Gå til innhold

Aspergere og kjærester.


Mari Y

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kom med faglig tyngde, gode argumenter, ta bort den barnslige og sutrete tonen, og du vil møte velvilje her, det er jeg sikker på. Vi trenger å komme oss over dette nivået av pjatt og neheeeei / johoooo-argumentasjon:

"Neimen lille venn, sa aspergerne at du var dum? Neste gang kan du huske på at du er snill med mennesker, det er ikke de! De er klumsete, det er ikke du. Det er sant, akkurat som julenissen finnes Kors på halsen og ti kniver i hjertet!"

Dessuten lurer jeg på hvor det ble av Snuppi. Hun forsvant akkurat i det du kom. Synd for deg, for dere har akkurat samme måte å diskutere på ;) 

Anonymkode: a8cd9...378

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Mari Y skrev:

?

Det jeg mente med sammenligningen, var at de begge er belærende og nedlatende 'sånn er aspergere, de har ingenting å bidra med, du har AS, dermed er alt du sier nonsense', samt brukte mange ekle fraser som "dum som et brød" og "intetsigende piss" "oppblåst ego". Det er jo ingen hyggelig måte å snakke på.

Jeg vet at tråden din sporet av, men den var i alle fall veldig aktiv! Jeg håper du har fått noen gode svar, Mari Y :D

Anonymkode: a8cd9...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente med sammenligningen, var at de begge er belærende og nedlatende 'sånn er aspergere, de har ingenting å bidra med, du har AS, dermed er alt du sier nonsense', samt brukte mange ekle fraser som "dum som et brød" og "intetsigende piss" "oppblåst ego". Det er jo ingen hyggelig måte å snakke på.

Jeg vet at tråden din sporet av, men den var i alle fall veldig aktiv! Jeg håper du har fått noen gode svar, Mari Y :D

Anonymkode: a8cd9...378

Ja, tror det☺

Og enig med deg☺ man er menneske først og fremst☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 22.37, AnonymBruker skrev:

En jeg jobbet med har asberger, og satt å lo seg ihjel av min sykdom. (Satt å leste opp fra wiki og lo) jeg ble tydelig lei meg men han sa aldri unnskyld. Jeg vet at han hadde en diagnose men jeg må innnrømme jeg mener at han var en kjølig person som satt å lo av mine plager til tross for hvor rare de var. om han hadde sagt unnskyld så hadde jeg kansje ment at han var en varm person. Ellers elsket han å latterligjøre andre. Andre jeg har kjent med asberger har vært alt fra plagsomme, krevende til søte og naive. De er dog ikke typen jeg hadde greid å date.

Anonymkode: 68de8...a41

Det hørtes ut som en trist opplevelsen. Jeg forstår likevel ikke helt hvordan dette er relevant for tråden? Slik jeg oppfatter det er ikke trådens tema hvorvidt Aspergere er noen man kunne tenke seg å date, men heller hvilke erfaringer Aspergere selv har med å ha kjærester, og om disse har vært "normale" (Trådstartes uttrykk). Ikke meningen å være krass, så håper du ikke tar det slik, men det finnes allerede tråder om man kunne tenke seg å date en med Aspergers, om en med Aspergers kunne ha blitt psykolog o.l. Jeg syntes det var forfriskende å se en tråd hvor man gjerne fikk mer svar med mennesker som selv har Aspergers, og da hadde det vært så fint om det kom flere svar fra dem, i stedet for at de må sitte og forsvare seg. 

Anonymkode: a7f74...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har ikke aspergers men samboeren min har det. Ikke noe problem det :) 

Anonymkode: 3b887...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke aspergers men samboeren min har det. Ikke noe problem det :) 

Anonymkode: 3b887...a8b

Da lurer jeg på om han er riktig diagnostisert.

Anonymkode: 0ff70...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på om han er riktig diagnostisert.

Anonymkode: 0ff70...fa0

Ok. Takk for informasjonen :) 

Anonymkode: 3b887...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på om han er riktig diagnostisert.

Anonymkode: 0ff70...fa0

Hvorfor?

Anonymkode: 9fc78...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er 1 år gammel? Hadde det ikke vært bedre å starte en ny? Hvem orker lese gjennom 8 sider på en 1 år gammel tråd?

Anonymkode: 40b14...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen har aspergere og eg har adhd og det funker veldig bra :)

Anonymkode: 67890...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Jeg er mann på 35 med asperger og har aldri hatt kjæreste. Nå er jeg også utenfor arbeidslivet og det har nok også gjort meg mindre attraktiv og gjort at jeg ikke har hatt selvtilliten til å forsøke å få kjæreste. 

Anonymkode: 92a39...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2017 den 11.43):

Typen har aspergere og eg har adhd og det funker veldig bra :)

Anonymkode: 67890...2fc

Den komboen ser ofte ut til å fungere. 

Anonymkode: aa7c4...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...