Gå til innhold

Mannen maser og tenker kun på sex. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barn på 3 og 6, sex kanskje hver 3. eller 4. uke. Det er forferdelig tungt å leve med. Gjør absolutt min del hjemme med barn og nattevåk, og betaler mer enn 50% inn i husholdningen. Men, sex så ofte som annenhver uke eller noen gang som helst mer enn en gang i uken er tydeligvis ikke en del av avtalen.

Mann, 38.

Anonymkode: 240d6...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en ting provoserer meg faktisk, kvinner som klager og syter over at mannen deres som har gått all in i forholdet fremdeles tenner på dem og vil ha sex med dem.  

Hvor tungt tror dere ikke det på motsatt side føles å leve med at man ikke blir sett som et seksuelt vesen, og ingen aksept for at sex klassifiseres som en veldig viktig del av et menneskes behov?

Er det virkelig så utrolig ille å sette av 45 minutter i uka til et samleie?

Anonymkode: 240d6...1b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barn på 3 og 6, sex kanskje hver 3. eller 4. uke. Det er forferdelig tungt å leve med. Gjør absolutt min del hjemme med barn og nattevåk, og betaler mer enn 50% inn i husholdningen. Men, sex så ofte som annenhver uke eller noen gang som helst mer enn en gang i uken er tydeligvis ikke en del av avtalen.

Mann, 38.

Anonymkode: 240d6...1b6

Lyst er ikke en del av avtalen nei. Det er ikke noe man kan bestemme, men har dere snakket om hvorfor hun har mindre lyst?

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og en ting provoserer meg faktisk, kvinner som klager og syter over at mannen deres som har gått all in i forholdet fremdeles tenner på dem og vil ha sex med dem.  

Hvor tungt tror dere ikke det på motsatt side føles å leve med at man ikke blir sett som et seksuelt vesen, og ingen aksept for at sex klassifiseres som en veldig viktig del av et menneskes behov?

Er det virkelig så utrolig ille å sette av 45 minutter i uka til et samleie?

Anonymkode: 240d6...1b6

Slått deg at det er en grunn til at kvinnen ikke har lyst? Like sårende å stå for all husarbeid, alt med barn og at mannen kun er interessert i deg når han vil ha sex.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Denne tråden gjør meg deprimert og gjør at jeg seriøst vurderer å forbli barnløs. Om jeg må leve i sølibat med kona fordi hun tenker som kvinnene i denne tråden, så velger jeg heller å være singel. Eller aldri få barn. Den er kanskje enklere å få til. Snipp snipp herr doktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Denne tråden gjør meg deprimert og gjør at jeg seriøst vurderer å forbli barnløs. Om jeg må leve i sølibat med kona fordi hun tenker som kvinnene i denne tråden, så velger jeg heller å være singel. Eller aldri få barn. Den er kanskje enklere å få til. Snipp snipp herr doktor!

Samme her. Er heller barnløs og singel enn å leve i et kjærlighetsløst forhold med en mann som tenker som mennene i denne tråden. Som kun er sammen med meg fordi han vil ha tilgang på sex og ikke kunne brydd seg mindre om meg ellers.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slått deg at det er en grunn til at kvinnen ikke har lyst? Like sårende å stå for all husarbeid, alt med barn og at mannen kun er interessert i deg når han vil ha sex.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Nei, det har ikke slått meg, fordi jeg vet veldig godt hvor mye jeg bidrar med i totalen...

Og når det gjelder å kommunisere om dette temaet, så er det selvfølgelig vanskelig. Når jeg har prøvd, så har jeg blitt avfeid.

Anonymkode: 240d6...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barn på 3 og 6, sex kanskje hver 3. eller 4. uke. Det er forferdelig tungt å leve med. Gjør absolutt min del hjemme med barn og nattevåk, og betaler mer enn 50% inn i husholdningen. Men, sex så ofte som annenhver uke eller noen gang som helst mer enn en gang i uken er tydeligvis ikke en del av avtalen.

Mann, 38.

Anonymkode: 240d6...1b6

Hvorfor gidder du  min venn.......

Anonymkode: 52c62...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Er heller barnløs og singel enn å leve i et kjærlighetsløst forhold med en mann som tenker som mennene i denne tråden. Som kun er sammen med meg fordi han vil ha tilgang på sex og ikke kunne brydd seg mindre om meg ellers.

Anonymkode: ea1b3...ff7

La meg fortelle deg en hemmelighet: menn viser kjærlighet og forbinder kjærlighet med sex. Mens kvinner forbinder forpliktelse med kjærlighet. 

Det at han vil ha sex med dama han er glad i betyr ikke at det er det eneste han liker ved deg. Hvis han bare ville ha sex, så hadde du bare vært en fuckfriend. Lær deg forskjellen.

Det du også må skjønne er at sexen kan ikke bare opphøre i et forhold. Og har du ikke lyst så ligger litt av ansvaret på deg også for å finne ut hvorfor. Alle legger skylda på mannen.

Mistenker jo at grunnen til at dama mister lysta etterhvert er jo fordi mannen opprinnelig kun var sett på som avlshingst og bra familiefar materiale. Ikke at hun faktisk så på han som et sexobjekt. De var hun ferdig med i 20årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

La meg fortelle deg en hemmelighet: menn viser kjærlighet og forbinder kjærlighet med sex. Mens kvinner forbinder forpliktelse med kjærlighet. 

Det at han vil ha sex med dama han er glad i betyr ikke at det er det eneste han liker ved deg. Hvis han bare ville ha sex, så hadde du bare vært en fuckfriend. Lær deg forskjellen.

Det du også må skjønne er at sexen kan ikke bare opphøre i et forhold. Og har du ikke lyst så ligger litt av ansvaret på deg også for å finne ut hvorfor. Alle legger skylda på mannen.

Mistenker jo at grunnen til at dama mister lysta etterhvert er jo fordi mannen opprinnelig kun var sett på som avlshingst og bra familiefar materiale. Ikke at hun faktisk så på han som et sexobjekt. De var hun ferdig med i 20årene

Lær deg å lese. Jeg skrev som tenker som menn som skriver i denne tråden. Der står det ordrett ut at menn kun er i forhold med kvinner for å få seg noe og ikke er interessert i å høre hvordan dagen vår har gått en gang. Det er ikke kjærlighet.

Anonymkode: ea1b3...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyst er ikke en del av avtalen nei. Det er ikke noe man kan bestemme, men har dere snakket om hvorfor hun har mindre lyst?

Anonymkode: ea1b3...ff7

Jepp.

"Det bare er sånn, jeg kan ikke styre det."

Okay! Så hva gjør vi med det?

"Det er ikke noe å gjøre med, jeg føler bare ikke for det, og forventingspresset gjør det ikke bedre."

Greit.

Jeg kan på dette tidspunktet påpeke flere ganger jeg har levd opp til hennes forventningspress og gjordt mye jeg ikke føler for  for forholdet, ting som er mye mer alvorlig, men poenget er at den diskusjonen er idiotisk; jeg ønsker ikke at hun skal ha sex med meg fordi JEG har lyst, men at hun skal jobbe for EGEN lyst til å ha sex med meg. Men det krever en vilje og evne til selvrefleksjon som tydeligvis er fraværende.

 For selv om man ikke kan bestemme den, kan man si noe som "Ja, jeg ønsker virkelig å få tilbake lysten. Jeg har en idee jeg har lyst å prøve, har du noen?"

 

Anonymkode: f2ea9...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke slått meg, fordi jeg vet veldig godt hvor mye jeg bidrar med i totalen...

Og når det gjelder å kommunisere om dette temaet, så er det selvfølgelig vanskelig. Når jeg har prøvd, så har jeg blitt avfeid.

Anonymkode: 240d6...1b6

Hvis hun ikke vil snakke om det bør du kreve parterapi og si ifra at du ikke kommer til å bli hvis dette fortsetter. Dere må kommunisere og da må hun også være villig til det.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har vært i et langvarig forhold. Vi har barn og hele pakka. Sexlivet var spennende i begynnelsen, men dabbet av litt etter hvert som forelskelsen ga seg og barna kom. Jeg har vært mer fokusert på søvn, enn på sex og har hatt veldig lite lyst. Jeg har likevel tilfredsstilt mannen, og blitt med på ting jeg i utgangspunktet ikke hadde så veldig lyst til. Noen ganger føler jeg at jeg selger meg, for han foreslår å gi meg noe/la meg få "viljen" min, mot at han får sex. 

Jeg føler også at alt dreier seg om det seksuelle. Føler han alltid må ta på meg på en seksuell måte, ikke "bare" kjærlig. Føler han ALLTID har en baktanke om sex. Dersom han styrker på meg, så må han alltid prøve seg på steder. Kan ikke stryke meg på låret uten å ta litt i skrittet. Og så er det det evige maset..

Nå har dette ført til at jeg ble skikkelig lei. Orket ikke sex, og fikk han til å skjerpe seg som familiefar (være mindre egoistisk mm). Nå har jeg prøvd litt igjen, for å se om det hjelper.. men da maser han bare mer og mer. 

Er det bare sånn menn er, og jeg må bare akspetere det?! 

Anonymkode: d1701...116

Helt normalt dette. Mange damer har vært glade om de var deg. 

Men spørsmålet er vel her om du kan akseptere at han har ei elskerinne. Åpenhet om det hele. 

Du blir oppgitt han blir frustrert. Begge deler er ikke bra. Klarer dere ikke løse dette kan det bli slutten på forholdet deres. 

Sex er veldig viktig for mange I et forhold løses det opp I limingen som en sier.

Det kan like godt ende med det som blir kalt utroskap. Men for hvem er det utroskap. Den som føler det er feil å knulle andre enn fast partner sier det er utroskap, og det kan godt være deg TS.Det kan tenkes mannen ikke får vondt I magen av knulle annen dame når det rører på kåtheten. 

Du vet alternativer selv TS.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt nysgjerrig av denne tråden. Som singel kvinne har jeg blitt kontaktet av bekjente som vil ha meg som elskerinne, for kona vil ikke gi dem sex. Ad omveier vet de at jeg er glad i sex. Mener dere virkelig at vi single skal stå på pletten for dere gifte og samboende folk? En ting jeg også lurer på. Hvorfor virker mange damer så seksuelt pysete i denne tråden? Er det representativt for kvinner? Unnskyld, hvis jeg fornærmer dere men, pysete er ærlig og redelig det mest dekkende ordet. Nå har jeg full forståelse for at man trenger søvn i småbarnsperioden, og det er ikke det jeg snakker om. 

Anonymkode: 1cf26...e4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peter007 skrev:

Helt normalt dette. Mange damer har vært glade om de var deg. 

Men spørsmålet er vel her om du kan akseptere at han har ei elskerinne. Åpenhet om det hele. 

Du blir oppgitt han blir frustrert. Begge deler er ikke bra. Klarer dere ikke løse dette kan det bli slutten på forholdet deres. 

Sex er veldig viktig for mange I et forhold løses det opp I limingen som en sier.

Det kan like godt ende med det som blir kalt utroskap. Men for hvem er det utroskap. Den som føler det er feil å knulle andre enn fast partner sier det er utroskap, og det kan godt være deg TS.Det kan tenkes mannen ikke får vondt I magen av knulle annen dame når det rører på kåtheten. 

Du vet alternativer selv TS.

.

Dette er jo helt absurd. De har kommunikasjonsproblemer (han klarer ikke å forstå hvordan han skal tenne henne, hun blir følgelig ikke kåt), og det skal løses med en elskerinne til han? Er det sånn man jobber med problemene i din verden?

Samboeren min hadde sikkert blitt overlykkelig hvis jeg fikk en elsker tenker jeg. Han er jo mann, så han burde jo virkelig forstå at sex er en menneskerett, og at dersom han ikke vil, så kan jeg finne en annen til å dekke dette behovet. Hos oss er det nemlig han som slet med lysten, og jeg som ble avvist. 

Anonymkode: 410d2...e59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Lær deg å lese. Jeg skrev som tenker som menn som skriver i denne tråden. Der står det ordrett ut at menn kun er i forhold med >kvinner for å få seg noe og ikke er interessert i å høre hvordan dagen vår har gått en gang. Det er ikke kjærlighet.

Så menn går inn i et forhold over mange mange år, får barn, bygger trygge rammer, og går uten et regelmessig sexliv i årevis kun fordi de er ute etter å å seg noe? Meget logisk.

Anonymkode: 240d6...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

"Det bare er sånn, jeg kan ikke styre det."

Okay! Så hva gjør vi med det?

"Det er ikke noe å gjøre med, jeg føler bare ikke for det, og forventingspresset gjør det ikke bedre."

Greit.

Jeg kan på dette tidspunktet påpeke flere ganger jeg har levd opp til hennes forventningspress og gjordt mye jeg ikke føler for  for forholdet, ting som er mye mer alvorlig, men poenget er at den diskusjonen er idiotisk; jeg ønsker ikke at hun skal ha sex med meg fordi JEG har lyst, men at hun skal jobbe for EGEN lyst til å ha sex med meg. Men det krever en vilje og evne til selvrefleksjon som tydeligvis er fraværende.

 For selv om man ikke kan bestemme den, kan man si noe som "Ja, jeg ønsker virkelig å få tilbake lysten. Jeg har en idee jeg har lyst å prøve, har du noen?"

 

Anonymkode: f2ea9...7df

Har allerede svart den jeg siterte på dette, så skjønner ikke hvorfor du blander deg inn med mye oppdiktet dritt som jeg aldri har skrevet til han. Jeg har skrevet at hun må ta sitt ansvar og er hun ikke villig bør han kreve parterapi eller gi beskjed om at slik vil han faktisk ikke leve, så innlegget ditt er helt irrelevant. Slutt å bland deg inn i en samtale eventuelt vent til jeg får svart før du legger ord i munnen min.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

>Lær deg å lese. Jeg skrev som tenker som menn som skriver i denne tråden. Der står det ordrett ut at menn kun er i forhold med >kvinner for å få seg noe og ikke er interessert i å høre hvordan dagen vår har gått en gang. Det er ikke kjærlighet.

Så menn går inn i et forhold over mange mange år, får barn, bygger trygge rammer, og går uten et regelmessig sexliv i årevis kun fordi de er ute etter å å seg noe? Meget logisk.

Anonymkode: 240d6...1b6

Tydeligvis. Det er jo menn som skriver dette selv. De gir kvinnen dette for å få sex i retur.

Anonymkode: ea1b3...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mye, og hva er lite? Dette vil nok til en viss grad være individuelt innenfor kjønnene, men mennene vil nok statistisk være av de som har et større behov. Så er det slik at både nærhet, enten den er verbal, "kos", eller mer direkte er viktige elementer i ethvert forhold. Dette er både mannens og kvinnens ansvar. Jeg mistenker at rollefordelingen ofte blir slik - og dette har mye av tråden handlet om - at kvinnen tar ansvaret for det "myke", mens mannen iscenesetter det "harde". Hvis man ikke har noen felles interesser kan selvfølgelig det "myke" bli problematisk, og da får man oftest et dårlig utgangspunkt når det gjelder kommunikasjon. Det er på en måte inngangsporten til alt det andre. Hvis dette uteblir, man får familie, blir det oftest en liten bedrift. Hvis man er interessert i været, oppvaskmaskinen, osv. for all del - hvis man har det til felles - men jeg tror det er et dårlig utgangspunkt. Da kan ofte mannen bare bli et tomt skall for kvinnen, mens for mannen blir dama bare en organisme som er god for en ting. Poenget mitt er vel at om man skal oppnå disse små "myke" tingene må man ha en relasjon utover selve relasjon - det tredje leddet som man ofte snakker om.

Hvis utgangspunktet er feil blir jo dette vanskelig, men ikke umulig. Allikevel, man snakker ofte om at man elsker hverandre - man kan jo snakke seg til søvne, men å elske noen er ganske konkret. Man sier pene ting uoppfordret til hverandre, gir hverandre et kyss, lager et kveldsmåltid til sin kjære når vedkommende kommer tilbake fra trening, setter seg ned med den andre parten og spørr hvordan det går, osv. Dette er dagligdagse ting, ikke festkvelder. Ok, hvor langt har jeg kommet? Jo, ideelt sett bør man ha et ledd utover selve relasjonen, kjærlighet er noe konkret, og kjærlighet innebærer også at et fysisk begjær. Dette er ganske konkret, men det er noe som må jobbes med. Og dette er faktisk ganske viktig for en mann som har nesten dødd i jakten på en kvinne, og er den ultimate bekreftelsen. Etterhvert samleie får han markert tispa si, og jeg trenger vel ikke å skrive mer om det biologiske. 

Dette er noe -men ikke alltid - som kvinnene har en tendens til å glemme. Det å skylde på tid og stress når man stort sett befinner seg online hele dagen (hvor mye tid bruker man på sosiale medier), og diverse Tv-tid kan ofte virke fornærmende. Det er heller ingen unnskyldning å si at man ikke har lyst (her tenker jeg over en tidsperiode) fordi tiden bidrar nettopp til at man etterhvert får mindre lyst. En passe bra sirkel forklaring, men dere skjønner hva jeg mener. At det som foregår i senga ikke er spennende er også en dårlig unnskyldning; gjør noe med det. Det er også kvinner sitt ansvar. Jeg forstår selvsagt at småbarnstiden er slitsom, men småbarnstiden varer ikke for alltid - og man kan spørre seg om hvis livet er så slitsomt at man ikke orker sex med sin utkårede så burde man kanskje trappe ned på noe som er mindre viktig. Hva så om du ikke har støvsugd i dag? Det finnes andre ting å støvsuge. 

Men hva kommer først, det er vel høna eller egget spørsmålet. Og vi har mange variasjoner her, men å slutte å snakke sammen, slutte å gjøre små ting for hverandre, og knapt nok ha sex, er vel ikke det som kalles kjærlighet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt nysgjerrig av denne tråden. Som singel kvinne har jeg blitt kontaktet av bekjente som vil ha meg som elskerinne, for kona vil ikke gi dem sex. Ad omveier vet de at jeg er glad i sex. Mener dere virkelig at vi single skal stå på pletten for dere gifte og samboende folk? ...

Det er ingen som forventer at du skal stå på pletten; de fleste går ut i fra at det ikke kan skade å spørre. Du har neppe ett skilt i panna som sier " jeg puler bare single", så da er det dumt å hoppe til konklusjoner.  De har liksom ikke så mye å tape.

Men til poenget ditt: svært mange elskerinner eller elskere er gift. De gangene vi har prøvd denne typen opplegg, har kona foretrukket at jeg fant en gift elskerinne. Jeg har en annen vurdering og vil helst ha en som er singel, hvis de ikke er hardcore swingers. ( det er ikke store odds på hva jeg ender opp med BTW )

Desverre har jeg ikke fungerende jobb for dette lenger, så  det er lenge siden jeg hadde "ventil".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...