Gå til innhold

Steder å unngå i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke glem luftforurensingområdene i Oslo også!

Veldig høye partikkeltall i deler av Gamlebyen (nær motorveiene og luftingspipene i Bjørvika)

Alna langs E6 har de verste måletallene i Oslo.

Det er mange andre områder også som sliter med luftforurensing ved de største veiene i Oslo samt deler av sentrum.

Anonymkode: 9b4ec...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Jeg ville holdt meg unna Karl Johans gate. Utrolig kjedelig gate. Ikke noe å se, og ikke noe å gjøre! 

ops. Så først nå at det var snakk om steder å bo. Tipper du ikke har tenkt å bosette deg i Karl Johans gate :P

Hvor det er best for deg å bo i Oslo, handler mye om hva du er ute etter og hva du liker. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Grønland, Tøyen og Grorud i hvertfall :)

Anonymkode: b4979...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo men har ved etpar anledninger i det siste kjørt meg bort på vei ut og inn av Oslo og havnet på østkanten. Mitt inntrykk er at de fleste steder på østkanten er nå etniske nordmenn i mindretall? Som etnisk nordmann hadde jeg ikke følt meg komfortabel med å bo der i det hele tatt, jeg er da i Norge, ikke i Uganda eller Tyrkia.

Jeg bodde i Oslo på 90-tallet, og da var jeg veldig glad i Grønland og frekventerte steder med overvekt av farget klientell, da en av mine beste venner var Iraner/Kurder, men nå syns jeg det er bare blitt for mye, det er som å komme til et annet land.

Hilsen kvinne 47 år.

Anonymkode: a5860...e19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:


z|>a
Jeg bodde i Oslo på 90-tallet, og da var jeg veldig glad i Grønland og frekventerte steder med overvekt av farget klientell, da en av mine beste venner var Iraner/Kurder, men nå syns jeg det er bare blitt for mye, det er som å komme til et annet land.

Hilsen kvinne 47 år.

Anonymkode: a5860...e19

Da er det bare å frekventere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke i Oslo men har ved etpar anledninger i det siste kjørt meg bort på vei ut og inn av Oslo og havnet på østkanten. Mitt inntrykk er at de fleste steder på østkanten er nå etniske nordmenn i mindretall? Som etnisk nordmann hadde jeg ikke følt meg komfortabel med å bo der i det hele tatt, jeg er da i Norge, ikke i Uganda eller Tyrkia.

Jeg bodde i Oslo på 90-tallet, og da var jeg veldig glad i Grønland og frekventerte steder med overvekt av farget klientell, da en av mine beste venner var Iraner/Kurder, men nå syns jeg det er bare blitt for mye, det er som å komme til et annet land.

Hilsen kvinne 47 år.

Anonymkode: a5860...e19

Da kan jeg opplyse at områdene du frekventerte på 90-tallet har blitt mye tryggere nå. Kriminaliteten i hovedstaden går ned proporsjonalt med at antall innvandrere øker. Tro det eller ei.

Anonymkode: 27468...46a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg opplyse at områdene du frekventerte på 90-tallet har blitt mye tryggere nå. Kriminaliteten i hovedstaden går ned proporsjonalt med at antall innvandrere øker. Tro det eller ei.

Anonymkode: 27468...46a

Kilde?

Anonymkode: 2ff80...f65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna Grønland, Tøyen og Grorud i hvertfall :)

Anonymkode: b4979...0c6

Holde seg unna Grorud??? Hahahaha, for en uvitende kommentar :fnise:

Anonymkode: f2c88...61b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem luftforurensingområdene i Oslo også!

Veldig høye partikkeltall i deler av Gamlebyen (nær motorveiene og luftingspipene i Bjørvika)

Alna langs E6 har de verste måletallene i Oslo.

Det er mange andre områder også som sliter med luftforurensing ved de største veiene i Oslo samt deler av sentrum.

Anonymkode: 9b4ec...753

Det er DU som har stemt MDG altså?? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen steder i Oslo man helst bør unngå? Jeg kommer fra Ålesund og kan ingenting om Oslo, og vil ikke ende opp med å skaffe meg en bolig i et strøk jeg vil føle meg ukomfortabel i. 

Anonymkode: 23b7c...74d

Hvis du har mulighet, ville jeg reist litt rundt i Oslo før du bestemmer deg for hvor du vil bo. De færreste steder i Oslo er direkte utrygge når det gjelder å bo, men noen områder kan være mer ubehagelige enn andre. 

Jeg har bodd rett nedenfor Botanisk hage, i grenseland Tøyen/grunerløkka. Jeg trivdes ikke, mest pga bråk, men også forbi jeg fant det ubehagelig å gå fra bussen og hjem i mørket. 

Bodde en liten stund på Ammerud, og stortrivdes. Rolig område med lite gjennomtrekk. Jeg bodde kort fra banen samt 31-bussen, som går døgnet rundt. Hyggelige naboer og kort til marka. 

Har bodd noen år på Lambertseter, også veldig koselig! Følte meg aldri utrygg der. 

Har vært en del på Bøler og Oppsal, fine områder det også. Har aldri opplevd bråk der, kunne lett sykle derfra og hjem til Lambertseter midt på natta uten at jeg følte det utrygt. Østensjøvannet og Østmarka er også rett utenfor stuedøra der. 

Det eneste stedet jeg kommer på hvor jeg ikke ville bodd, må være områdene i tilknytning til Furuset senter. Jeg syns det er et veldig utrivelig sted  

Egentlig bør du vel sjekke hvordan mulighetene for kommunikasjon er, for det går helt greit å bo de aller fleste steder. Hvor mye reisetid du vil bruke, og hvor mye penger du vil bruke på husleie er mye bedre utgangspunkt, tenker jeg. 

Anonymkode: eb4ac...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår aldri bevisst noen områder i Oslo. Jeg føler meg trygg overalt hvor jeg ferdes.

Når det kommer til hvor du skal bo, så kommer det helt an på hvordan du er som person, og hva du trenger nærhet til. Da jeg flyttet til Oslo for omtrent 10 år siden, ville jeg veldig gjerne bo på Frogner. Jeg var innom et par bydeler før jeg til slutt endte opp der. Jeg trivdes på Frogner i kanskje 1 år, men nå, etter å ha bodd der og flyttet igjen (bodde der i ca. 4 år), kan jeg ikke fordra det. Synes det er byens kjedeligste bydel, med innbyggere som er på en helt annen planet enn meg selv. På den tiden synes jeg også Torshov var forferdelig usentralt, med lang reisevei til alt. Etter Frogner bodde jeg en stund på Torshov, og elsket det. Kravene du stiller til bydelen du bor i tror jeg forandrer seg veldig etter hvert som du forandrer deg som person. 

Liker du fin arkitektur, men dyre leiligheter og rikdom: Frogner, Vika, Majorstua
Liker du det unge, hippe, urbane: Grünerløkka, Tøyen, Carl Berner
Liker du nærhet til sentrum, gangavstand til alt: Grønland, St. Hanshaugen, Bislett
Liker du en spennende bydel, up and coming, men litt vanskelig å reise kollektivt til og fra (enda): Gamlebyen

Til syvende og sist tror jeg nok ikke det har så veldig mye å si akkurat hvor du ender opp, så lenge kollektivtilbudet fungerer, og det tar deg til f.eks. arbeidsplassen eller studiestedet ditt, uten for mye om og men.

Endret av Cathj
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går greit de fleste steder, men vil ikke anbefale å rave full alene i området rundt Oslo S, Brugata og Grønland på natta. Det gjelder både menn og kvinner.

Anonymkode: e62e2...d6e

Jeg bor på Grønland og jobber på Oslo s. Jeg rusler rundt på Vaterland både i edru og full tilstand rett som det er. Går helt fint. Hvis Grønland er så j###a hardt så er jeg i sannhet er harding.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå steder hvor nordmenn er minoritet, så slipper du trakassering og overgrep om du ønsker sommerkjole i varmen. 

Anonymkode: 43578...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.7.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg opplyse at områdene du frekventerte på 90-tallet har blitt mye tryggere nå. Kriminaliteten i hovedstaden går ned proporsjonalt med at antall innvandrere øker. Tro det eller ei.

Anonymkode: 27468...46a

Ja som overfallsvoldtekter for eksempel. Mhm.

Anonymkode: a5860...e19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 17.11, AnonymBruker skrev:

Ikke glem luftforurensingområdene i Oslo også!

Veldig høye partikkeltall i deler av Gamlebyen (nær motorveiene og luftingspipene i Bjørvika)

Alna langs E6 har de verste måletallene i Oslo.

Det er mange andre områder også som sliter med luftforurensing ved de største veiene i Oslo samt deler av sentrum.

Anonymkode: 9b4ec...753

Dette er et viktig poeng. Noen steder i øst er luftvaliteten ofte forferdelig, særlig om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎09‎.‎07‎.‎2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Dersom du ikke liker romfolk:

Tigging foregår absolutt alle steder i Oslo. Mest utenfor matbutikkene, men spesielt mye rundt Karl Johan. Du kan generelt følge søpla som et sti til hvor du finner disse.

Islamister:

Mye rundt Grønland, Tøyen, store deler av Groruddalen og sør-øst i Oslo. De har egne moralpolitigjenger rundt omkring på Grønland og Tøyen for å passe på at hijaber sitter riktig og jage bort homser.

Gjenger, ran, dop, kriminalitet:

Halvparten av alle ran og tyverier skjer i kort omkrets rundt Oslo S. Går du her på visse tider er sjansen astronomisk høyere for å bli ranet enn alle andre steder i Norge. I fylla så er det nå nesten garantert.

Knivstikking og drap:

Særlig Tøyen og sentrum vest er verst, med nesten daglige episoder.

Bønder og folk fra nord-norge:

Disse har en tendens til å hope seg opp rundt Majurstua, Vika og Grünerløkka. Områdene bærer preg av ustabile bomiljøer med lav klassestatus og mye overflatiske mennesker.

Hvis du liker snobber som ser ned på utenbys fra:

Flytt til Bygdøy, Vindern, viss deler av Bærum (f.eks. Stabekk, Høvik). Egentlig det meste bak Frognerparken.

 

Anonymkode: 9b4ec...753

Haha, så det du seier til TS er: IKKJE flytt til Oslo?

Anonymkode: 03721...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg leilighet på Nydalen, og lurer på hvordan det er å bo på dette området da? Ser ingen har nevnt det, annet en Torshov som er like i nærheten tror jeg? Er ikke kjent at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, haze skrev:

Jeg har fått meg leilighet på Nydalen, og lurer på hvordan det er å bo på dette området da? Ser ingen har nevnt det, annet en Torshov som er like i nærheten tror jeg? Er ikke kjent at all.

Nydalen har tradisjonelt vært et sted preget av næringsliv og tidligere industri, så det har typisk ikke vært så mange kulturtilbud akkurat der, sammenlignet med en del andre bydeler. De siste årene har det blitt bygget en del leiligheter der, området kan nok fortsatt fremstå som et sted man bor, men ikke nødvendigvis gjør så mye når det gjelder kulturtilbud, spise, gå ut på byen etc.

Men, det kommer seg etterhvert, og det er uansett heller ikke langt mellom bydelene i Oslo, og kollektivnettet er godt utbygd. Tror nok mange trives der :)

BI holder jo også til der nå (Tidligere Shcous Plass), så det er nok et studentmiljø der også. 

Anonymkode: 958a7...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er østkant jente og har bodd både på østkanten og vestkanten. 

De eneste stedene JEG ikke ville ha bodd er Romsås,Stovner og Furuset..rett og slett fordi jeg synes det er nitrist steder men stygge blokker. Ja,man har noe bra ved alle 3 stedene,men for min del ville jeg aldri bodd der.

Jeg kunne fint bodd andre steder i Grorud dalen. 

Også tveita da...jeg vet ikke hva det er,men tanken på å bo i en blokk over Tveita senter høres så "Grorud-Guri med joggeklær og bustete hår"-ut for meg😊

Mine favorittsteder er: Kampen og St.Hanshaugen.

Bor for tiden på Kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...