er tatt bort nå. Antagelig var det falske opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, debattanten skrev:

Det har vel kommet frem at han kommer fra det muslimske landet Iran. Om jeg ikke leste feil i stad her. 

Ja, så at han er fra Iran, men det er jo ikke alle derfra som er muslimer. De fleste som flyktet hit flyktet jo fordi landet ble religiøst. Landet hadde jo også bånd med Nazi-Tyskland og det har vært en del fascisme der. De ser jo ofte på seg selv som ariske og de ser ned på arabere. Har en iransk-kurdisk venninne selv som ikke har noe til overs for arabere/muslimer. Men du leste at han var muslim et sted? Kan du legge ved kilde?

 

Anonymkode: ad9a9...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så at han er fra Iran, men det er jo ikke alle derfra som er muslimer. De fleste som flyktet hit flyktet jo fordi landet ble religiøst. Landet hadde jo også bånd med Nazi-Tyskland og det har vært en del fascisme der. De ser jo ofte på seg selv som ariske og de ser ned på arabere. Har en iransk-kurdisk venninne selv som ikke har noe til overs for arabere/muslimer. Men du leste at han var muslim et sted? Kan du legge ved kilde?

 

Anonymkode: ad9a9...06f

Nei altså har ikke lest at han er muslimsk. Bare at han kommer fra Iran, eller foreldrene. Som jo er ganske muslimsk :) Beklager misforståelsen. 

Vi får se etterhvert som detaljene kommer frem i lyset. Har blitt rapportert at han skrek allahusnackbar osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ops2 skrev:

Ennå er det for tidlig. Men nye vitner sier han ropte Allah Akbar. Dette skal være ganske sikkert. Han skal ha ropt : jeg er tysk, som svar på at noen andre ropte : jævla utlending til han  Daily Mail oppga i natt at han ropte : jeg hater utlendinger. Men det er tatt bort nå. Antagelig var det falske opplysninger.

Aha, takk for svar!

Anonymkode: ad9a9...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kommet frem hva som ble sagt:

Gjerningsmann: På grunn av folk som dere har jeg blir mobbet. I syv år.

Mann: Ditt rassehøl, din jævel.

Gjerningsmann: Og nå må jeg kjøpe et våpen, for å skyte dere.

Mann: Noen burde ta hodet ditt, ditt rassehøl.

Mann to: Jævla tyrkere.

Mann: Jævla sothue (så noe uforståelig). Han har et ladet våpen. Noen må ringe snuten. Jævelen.

Gjerningsmann: Jeg er tysk.

Mann: Du er en jævel. Det er du.

Gjerningsmann: Hold opp med å filme meg!

Mann: Hva er det som gjør deg tysk da?

Gjerningsmann: Jeg er født her.

Mann: Nja, og? Hva gjør du for noe faenskap?

Gjerningsmann: Jeg har vokst opp her, i drabantbyen, i (… uforståelig…). Jeg var til behandling i Giesing (bydel sør i München).

Mann: Behandling, ja. Du hører til i psykiatrien, ditt rassehøl.

Gjerningsmann: Jeg har ikke gjort noen ting. Hold kjeften din!

Mann: Din jævel, du…. (så roper han mot noen andre) Hey, han løper rundt her. Han har et skytevåpen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/video-skal-vise-gjerningsmann-rope-jeg-ble-mobbet-i-syv-aar/a/23747193/

Anonymkode: ad9a9...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gothminister skrev:

Det må du gjerne påstå.

Det er du som påstår det. Kanskje ikke direkte men indirekte gjør du det.

Anonymkode: 2a58a...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Batteri skrev:

Blir du ikke forferdelig sliten av å være så paranoid?

Hvorfor skulle jeg vært paranoid? Diagnostisering tror jeg ellers ikke er lov på KG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som påstår det. Kanskje ikke direkte men indirekte gjør du det.

Anonymkode: 2a58a...c84

Den eneste som har påstått noe her, er deg. Jeg har aldri påstått det du forsøker på. Så klapp igjen, eler kom med dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

er  det noen som kan tysk her? I kommentarfeltet skriver noen at skyteren sier han er scizofren..

Anonymkode: 0c596...055

Jeg kan tysk. En mann på balkongen krangler med skyteren. Han på balkongen kaller skyteren en dritt utlending hvoretter skyteren forsvarer seg og sier at han er tysk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å diskutere mer i denne tråden. Alt som blir sagt, blir jo uansett sensurert bort. Svært lite motiverende å fortsette diskusjonen.

 

Regner med at dette innlegget også blir sensurert bort, så good riddens.

Anonymkode: 56ee0...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personen er født i Tyskland lenge før Merkels tid, og Iran er ikke en del av den tredje verden.

