Apis Skrevet 23. juli 2016 #161 Skrevet 23. juli 2016 12 minutter siden, Drizzt skrev: De spekulerer fordi de ikke har bevis på nåværende tidspunkt, derfor ''kan'' og ikke ''er''. Gutten var interessert i masseskytinger og det var alt. Han ville gjøre mest mulig skade. At det klikket for ham akkurat 22.juli 2016 kan også være helt tilfeldig. Jeg mener det er feil å spekulere så voldsomt og gi Breivik kreditt som inspirasjon. Det er helt ulogisk: ''Jeg har det tøft, men jeg venter til 22.juli før jeg skytter noen''. Tysk politi bør komme med offentlig beklagelse her. Nei fordi ABB bedrev ikke masseskyting? Det tyske politiet konkluderer jo ikke, slik andre gjorde for noen sider siden, i denne tråden. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #162 Skrevet 23. juli 2016 21 minutter siden, Drizzt skrev: De spekulerer fordi de ikke har bevis på nåværende tidspunkt, derfor ''kan'' og ikke ''er''. Det er politiets jobb å spekulere (som er et synonym for å gruble eller grunne på noe) i hva som kan være mulige sammehenger og følge dem opp med etterforskning. De kommer ingen vei uten å gjøre det. Det er heller ingen grunn til at de skal holde det hemmelig at de gjør det så jeg skjønner ikke hva du mener de skal beklage. Anonymkode: 97352...3f0 2
Apis Skrevet 23. juli 2016 #163 Skrevet 23. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er politiets jobb å spekulere (som er et synonym for å gruble eller grunne på noe) i hva som kan være mulige sammehenger og følge dem opp med etterforskning. De kommer ingen vei uten å gjøre det. Det er heller ingen grunn til at de skal holde det hemmelig at de gjør det så jeg skjønner ikke hva du mener de skal beklage. Anonymkode: 97352...3f0 Tydelig vis galt om de er både åpne om etterforskningen, som i denne saken eller tilbakeholder informasjon, slik vi har sett fra div festivaler og nyttårsfester der det har forekommet seksuell trakassering fra div unge muslimske menn 1
Gjest Ferie Skrevet 23. juli 2016 #164 Skrevet 23. juli 2016 21 timer siden, Mari Y skrev: Det var ikke ekstreme islamister som begikk massakren under O.L. i 1972, det var folk fra PFLP( Popular Front for the Liberation of Palestine). Riktignok var dette palestinere, men ikke islamister. De var venstreradikale. Ikke all arabisk motstand mot Israel har vært islamistisk. Det vet jeg. Det var det jeg skrev. Jeg tenkte på er symbolikken.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #165 Skrevet 23. juli 2016 Den 22.7.2016 at 21.50, Gothminister skrev: Sant det. Det er jo ikke spesielt vanlig med selvmordsbombere i islam. Her på KG lærer man noe nytt og viktig hver dag. Selvmordsbombere som bare sprenger seg selv? Det vil jeg si er en failed selvmordsbomber. Anonymkode: 59661...afe
Mari Y Skrevet 23. juli 2016 #166 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har vært igjennom mobbing, og synes det er en forferdelig dårlig unnskyldning til å gjøre ting som dette. 4
Mari Y Skrevet 23. juli 2016 #167 Skrevet 23. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er politiets jobb å spekulere (som er et synonym for å gruble eller grunne på noe) i hva som kan være mulige sammehenger og følge dem opp med etterforskning. De kommer ingen vei uten å gjøre det. Det er heller ingen grunn til at de skal holde det hemmelig at de gjør det så jeg skjønner ikke hva du mener de skal beklage. Anonymkode: 97352...3f0 Det er hvel gjerne pressen som får beskjed om hva de får lov til og ikke lov til å gå ut med, mens pressen også av og til selv velger hva de går ut med om jeg ikke er helt ute?
