Gå til innhold

Skyting kjøpesenter Munchen.


debattanten

Anbefalte innlegg

Gjest The White Wolf
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm, for 3-4 år siden startet ikke krig i Irak og Syria det jeg tror...?? Jeg kan ikke huske før at folk har sprengt seg eller om at det har vært slike idioter som det har skjedd i Tyskland for par uker/dager siden + Nice.

 

Anonymkode: fc2cd...c11

Verden er et grusomt sted noe den alltid har vært. Trodde det var åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm, for 3-4 år siden startet ikke krig i Irak og Syria det jeg tror...?? Jeg kan ikke huske før at folk har sprengt seg eller om at det har vært slike idioter som det har skjedd i Tyskland for par uker/dager siden + Nice.

 

Anonymkode: fc2cd...c11

Men de har absolutt begått terror. Man hadde bl a Baader- Meinhof på 70- tallet. Terrorisme er ikke noe nytt. 

Det var jo krig her og der, før det, også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm, for 3-4 år siden startet ikke krig i Irak og Syria det jeg tror...?? Jeg kan ikke huske før at folk har sprengt seg eller om at det har vært slike idioter som det har skjedd i Tyskland for par uker/dager siden + Nice.

 

Anonymkode: fc2cd...c11

Google IRA.

Anonymkode: 63fed...a57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg var at det var en ABB-sympatisør. 5 år siden i dag siden han angrep Utøya, og vi vet jo at han har mange støttespillere i Tyskland....

Anonymkode: f97f5...f27

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke prate vekk fakta, og fakta er jo at de fleste terrorangrepene i Europa nå er av disse radikale islamistene. Er jo bare her vi har en vestlig terrorist. Og det er en forskjell på en person som det klikker for og en person som er radikalisert av en crazy gruppe i bortvekkistan.

Anonymkode: 3c09a...30a

Ikke bare her vi har hatt det, nei.

Les litt her: https://snl.no/terrorisme

Anonymkode: ee1dc...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The White Wolf skrev:

Verden er et grusomt sted noe den alltid har vært. Trodde det var åpenbart.

Greit nok at du hele tiden skal vise til at verden alltid har vært voldelig. Alle vet det. Det har faktisk aldri vært fredeligere en nå.

Men i dag er verden mindre, alt er nærmere for det moderne menneske. Terroren er nærmere, den rammer våre i Europa. Terroristene er ofte, ikke vestlige innvandrere. Innvandrere som mange av oss har i nærmeste område. Dette skremmer langt mer en bomber i Midtøsten. Det er noe de fleste av oss er født med som bakgrunn på nyhetene på TV. De fleste av oss bryr oss rett og slett ikke. Men det som skjer i dag. Bryr oss fordi det er våre folk, Europeere som rammes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Men de har absolutt begått terror. Man hadde bl a Baader- Meinhof på 70- tallet. Terrorisme er ikke noe nytt. 

Det var jo krig her og der, før det, også. 

Ja det har vært krig her og der som du sier.

Men jeg er ikke så kjent med terrorismen, har begynt å følge litt på youtube etter at de idiotene begynte å sprenge seg i Irak og Syria. Jeg skal være ærlig at jeg er så lei å høre fra folk, hvordan alle andre skylder på religionen.

Hva som er hensikten hvorfor de gjør det ingen som vet.. Alle tror hvis de roper Alah Akbar, at det kan være Muslim, men Kristen etc kan også rope Alah Akbar. Jeg har alltid sagt at disse folk er psykiske crazy.

Anonymkode: fc2cd...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The White Wolf
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Greit nok at du hele tiden skal vise til at verden alltid har vært voldelig. Alle vet det. Det har faktisk aldri vært fredeligere en nå.

Men i dag er verden mindre, alt er nærmere for det moderne menneske. Terroren er nærmere, den rammer våre i Europa. Terroristene er ofte, ikke vestlige innvandrere. Innvandrere som mange av oss har i nærmeste område. Dette skremmer langt mer en bomber i Midtøsten. Det er noe de fleste av oss er født med som bakgrunn på nyhetene på TV. De fleste av oss bryr oss rett og slett ikke. Men det som skjer i dag. Bryr oss fordi det er våre folk, Europeere som rammes.

Jeg vet ikke hva du babler om men det har ingenting med det jeg skrev om å gjøre-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Første som slo meg var at det var en ABB-sympatisør. 5 år siden i dag siden han angrep Utøya, og vi vet jo at han har mange støttespillere i Tyskland....

Anonymkode: f97f5...f27

Det som i verste fall skremmer meg, er at dersom det er en muslim som stod bak- så tror jeg det kommer til å bli enda mer 'Oss vs dem'- tankegang og steile fronter. Islam er en dårlig religion på mange måter, men det er noe skremmende med hvordan slike terror-angrep skaper hat, og det er ikke terroristene som taper på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie

Shitt.

Det fikk meg til å tenke.