Anonymkode: bccfc...991

Merkel åpnet de tyske dørene til den 3.verden og ja, Iran er en del av den tredje verden. Alle land med primitive holdninger er det.

 

4 timer siden, Apis skrev:

Kan ikke en muslim være forvirret?  Eller er det alltid en religiøs begrunnelse bak muslimsk terror 

Hvis handlingene ikke er motiverte av religion, kan de være motiverte av mye annet. Men når koblingene til IS og den religiøse radikaliseringen kommer til syne, er det vanskelig å bortforklare den religiøse delen bak terroren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/video-skal-vise-gjerningsmann-rope-jeg-ble-mobbet-i-syv-aar/a/23747193/

Er dette en måte å snakke til noen på? Kalle han sothue og idiot. Kanskje prøve å få han til å legge ned pistolen istedenfor. For noen jævla idioter som snakket med gjerningsmannen før skytingen begynte. Snakk om å ikke være noe bedre, med å angripe en person med pistol med rasistiske bemerkninger.

Anonymkode: 07adf...f11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Drizzt skrev:

Merkel åpnet de tyske dørene til den 3.verden og ja, Iran er en del av den tredje verden. Alle land med primitive holdninger er det.

 

 

Da er jo stort sett alt utenfor skandinavia og Vest-Europa den 3. verden da. Kommer ikke du derfra, en av de gamle østblokkene?

Anonymkode: 95e22...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/video-skal-vise-gjerningsmann-rope-jeg-ble-mobbet-i-syv-aar/a/23747193/

Er dette en måte å snakke til noen på? Kalle han sothue og idiot. Kanskje prøve å få han til å legge ned pistolen istedenfor. For noen jævla idioter som snakket med gjerningsmannen før skytingen begynte. Snakk om å ikke være noe bedre, med å angripe en person med pistol med rasistiske bemerkninger.

Anonymkode: 07adf...f11

Du er ganske blond eller? Tror du virkelig folk er rasjonelle i en sånn situasjon?

Anonymkode: 95e22...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske blond eller? Tror du virkelig folk er rasjonelle i en sånn situasjon?

Anonymkode: 95e22...469

"Du er ganske blond eller?" Er du fortsatt i tenårene? Jeg forventer ikke at folk er rasjonelle nei, men er det lov å bli rasist i en slik situasjon? Ikke i min verden. Hadde aldri falt meg inn å kalle noen sothue og jævla tyrker, heller ikke i en sånn situasjon. Dummeste unnskyldningen for rasisme jeg har hørt i hele mitt liv.

Anonymkode: 07adf...f11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen IS forbindelse. 

Ikke overraskende, da fyren handlet alene og utifra videoer virker forvirret og usikker. Typisk lone wolf, som klikket til slutt.

 

Men  jeg kjenner KGs anti-muslimer så godt at selv om politisjefen går ut og sier det er ingen IS forbindelse og IS ikke har tatt på seg ansvaret heller, så vil de likevel påstå at han har noe tilknytning likevel, slik at uansett hva så er fyren her er "muslimsk terrorist fra den 3. verden", det vil si, brun i huden = muslim, muslim = terrorist, Iran = 3. verden (fordi de er litt brune i huden og det er sånn vi vet de er fra 3. verden. Spania er også 3. verden, de er skikkelig brune liksom)

Gråter på vegne av alle historie- og samfunnsfagstimer som har blitt kastet bort på folk som ikke klarer å lære seg grunnleggende fakta og som bruker terminologi på helt feil måte - "JEG syns det er 3. verden fordi..."

Til slutt så virker det som om det eneste som er viktig for disse folka er hvorvidt de "har rett" at muslimer er ditt og datt og hauser hverandre opp med fordommer og hat. De samme viser tydelig at de driter langt i 22. Juli, og terroren begått her i vårt eget land, og skulle helst sett at det aldri ble snakket om igjen, så slipper vi å forholde oss til at der finnes hvite norske terrorister også oppi det hele forskrudde verdensbildet deres.

Anonymkode: 2d5ff...170

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo stort sett alt utenfor skandinavia og Vest-Europa den 3. verden da. Kommer ikke du derfra, en av de gamle østblokkene?

Anonymkode: 95e22...469

Jeg vil ikke kalle USA, Canada, Australia og New Zealand for land med primitive holdninger og de ligger ikke i Skandinavia eller Vest-Europa, så du bør utvide horisonten din.

Nei, jeg kommer ikke derfra, men jeg har skrevet at jeg har bodd i forskjellige land i oppveksten, så har sett en del. Uansett er jeg som person irrelevant i denne diskusjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...