Gå til innhold

VG+ artikkel om TInder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det virkelig så opplest og vedtatt at det er mye lettere for menn i virkeligheten enn på nett? Er jeg den eneste som opplever at det er helt motsatt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Okapi skrev:

Er det virkelig så opplest og vedtatt at det er mye lettere for menn i virkeligheten enn på nett? Er jeg den eneste som opplever at det er helt motsatt?

Det kommer jo selvfølgelig helt an på. Er du fotogen er det jo vanvittig mye lettere på nett. Har du ikke utseendet på din side kan du bare glemme nettdating helt. Uten at det er "lett" i virkeligheten av den grunn. Men det er ihvertfall ikke umulig. 

Anonymkode: 2a10a...053

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte et eksperiment på tinder da det begynte å bli populært. Fant en instagram modell med undetøysbilder. La ut to bilder med teksten:

Ikke sveip til høyre om du er kjedelig eller feit. Det er verre om du er feit enn kjedelig. 

Sveipet så like på absolutt alle damer i maks radius i et par timer. Uninstallerte tinder og det gikk 3 mnd. La inn på nytt og jeg hadde over 400 matcher. Fikk treff på mange sveip på høyre også.

Det triste med det hele er hvordan kvinner nedverdiget seg selv når de skrev til meg. "Jeg er kanskje feit men jeg er flink i senga hehe" osv. Noen var drøyere. Fikk mange numre og tilbud om sex.

Det var dagen jeg slutta ta kvinner seriøst. Det beste? Jeg matcha med bloggeren Anette Marie Antonsen som ga andre råd om samliv og sjekking på den tiden. Kjente henne igjen fra nettavisen.

Anonymkode: 56398...cac

LOL!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo selvfølgelig helt an på. Er du fotogen er det jo vanvittig mye lettere på nett. Har du ikke utseendet på din side kan du bare glemme nettdating helt. Uten at det er "lett" i virkeligheten av den grunn. Men det er ihvertfall ikke umulig. 

Kvinner tenker med øynene. Er det noe nytt? Ihvertfall når det eneste de har å filtrere ut fra er det, og man er på en plattform hvor det er veldig mange menn å velge mellom. Er man bare med en kompisgjeng så er det lettere å skille seg ut. 

Dette er grunnen til at det er lett for menn å pule damer i forhold og som er gift. Man trenger bare utkonkurrere mannen som sitter hjemme, så er det gjort.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Summers skrev:

Det kommer vel frem i artikkelen at det er "lekeplass for kvinner" når en mann blir sveipet bort fordi han har "tommelen opp på to bilder".

Hvorfor det? Jeg har sveipet bort kvinner for noen lunde samme begrunnelser som blir nevnt; "virker for high på seg selv" kjenner jeg til, sveiper bort. "Står på et fjell med ryggen til med henda oppi været", den er jeg lei av og føler at kvinnen jeg skal møte har samme oppfatning. Ikke fordi mennesket som har henda oppi været med ryggen til er uattraktiv, men vi deler absolutt ikke samme syn på ting om hun henger seg på alle mulige teite små-trender som andre blir svett av. Å ha tommelen opp på to bilder etterhverandre; hva slags pose er det? Se det for deg selv! 

Anonymkode: 1ded2...221

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: 1ded2...221

Fordi det viser hvor kresne kvinner kan være og hvor lett det er for menn å bli sveipet bort. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnene prøver seg febrilsk å få seg en høystatus mann, og kan nøye seg med å være elskerinnen i en tid. Når hun plutselig innser at det ikke går, så sikter hun lavere.

Hun realiserer drømmen om familie, fyren hun velger er sulten og godtar det han får. I og med at han aldri får oppmerksomhet ellers, så vil han narrres til å tro at han er "heldig", mens han i realiteten faktisk ikke er det.

Dette groupie femonmenet og at kvinner flest flokker seg til samme mennene har eksistert i årevis og er ikke noe nytt. Sosial status og makt/penger tiltrekker. Utseendet betyr også mye nå i disse tider. Dessverre er det bare et fåtall av menn som når opp. Så da skjer denne skjevfordelingen.

Jeg skal svare deg helt, helt ærlig på dette. 

Jeg er en av de kvinnene som alltid har fått menn i fanget. Før jeg i det hele tatt enset gutter så var de forelsket i meg på barneskolen. Dette er ikke noe som er spesielt på noen måte, tror de fleste kvinner kan gjenkjenne seg i dette og husker oppmerksomhet på dette nivået. 

Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 13. Han var ny på skolen vår og ble den mest populære gutten med det samme. Han spilte basket, fotball, håndball, kom inn i en kul og frisk guttegjeng og jenter i klassen min stirret på han fra vinduet i klasserommet når han var i skolegården. Jeg hadde aldri vært forelsket før og "den kuleste gutten" hadde aldri, aldri engasjert meg tidligere. Men denne fyren falt jeg for.. De dype brune øynene, flotte smilet, vennlige personen som alt bare klaffet med, rett og slett. Personen mestret det å være kul og ordentlig; noe som mange menn ikke klarer uansett status. Poenget er; denne fyren ble sett opp til av begge kjønn og av personer i alle aldre. Guttene så opp til han og digget han, jentene forelsket seg. Han fikk seg dame, en av de kuleste på skolen. Jeg trodde aldri at jeg skulle ha sjans på han uansett og hadde aldri våget å gjøre noe for å vise interesse, men etter et halvt år tok han plutselig kontakt med meg. Han gjorde det slutt med kjæresten sin og begynte å henge med meg som en venn først, så inviterte han meg ut på date og sendte meg roser i klasserommet. Vi var sammen i 3 år.

Etter at det ble slutt så gikk det noen år før jeg traff en ny. Han var ikke en av de kuleste, så som du nevner; det er ikke bare status som gjelder. Denne fyren hadde noen sosiale problemer og var helt motsatt av eksen min. Menn som eksen min fortsatte å like meg opp igjennom dette forholdet. Venninner og kamerater sier til meg at menn som ikke er interessert i forhold in the first place er interessert i meg. Da jeg begynte på universitetet var det en fyr som alle så opp til (nok en gang, du kjenner typen), han sjekket meg opp fra dag 1. Ingen av disse prøver å få meg til å bare "ha sex med de", de vil ha et forhold med meg. 

Nå tenker du kanskje at jeg ser ut som en bimbo. Eller er modell-vakker uten feil og mangler. Det er helt feil. Jeg har et litt orginalt utseende, men ikke modellvakker. Har også noen urenheter i ansiktet. Har ikke alltid vært flink til å trene, men spiser sunt. Har mange negative egenskaper, samtidig mange gode. Prøver ikke å være noe jeg ikke er. Er ikke veeldig interessert i mote men bryr meg om klær og liker å se bra ut, viser egentlig lite hud sådan. Er overhodet ikke typen du ville runket til eller drømt om på sosial medier, tror jeg. Har nesten ingen bilder av meg og de fleste er anonyme. 

Har hatt to forhold og vært veldig forelsket i to stykker som ikke kan anses som "høy status" menn som alle kvinner går etter, ENDA sånne menn vil ha meg og har prøvd å få meg i mange år. Disse mennene liker meg, og jeg har INGEN aning på hvorfor, men det er sånn. Har ikke spurt de. Men etter gjentatt interesse fra denne type menn så tar jeg meg selv i å undre. 

Poenget mitt med dette innlegget er å forklare deg at jeg har hatt kjæreste som ikke ligger høyt oppe på statusfronten, men som har hatt noe JEG har vært tiltrukket av. Menn som du nevner "alle kvinner liker og går etter" har likt meg men jeg har likt denne type mann. Hvordan har det gått? Begge to har hatt selvtillitsproblemer og vært utro. Enda så snille som man skulle tro at de var.

Så med det samme jeg lukter "den typen" er det no-go for meg.

Anonymkode: 556fb...f64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Summers skrev:

Fordi det viser hvor kresne kvinner kan være og hvor lett det er for menn å bli sveipet bort. 

Hvorfor kommenterer du ikke resten av innlegget? Fordi det motsier deg og det er av en mann som gjør akkurat det samme? :fnise:

Anonymkode: d21ab...a7b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommenterer du ikke resten av innlegget? Fordi det motsier deg og det er av en mann som gjør akkurat det samme? :fnise:

Hvis det er en mann som har skrevet det (noe jeg tviler på) så tilhører han den lille gruppen som kan velge og vrake.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte le av hvordan Kristine kommenterte de forskjellige mennene. 

Tinder er og vil alltid være en lekeplass for kvinnfolk. Vanlige menn vil aldri ha noen sjans der.

Det er den vanlige mannen som er intressant. 

Alle som flekser er høye på seg selv (ja, supergeneralisering) og sveipes til venstre! Dersom man kun er ute etter knull kan disse med nød sveipes til høyre, men stor sannsynlighet for at dem kun vil tenke på seg selv ved evt sex. Det er hvert fall mine tanker om flekserne!

Ett bilde med øyne og smil godt tydelig er faktisk det som gjør meg interresert.

Anonymkode: 946d5...201

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterte det han spurte meg om. Synes ikke det at han er kresen motsier påstanden min. Å velge bort en mann fordi han har tommelen opp på to bilder er et godt eksempel på hvordan Tinder er kvinners arena, hvor de kan velge og vrake og det er lett for menn å bli valgt bort. 

Selvsagt finnes det enkelte menn på tinder som kan velge og vrake, det følger jo direkte av at mange menn blir valgt bort. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel: Hva er det som gjør at en kvinne med helt ordinært utseende kan velge og vrake i menn? 

Fordi menn gir faen og sveiper til høyre på alt med to bein og innovertiss?

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Takker så myefor å ha frigitt artikkelen. Spennende lesning men det som var mer spennende var tilbakemeldingene og diskusjonen som er startet her i denne tråden. Mye meninger og selvopplevde erfaringer som det ofte blir ved høyaktuelle temaer.

Grunnen til at jeg har "interessert" meg for Tinder er fordi at jeg fram til nå har stått på "utsiden" mens de fleste av mine single venner drar opp å begynner å koste seg igjennom telefonen så snart sjangsen byr seg. For meg blir det å evt begi seg ut på denne nye typen "sjekkearena" ekstra lang da jeg pr idag heller ikke har face.....Og oss er det ikke mange av i disse dager! Så først må jeg igjennom den baugen som jeg så standhaftig har tatt avstand fra i snart 10år! Men livet handler jo om å svelge kameler før eller senere. Jeg gir meg selv sommeren på å jakte slik mine forfedre har gjort i 1000-vis av år så år jeg da ta en endelig vurdering. Det som skremmer meg mest med Tinder er denne "makten" som tilfaller kvinnen i utvelgelsesprossesen som har blitt diskutert like lenge som Tinder har har eksistert. Ikke nødvendigvis selve utvelgelsen i seg selv men fordi jeg er mann hvor det ligger i min genetikk å jakte på kvinner.

Alt bunner å grunner vell i hvor på "Tinder" skalaen jeg ligger, det skulle jeg så gjerne vist:-)

Mann 33

Anonymkode: 15b2b...7c3

Skrevet
4 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg har også gjennomsnittelige kompiser som har brukt tinder, og de får få matcher selv om de trykker like på alle. 

Det kan godt være at de som liker alle og aldri sveiper andre veien blir "straffet" av Tinder-systemet og dermed dukker sjeldnere opp hos andre.

Gjest Minesveiper
Skrevet
5 minutter siden, jabx skrev:

Det kan godt være at de som liker alle og aldri sveiper andre veien blir "straffet" av Tinder-systemet og dermed dukker sjeldnere opp hos andre.