Kjøpesenteret der terroraksjonen ble utført:  Olympia Shopping Centre = I sommer er det Olympiske Leker i Rio De Janeiro

The Munich massacre was an attack during the 1972 Summer Olympics in MunichWest Germany, at which eleven Israeli Olympic team members were taken hostage and eventually killed, along with a German police officer, by the Pale = En vellykket terroraksjon med tanke på at israelske idrettsutøvere ble drept under OL (ekstreme islamister hater jo jøder og Israel) . OL som er symbol på inkludere alle og skape fred på jord og vennskap og respekt uansett nasjonalitet . Selv om det ikke var ekstreme islamister som stod bak og selv om terroristene  ble drept

Ble akkurat dette kjøpesenteret valgt for å symbolisere som en advaresel om terroraksjon i sommer OL i Rio? 

Jeg har lest før at datoen 9/11 var en bevist valgt dato. Men finner ikke kilden. Husker bare at det var en hentydning til en tidligere suksessfull terror aksjon eller noe sånt. Jeg har også lest at symbolisme er en viktig måte å markere seg på, for noen radikale muslimer,  i ett terror angrepant bare denne. 

Via ett raskt søk på Google, fant jeg bare denne symbolske perspektivet for 9/11 : Why did Osama choose the date 9/11 for attacking world trade center? Is it a coincidence that the date matches with emergency number 911 ( https://www.quora.com/Why-did-Osama-choose-the-date-9-11-for-attacking-world-trade-center-Is-it-a-coincidence-that-the-date-matches-with-emergency-number-911 )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, The White Wolf skrev:

Jeg vet ikke hva du babler om men det har ingenting med det jeg skrev om å gjøre-

Jo fordi du hele tiden skal vise til at verden alltid har vært voldelig.  Akkurat som om folk ikke vet det. Flere ser ut til å unnskylde det som skjer i dag. Med at det også var slik før. IRA bombet her og der. Men det kan ikke sammenlignes.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari Y skrev:

Det som i verste fall skremmer meg, er at dersom det er en muslim som stod bak- så tror jeg det kommer til å bli enda mer 'Oss vs dem'- tankegang og steile fronter. Islam er en dårlig religion på mange måter, men det er noe skremmende med hvordan slike terror-angrep skaper hat, og det er ikke terroristene som taper på det

Pin pointed. Spikeren på hodet. 

Å skape frykt er et veldig effektivt middel for enhver terrororganisasjon.

Så har vi også ringvirkningen, en slags "massesuggesjon", som får enkeltpersoner uten annen tilknytning til en terrororganisasjon enn ønsket om å tilhøre eller knefall for presenterte ideologien, som foretar seg ting på egen hånd. Jeg mistenker at 17-åringen med øksen på toget kanskje er i sistnevnte kategori.Tiden og etterforskningen vil vise.

Anonymkode: 94502...1e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke prate vekk fakta, og fakta er jo at de fleste terrorangrepene i Europa nå er av disse radikale islamistene. Er jo bare her vi har en vestlig terrorist. Og det er en forskjell på en person som det klikker for og en person som er radikalisert av en crazy gruppe i bortvekkistan.

Anonymkode: 3c09a...30a

Man kan ikke sammenligne ABB som angrep et parti på grunn av sin politisk uenighet med det partiet står for og religiøse ekstremister. Det er som å si at epler og pærer er samme ting. Det er feil å blande ABB i alle disse sakene som handler om radikaliserte islamister som sverger troskap til IS. Jeg lurer virkelig på hvor mange flere må dø før noe skjer i Europa og det innføres tiltak som funker. 

Spennende å se om han blir gjenkjent fra kamerabildene som kommer senere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

3 stk.

Anonymkode: a006f...267

Ja det har jeg også hørt på tv2.no direkte.

Anonymkode: fc2cd...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg også hørt på tv2.no direkte.

Anonymkode: fc2cd...c11

Jeg ser på BBC.

Anonymkode: a006f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle klippene er av samme gjerningsmann. Han har etter all sannsynlighet ingen sammensvorne. Han har nok skutt seg selv nå. Tror ikke det er islamsk terror, tror han er en tysker. Kan se mørk ut, men tipper han har lite tilknytning til is, islam osv. En ensom utstøtt ulv sikkert.

 

 

Anonymkode: c7358...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm, for 3-4 år siden startet ikke krig i Irak og Syria det jeg tror...?? Jeg kan ikke huske før at folk har sprengt seg eller om at det har vært slike idioter som det har skjedd i Tyskland for par uker/dager siden + Nice.

 

Anonymkode: fc2cd...c11

Terrorisme i Europa er på ingen måte nytt selvom du ikke kan huske det! På -70/80-tallet hadde vi bl.a. IRA og div flykapringer. Jeg bodde i London på sent -80 tallet og du verden for en terrorfrykt det var dengang også! Og da var fienden rett over kanalen.

Anonymkode: 77a82...6ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som disse terroristene var noen amatører, eller så hadde de ikke intensjoner om å drepe flest mulig. Er jo utrolig få drepte om det virkelig var 3 stk som har gått amok med skytevåpen. Dødstallene kan naturligvis stige, noe de vanligvis gjør så det er jo noe usikkert enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...