Gjest Bond Skrevet 23. juli 2016 #168 Skrevet 23. juli 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner, hatefullt innhold, personangrep, samt svar. Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #169 Skrevet 24. juli 2016 (endret) Politiet har nå funnet Breiviks manifest på PCn til gutten. Anonymkode: 2d5ff...170 Endret 25. juli 2016 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #170 Skrevet 24. juli 2016 Hver eneste gang rabiate muslimer gjennomfører angrep i europeiske land (og dreper en hel haug med sivile europeere) så forsøker alle venstre-ekstremistene å vri heile diskujsonen over til hvor forferdelig de mener at heile kristendommen er. Anonymkode: d7c90...f78 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #171 Skrevet 24. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver eneste gang rabiate muslimer gjennomfører angrep i europeiske land (og dreper en hel haug med sivile europeere) så forsøker alle venstre-ekstremistene å vri heile diskujsonen over til hvor forferdelig de mener at heile kristendommen er. Anonymkode: d7c90...f78 Hver gang rabiate hvite folk gjennomfører angrep i europeiske land (og dreper en haug med sivile europeere) så forsøker alle høyre-ekstremistene å vri hele diskusjonen over hvor forferdelig de mener hele islam og innvandringen er. Anonymkode: 2d5ff...170 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #172 Skrevet 24. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver gang rabiate hvite folk gjennomfører angrep i europeiske land (og dreper en haug med sivile europeere) så forsøker alle høyre-ekstremistene å vri hele diskusjonen over hvor forferdelig de mener hele islam og innvandringen er. Anonymkode: 2d5ff...170 Kan du nevne eksempler på dette, annet enn ABB? Anonymkode: 04ba1...f52
Gjest Bond Skrevet 25. juli 2016 #173 Skrevet 25. juli 2016 Tråden ryddet for persondebatt og spekulasjoner, samt svar. Bond, forumansvarlig
Druid Skrevet 25. juli 2016 #174 Skrevet 25. juli 2016 Den 23. juli 2016 at 20.39, Apis skrev: Nei fordi ABB bedrev ikke masseskyting? Det tyske politiet konkluderer jo ikke, slik andre gjorde for noen sider siden, i denne tråden. Egentlig ikke. ABB hadde ett spesifikt politisk mål med hele sin aksjon; Avledende bombe i sentrum som holdt politiet opptatt i sikringstiltak, og aktivt skyting av fremtidige Ap representanter og med ønske om å få Ap symbolpersoner samtidig. Han ønsket å skade Ap i morgen ved å drepe de som posisjonerer seg i dag og skremme vekk de som muligens kunne tenke seg det i morgen. Det er ikke en masseskyting, det er en ren terroraksjon. Å samle sammen unger til ett område og så begynne å skyte dem, uten diskrimenering, høres ikke ut som terror. At han hadde ABB sitt manifest er sånn sett ikke godt nok for å koble dem; manifestet innholder så vidt jeg vet mye om hvordan man lager til denne typen angrep, og kan brukes helt uavhengig av ABB sin ideologiske plattform, hvilket er hele poenget med han som symbol. Det finnes en mulighet for kobling, og det handler om hvor mye av ABB sin handling som er politisert i Tyske media. Hvis ABB er avpolitisert i Tysk media og det ble fremstilt som en masseskyting uten noen kontekst, så kan man trekke en kobling.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #175 Skrevet 25. juli 2016 53 minutter siden, Druid skrev: Egentlig ikke. ABB hadde ett spesifikt politisk mål med hele sin aksjon; Avledende bombe i sentrum som holdt politiet opptatt i sikringstiltak, og aktivt skyting av fremtidige Ap representanter og med ønske om å få Ap symbolpersoner samtidig. Han ønsket å skade Ap i morgen ved å drepe de som posisjonerer seg i dag og skremme vekk de som muligens kunne tenke seg det i morgen. Det er ikke en masseskyting, det er en ren terroraksjon. Å samle sammen unger til ett område og så begynne å skyte dem, uten diskrimenering, høres ikke ut som terror. At han hadde ABB sitt manifest er sånn sett ikke godt nok for å koble dem; manifestet innholder