Stemmer, mener jeg leste det også. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Takker så myefor å ha frigitt artikkelen. Spennende lesning men det som var mer spennende var tilbakemeldingene og diskusjonen som er startet her i denne tråden. Mye meninger og selvopplevde erfaringer som det ofte blir ved høyaktuelle temaer.

Grunnen til at jeg har "interessert" meg for Tinder er fordi at jeg fram til nå har stått på "utsiden" mens de fleste av mine single venner drar opp å begynner å koste seg igjennom telefonen så snart sjangsen byr seg. For meg blir det å evt begi seg ut på denne nye typen "sjekkearena" ekstra lang da jeg pr idag heller ikke har face.....Og oss er det ikke mange av i disse dager! Så først må jeg igjennom den baugen som jeg så standhaftig har tatt avstand fra i snart 10år! Men livet handler jo om å svelge kameler før eller senere. Jeg gir meg selv sommeren på å jakte slik mine forfedre har gjort i 1000-vis av år så år jeg da ta en endelig vurdering. Det som skremmer meg mest med Tinder er denne "makten" som tilfaller kvinnen i utvelgelsesprossesen som har blitt diskutert like lenge som Tinder har har eksistert. Ikke nødvendigvis selve utvelgelsen i seg selv men fordi jeg er mann hvor det ligger i min genetikk å jakte på kvinner.

Alt bunner å grunner vell i hvor på "Tinder" skalaen jeg ligger, det skulle jeg så gjerne vist:-)

Mann 33

Anonymkode: 15b2b...7c3

Mann 33: ikke gå på Tinder med mindre du er 100 prosent sikker på hva du er ute etter og hvilken jente du ser for deg. Ellers så spiser det deg opp. Hvis ikke du finner noen i den virkelige verden i løpet av sommeren så bruk den tiden det tar. Jeg har mistet helt troen på kjærligheten og mennesker etter å ha vært der. Blir bare behandlet som en ting som kan kastes så snart det dukker opp noe bedre eller som virker mer spennende. Jeg er 35 år singel dame uten barn, panikken burde tatt meg. Men orker ikke utsette meg for det kjøttmarkedet. Uansett, lykke til med jakten på den rette. Håper det ordner seg snart for deg😊

Anonymkode: 160c9...992

• Liker 3
Skrevet

En gruppe venninner er på ferie, da de ser et 5 etasjer høyt hotell med et skilt hvor det står: “Kun for kvinner”.

Da de ikke har med seg sine respektive kjærester, beslutter de straks å gå inn. Hotellportieren, en virkelig tiltrekkende mann, forklarer dem hvordan det foregår:

“Vi har 5 etasjer. Ta heisen en etasje om gangen, og når du finner det du søker, blir du der. Det er lett å bestemme seg, for hver etasje har et skilt som forteller hva som skjuler seg innenfor.”

De går inn i heisen, og da de kommer til første etasje, står det på skiltet: “Alle menn i denne etasje er små og stygge!” 
Venninnene griner på nesen og tar straks heisen til neste etasje.

Skiltet sier: “Alle mennene her er små og kjekke!” Det er stadig ikke bra nok, og venninnene fortsetter videre oppover. De når tredje etasje, og på skiltet står det: “Alle mennene her er høye og stygge!”

Da de vil ha noe bedre og vet at det ennå gjenstår to etasjer, fortsetter de videre. I fjerde etasje er skiltet perfekt: 
“Alle mennene i denne etasjen er høye og kjekke!”

Kvinnene blir elleville og skal akkurat til å gå inn, da de kommer til å tenke på et det ennå er en etasje igjen. For ikke å gå glipp av noe, skynder de seg opp i femte etasje.

Der finner de et skilt hvor det står: “Det er ingen menn her. Denne etasjen ble kun bygget for å bevise at kvinner er helt umulige å tilfredsstille…”

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...