AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #61 Skrevet 15. juli 2016 25 minutter siden, Ardenus skrev: En gruppe venninner er på ferie, da de ser et 5 etasjer høyt hotell med et skilt hvor det står: “Kun for kvinner”. Da de ikke har med seg sine respektive kjærester, beslutter de straks å gå inn. Hotellportieren, en virkelig tiltrekkende mann, forklarer dem hvordan det foregår: “Vi har 5 etasjer. Ta heisen en etasje om gangen, og når du finner det du søker, blir du der. Det er lett å bestemme seg, for hver etasje har et skilt som forteller hva som skjuler seg innenfor.” De går inn i heisen, og da de kommer til første etasje, står det på skiltet: “Alle menn i denne etasje er små og stygge!” Venninnene griner på nesen og tar straks heisen til neste etasje. Skiltet sier: “Alle mennene her er små og kjekke!” Det er stadig ikke bra nok, og venninnene fortsetter videre oppover. De når tredje etasje, og på skiltet står det: “Alle mennene her er høye og stygge!” Da de vil ha noe bedre og vet at det ennå gjenstår to etasjer, fortsetter de videre. I fjerde etasje er skiltet perfekt: “Alle mennene i denne etasjen er høye og kjekke!” Kvinnene blir elleville og skal akkurat til å gå inn, da de kommer til å tenke på et det ennå er en etasje igjen. For ikke å gå glipp av noe, skynder de seg opp i femte etasje. Der finner de et skilt hvor det står: “Det er ingen menn her. Denne etasjen ble kun bygget for å bevise at kvinner er helt umulige å tilfredsstille…” Hehe, halvveis enig i den fremstillingen der (jeg er dame). Men jeg hadde stoppet på små og kjekke. Høyden betyr ingenting og menn som må jobbe ekstra for damene har mer å by på i forhold til humor, sjarm og respekt! Anonymkode: 160c9...992
Ardenus Skrevet 15. juli 2016 #62 Skrevet 15. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hehe, halvveis enig i den fremstillingen der (jeg er dame). Men jeg hadde stoppet på små og kjekke. Høyden betyr ingenting og menn som må jobbe ekstra for damene har mer å by på i forhold til humor, sjarm og respekt! Anonymkode: 160c9...992 Det er egentlig en vits, men dessverre litt sant i noen sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #63 Skrevet 15. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her! Takker så myefor å ha frigitt artikkelen. Spennende lesning men det som var mer spennende var tilbakemeldingene og diskusjonen som er startet her i denne tråden. Mye meninger og selvopplevde erfaringer som det ofte blir ved høyaktuelle temaer. Grunnen til at jeg har "interessert" meg for Tinder er fordi at jeg fram til nå har stått på "utsiden" mens de fleste av mine single venner drar opp å begynner å koste seg igjennom telefonen så snart sjangsen byr seg. For meg blir det å evt begi seg ut på denne nye typen "sjekkearena" ekstra lang da jeg pr idag heller ikke har face.....Og oss er det ikke mange av i disse dager! Så først må jeg igjennom den baugen som jeg så standhaftig har tatt avstand fra i snart 10år! Men livet handler jo om å svelge kameler før eller senere. Jeg gir meg selv sommeren på å jakte slik mine forfedre har gjort i 1000-vis av år så år jeg da ta en endelig vurdering. Det som skremmer meg mest med Tinder er denne "makten" som tilfaller kvinnen i utvelgelsesprossesen som har blitt diskutert like lenge som Tinder har har eksistert. Ikke nødvendigvis selve utvelgelsen i seg selv men fordi jeg er mann hvor det ligger i min genetikk å jakte på kvinner. Alt bunner å grunner vell i hvor på "Tinder" skalaen jeg ligger, det skulle jeg så gjerne vist:-) Mann 33 Anonymkode: 15b2b...7c3 Du jakter jo på kvinner på Tinder og da. Anonymkode: d21ab...a7b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #64 Skrevet 15. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mann 33: ikke gå på Tinder med mindre du er 100 prosent sikker på hva du er ute etter og hvilken jente du ser for deg. Ellers så spiser det deg opp. Hvis ikke du finner noen i den virkelige verden i løpet av sommeren så bruk den tiden det tar. Jeg har mistet helt troen på kjærligheten og mennesker etter å ha vært der. Blir bare behandlet som en ting som kan kastes så snart det dukker opp noe bedre eller som virker mer spennende. Jeg er 35 år singel dame uten barn, panikken burde tatt meg. Men orker ikke utsette meg for det kjøttmarkedet. Uansett, lykke til med jakten på den rette. Håper det ordner seg snart for deg😊 Anonymkode: 160c9...992 Har forstått det slik at Tinder er og forblir et kjøttmarked der KUN bilder blir vektlagt og overhodet ingenting annet. Dette er jo en av tingene som gjør at jeg forløpig kun vurderer innmelding og ikke har skridet til verks enda! Et av hovedargumentene for