Gå til innhold

Skyting kjøpesenter Munchen.


debattanten

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei, det er fra en SSB-rapport. Der det også står at de forsvinner ut av regnskapet. Google it

Anonymkode: ad9a9...06f

Den løgnen får du forsøke å finne selv. Dette er det dummeste jeg har hørt. Barna regnes selvsagt som halvt norske og halvt iranske men personen som gifter seg med en nordmann forsvinner selvsagt ikke ut av noe regnskap. 

Anonymkode: 1d425...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, debattanten skrev:

Alle medier rapporterer nå om skyting på kjøpesenter i Munchen. Stor politiaksjon underveis. Får håpe det ikke er for galt, men det kan jo være enda en fæl terroraksjon....

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/meldinger-om-skyting-i-m-nchen/a/23747086/

Så det er ikke galt nok om det ikke er en terroraksjon? 

Anonymkode: 7f0dd...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke veldig lite oppdateringer fra Tyskland? Ting går treigt, og det virker som ingen egentlig har lyst til å fortelle noe særlig. Folk begynner vel å bli temmelig immun mot terrorisme i Europa også.

Denne gangen var det vel snakk om åtte eller ni personer (samt eventuelle skadde) så det blir kanskje ikke like stor ståhei denne gangen. Man blir skremmende fort vant til at store folkemengder, kan bli drept av bare noen få personer.

Anonymkode: d7c90...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatretorikk, sterk mobbing og rasisme. 3 sider av samme sak. 

Denne saken satte en støkk i meg ihvertfall.

Anonymkode: a006f...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hatretorikk, sterk mobbing og rasisme. 3 sider av samme sak. 

Denne saken satte en støkk i meg ihvertfall.

Anonymkode: a006f...267

Han gikk på en skole med massevis av tyrkere som visstnok mobbet han fordi han så på seg selv som tysk. 

Hvordan passer det inn i agendaen din?

Anonymkode: 1d425...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei, det er fra en SSB-rapport. Der det også står at de forsvinner ut av regnskapet. Google it

Jeg finner ingen slik informasjon rapport. Derimot fant jeg en som sier at de er veldig sekulære (her), og en som sier at de har veldig høy andel kriminelle (her). Nå ville det være hjelpsomt om du sluttet å være så kjepphøy og heller begynte å google etter litt fakta selv.

Anonymkode: 97352...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg kommer det nå frem at flere har bekreftet at gjerningsmannen har blitt mobbet, og politiet har funnet ut at han har lestom/søkt på skoleskytingmassakrer. Hadde ikke det vært for at det er sommerferie så hadde ikke jeg blitt overrasket om han hadde gjort dette på skolen sin... Det har skjedd før og vil skje igjen. Barn som har levd lenge nok med mobbing som går rundt som tikkende bomber ( no pun intended)

Men er det bare meg eller ble det HELT stille i tråden her nå plutselig? Hvor ble det av alle ABB sympatisørene her inne og alle de muslimhaterne generelt?

Anonymkode: 2d5ff...170

Herregud hva feiler deg?? Tror du alle som er blitt mobbet er kalde mordere???

Anonymkode: e879a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å se hvor VG står, på den politiske skalaen i alle fall.

Dersom åtte eller ni mennesker har blitt drept, og EN av disse tilfeldigvis var asyl-søker og migrant. Så kan man garantere at det utelukkende blir fokusert på denne ene personen ja...

Anonymkode: d7c90...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanskelig å se hvor VG står, på den politiske skalaen i alle fall.

Dersom åtte eller ni mennesker har blitt drept, og EN av disse tilfeldigvis var asyl-søker og migrant. Så kan man garantere at det utelukkende blir fokusert på denne ene personen ja...

Anonymkode: d7c90...f78

Bitterheten lyser lang vei. 

Anonymkode: 2d5ff...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spekulerer politiet noe voldsomt at den iranske terroristen har vært inspirert av Breivik. Seriøst? Er det den beste teorien politiet kunne komme med? Hva med terroristene i Paris som drepte hundrevis? Var de også inspirerte av Breivik fordi de gikk ut og skjøtt folk? Dette er den mest søkte bortforklaringen for terrorisme jeg har vært bort i i det siste. Med mindre politiet sitter med bevis for denne påstanden, så bør de ikke komme ut og spekulere på denne måten. Det kom ikke noe bevis på at ABB er innblandet, så spekulasjonene henger i løse lufta. Det er farlig og politiet må tenke nøyere neste gang de kommer ut med spekulasjoner og løse påstander. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei han er ikke iraner fordi han har tysk pass. Jeg må bare si at jeg har spurt mange nordmenn om dette når det gjelder til norsk pass. De har sagt at det spiller ikke noe rolle hvor han/hun ble født eller hvor foreldrene kommer fra.

Hvis hun/han har norsk pass så er han norsk.

Anonymkode: fc2cd...c11

Han kan være tysk statsborger, men han er ikke tysker. Hans foreldre er iranere, så han er også iraner. Viktig å bruke riktig terminologi for å være mer presis. 

4 timer siden, Apis skrev:

Eller et direkte resultat av dårlig fungerende helsevern, vis det medfører riktighet at han var under behandling

Hvis helsevesenet sviktet ham i behandlingen, ja, man må absolutt se også i denne retning.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er nettopp disse holdningen som gjør at sånne folk blir løse kanoner og klikker tilslutt. Du får jo rett og slett ikke delta i fellesskapet på samme som den etniske befolkningen. Tenk deg å være født i et land der du snakker språket rent og bli fortalt at du ikke er et ordentlig medlem av landet. Sier seg selv at disse individene kommer til å bygge opp mye bitterhet og frustrasjon i stedet for å delta produktivt i samfunnet.

Anonymkode: 95e22...469

Det spørs hvordan man håndterer disse følelser og denne identitetskrisen. Bare fordi man er født et sted betyr ikke det at man slutter å være en del av sine foreldres kultur og opphav. Det finnes begrep som 1.generasjon innvandrer, 2.generasjon innvandrer, osv. Denne trangen å kalle alle for tyskere, nordmenn, svensker, osv bare fordi de befinner seg i dette landet, har pass eller har bodd der X antall år, mener jeg er feil. Hadde jeg vært født her av 2 utenlandske foreldre, ville jeg neppe likt å bli kalt for nordmann. Man trenger ikke kalles det samme som lokalbefolkningen for å fungere bra i samfunnet og være godt integrert. Men på den andre siden er tilhørighet til foreldrenes kultur ikke viktig for alle, så folk skynder seg å kalle seg for noe annet og det forstår jeg at de gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Drizzt skrev:

Han kan være tysk statsborger, men han er ikke tysker. Hans foreldre er iranere, så han er også iraner. Viktig å bruke riktig terminologi for å være mer presis. 

Hvis helsevesenet sviktet ham i behandlingen, ja, man må absolutt se også i denne retning.

Det spørs hvordan man håndterer disse følelser og denne identitetskrisen. Bare fordi man er født et sted betyr ikke det at man slutter å være en del av sine foreldres kultur og opphav. Det finnes begrep som 1.generasjon innvandrer, 2.generasjon innvandrer, osv. Denne trangen å kalle alle for tyskere, nordmenn, svensker, osv bare fordi de befinner seg i dette landet, har pass eller har bodd der X antall år, mener jeg er feil. Hadde jeg vært født her av 2 utenlandske foreldre, ville jeg neppe likt å bli kalt for nordmann. Man trenger ikke kalles det samme som lokalbefolkningen for å fungere bra i samfunnet og være godt integrert. Men på den andre siden er tilhørighet til foreldrenes kultur ikke viktig for alle, så folk skynder seg å kalle seg for noe annet og det forstår jeg at de gjør.

Vet ikke om jeg er helt enig med deg her, det er jo det samme hva du kaller deg så lenge du føler du ikke blir et fullverdig medlem av samfunnet,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan visst ikke bare frykte terror fra gjenger eller organiserte grupper lenger, alle de enkeltmenneskene som klikker er jo like farlige eller værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det kommet frem om gjerningsmannen kjente noen av de som ble skutt? F.eks om de har gått på samme skole? Eller var alle tilfeldige ofre?

Anonymkode: 5b54d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det kommet frem om gjerningsmannen kjente noen av de som ble skutt? F.eks om de har gått på samme skole? Eller var alle tilfeldige ofre?

Anonymkode: 5b54d...267

Var det ikke elever fra Kosovo og Tyrkia som har mobbet ham og han sendte en falsk lokkemelding for å få dem til å komme til restauranten? Husker ikke hvor jeg leste det, man blir bombardert med info fra alle kanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Nå spekulerer politiet noe voldsomt at den iranske terroristen har vært inspirert av Breivik. Seriøst? Er det den beste teorien politiet kunne komme med? Hva med terroristene i Paris som drepte hundrevis? Var de også inspirerte av Breivik fordi de gikk ut og skjøtt folk? Dette er den mest søkte bortforklaringen for terrorisme jeg har vært bort i i det siste. Med mindre politiet sitter med bevis for denne påstanden, så bør de ikke komme ut og spekulere på denne måten. Det kom ikke noe bevis på at ABB er innblandet, så spekulasjonene henger i løse lufta. Det er farlig og politiet må tenke nøyere neste gang de kommer ut med spekulasjoner og løse påstander. 

Nei de spekulerer ikke og ikke kommer de med løse påstander, men de undersøker om det kan være en kobling, ikke så rart med tanke på datoen.. Godt det er politiet som undersøker sammenhenger og ikke random brukere fra KG...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Drizzt skrev:

Var det ikke elever fra Kosovo og Tyrkia som har mobbet ham og han sendte en falsk lokkemelding for å få dem til å komme til restauranten? Husker ikke hvor jeg leste det, man blir bombardert med info fra alle kanter.

Det er jo en viktig opplysning som politiet og media burde fokusert mer på. 

Anonymkode: 5b54d...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanskelig å se hvor VG står, på den politiske skalaen i alle fall.

Dersom åtte eller ni mennesker har blitt drept, og EN av disse tilfeldigvis var asyl-søker og migrant. Så kan man garantere at det utelukkende blir fokusert på denne ene personen ja...

Anonymkode: d7c90...f78

Er alltid slik. Etter Nice terrororen så kom det en haug med artikler hvor ofrene som ble nevnt het Abdullah, Muhammed osv osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Nei de spekulerer ikke og ikke kommer de med løse påstander, men de undersøker om det kan være en kobling, ikke så rart med tanke på datoen.. Godt det er politiet som undersøker sammenhenger og ikke random brukere fra KG...

De spekulerer fordi de ikke har bevis på nåværende tidspunkt, derfor ''kan'' og ikke ''er''. Gutten var interessert i masseskytinger og det var alt. Han ville gjøre mest mulig skade. At det klikket for ham akkurat 22.juli 2016 kan også være helt tilfeldig. Jeg mener det er feil å spekulere så voldsomt og gi Breivik kreditt som inspirasjon. Det er helt ulogisk: ''Jeg har det tøft, men jeg venter til 22.juli før jeg skytter noen''. Tysk politi bør komme med offentlig beklagelse her. 

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...