Gå til innhold

Mannen maser og tenker kun på sex. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Resignert skrev:

Nei, ikke alle, men jeg observerer mye av dette i min omgangskrets/ utvidede familie. Unge damer (25-35) driver med MYE fjolleri, som overhodet ikke var snakk om da jeg var i den alderen. Og voksne, gifte damer med barn (40-55) som bruker mye tid og penger på stadig utskifting av møbler, anskaffelse av laltterlige små hunder, og enormt mye tid på å poste om disse fjolleriene på bla. Facebook. Jeg har en stygg mistanke om at de ikke viser samme interesse for sex. Som opplagt har en stor betydning for menns interesse og utbytte av "AS Kjernefamilien"

Slikt som dette er fullstendig fjernt for meg.

Jeg vil ikke svare mer i denne tråden.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har vært i et langvarig forhold. Vi har barn og hele pakka. Sexlivet var spennende i begynnelsen, men dabbet av litt etter hvert som forelskelsen ga seg og barna kom. Jeg har vært mer fokusert på søvn, enn på sex og har hatt veldig lite lyst. Jeg har likevel tilfredsstilt mannen, og blitt med på ting jeg i utgangspunktet ikke hadde så veldig lyst til. Noen ganger føler jeg at jeg selger meg, for han foreslår å gi meg noe/la meg få "viljen" min, mot at han får sex. 

Jeg føler også at alt dreier seg om det seksuelle. Føler han alltid må ta på meg på en seksuell måte, ikke "bare" kjærlig. Føler han ALLTID har en baktanke om sex. Dersom han styrker på meg, så må han alltid prøve seg på steder. Kan ikke stryke meg på låret uten å ta litt i skrittet. Og så er det det evige maset..

Nå har dette ført til at jeg ble skikkelig lei. Orket ikke sex, og fikk han til å skjerpe seg som familiefar (være mindre egoistisk mm). Nå har jeg prøvd litt igjen, for å se om det hjelper.. men da maser han bare mer og mer. 

Er det bare sånn menn er, og jeg må bare akspetere det?! 

Anonymkode: d1701...116

Skulle tro det var jeg som skrev dette. Min mann holder også på sånn. Og jeg føler det samme. Skikkelig masete og jeg har sagt at jeg får mindre lyst av slik oppførsel. Men han holder på fortsatt. 

 

Anonymkode: 84152...221

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Resignert skrev:

Nei, ikke alle, men jeg observerer mye av dette i min omgangskrets/ utvidede familie. Unge damer (25-35) driver med MYE fjolleri, som overhodet ikke var snakk om da jeg var i den alderen. Og voksne, gifte damer med barn (40-55) som bruker mye tid og penger på stadig utskifting av møbler, anskaffelse av laltterlige små hunder, og enormt mye tid på å poste om disse fjolleriene på bla. Facebook. Jeg har en stygg mistanke om at de ikke viser samme interesse for sex. Som opplagt har en stor betydning for menns interesse og utbytte av "AS Kjernefamilien"

Skill deg da hvis kvinnfolket irriterer deg så heftig. Hvis menn ikke har interesse eller utbytte av "AS Kjernefamilien" får de slutte å gifte seg og få seg barn.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og norske menn snakker om kvinnefiendtligheten til muslimske menn..
:sjokkbla:

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro det var jeg som skrev dette. Min mann holder også på sånn. Og jeg føler det samme. Skikkelig masete og jeg har sagt at jeg får mindre lyst av slik oppførsel. Men han holder på fortsatt. 

Anonymkode: 84152...221

Så av hele denne tråden, er det dette du har fått ut?

to spørsmål:

1. Har du fortalt han HVA som gir deg mer lyst?

2. Har du fortalt han at du egentlig har mer lyst men trenger hjelp av han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og norske menn snakker om kvinnefiendtligheten til muslimske menn..
:sjokkbla:

Anonymkode: ea1b3...ff7

Ja, vel det er fordi mennene ikke tilegner dere noen verdi som helst, mens jeg tillegger deg uendelig verdi som du ikke  verdsetter.

Forskjellen mellom å drepe deg fordi du ikke innordner deg en manns autoritet, og forgude deg for en egenskap du forakter. 

Jeg kan se det er ett komplisert valg. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hausfrau Merkelmor
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og norske menn snakker om kvinnefiendtligheten til muslimske menn..
:sjokkbla:

Anonymkode: ea1b3...ff7

Ufattelig at man skal oppleves som mer kvinnefiendtlig fordi man vil pule dama si, kontra det å låse henne inne i hjemme tildekket i burka. Men innerst inne tror jeg trauste norske kvinner som er rundt 30 innerst inne drømmer om noe lignende så de slipper å ha sex. Hva er det kvinner innbiller seg at er så spennende med dem utover sex? Hva er det menn skal sette så utrolig pris på? Jeg venter spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skill deg da hvis kvinnfolket irriterer deg så heftig. Hvis menn ikke har interesse eller utbytte av "AS Kjernefamilien" får de slutte å gifte seg og få seg barn.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Jeg er forlengst  skilt, og har hatt flere lengre forhold etter skilsmissen, med vidt forskjellige kvinnetyper. Fra en kåt, spontan, multiorgastisk 30 åring, til en heller forknytt dame midt i 40 åra, og nå en flott dame et par år yngre enn meg. Har det flott sammen med henne, og får stort sett den sexen jeg har behov for. Heldigvis har vi ikke barn sammen, og har hver vår bolig. Dette er en stor styrke for forholdet, etter min mening. Om en av oss skulle føle seg utilfreds, er det helt ukomplisert å bryte, iallefall rent økonomisk og juridisk. Dermed er vi begge tilstrekkelig fokusert på den andres ønsker og behov, da forholdet kun er basert på hvordan vi har det sammen, emosjonelt, sosialt og seksuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Resignert skrev:

Jeg er forlengst  skilt, og har hatt flere lengre forhold etter skilsmissen, med vidt forskjellige kvinnetyper. Fra en kåt, spontan, multiorgastisk 30 åring, til en heller forknytt dame midt i 40 åra, og nå en flott dame et par år yngre enn meg. Har det flott sammen med henne, og får stort sett den sexen jeg har behov for. Heldigvis har vi ikke barn sammen, og har hver vår bolig. Dette er en stor styrke for forholdet, etter min mening. Om en av oss skulle føle seg utilfreds, er det helt ukomplisert å bryte, iallefall rent økonomisk og juridisk. Dermed er vi begge tilstrekkelig fokusert på den andres ønsker og behov, da forholdet kun er basert på hvordan vi har det sammen, emosjonelt, sosialt og seksuelt.

Nettopp og det burde alle andre som ikke er fornøyde og partner ikke bryr seg, også gjøre.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Druid skrev:

Ja, vel det er fordi mennene ikke tilegner dere noen verdi som helst, mens jeg tillegger deg uendelig verdi som du ikke  verdsetter.

Forskjellen mellom å drepe deg fordi du ikke innordner deg en manns autoritet, og forgude deg for en egenskap du forakter. 

Jeg kan se det er ett komplisert valg. :-)

Tillegger uendelig verdi? Hvilken da? Jeg ser ingen verdi du eller andre menn har gitt kvinner i denne tråden. Utenom at dere vil ha sex, og at dere ikke får nok av det og at vi er noen heselige vesner som ikke gir dere nok av det. Den verdien kan jeg få av en ukjent på byen i løpet av 1 sek. Så hvilken uendelig verdi er det du snakker om igjen?

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev:

Ufattelig at man skal oppleves som mer kvinnefiendtlig fordi man vil pule dama si, kontra det å låse henne inne i hjemme tildekket i burka. Men innerst inne tror jeg trauste norske kvinner som er rundt 30 innerst inne drømmer om noe lignende så de slipper å ha sex. Hva er det kvinner innbiller seg at er så spennende med dem utover sex? Hva er det menn skal sette så utrolig pris på? Jeg venter spent

Nei det er jo bare å gå etter småripsa om man heller vil det 

Anonymkode: cfaef...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev:

Ufattelig at man skal oppleves som mer kvinnefiendtlig fordi man vil pule dama si, kontra det å låse henne inne i hjemme tildekket i burka. Men innerst inne tror jeg trauste norske kvinner som er rundt 30 innerst inne drømmer om noe lignende så de slipper å ha sex. Hva er det kvinner innbiller seg at er så spennende med dem utover sex? Hva er det menn skal sette så utrolig pris på? Jeg venter spent

Slutt å lat som du er kvinne.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tillegger uendelig verdi? Hvilken da? Jeg ser ingen verdi du eller andre menn har gitt kvinner i denne tråden. Utenom at dere vil ha sex, og at dere ikke får nok av det og at vi er noen heselige vesner som ikke gir dere nok av det. Den verdien kan jeg få av en ukjent på byen i løpet av 1 sek. Så hvilken uendelig verdi er det du snakker om igjen?

Anonymkode: ea1b3...ff7

Nå har vel gifte menn "gitt" konene sine en hel del, i form av felles økonomi, egeninnsats ved husbygging eller oppussing, osv. Gjerne 10-20-30 år av sitt liv. Disse damene kunne jo selvsagt valgt å få barn ved sæddonasjon, og levd som aleneforsørger uten rett til bidrag. Det går an det og, men da har man ingen mann å klage over, en mann som "bare" vil ha sex. Og så kan det jo hende at det ikke ble enebolig, stor rekkehusleilighet, eller stor byleilighet, siden man har kun en inntekt i denne "sexpressfrie" tilværelsen. Denne diskusjonstråden avspeiler virkelig hvor stor forskjell det er på kjønnene, iallefall blant de som har postet her. Damene forventer stort sett at mennene skal finne mening og tilfredsstillelse i de samme tingene som dem selv. Mens mennene forventer at kona skal ha like mye lyst på sex som dem selv. Og dermed blir svært mange skuffet over hvordan livet ble....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hausfrau Merkelmor
2 minutter siden, Resignert skrev:

Nå har vel gifte menn "gitt" konene sine en hel del, i form av felles økonomi, egeninnsats ved husbygging eller oppussing, osv. Gjerne 10-20-30 år av sitt liv. Disse damene kunne jo selvsagt valgt å få barn ved sæddonasjon, og levd som aleneforsørger uten rett til bidrag. Det går an det og, men da har man ingen mann å klage over, en mann som "bare" vil ha sex. Og så kan det jo hende at det ikke ble enebolig, stor rekkehusleilighet, eller stor byleilighet, siden man har kun en inntekt i denne "sexpressfrie" tilværelsen. Denne diskusjonstråden avspeiler virkelig hvor stor forskjell det er på kjønnene, iallefall blant de som har postet her. Damene forventer stort sett at mennene skal finne mening og tilfredsstillelse i de samme tingene som dem selv. Mens mennene forventer at kona skal ha like mye lyst på sex som dem selv. Og dermed blir svært mange skuffet over hvordan livet ble....

Godt oppsummert. Er jo helt fjernt egentlig. Pensjonisttilværelse og hånd i hånd på stranden, har du hørt sånn? Hadde hengt meg selv om det var det jeg hadde å se frem til. Det er over hode ingen respekt eller forståelse for hva menn er og hva de er interessert i, og det sier seg selv at det er skadelig for menn å leve i sånne samliv, der deres sanne natur blir sett på som problematisk. Håper bare flere menn får lest sånne tråder som dette å tenker seg om to ganger før de smeller ei dame på tjukken eller gifter seg. Det er virkelig trauste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Resignert skrev:

Nå har vel gifte menn "gitt" konene sine en hel del, i form av felles økonomi, egeninnsats ved husbygging eller oppussing, osv. Gjerne 10-20-30 år av sitt liv. Disse damene kunne jo selvsagt valgt å få barn ved sæddonasjon, og levd som aleneforsørger uten rett til bidrag. Det går an det og, men da har man ingen mann å klage over, en mann som "bare" vil ha sex. Og så kan det jo hende at det ikke ble enebolig, stor rekkehusleilighet, eller stor byleilighet, siden man har kun en inntekt i denne "sexpressfrie" tilværelsen. Denne diskusjonstråden avspeiler virkelig hvor stor forskjell det er på kjønnene, iallefall blant de som har postet her. Damene forventer stort sett at mennene skal finne mening og tilfredsstillelse i de samme tingene som dem selv. Mens mennene forventer at kona skal ha like mye lyst på sex som dem selv. Og dermed blir svært mange skuffet over hvordan livet ble....

Neida, det absolutt mange menn som ikke har løftet en finger i husholdet og klager over manglende sex mens kona er utslitt etter arbeidsdag, middagslaging, rydding, vasking og bretting av klær. I de forhold hvor mannen bidrar 50% er jeg enig i at å si at man ikke vil ha sex, ferdig med det er feil. Det har jeg også skrevet til en her som skrev at han bidro like mye i hjemmet som kona. Da er det noe annet som skurrer bak og da må man ta fatt i det. Jeg har ikke lest en eneste kvinne her som sier en mann skal leve i et sexløst ekteskap/forhold. Hvis du tror kvinner kun er sammen med menn for å ha to inntekter og en enebolig synes jeg veldig synd på deg.
Jeg forventer ikke at en mann skal finne mening og tilfredsstillelse i de samme tingene som meg, akkurat som jeg forventer at han ikke skal forvente det av meg heller.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev:

Godt oppsummert. Er jo helt fjernt egentlig. Pensjonisttilværelse og hånd i hånd på stranden, har du hørt sånn? Hadde hengt meg selv om det var det jeg hadde å se frem til. Det er over hode ingen respekt eller forståelse for hva menn er og hva de er interessert i, og det sier seg selv at det er skadelig for menn å leve i sånne samliv, der deres sanne natur blir sett på som problematisk. Håper bare flere menn får lest sånne tråder som dette å tenker seg om to ganger før de smeller ei dame på tjukken eller gifter seg. Det er virkelig trauste greier.

Enig. Menn som tenker slik som dere bør holde seg unna kvinner, slik at kun de gode mennene er igjen.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er en ting jeg lurer på i denne sammenhengen:

Når man leser om menns og kvinners seksualitet, hevdes det gjerne at menn har sin "topp" (er aller kåtest) i 18-20 årsalderen, fordi testosteronnivået er høyest da, og så går det sakte men sikkert nedover etterhvert som mannen blir eldre.

 Mens det like ofte hevdes at kvinner når sin "topp" en god del senere, mellom 35 og 45 år.  Jeg vil jo tro at de kvinnene i denne tråden, som syns mannen har for mye fokus på sex, er i nettopp denne alderen, 35 og oppover.

Dette rimer jo heller dårlig, eller er det jeg som har misforstått noe her? Man ville jo forvente at "libidokurvene" ville skjære hverandre på et eller annet tidspunkt, og at damene ville ha større sexdrive enn mennene fra dette tidspunktet, og iallefall inntil den berømmelige/beryktede overgangsalderen melder seg for alvor.

Endret av Resignert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
15 timer siden, herremann skrev:

om du bare vil tenke på deg selv, la han ta en elskerinne.
da blir det mindre masing på deg og dere får begge hva dere trenger.

?  Hva er det med innlegget til ts som du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Resignert skrev:

Her er en ting jeg lurer på i denne sammenhengen:

Når man leser om menns og kvinners seksualitet, hevdes det gjerne at menn har sin "topp" (er aller kåtest) i 18-20 årsalderen, fordi testosteronnivået er høyest da, og så går det sakte men sikkert nedover etterhvert som mannen blir elder.

 Mens det like ofte hevdes at kvinner når sin "topp" en god del senere, mellom 35 og 45 år.  Jeg vil jo tro at de kvinnene i denne tråden, som syns mannen har for mye fokus på sex, er i nettopp denne aldermen, 35 og oppover.

Dette rimer jo heller dårlig, eller er det jeg som har misforstått noe her? Man ville jo forvente at "libidokurvene" ville skjære hverandre på et eller annet tidspunkt, og at damene ville ha større sexdrive enn mennene fra dette tidspunktet, og iallefall inntil den berømmelige/beryktede overgangsalderen melder seg for alvor.

Antar du mener kvinner som ikke bruker p-piller da? De påvirker jo sexlysten. Jeg kommer til å slite hvis jeg ikke har nådd toppen enda. Får absolutt ikke inntrykket av at menn i 20 årene ikke er på topp i sexlyst heller.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antar du mener kvinner som ikke bruker p-piller da? De påvirker jo sexlysten. Jeg kommer til å slite hvis jeg ikke har nådd toppen enda. Får absolutt ikke inntrykket av at menn i 20 årene ikke er på topp i sexlyst heller.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Om men har en "topp" rundt 18-20, betyr det jo ikke at det går fort nedoverbakke derfra. Det skjer vel kun små endringer fra 20 til 35, kanskje mere mental modning enn direkte fysisk endring. Fra rundt 35 skjer endringene litt raskere, men selvsagt ikke dramatisk. Er selv passert 50, og er absolutt ikke "gått i frø" på noe vis,

Når det gjelder P-piller, og deres innvirkning på sexlysten, har jeg heldigvis minimalt med erfaring. Steriliserte meg knapt 28 år gammel, og de damene jeg har vært I forhold med har enten hatt spiral/hormonspiral eller ikke brukt prevensjon. Men man skulle tro at kvinner hadde egeninteresse av å finne en prevensjonsmetode som ikke ødela sexlysten. F.eks. å oppmuntre mannen til å sterilisere seg, eller gå over til spiral. Det høres jo rimelig meningsløst ut å spise P-piller som fjerner sexlysten........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...