Gå til innhold

VG+ artikkel om TInder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har lest og kan gjengi hva som står i artikkelen på VG+ om "Hvordan bli en vinner på Tinder"....Er blant annet et intervju med en kvinne som jobber for Tinder og som avslører "hemmeligheten" bak de som får fleste match!

Kunne vært interessangt lesning i disse tider:)

Anonymkode: 15b2b...7c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

En særdeles kjedelig og intetsigende artikkel, spør du meg.. 

Endret av Tekola
innhold med opphavsrett
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte le av hvordan Kristine kommenterte de forskjellige mennene. 

Tinder er og vil alltid være en lekeplass for kvinnfolk. Vanlige menn vil aldri ha noen sjans der.

Anonymkode: 56398...cac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder noen egentlig å abonnere på VG+ uansett ?

Anonymkode: 8ee49...80b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen har lyst til det?

Anonymkode: a383b...867

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen har lyst til det?

Anonymkode: a383b...867

Smaken er som baken! :flekke:

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte le av hvordan Kristine kommenterte de forskjellige mennene. 

Tinder er og vil alltid være en lekeplass for kvinnfolk. Vanlige menn vil aldri ha noen sjans der.

LOL, enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Intetsigende og politisk korrekt artikkel. 

Det som hadde vært interessant hadde vært å peke på hvor himmelvid forskjellen er på vanlige menn og kvinner som bruker tinder. 

For eksempel: Hva er det som gjør at en kvinne med helt ordinært utseende kan velge og vrake i menn? 

Anonymkode: 2a10a...053

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som hadde vært interessant hadde vært å peke på hvor himmelvid forskjellen er på vanlige menn og kvinner som bruker tinder. 

For eksempel: Hva er det som gjør at en kvinne med helt ordinært utseende kan velge og vrake i menn? 

Det kommer vel frem i artikkelen at det er "lekeplass for kvinner" når en mann blir sveipet bort fordi han har "tommelen opp på to bilder".

Endret av Summers
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Summers skrev:

Det kommer vel frem i artikkelen at det er "lekeplass for kvinner" når en mann blir sveipet bort fordi han har "tommelen opp på to bilder".

Ja, det skrapes i overflaten, men artikkelen går ikke nærmere inn på det. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den enkle grunn er at de kan matche med så og si alle, fordi de vet at den vanlige mann i gata sitter og sveiper til høyre på alt. Så de blir selektive. Veldig selektive. I og med at terskelen for hva de syns er attraktivt bare øker, nettopp fordi de er selektive, så betyr det at de kan prøve seg på de mest attraktive, men fortsatt vite at de har den vanlige mann i gata klar, om planen hennes skulle feile.

Er en grunn til at jeg holder meg langt unna alt som heter nettdating. Kvinner vil alltid ha overtaket og som mann er det utrolig mye jobb. Den eneste måten å få damer på glid på nett, er å være en veldig attraktiv mann. Men alle vet at dette ikke skjer over natta, og er veldig mye jobb. Derfor er det bedre å heller prøve seg på alminnelige jenter i hverdagen og fest, hvor en faktisk har muligheten til å sjarmere henne på måter som ikke er mulig over en skjerm.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det bedre å heller prøve seg på alminnelige jenter i hverdagen og fest, hvor en faktisk har muligheten til å sjarmere henne på måter som ikke er mulig over en skjerm.

Klart det er ideelt, men ikke alle liker å være på fest, eller omgås mange damer på riktig alder.  Det er jo derfor nettdating har oppstått.

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange interessante artikler der skal jeg si det ! så jeg nyter å abbonere på VG+

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den enkle grunn er at de kan matche med så og si alle, fordi de vet at den vanlige mann i gata sitter og sveiper til høyre på alt. Så de blir selektive. Veldig selektive. I og med at terskelen for hva de syns er attraktivt bare øker, nettopp fordi de er selektive, så betyr det at de kan prøve seg på de mest attraktive, men fortsatt vite at de har den vanlige mann i gata klar, om planen hennes skulle feile.

Korrekt.

Men hva gjør det med parforhold og forholdet mellom menn og kvinner at kvinner kan velge fritt mellom et uendelig antall menn, mens de aller fleste menn knapt får en eneste match? 

En artikkel som tar opp den problemstillingen skulle jeg gjerne sett.  

AnonymBruker
Skrevet

Kristine har vært på 30 dates og sjelden blir det mer enn den første daten. Er vel et greit bevis på at Tinder ikke fungerer. Det er shopping av mennesker, ikke bra i det hele tatt. Jeg vil heller være singel livet ut enn å gå inn igjen på Tinder, verdens verste kjøttmarked. Det er sikkert noen som treffer sin kjære der, men det er like tilfeldig som om man skulle treffe noen i kassen på Rema.

Og til dere menn: ikke klag over at det er en dames verden. Vi blir avtalt dater med for så å bli ignorert, vi konkurrerer mye mer på utseendet enn dere gjør og hvis vi ikke ser ut som guds gave til mannen så kan vi bare drite i å møte noen på nett. 

Anonymkode: 160c9...992

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt.

Men hva gjør det med parforhold og forholdet mellom menn og kvinner at kvinner kan velge fritt mellom et uendelig antall menn, mens de aller fleste menn knapt får en eneste match? 

Kvinnene prøver seg febrilsk å få seg en høystatus mann, og kan nøye seg med å være elskerinnen i en tid. Når hun plutselig innser at det ikke går, så sikter hun lavere.

Hun realiserer drømmen om familie, fyren hun velger er sulten og godtar det han får. I og med at han aldri får oppmerksomhet ellers, så vil han narrres til å tro at han er "heldig", mens han i realiteten faktisk ikke er det.

Dette groupie femonmenet og at kvinner flest flokker seg til samme mennene har eksistert i årevis og er ikke noe nytt. Sosial status og makt/penger tiltrekker. Utseendet betyr også mye nå i disse tider. Dessverre er det bare et fåtall av menn som når opp. Så da skjer denne skjevfordelingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristine har vært på 30 dates og sjelden blir det mer enn den første daten. Er vel et greit bevis på at Tinder ikke fungerer. Det er shopping av mennesker, ikke bra i det hele tatt. Jeg vil heller være singel livet ut enn å gå inn igjen på Tinder, verdens verste kjøttmarked. Det er sikkert noen som treffer sin kjære der, men det er like tilfeldig som om man skulle treffe noen i kassen på Rema.

Og til dere menn: ikke klag over at det er en dames verden. Vi blir avtalt dater med for så å bli ignorert, vi konkurrerer mye mer på utseendet enn dere gjør og hvis vi ikke ser ut som guds gave til mannen så kan vi bare drite i å møte noen på nett. 

Greia er at dere får matcher i og med at alle menn sveiper til høyre. Ikke en sjarmerende tanke nei, men dere får ihvertfall muligheten til å komme i kontakt med menn dere syns er interessante. Det er dere som er flaskehalsen i hvordan par finner hverandre.

Den eneste grunnen til at dere blir valgt bort av menn, er fordi de fleste av dere prøver dere på samme menn, og de har valgmuligheter. Da må dere dessverre se ut som guds gave. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at dere får matcher i og med at alle menn sveiper til høyre. Ikke en sjarmerende tanke nei, men dere får ihvertfall muligheten til å komme i kontakt med menn dere syns er interessante. Det er dere som er flaskehalsen i hvordan par finner hverandre.

Den eneste grunnen til at dere blir valgt bort av menn, er fordi de fleste av dere prøver dere på samme menn, og de har valgmuligheter. Da må dere dessverre se ut som guds gave. 

Kanskje vi damer skjønner at det skal veldig mye til for at ting skal klaffe med en mann og få forhold til å fungere så vi må være selektive når vi ute på jaktmarkene. 

Ja, det er greit at hvis vi prøver oss på en populær mann så må vi se bra ut. Jeg kan bare si for min egen del at jeg er ikke interessert i en kjekk mann, jeg vil heller ha en mann som har humor, sjarm, er smart, ærlig og pålitelig. Det kommer sjelden frem på Tinder eller datingsider. Tror vi blir kyniske av all denne vurderingen og selekteringen av mennesker, jeg satser nå alt på å finne en uten hjelp fra Apper og nettsider. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gode mennene sveiper ikke til høyre på alt mulig. Bare menn som ikke er ettertraktet. 

Anonymkode: 8b4a5...ed1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt.

Vi kan velge fritt mellom hvem vi vil ha sex med, ikke hvem vi vil ha forhold med. Vesentlig forskjell. Hadde ikke menn vært så ekstremt desperate etter sex hadde aldri kvinner hatt sjansen til å matche med så mange menn. Tenk om menn ikke var så styrt av tanken på sex, tror du det hadde vært sjevfordeling da? Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: d21ab...a7b

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...