innlogging er at min "primetime" med sjekking forløper seg til fredag og lørdagskveldene som singel mann og som alle vet sp blir dette et litt lite vindu. En annen sak er at jeg er sett meg litt lei på bylivet også og alt det medfører. Det hender jo rett som det er at jeg treffer noen (drypper litt på klokkeren innimellom) men mye skal til for at det blir klaff og jeg har brukt mine kvelder på kvinner som kun trenger en selvtillitsboost med mannen hjemme som barnevakt noe de først nevner idet man hinter til en kaffe til uken. Jeg er også altfor opptatt på ukedager til å oppsøke type single-aktiviteter, har jo et liv utenom og jeg akter ikke å begynne å gjøre om på ukeplanen uten noe konkret mål i seg selv. Tinder handler jo om markedsføring og den vil jeg jo så absolutt øke med å "sveipe" fremfor å holde det til "mine timer" i helgene.... 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du jakter jo på kvinner på Tinder og da. Anonymkode: d21ab...a7b Hva er det du IKKE forstår med innlegget mitt?? Jeg har verken Face eller Tinder pr idag..... Er det mulig???? Anonymkode: 15b2b...7c3
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #65 Skrevet 15. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjørte et eksperiment på tinder da det begynte å bli populært. Fant en instagram modell med undetøysbilder. La ut to bilder med teksten: Ikke sveip til høyre om du er kjedelig eller feit. Det er verre om du er feit enn kjedelig. Sveipet så like på absolutt alle damer i maks radius i et par timer. Uninstallerte tinder og det gikk 3 mnd. La inn på nytt og jeg hadde over 400 matcher. Fikk treff på mange sveip på høyre også. Det triste med det hele er hvordan kvinner nedverdiget seg selv når de skrev til meg. "Jeg er kanskje feit men jeg er flink i senga hehe" osv. Noen var drøyere. Fikk mange numre og tilbud om sex. Det var dagen jeg slutta ta kvinner seriøst. Det beste? Jeg matcha med bloggeren Anette Marie Antonsen som ga andre råd om samliv og sjekking på den tiden. Kjente henne igjen fra nettavisen. Det er vel omtrent det samme som ville skjedd dersom man laget en profil med bilder av en sexy kvinnelig undertøysmodell. Bortsett fra at man ville fått enda flere matcher, og mottatt enda flere nedverdigende meldinger med tilbud om sex.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #66 Skrevet 15. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal svare deg helt, helt ærlig på dette. Jeg er en av de kvinnene som alltid har fått menn i fanget. Før jeg i det hele tatt enset gutter så var de forelsket i meg på barneskolen. Dette er ikke noe som er spesielt på noen måte, tror de fleste kvinner kan gjenkjenne seg i dette og husker oppmerksomhet på dette nivået. Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 13. Han var ny på skolen vår og ble den mest populære gutten med det samme. Han spilte basket, fotball, håndball, kom inn i en kul og frisk guttegjeng og jenter i klassen min stirret på han fra vinduet i klasserommet når han var i skolegården. Jeg hadde aldri vært forelsket før og "den kuleste gutten" hadde aldri, aldri engasjert meg tidligere. Men denne fyren falt jeg for.. De dype brune øynene, flotte smilet, vennlige personen som alt bare klaffet med, rett og slett. Personen mestret det å være kul og ordentlig; noe som mange menn ikke klarer uansett status. Poenget er; denne fyren ble sett opp til av begge kjønn og av personer i alle aldre. Guttene så opp til han og digget han, jentene forelsket seg. Han fikk seg dame, en av de kuleste på skolen. Jeg trodde aldri at jeg skulle ha sjans på han uansett og hadde aldri våget å gjøre noe for å vise interesse, men etter et halvt år tok han plutselig kontakt med meg. Han gjorde det slutt med kjæresten sin og begynte å henge med meg som en venn først, så inviterte han meg ut på date og sendte meg roser i klasserommet. Vi var sammen i 3 år. Etter at det ble slutt så gikk det noen år før jeg traff en ny. Han var ikke en av de kuleste, så som du nevner; det er ikke bare status som gjelder. Denne fyren hadde noen sosiale problemer og var helt motsatt av eksen min. Menn som eksen min fortsatte å like meg opp igjennom dette forholdet. Venninner og kamerater sier til meg at menn som ikke er interessert i forhold in the first place er interessert i meg. Da jeg begynte på universitetet var det en fyr som alle så opp til (nok en gang, du kjenner typen), han sjekket meg opp fra dag 1. Ingen av disse prøver å få meg til å bare "ha sex med de", de vil ha et forhold med meg. Nå tenker du kanskje at jeg ser ut som en bimbo. Eller er modell-vakker uten feil og mangler. Det er helt feil. Jeg har et litt orginalt