Gå til innhold

VG+ artikkel om TInder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Det er ingen saklige mot-argumenter mot det jeg skrev i forrige svar her. Er du interessert i å diskutere eller krangle?

Det har jo lite for seg når du skal white knighte. Forøvrig gjentok du det jeg skrev tidligere. Og så la du ut noen tanker uten egentlig å konkretisere noe som helst.

Når man får litt erfaring med kvinner, så vet man at man ikke kan ta det de sier for god fisk. På samme måte som at man ikke kan stole på deres datingråd. Ofte er mye av det de sier i offentligheten styrt av politisk og sosialt aksepterte meninger. Hva de  eeeegenglig gjør og hva som skjer bak lukkede dører er det få som vet.

Anonymkode: 56398...cac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har venner som får 200 match på få dager. Selv er jeg på nedre skala og har vel fått en 20-30 match på ett år blant flere tusen likes. Med disse damene har jeg bare skrevet med en gang. Tingen er at jeg ikke er interessert i å få noe forhold med en dame på tinder. Ei heller sex. 

Jeg vil treffe noen i det virkelige liv, men det funker dårlig der også.

Historier fra her bekrefter min oppfattelse av tinder. Naturen går sin gang. Kvinner vil ha de beste mennene og mennene vil ha de beste kvinnene. Dette er naturens måte å få sikret at de beste genene blir videreført. Et instinkt som vi også ser i dyreverden.

Verden er ikke rettferdig mot alle, men det er alltid ditt eget ansvar å gjøre det beste ut av det.

Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo lite for seg når du skal white knighte. Forøvrig gjentok du det jeg skrev tidligere. Og så la du ut noen tanker uten egentlig å konkretisere noe som helst.

Når man får litt erfaring med kvinner, så vet man at man ikke kan ta det de sier for god fisk. På samme måte som at man ikke kan stole på deres datingråd. Ofte er mye av det de sier i offentligheten styrt av politisk og sosialt aksepterte meninger. Hva de  eeeegenglig gjør og hva som skjer bak lukkede dører er det få som vet.

Jasså, du spiller White Knight-kortet? Det tok deg overraskende lang tid med tanke på din negative innstilling og forkjærlighet for å stigmatisere. 

Angående dette med datingråd, så er jeg helt enig. Det blir litt som den metaforen med å "lære å jakte av byttedyret istedet for jegeren".

I offentligheten så kan det nok hende at damer i noe større grad enn menn ønsker å skjule sine egentlige ønsker om dette med sex, men er det så rart? Billig/hore/slut-stempelet lever i beste velgående også i disse tider. Noen damer bryr seg ikke, mens for andre så velger de å realisere et liberalt sexliv i en mer diskret form. Her på KG så ser vi imidlertid at de når de har mulighet til å svare anonymt gir svar om dette med forhold og sex som forklarer funnene i "tinder-undersøkelsen" din, og ikke motstrider de.

Endret av PseudonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan velge fritt mellom hvem vi vil ha sex med, ikke hvem vi vil ha forhold med. Vesentlig forskjell. Hadde ikke menn vært så ekstremt desperate etter sex hadde aldri kvinner hatt sjansen til å matche med så mange menn. Tenk om menn ikke var så styrt av tanken på sex, tror du det hadde vært sjevfordeling da? Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: d21ab...a7b

Ikke alle menn er styrt av tanken på sex. Jeg er ikke det. Jeg er veldig grei og snill. 

Anonymkode: 03ae9...1af

Gjest Nordavind
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn på Tinder har dårlig moral og tenker bare på sex. Hva er sjarmerende med det? Finnes sikkert damer som er ute etter det samme men menn er verst siden de tømmer seg i alt de kan.

Anonymkode: 3132d...217

Så absolutt ALLE menn på tinder har altså dårlig moral og tenker bare på sex?..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nordavind skrev:

Så absolutt ALLE menn på tinder har altså dårlig moral og tenker bare på sex?..

Ja. Tinder er fandens verk.

• Liker 1
Gjest Nordavind
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Tinder er fandens verk.