så vidt jeg vet mye om hvordan man lager til denne typen angrep, og kan brukes helt uavhengig av ABB sin ideologiske plattform, hvilket er hele poenget med han som symbol. Det finnes en mulighet for kobling, og det handler om hvor mye av ABB sin handling som er politisert i Tyske media. Hvis ABB er avpolitisert i Tysk media og det ble fremstilt som en masseskyting uten noen kontekst, så kan man trekke en kobling. Det var en tysk avis som påsto at han hadde lastet ned Breiviks manifest. Den påstanden er nå trukket tilbake. https://www.nrk.no/urix/tysk-politi_-18-aring-planla-munchen-skytingen-i-ett-ar-1.13057132 Anonymkode: 5b54d...267 1
Apis Skrevet 25. juli 2016 #176 Skrevet 25. juli 2016 1 time siden, Druid skrev: Egentlig ikke. ABB hadde ett spesifikt politisk mål med hele sin aksjon; Avledende bombe i sentrum som holdt politiet opptatt i sikringstiltak, og aktivt skyting av fremtidige Ap representanter og med ønske om å få Ap symbolpersoner samtidig. Han ønsket å skade Ap i morgen ved å drepe de som posisjonerer seg i dag og skremme vekk de som muligens kunne tenke seg det i morgen. Det er ikke en masseskyting, det er en ren terroraksjon. Å samle sammen unger til ett område og så begynne å skyte dem, uten diskrimenering, høres ikke ut som terror. At han hadde ABB sitt manifest er sånn sett ikke godt nok for å koble dem; manifestet innholder så vidt jeg vet mye om hvordan man lager til denne typen angrep, og kan brukes helt uavhengig av ABB sin ideologiske plattform, hvilket er hele poenget med han som symbol. Det finnes en mulighet for kobling, og det handler om hvor mye av ABB sin handling som er politisert i Tyske media. Hvis ABB er avpolitisert i Tysk media og det ble fremstilt som en masseskyting uten noen kontekst, så kan man trekke en kobling. Årsaken er sikkert forskjellig men det fjerner heller ikke likheten mellom de forskjellige grusomme handlingene om det nå er skoleskytinger eller ungdomsleirer
ops2 Skrevet 25. juli 2016 #177 Skrevet 25. juli 2016 45 minutter siden, Druid skrev: Egentlig ikke. ABB hadde ett spesifikt politisk mål med hele sin aksjon; Avledende bombe i sentrum som holdt politiet opptatt i sikringstiltak, og aktivt skyting av fremtidige Ap representanter og med ønske om å få Ap symbolpersoner samtidig. Han ønsket å skade Ap i morgen ved å drepe de som posisjonerer seg i dag og skremme vekk de som muligens kunne tenke seg det i morgen. Det er ikke en masseskyting, det er en ren terroraksjon. Å samle sammen unger til ett område og så begynne å skyte dem, uten diskrimenering, høres ikke ut som terror. At han hadde ABB sitt manifest er sånn sett ikke godt nok for å koble dem; manifestet innholder så vidt jeg vet mye om hvordan man lager til denne typen angrep, og kan brukes helt uavhengig av ABB sin ideologiske plattform, hvilket er hele poenget med han som symbol. Det finnes en mulighet for kobling, og det handler om hvor mye av ABB sin handling som er politisert i Tyske media. Hvis ABB er avpolitisert i Tysk media og det ble fremstilt som en masseskyting uten noen kontekst, så kan man trekke en kobling. Tusen takk. Du skriver mye av det jeg har prøvd å få fram. Men jeg har slitt med et elendig mobilnett, og derfor har det ikke kommet fram hva jeg prøvde å si, det ble korte, sinte innlegg hvor jeg hverken kunne linke eller rette skrivefeil. Kobling til ABB kan i dette tilfellet sees på som interesse for de store massakrene hvor enslige skytere har drept et stort antall uskyldige. I tillegg til ABB, hadde Ali Sonboly besøkt Winneden, hvor en ung mann drepte 15 i 2009. Han var så interessert at han reiste dit og tok bilder. Sitat Last night's massacre has haunting parallels with the attack carried out by Kretschmer, who opened fire on staff and teachers before carjacking a vehicle and escaping. Kretschmer then killed himself, just as Sonboly did last night, fleeing over rooftops after killing nine people, then committing suicide. According to police and clinic staff Kreschmer had been repeatedly treated for clinical depression, but his family said he had never received psychiatric treatment. Police said today that Sonboly, who they described as 'deranged', may have also been getting 'psychological treatment'. There were also reams of paper in his room on the Erfurt massacre in April 2002, when 19-year-old Robert Steinhauser took revenge on his school teacher and former classmates. He killed 13 teachers, two pupils and a policeman before committing suicide. Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3704643/Munich-maniac-book-called-Kids-Kill-rucksack-went-murder-spree-obsessed-German-teenager-shot-dead-15-classmates-SEVEN-years-ago.html#ixzz4FPRQljvr Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook "Reams of paper" = "Stabler av papir" Ali Sonboly hadde planlagt mordene i over et år, sier tysk politi. Og samlet inn data om massemord, massakrer, terrorangrep og skoleskytinger. Det virket som om Utøya var en av mange han var interessert i. ABB: 32 år Steinhauser: 19 år Kretschner: 17 år ABB: Drepte ukjente ved å utløse en bombe i regjeringskvartalet og ved å drepe barn og ungdommer fra AUF, en politisk ungdomsorganisasjon. Steinhauser: Dro tilbake til sin tidligere skole og drepte ansatte og studenter. Kretschner: Dro tilbake til sin tidligere skole og drepte ansatte og studenter. ABB: Ideologisk motiv. Politisk begrunnet angrep på "Kulturmarxister" og de som vil ødelegge Europa gjennom innvandring. Steinhauser: Rasende etter å ha blitt utvist fra skolen. Kretschner: Frustrert, deprimert, holdt skolen ansvarlig for sine problemer. ABB: Ville bli tatt levende og overga seg straks. Steinhauser: Begikk selvmord framfor å bli tatt av politiet. Kretschner: Begikk selvmord framfor å bli tatt av politiet. Etter min mening, ble de som støtter asylinnvandring opprømte og lettet når de første videoene viste en mann med lys hudfarge (er ikke det rasistisk, å dømme etter hudfarge?) og at han ropte "Jeg er tysk". Endelig, endelig, etter en dyster statistikk i flere år med terror og mord utført av personer av muslimsk opphav, skulle de få en høyreekstrem etnisk hvit terrorist. Det var nesten for godt til å være sant, og så på 5-årsdagen etter Utøya. Ballongen ble punktert da gjerningsmannen ble identifisert. De måtte slette artiklene de hadde klare om høyreekstremisme på fremmarsj i Europa, arven etter Breivik, rasisme, nazisme og vi må forby hatytringer, det eneste som manglet var de forventete bildene av Fritz eller Hans. Men de hadde fremdeles datoen, og bruker den for alt den er verd. Vinkle mot ABB, og overse alle andre massemordere og skoleskytere som gjerningsmannen hadde studert. ABB var bare en av mange, og hadde han virkelig vært Inspirasjonen med stor I, så vil ikke det vært tvil om det. http://www.svd.se/expert-behover-inte-vara-inspirerad-av-breivik/om/skottdadet-i-munchen Sitat Om 18-åringen varit intresserad av masskjutningar är det inte konstigt att han stött på Breivik, menar Åsgård. – Om han haft Breivik som förebild så borde han ha uttryckt det tydligare, så att det inte var någon tvekan, säger Åsgård. En annan viktig skillnad mellan 18-åringen och Anders Behring Breivik är att Breivik var mycket angelägen om att överleva sitt dåd. Han ringde själv till polisen för att överlämna sig och gjorde inget motstånd när polisen dök upp på ön. – Breivik var en extremt ideologiskt övertygad person och drevs av det. Många uppgifter om skytten i München pekar på att han var en person som snarare mådde mycket dåligt och hade det besvärligt i livet, säger Ulf Åsgård.