utseende, men ikke modellvakker. Har også noen urenheter i ansiktet. Har ikke alltid vært flink til å trene, men spiser sunt. Har mange negative egenskaper, samtidig mange gode. Prøver ikke å være noe jeg ikke er. Er ikke veeldig interessert i mote men bryr meg om klær og liker å se bra ut, viser egentlig lite hud sådan. Er overhodet ikke typen du ville runket til eller drømt om på sosial medier, tror jeg. Har nesten ingen bilder av meg og de fleste er anonyme. Har hatt to forhold og vært veldig forelsket i to stykker som ikke kan anses som "høy status" menn som alle kvinner går etter, ENDA sånne menn vil ha meg og har prøvd å få meg i mange år. Disse mennene liker meg, og jeg har INGEN aning på hvorfor, men det er sånn. Har ikke spurt de. Men etter gjentatt interesse fra denne type menn så tar jeg meg selv i å undre. Poenget mitt med dette innlegget er å forklare deg at jeg har hatt kjæreste som ikke ligger høyt oppe på statusfronten, men som har hatt noe JEG har vært tiltrukket av. Menn som du nevner "alle kvinner liker og går etter" har likt meg men jeg har likt denne type mann. Hvordan har det gått? Begge to har hatt selvtillitsproblemer og vært utro. Enda så snille som man skulle tro at de var. Så med det samme jeg lukter "den typen" er det no-go for meg. Anonymkode: 556fb...f64 Men hvem slo du deg til ro med? Har du hatt noen langvarige forhold med disse lavstatus mennene? Forøvrig kunne du korta ned livshistorien til en enkelt setning. Anonymkode: 56398...cac
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #67 Skrevet 15. juli 2016 Tinder er fandens verk. Fysjameg. Anbefaler heller kristendate.no for de som ønsker en seriøs partner med god moral. Og ikke masse herpes-smitra ekle folk på Tinder.. Anonymkode: 3132d...217
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #68 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvem slo du deg til ro med? Har du hatt noen langvarige forhold med disse lavstatus mennene? Forøvrig kunne du korta ned livshistorien til en enkelt setning. Anonymkode: 56398...cac Jeg kunne korta det ned, men opplever at det aldri "går helt inn" og valgte å ta det inn med teskje denne gangen. Har ikke slått meg til ro med noen, singel. Anonymkode: 556fb...f64
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #69 Skrevet 15. juli 2016 9 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Det er vel omtrent det samme som ville skjedd dersom man laget en profil med bilder av en sexy kvinnelig undertøysmodell. Bortsett fra at man ville fått enda flere matcher, og mottatt enda flere nedverdigende meldinger med tilbud om sex. Vel. Om en normal pen kvinne hadde sveipet til høgre ville hun hatt like mange treff. Fordi menn sveiper til høyre på alt. Derfor er det en større bragd å ha 400+ match som mann, enn som kvinne. Leste om en på forumet som hadde 1000+ matches. Hun klaget over at det var vanskelig å finne en mann..... Anonymkode: 56398...cac
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #70 Skrevet 15. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne korta det ned, men opplever at det aldri "går helt inn" og valgte å ta det inn med teskje denne gangen. Har ikke slått meg til ro med noen, singel. Anonymkode: 556fb...f64 Hehe ok Anonymkode: 56398...cac
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #71 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Om en normal pen kvinne hadde sveipet til høgre ville hun hatt like mange treff. Fordi menn sveiper til høyre på alt. Derfor er det en større bragd å ha 400+ match som mann, enn som kvinne. Leste om en på forumet som hadde 1000+ matches. Hun klaget over at det var vanskelig å finne en mann..... Anonymkode: 56398...cac 1000 matcher = potensielt 1000 kjønnssykdommer og umoralske DÅRLIGE menn. Hvem gidder ha det? Anonymkode: 3132d...217
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #72 Skrevet 15. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Om en normal pen kvinne hadde sveipet til høgre ville hun hatt like mange treff. Fordi menn sveiper til høyre på alt. Derfor er det en større bragd å ha 400+ match som mann, enn som kvinne. Ja det er en større bragd, det er jeg enig i. Det er en godt dokumentert sannhet at normalt pene damer får flere matcher enn normalt pene menn på Tinder, jeg skjønner egentlig ikke at noen fortsatt krangler på det. Det jeg reagerte på var at du sånn jeg tolker deg mistet troen på damer etter å ha observert at disse "kastet seg siklende" over den falske profilen med bilder av undertøysmodellen. Menn ville gjort akkurat det samme dersom det var en kvinnelig undertøysmodell. Forventer du at kvinner skal være mer "dydige" enn menn?
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #73 Skrevet 15. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste om en på forumet som hadde 1000+ matches. Hun klaget over at det var vanskelig å finne en mann..... Det er vel det man kaller et luksusproblem, og jeg har heller ikke særlig sympati for den type klaging. Når man har så høy match-rate så får man heller være nøyere når man sveiper og sveipe færre av gangen.
Ardenus Skrevet 15. juli 2016 #74 Skrevet 15. juli 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tinder er fandens verk. Fysjameg. Anbefaler heller kristendate.no for de som ønsker en seriøs partner med god moral. Og ikke masse herpes-smitra ekle folk på Tinder.. Anonymkode: 3132d...217 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1000 matcher = potensielt 1000 kjønnssykdommer og umoralske DÅRLIGE menn. Hvem gidder ha det? Anonymkode: 3132d...217 Håper du er klar over at kristne får også kjønnssykdommer, ikke alle kristne er jomfruer og venter til de har gifta seg før de har sex, ergo så er det like stor sjanse for at man får kjønnssykdommer. Hvis du ikke er kristen, så er du automatisk umoralsk og dårlig som mann? Begrunn det er du snill.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #75 Skrevet 15. juli 2016 19 minutter siden, Ardenus skrev: Håper du er klar over at kristne får også kjønnssykdommer, ikke alle kristne er jomfruer og venter til de har gifta seg før de har sex, ergo så er det like stor sjanse for at man får kjønnssykdommer. Hvis du ikke er kristen, så er du automatisk umoralsk og dårlig som mann? Begrunn det er du snill. Menn på Tinder har dårlig moral og tenker bare på sex. Hva er sjarmerende med det? Finnes sikkert damer som er ute etter det samme men menn er verst siden de tømmer seg i alt de kan. Anonymkode: 3132d...217 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #76 Skrevet 15. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du IKKE forstår med innlegget mitt?? Jeg har verken Face eller Tinder pr idag..... Er det mulig???? Anonymkode: 15b2b...7c3 Ro deg helt ned. Jeg skrev at det er en form for jakt å lete etter kvinner på Tinder og. Fullt klar over at du hverken har Tinder eller Facebook, er også fullt klar over at du har mulighet til å skaffe deg begge på 5 min. Slapp av. Ta deg en valium. Anonymkode: d21ab...a7b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #77 Skrevet 15. juli 2016 1 time siden, PseudonymBruker skrev: Ja det er en større bragd, det er jeg enig i. Det er en godt dokumentert sannhet at normalt pene damer får flere matcher enn normalt pene menn på Tinder, jeg skjønner egentlig ikke at noen fortsatt krangler på det. Det jeg reagerte på var at du sånn jeg tolker deg mistet troen på damer etter å ha observert at disse "kastet seg siklende" over den falske profilen med bilder av undertøysmodellen. Menn ville gjort akkurat det samme dersom det var en kvinnelig undertøysmodell. Forventer du at kvinner skal være mer "dydige" enn menn? Nei. Det er ikke det jeg mener. Jeg reagerte på det faktum at det de sier og det de gjør ikke står i samsvar. Når flere og flere kvinner sier de velger vekk slike menn, og flere og flere kvinner sier de vil ha noe seriøst, så tyder jo handlingene på det motsatte. Kvinner er villige til å nøye seg med et ligg med den rette mannen, men vil helst ha forhold. Går ikke det, så prøver de igjen med en annen, og en annen. Helt til de finner ut at det ikke går lenger og at tiden renner ut. Da får de andre prioriteringer, og plutselig "ser menn for den skjønnheten de har" = "jeg trenger barn og begynner å bli desperat, han her får duge". Anonymkode: 56398...cac