Right... :) 

👹👹👹

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, PseudonymBruker skrev:

Jasså, du spiller White Knight-kortet? Det tok deg overraskende lang tid med tanke på din negative innstilling og forkjærlighet for å stigmatisere. 

Angående dette med datingråd, så er jeg helt enig. Det blir litt som den metaforen med å "lære å jakte av byttedyret istedet for jegeren".

I offentligheten så kan det nok hende at damer i noe større grad enn menn ønsker å skjule sine egentlige ønsker om dette med sex, men er det så rart? Billig/hore/slut-stempelet lever i beste velgående også i disse tider. Noen damer bryr seg ikke, mens for andre så velger de å realisere et liberalt sexliv i en mer diskret form. Her på KG så ser vi imidlertid at de når de har mulighet til å svare anonymt gir svar om dette med forhold og sex som forklarer funnene i "tinder-undersøkelsen" din, og ikke motstrider de.

Det hele sirkuset her begynte med at du påstod at kvinner kunne fått minst like mange treff som menn om de kledde seg lettkledd på tinder. Dette er jo en nobrainer. Så mener du at jeg stigmatiserer en hel gjeng med kvinner, fordi de sveiper til høyre på det eksperimentet mitt.

Jeg skulle kanskje moderert meg og sagt at jeg har mista trua og respekten for kvinner som er på tinder. De som uttrykker seg om hvorfor de er på tinder. Disse damene og profilene var alle mulige typer damer. Det var jo ikke bare uattraktive og middels attraktive damer. Det var også veldig attraktive damer som sveipet til høyre. Til og med en "kjedis". 

Jeg skjønner jo også hvorfor kvinner oppfører seg som de gjør. Men den gangen skjønte jeg ikke så mye, og fikk ærlig talt litt avsmak. Hvis de er på tinder og faktisk ER åpne for å matche med en slik mann som i eksperimentet mitt, så vær da for guds skyld ærlig om det. Ikke si at du er ute etter et forhold, for så å sveipe til høyre på den mest ufordragelige drittsekken på tinder. Noen av de hadde til og med "hvis du kun er ute etter sex, så er jeg ikke interessert" i profilen sin, men meg sveipet til de høyre på. Forstå det den som kan.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo også hvorfor kvinner oppfører seg som de gjør. Men den gangen skjønte jeg ikke så mye, og fikk ærlig talt litt avsmak. Hvis de er på tinder og faktisk ER åpne for å matche med en slik mann som i eksperimentet mitt, så vær da for guds skyld ærlig om det. Ikke si at du er ute etter et forhold, for så å sveipe til høyre på den mest ufordragelige drittsekken på tinder. Noen av de hadde til og med "hvis du kun er ute etter sex, så er jeg ikke interessert" i profilen sin, men meg sveipet til de høyre på. Forstå det den som kan.

Du må lære deg at det ikke er noen sammenheng mellom det kvinner sier og det kvinner gjør. 

Husk det og aksepter det, så slipper du mye irritasjon. 

Anonymkode: 2a10a...053

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må lære deg at det ikke er noen sammenheng mellom det kvinner sier og det kvinner gjør. 

Husk det og aksepter det, så slipper du mye irritasjon. 

Joda, men det innlegget belyste frustrasjonen min på den tiden.

Nå er jo det en av grunnregelene jeg har når jeg omgås med kvinner. To ansikt, falsk tunge, og irrasjonell oppførsel.

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hele sirkuset her begynte med at du påstod at kvinner kunne fått minst like mange treff som menn om de kledde seg lettkledd på tinder. Dette er jo en nobrainer. Så mener du at jeg stigmatiserer en hel gjeng med kvinner, fordi de sveiper til høyre på det eksperimentet mitt.

Kanskje ikke det fremgår av det jeg skrev, men jeg mener at kvinner ville fått mange flere treff om de kledde seg lettkledd på Tinder (fremstår som attraktiv) enn når en mann gjør det samme. Det baserer jeg på erfaringer til damer og menn her inne, og artikler om teamet som f.eks. denne. Når du snakker om kvinner som "alle kvinner på Tinder", så mener jeg du stigmatiserer ja, for utfra det folk skriver om matching, artikler som den jeg linket til etc. så kan vi fastslå med rimelig grad av sikkerhet at det bare var en brøkdel av kvinnene på Tinder som valgte å "by seg fram" på Tinder-kontoen din. Ikke alle kvinner på Tinder.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Kanskje ikke det fremgår av det jeg skrev, men jeg mener at kvinner ville fått mange flere treff om de kledde seg lettkledd på Tinder (fremstår som attraktiv) enn når en mann gjør det samme. Det baserer jeg på erfaringer til damer og menn her inne, og artikler om teamet som f.eks. denne. Når du snakker om kvinner som "alle kvinner på Tinder", så mener jeg du stigmatiserer ja, for utfra det folk skriver om matching, artikler som den jeg linket til etc. så kan vi fastslå med rimelig grad av sikkerhet at det bare var en brøkdel av kvinnene på Tinder som valgte å "by seg fram" på Tinder-kontoen din. Ikke alle kvinner på Tinder.

Men når jeg da gikk igjennom og så på hver eneste en som jeg matcha med, og så hvor forskjellige alle disse damene var, så valgte jeg faktisk å generalisere og si at de fleste på tinder er sånn. Noen var ufattelig stygge, andre lekre. Noen var alenemødre, andre var eldre damer som bare ville pule.

Det at en kvinne kan få flere matcher enn en mann er fortsatt en nobrainer. De får allerede potensielt tusenvis av match. Har lest om en dame som hadde 2000 match. Hun var ikke lettkledd engang. Det er faktisk ingen bragd.

Det folk skriver om matching er jo ikke nødvendigvis at de legger frem hele sannheten. Kanskje mange av disse damene sveipet til høyre i håp om at det skulle bli noe mer. Altså, det er jo bare et høyresveip. Og så fortsetter de og er mer kritiske til de andre mennene. 

Poenget jeg skal ha frem er at om de faktisk er totalt imot slike menn, så ville de ikke sveipet til høyre. HVis det var slik at de fleste på tinder faktisk ville ha forhold, så ville de ikke sveipet til høyre på denne drittsekken. Men virkeligheten var jo at de faktisk gjorde det. Selv damer som ga inntrykk av at de var ute etter noe seriøst på tinder ifølge profilen deres.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, PseudonymBruker skrev:

Kvinner får uendelig mengde med matcher uansett, og trenger på ingen måte å være lettkledd.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det innlegget belyste frustrasjonen min på den tiden.

Nå er jo det en av grunnregelene jeg har når jeg omgås med kvinner. To ansikt, falsk tunge, og irrasjonell oppførsel.

Sånn vi har det med menn og, så da stiller vi likt!

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn vi har det med menn og, så da stiller vi likt!

Det er et under at vi finner hverandre :P

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et under at vi finner hverandre :P

Ja, egentlig, men så viser jo skillsmissetallene at vi ikke klarer å holde ut sammen lenge!

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke meningen at man skal finne noen man virkelig liker og vil dele livet sitt sammen med? Har jo ikke så mye med hvor mange man matcher med, men HVEM man matcher med. Det at menn sveiper ukritisk til høyre  eller at damer får haugevis av match betyr jo ikke at man treffer den rette. Jeg tror heller at hvis man er selektiv i utgangspunktet så har man mest mulighet for å lykkes. 

Anonymkode: 160c9...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke meningen at man skal finne noen man virkelig liker og vil dele livet sitt sammen med? Har jo ikke så mye med hvor mange man matcher med, men HVEM man matcher med. Det at menn sveiper ukritisk til høyre  eller at damer får haugevis av match betyr jo ikke at man treffer den rette. Jeg tror heller at hvis man er selektiv i utgangspunktet så har man mest mulighet for å lykkes. 

Anonymkode: 160c9...992

Problemet er at damene selekter de samme mennene. 100 damer kan ikke være sammen med 1 mann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at damene selekter de samme mennene. 100 damer kan ikke være sammen med 1 mann.

Rart det finnes trygda menn som har kone og kjærester, menn i lavstatusyrker, menn som er arbeidsledige og menn som har rusproblemer... Kvinner selekterer jo bare de samme mennene :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...