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #178 Skrevet 25. juli 2016 Dette er ett tydelig resultat av den ønskede politikken som har blitt ført i Europa i en årrekke. Tidligere i sommer og høst satt folk og nærmest frådet rundt kjeften. Mens de masturberte til den strømmen av "flyktninger" og lykke-jegere som bare økte og økte og økte. Dette var mulighetenes tid. Desto flere migranter, jo bedre. Alle bedrifter og organisasjoner skulle få nye ansatte, og kulturen skulle berikes. En million trygdesnyltere til Tyskland, Frankrike eller Sverige var overhodet ikke noe problem. Årevis med integreringsproblemer var fullstendig glemt. At Europa hadde en økonomisk krise var ett ikke-tema. Her skulle man slippe inn så mange som overhodet mulig - og så kjapt som mulig. Selv i Norge satt Jonas Gahr Støre, og krevde 10 000 migranter inn i landet! En professor, Victor Norman, toppet til og med dette - og krevde hele 100 000 inn i landet. Med øyeblikkelig virkning! Nå ser man allerede hvordan tingene faktisk utartet seg. ingen har noen som helst arbeid til de nyankomne. Hvilket egentlig ikke burde komme som noen særlig stor overraskelse på noen, med dagens arbeidsmarked. Problemene bare øker og øker. Men prøver man å diskutere dette, så blir man automatisk stemplet som høyre-ekstrem rasist og nynazist. Migrantene som kommer var også misfornøyd med at de ikke fikk nok penger, eller at fasilitetene deres ikke var bra nok for dem. Dermed blir de sinte og irriterte på landene som har tatt imot dem med åpne armer. Fordi de ikke fikk alt de hadde blitt lovet av menneske-smuglerne. I tillegg hadde de i utgangspunktet aldri noen særlig forutsetning for å lykkes i Europa heller. Hvor har egentlig Trine Skei Grande eller Knut Arild Hareide blitt av? De snakket jo så varmt om alle disse "stakkars flyktningene" som det viss nok var så fryktelig synd på. 0g som viss nok hadde all verdens ressurser, kunnskap og utdannelse å by på. Anonymkode: d7c90...f78 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #179 Skrevet 25. juli 2016 Ut fra det som har kommet frem gikk gjerningsmannen etter ungdommer med ikke-tysk familiebakgrunn. Vitner mener at han kjente flere av ofrene. Han sa selv at han skjøt fordi han hadde blitt mobbet. Han sympatiserte trolig ikke med is, Dette var trolig en hevn fordi han hadde blitt mobbet. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/skytemassakren-i-m-nchen/m-nchen-angrepet-la-skylden-paa-mobberne/a/23747990/ Anonymkode: 5b54d...267
ops2 Skrevet 25. juli 2016 #180 Skrevet 25. juli 2016 Problemer med integrering er mye større og vanskeligere enn idealister tror. I etpar tiår har det blitt fokusert på de etnisk hvite barnas rasisme og mobbing, og lærerenes forskjellsbehandling. Her ble en persisk gutt mobbet av albanere og tyrkere. I en avis leste jeg arabere, mulig det var en trykkfeil. Det er ikke så lett. Innvandrerbarn og ungdommer mobber hverandre innbyrdes, slik trøndergutter kan mobbe en bergenser, eller en bli mobbet bare fordi en leder i klassen ikke liker deg. Integrering er dømt til å mislykkes, fordi homogene samfunn fungerer bedre enn multikulturelle. I en 5 måneders studie av 12-13 åringer i Danmark, viste det seg at arabisk ble brukt til å mobbe andre. http://www.b.dk/nationalt/arabisk-bruges-til-mobning-ikke-skolearbejde Jalal El Derbas underviser i arabisk og interkulturell kommunikation på Center for Mellemøststudier på Syddansk Universitet. Sitat »Al mobning foregår på arabisk. Alle de grimme og onde ord bliver sagt på arabisk. De arabiske drenges hierarki skaber et meget voldeligt miljø. Jeg har videooptagelser af grov seksuel chikane mod arabiske piger, og jeg har filmet sekvenser, hvor arabiske drenge mobber en somalisk dreng på en virkelig ækel måde. Du kan se tårerne i hans øjne. De ødelægger ham. Det er meget voldsomt,« fortæller Jalal El Derbas. --------------------------------------------------------- »En del forskning fokuserer på, at tosprogede børn bliver diskrimineret i de danske skoler, der beskyldes for at marginalisere de tosprogede børn og derved indirekte tvinge dem til at vælge rollen som ballademagere. Men dette så jeg ingen spor af. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst, der viser, at skolerne marginaliserer og diskriminerer de tosprogede elever,« siger han. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå