AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #21 Skrevet 15. juli 2016 Kan noen forklare meg dette med de kjekkeste guttene står for 80% av jentene greiene? jeg tror jeg har en anelse..... Hva slags utsende har de kjekkeste guttene? er de kjendis? høye menn med masse penger og høy status? Hvem er de mennene som blir valgt bort? lave menn med mindre pent utsende som ikke er populær? Så de peneste jentene og de normalt pene går for de aller kjekkeste mennene? De pene jentene blir sammen med dem, mens de normalt pene blir elskerinner? Noen ganger kan de normalt pene jentene få de kjekkeste for forhold, noen ganger kan de mennene som blir valgt bort få de peneste jentene, men er det som oftest kort varig å bare ons, vanskeligere å få til forhold? De normalt pene jentene blir sammen med de menn som blir valgt bort. Har jeg skjønt det? Anonymkode: 282b3...fb2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #22 Skrevet 15. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan velge fritt mellom hvem vi vil ha sex med, ikke hvem vi vil ha forhold med. Vesentlig forskjell. Hadde ikke menn vært så ekstremt desperate etter sex hadde aldri kvinner hatt sjansen til å matche med så mange menn. Tenk om menn ikke var så styrt av tanken på sex, tror du det hadde vært sjevfordeling da? Selvfølgelig ikke. Anonymkode: d21ab...a7b Jepp. Og dette er noe artikkelen kunne tatt opp. Anonymkode: 2a10a...053
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #23 Skrevet 15. juli 2016 Jeg lurer på hvordan denne tråden her hadde sett ut, dersom VG-artikkelen var skrevet om en ung mann som hadde oppført seg slik på sosiale medier som Tider... Anonymkode: 8ee49...80b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #24 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen forklare meg dette med de kjekkeste guttene står for 80% av jentene greiene? jeg tror jeg har en anelse..... Hva slags utsende har de kjekkeste guttene? er de kjendis? høye menn med masse penger og høy status? Hvem er de mennene som blir valgt bort? lave menn med mindre pent utsende som ikke er populær? Så de peneste jentene og de normalt pene går for de aller kjekkeste mennene? De pene jentene blir sammen med dem, mens de normalt pene blir elskerinner? Noen ganger kan de normalt pene jentene få de kjekkeste for forhold, noen ganger kan de mennene som blir valgt bort få de peneste jentene, men er det som oftest kort varig å bare ons, vanskeligere å få til forhold? De normalt pene jentene blir sammen med de menn som blir valgt bort. Har jeg skjønt det? Anonymkode: 282b3...fb2 Kvinner på tinder kan velge mellom alle menn på hele tinder, fordi menn sveiper til høyre på omtrent alle damer de ser (enkelt sagt). Hvem velger de da? Jo, selvsagt de aller kjekkeste (dvs. de som ser best ut eller som har høyest status på andre måter). Problemet er da at 80-90 % menn aldri får en sjanse, mens 10-20 % av menn får en overflod av kvinner å velge i. Ettersom menn er menn, vil de fleste av disse mennene benytte muligheten til å pløye over så mange kvinner de klarer. Til slutt finner de kanskje en særdeles pen dame de velger å bli sammen med. For å oppsummere så fører dette til: 1. De fleste menn ikke får noen matcher i det hele tatt. 2. Et fåtall menn kan velge å vrake. 3. De fleste damer blir bare brukt til sex og KK-forhold. Det er tap-tap over hele fjøla. Anonymkode: 2a10a...053 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #25 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvinner på tinder kan velge mellom alle menn på hele tinder, fordi menn sveiper til høyre på omtrent alle damer de ser (enkelt sagt). Hvem velger de da? Jo, selvsagt de aller kjekkeste (dvs. de som ser best ut eller som har høyest status på andre måter). Problemet er da at 80-90 % menn aldri får en sjanse, mens 10-20 % av menn får en overflod av kvinner å velge i. Ettersom menn er menn, vil de fleste av disse mennene benytte muligheten til å pløye over så mange kvinner de klarer. Til slutt finner de kanskje en særdeles pen dame de velger å bli sammen med. For å oppsummere så fører dette til: 1. De fleste menn ikke får noen matcher i det hele tatt. 2. Et fåtall menn kan velge å vrake. 3. De fleste damer blir bare brukt til sex og KK-forhold. Det er tap-tap over hele fjøla. Anonymkode: 2a10a...053 Så begge skjønn har det ille egentlig? Kvinner vil ha forhold, menn vil pule rundt. Vanskelig for damer å få forhold, vanskelig for menn å få sex med varierte damer. Anonymkode: 282b3...fb2 1
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #26 Skrevet 15. juli 2016 (endret) Folk har gjort ulike tester for å prøve å finne ut hvordan logaritmen som blir brukt på tinder fungerer. Nå husker jeg ikke helt hvordan den funket, men tror det var at ut i fra liksene du får i fra de 20-30 første folkene som sveiper deg, blir man puttet i en gruppe. Ser for meg at tinder har 3-4 grupper de fordeler folk i. Hvilken gruppe man blir plassert i avhenger av hvor mange likes man fikk på "prøverunden". Profilene til de som blir plassert i de nedre gruppene blir i større grad vist til hverandre, mens profilene i de øvre gruppene blir i større grad vist til hverandre. I praksis betyr dette at folk som tilhører de nedre gruppene i mindre grad blir eksponert for de øverste gruppene og vice versa. Det er ikke nødvendigvis slik at folk man har trykket like på blir vist din profil, siden man ikke tilhører samme gruppe. Man vet fra ulike studier at kvinner er strengere når det kommer til å bedømme menns attraktivitet. Det er veldig logisk å tenke at det er færre menn i de øverste gruppene. Det kan forklare hvorfor man får problemet med at flere menn multidater ut av en annen verden når de er på apper som tinder. Jeg har en del kjekke kompiser som får ganske mange matcher og som snakker med mange kvinner hele tiden. De får en ganske sterk posisjon og velger og vraker som det passer dem. Endret 15. juli 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #27 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, Minesveiper skrev: Folk har gjort ulike tester for å prøve å finne ut hvordan logaritmen som blir brukt på tinder fungerer. Nå husker jeg ikke helt hvordan den funket, men tror det var at ut i fra liksene du får i fra de 20-30 første folkene som sveiper deg, blir man puttet i en gruppe. Ser for meg tinder har 3-4 grupper de fordeler folk i. Hvilken gruppe man blir plassert i avhenger av hvor mange likes man fikk på "prøverunden". Profilene til de som blir plassert i de nedre gruppene blir i større grad vist til hverandre, mens profilene i de øvre gruppene blir i større grad vist til hverandre. I praksis betyr dette at folk som tilhører de nedre gruppene i mindre grad blir eksponert for de øverste gruppene og vice versa. Det er ikke nødvendigvis slik at folk man har trykket like på blir vist din profil, siden man ikke tilhører samme gruppe. Man vet fra ulike studier at kvinner er strengere når det kommer til å bedømme menns attraktivitet. Det er veldig logisk å tenke at det er færre menn i de øverste gruppene. Det kan forklare hvorfor man får problemet med at flere menn multidater ut av en annen verden når de er på apper som tinder. Jeg har en del kjekke kompiser som får ganske mange matcher og som snakker med mange kvinner hele tiden. De får en ganske sterk posisjon og velger og vraker som det passer dem. Hei! Du skriver bra. Kan fortelle hva som gjør dine kompiser er kjekke? Hvorfor er de på toppen? Anonymkode: 282b3...fb2
fuglekvitter__ Skrevet 15. juli 2016 #28 Skrevet 15. juli 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En særdeles kjedelig og intetsigende artikkel, spør du meg.. Anonymkode: a383b...867 De er kanskje litt i overkant opptatt av dating og ukjente mannfolk samt kvinnfolk spør du meg, men er dem fornøyde så er vel ingenting bedre enn det? Jeg så reklame om den på TV, en slags parodi. Sånne sider blir ofte slettet eller lagt ned etter en stund, også virker det som om det kommer noe annet, som ligner. Hilsen sosiologen. Hahaha. Endret 15. juli 2016 av Tekola innhold med opphavsrett
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #29 Skrevet 15. juli 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Du skriver bra. Kan fortelle hva som gjør dine kompiser er kjekke? Hvorfor er de på toppen? Anonymkode: 282b3...fb2 Han som er mest populær er ansiktspen og er i tillegg veldig god trent. Profilen hans er ganske dårlig egentlig, men han får vist at han er trent og at han ser bra ut. Det holder Han gjør enkelte av "dont'sene, men de har ikke så mye å si når man er kjekk. Han viser heldigvis ingen bilder i bar overkropp. En av de andre er bare veldig ansiktspen. Endret 15. juli 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #30 Skrevet 15. juli 2016 Jeg lurer på om noen kan svare meg, prøvde rundt for nysgjerrighetens skyld. Fikk opp bilder man kunne sveipe over, men fikk ikke opp noe tekst eller lignende om vedkommende. Og så man måtte betale? Er det noen som gjør det? Anonymkode: 63584...986
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #31 Skrevet 15. juli 2016 3 minutter siden, Minesveiper skrev: Han som er mest populær er ansiktspen og er i tillegg veldig god trent. Profilen hans er ganske dårlig egentlig, men han får vist at han er trent og at han ser bra ut. Det holder Han gjør enkelte av "dont'sene, men de har ikke så mye å si når man er kjekk. Han viser heldigvis ingen bilder i bar overkropp. En av de andre er bare veldig ansiktspen. Han som er trent og i tillegg kjekk får naturligvis mest matcher. Er det alt?? I alle dager... Anonymkode: 282b3...fb2 1
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #32 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det alt?? I alle dager... Anonymkode: 282b3...fb2 Blir du overrasket over dette?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #33 Skrevet 15. juli 2016 Jeg må si jeg ikke helt skjønner meg på Tinder, men en ting er sikkert. De jeg vil karakterisere som veldig pene, sveiper jeg vekk. Jeg har neppe sjans på dem allikevel, så hvorfor gidde? Jeg er forøvrig kvinne, og mange av mine venninner gjør det samme. Og jeg føler at apper som Happn og Tinder handler mer om bekreftelse, enn faktisk ønske om å være sosial. Min opplevelse er at det knapt er noen som snakker sammen der inne, og når jeg ser teksten til en del menn, ser det ut til at de har samme problem. Man får mange matcher, men ingen kontakt. Anonymkode: f9183...984 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #34 Skrevet 15. juli 2016 Et øyeblikk siden, Minesveiper skrev: Blir du overrasket over dette? Ja, men det er jeg fordi jeg har vært heldig med genene mine da. Trodde liksom jeg måtte bli kjendis eller rik. Siden jeg trodde damer ikke brydde seg om utsende, uansett om du er ansikts pen eller høy. Anonymkode: 282b3...fb2
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #35 Skrevet 15. juli 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jeg fordi jeg har vært heldig med genene mine da. Trodde liksom jeg måtte bli kjendis eller rik. Siden jeg trodde damer ikke brydde seg om utsende, uansett om du er ansikts pen eller høy. Anonymkode: 282b3...fb2 Du må ikke det på nettdaing eller tinder. Damer bryr seg om utseende, statistikken er ganske tydelig på det altså. Det betyr derimot ikke at du automatisk får damene. Du må fremdeles vinne dem over, men du får i alle fall muligheten til å gjøre det. Jeg har også gjennomsnittelige kompiser som har brukt tinder, og de får få matcher selv om de trykker like på alle. Endret 15. juli 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #36 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, Minesveiper skrev: Du må ikke det på nettdaing eller tinder. Damer bryr seg om utseende, statistikken er ganske tydelig på det altså. Det betyr derimot ikke at du automatisk får damene. Du må fremdeles vinne dem over, men du får i alle fall muligheten til å gjøre det. Jeg har også gjennomsnittelige kompiser som har brukt tinder, og de får få matcher selv om de trykker like på alle. Da så! nå må jeg jobbe med å eksponere meg enda mer sosialt. De gjennomsnittlige kompisene dine kunne lett dratt flere damer i virkeligheten, siden på tinder dømmes mann etter utsende på sekundet, man får ikke vist sitt vesen. Anonymkode: 282b3...fb2
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #37 Skrevet 15. juli 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da så! nå må jeg jobbe med å eksponere meg enda mer sosialt. De gjennomsnittlige kompisene dine kunne lett dratt flere damer i virkeligheten, siden på tinder dømmes mann etter utsende på sekundet, man får ikke vist sitt vesen. Anonymkode: 282b3...fb2 Enig i det og det er derfor det ikke er helt håpløst for menn. Man må jobbe en del for det da, men slik er det bare. I virkeligheten blir jeg ofte valgt fremfor de kjekke kompisene mine når vi er ute, og det er fordi jeg er hakket flinkere sosialt. Endret 15. juli 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #38 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, Minesveiper skrev: Enig i det og det er derfor det ikke er helt håpløst for menn. Man må jobbe en del for det da, men slik er det. Hvem tror du har det verst mellom de to skjønnene da? Eller er det likt? Anonymkode: 282b3...fb2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #39 Skrevet 15. juli 2016 27 minutter siden, Minesveiper skrev: Han som er mest populær er ansiktspen og er i tillegg veldig god trent. Profilen hans er ganske dårlig egentlig, men han får vist at han er trent og at han ser bra ut. Det holder Han gjør enkelte av "dont'sene, men de har ikke så mye å si når man er kjekk. Han viser heldigvis ingen bilder i bar overkropp. En av de andre er bare veldig ansiktspen. Kjørte et eksperiment på tinder da det begynte å bli populært. Fant en instagram modell med undetøysbilder. La ut to bilder med teksten: Ikke sveip til høyre om du er kjedelig eller feit. Det er verre om du er feit enn kjedelig. Sveipet så like på absolutt alle damer i maks radius i et par timer. Uninstallerte tinder og det gikk 3 mnd. La inn på nytt og jeg hadde over 400 matcher. Fikk treff på mange sveip på høyre også. Det triste med det hele er hvordan kvinner nedverdiget seg selv når de skrev til meg. "Jeg er kanskje feit men jeg er flink i senga hehe" osv. Noen var drøyere. Fikk mange numre og tilbud om sex. Det var dagen jeg slutta ta kvinner seriøst. Det beste? Jeg matcha med bloggeren Anette Marie Antonsen som ga andre råd om samliv og sjekking på den tiden. Kjente henne igjen fra nettavisen. Anonymkode: 56398...cac 2
Gjest Minesveiper Skrevet 15. juli 2016 #40 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem tror du har det verst mellom de to skjønnene da? Eller er det likt? Anonymkode: 282b3...fb2 Tror det er et komplisert emne som ikke er så enkelt. Til og med de mest attraktive møter på problemer som for eksempel sjalusi og ekskludering fra venner osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå