Gå til innhold

Steder å unngå i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Keikolina skrev:

 Michael Kors vesker.

?

Anonymkode: bfebd...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: bfebd...90b

Det er så mange så de kan drepe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Keikolina skrev:

Det er så mange så de kan drepe deg.

Hehe, je

Anonymkode: bfebd...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Keikolina skrev:

Det er så mange så de kan drepe deg.

Hehe, jeg må innrømme at jeg har ikke sett mange M K vesker på grorud.. Har de råd til det? :)

Anonymkode: bfebd...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Keikolina skrev:

Ville holdt meg unna Grorud, bare sure gamlinger Og Michael Kors vesker. Rene skrekkfilmen.

 

Et øyeblikk siden, Keikolina skrev:

Det er så mange så de kan drepe deg.

:hoho: Bare vent, de kommer til å skaffe seg slagvåpen i form av en gammel mobiltelefon snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg kjenner som nekter å flytte fra Oslo bor på Hasle. 

 

Jeg bor rett over oslogrensen i Bærum, og det er faktisk mange nordlendinger her også altså! Dette er et nybyggerområde så det er urbant, og det tiltrekker mange fra nord. Veldig glad for det:)

Anonymkode: e95fb...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Anonymkode: 9b4ec...753

For 15 år siden ja, men dette har politiet ryddet opp i for lenge siden. Jeg er mye på nedre løkka etter midnatt, og de eneste dagene i uka det er litt ekkelt er fredag/lørdag natt, pga fulle nordmenn og svensker. Ser noen trekker frem ubehagelige opplevelser langs Trondheimsveien, og jeg synes det er stor forskjell på denne stripa, som bare er kanten av Grünerløkka, og bare ett kvartal mot Thorvald Meyers gate feks. 

Ellers også mye rart å lese her, hvorfor trekker alle frem Grorud feks? Det er da langt mer innvandrertette bydeler, og mye av Grorud består av eldre byggefelt med dyre eneboliger og øvre middelklasse. (De av innvandrerne som har råd til å kjøpe her er gjerne godt integrerte med god utdanning og godt betalte jobber.) Når det gjelder Romsås er jeg enig i at blokkene ikke er så pene, men det er veldig fint å bo der med barn, pga det sosialt og mange lekekamerater, og nærhet til barnehage/skole. (Hadde ikke bosatt meg der som singel og barnløs dog.)  Og både Tveita og Stovner er så mye mer enn blokker. Så man må se mye mer lokalt enn å avskrive en hel bydel. 

Eneste område jeg ville unngått å bo er innenfor Ring1, pga det aldri er stille der. Unngå nærhet til kommunale boliger, og bruk sunn fornuft, som å ikke bli for full ute, gå langs opplyste gater med folk i etter at det er mørkt, ikke heng utenfor utesteder når de stenger og ikke stå i lange taxikøer i sentrum. (De siste to stedene har veldig høyt konfliktnivå, jeg hadde heller gått ut av gryta og funnet en taxi der.)

Anonymkode: 8ea2f...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har bodd på Romsås i seks år. Har ikke opplevd noen ubehageligheter.

Anonymkode: 18a3e...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/16/2016 at 13.39, AnonymBruker skrev:

Hvis man ser bort fra de to høyblokkene på Tveita, så er området faktisk helt fantastisk. Området er preger av lavblokker og folk som er over gjennomsnittet glad i hagearbeid. Det siste nyter vi andre som bor her godt av ;) 

Anonymkode: 54882...858

Det der er en gjenganger i blokkbebyggelsen i Groruddalen synes jeg. Folk er så sinnsykt opptatt av hagearbeid og blomster! Har aldri opplevd noe som kan sammenliknes i blokker/bygårder i sentrum. Er det fordi det er mange pensjonister/trygdede med god tid som bor der? (Fordom..) Har flyttet til blokk i Groruddalen selv, og her i borettslaget er det ikke grenser på rosebusker og beplantning i fellesarealene. Og flagging alle høytidsdager, må vite. Kanskje det er en stolthetsgreie, sånn "greit, vi bor ikke på vestkanten, men vi har det i hvertfall pyntelig rundt oss!"? 

Sorry avsporing. Disse hagefolka er ikke særlig farlige, altså. Det er ganske trygt de fleste steder i Groruddalen, med mindre du er allergisk mot blomster. 

Anonymkode: d1ef1...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 1.43, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg må innrømme at jeg har ikke sett mange M K vesker på grorud.. Har de råd til det? :)

Anonymkode: bfebd...90b

Jeg kjenner meg ikke igjen i det med M K vesker,men om det så hadde vært tema så er det ikke sånn at fordi man bor på Grorud så er man lutfattig. Og hvis det er snakk om ungdommen så har i hvert fall de jobba for det og spart i stede for å få alt de peker på(ref  som veldig mange av ungdommen på vesktkanten)

Anonymkode: a1089...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21 July 2016 at 1.43, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg må innrømme at jeg har ikke sett mange M K vesker på grorud.. Har de råd til det? :)

Anonymkode: bfebd...90b

Du får kjøpt billige kopier på eBay, å hvis Harry faktoren er høy så kan de hende de har kjøpt fake på årets charterferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...