Gjest PseudonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #78 Skrevet 16. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er ikke det jeg mener. Jeg reagerte på det faktum at det de sier og det de gjør ikke står i samsvar. Når flere og flere kvinner sier de velger vekk slike menn, og flere og flere kvinner sier de vil ha noe seriøst, så tyder jo handlingene på det motsatte. Kvinner er villige til å nøye seg med et ligg med den rette mannen, men vil helst ha forhold. Går ikke det, så prøver de igjen med en annen, og en annen. Helt til de finner ut at det ikke går lenger og at tiden renner ut. Da får de andre prioriteringer, og plutselig "ser menn for den skjønnheten de har" = "jeg trenger barn og begynner å bli desperat, han her får duge". Anonymkode: 56398...cac Jeg har et annet inntrykk enn deg fra det damene skriver her på KG. Grovt sett kan man plassere de i en av tre grupper: 1) De som velger bort fuckboys fordi de er ute etter noe seriøst (som du skriver) 2) De som i utgangspunktet ikke er interessert i fuckboys fordi de er ute etter noe seriøst, men som allikevel ikke sier nei takk til litt casual sex dersom mannen er kjekk nok. 3) De som kun er ute etter sex Fordelingen mellom gruppene er vanskelig å si, men det er færrest som sier de kun er ute etter sex, og flest som sier de kun er ute etter noe seriøst, med gruppe 2 liggende et sted i mellom. Poenget mitt er at jeg personlig ut fra det jeg har lest ikke ser noen motsetning mellom hva kvinner sier at de gjør, og resultatene fra din undersøkelse. Og ja, det vil nok alltid finnes enkelte kvinner som sier at de gjør en ting, men ender opp med å gjøre noe annet. Akkurat som for menn. Men det gjør det ikke riktig å stigmatisere en hel gruppe.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #79 Skrevet 16. juli 2016 19 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Jeg har et annet inntrykk enn deg fra det damene skriver her på KG. Grovt sett kan man plassere de i en av tre grupper: 1) De som velger bort fuckboys fordi de er ute etter noe seriøst (som du skriver) 2) De som i utgangspunktet ikke er interessert i fuckboys fordi de er ute etter noe seriøst, men som allikevel ikke sier nei takk til litt casual sex dersom mannen er kjekk nok. 3) De som kun er ute etter sex Fordelingen mellom gruppene er vanskelig å si, men det er færrest som sier de kun er ute etter sex, og flest som sier de kun er ute etter noe seriøst, med gruppe 2 liggende et sted i mellom. Poenget mitt er at jeg personlig ut fra det jeg har lest ikke ser noen motsetning mellom hva kvinner sier at de gjør, og resultatene fra din undersøkelse. Og ja, det vil nok alltid finnes enkelte kvinner som sier at de gjør en ting, men ender opp med å gjøre noe annet. Akkurat som for menn. Men det gjør det ikke riktig å stigmatisere en hel gruppe. Du har tydeligvis ikke skjønt hvordan damer flest oppfører seg mot menn langt over sin liga. Forresten burde du la være å bruke ordet fuckboy. For det første et det like ille som å kalle damer for tøser. Og for det andre så har ordet en helt annen betydning enn det disse hvite tenåringsjentene Tor det betyr. Anonymkode: 56398...cac
Gjest PseudonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #80 Skrevet 16. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis ikke skjønt hvordan damer flest oppfører seg mot menn langt over sin liga. Forresten burde du la være å bruke ordet fuckboy. For det første et det like ille som å kalle damer for tøser. Og for det andre så har ordet en helt annen betydning enn det disse hvite tenåringsjentene Tor det betyr. Det er ingen saklige mot-argumenter mot det jeg skrev i forrige svar her. Er du interessert i å diskutere eller krangle?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå