Gå til innhold

Steder å unngå i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 12.7.2016 at 0.58, haze skrev:

Jeg har fått meg leilighet på Nydalen, og lurer på hvordan det er å bo på dette området da? Ser ingen har nevnt det, annet en Torshov som er like i nærheten tror jeg? Er ikke kjent at all.

En av mine beste venner bor på Nydalen. Hun vil ikke bo noe annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 7/10/2016 at 19.14, AnonymBruker skrev:

Ja som overfallsvoldtekter for eksempel. Mhm.

Anonymkode: a5860...e19

Jepp. For overfallsvoldtekter er den eneste kriminelle handlingen som blir begått i Oslo...

Anonymkode: ee0ef...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. juli 2016 at 0.58, haze skrev:

Jeg har fått meg leilighet på Nydalen, og lurer på hvordan det er å bo på dette området da? Ser ingen har nevnt det, annet en Torshov som er like i nærheten tror jeg? Er ikke kjent at all.

Nydalen er veldig up and coming så der tror jeg du kommer til å trives. Veldig rolig på natterstid, det syns jeg var deilig :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg er østkant jente og har bodd både på østkanten og vestkanten. 

De eneste stedene JEG ikke ville ha bodd er Romsås,Stovner og Furuset..rett og slett fordi jeg synes det er nitrist steder men stygge blokker. Ja,man har noe bra ved alle 3 stedene,men for min del ville jeg aldri bodd der.

Jeg kunne fint bodd andre steder i Grorud dalen. 

Også tveita da...jeg vet ikke hva det er,men tanken på å bo i en blokk over Tveita senter høres så "Grorud-Guri med joggeklær og bustete hår"-ut for meg😊

Mine favorittsteder er: Kampen og St.Hanshaugen.

Bor for tiden på Kampen.

Hvis man ser bort fra de to høyblokkene på Tveita, så er området faktisk helt fantastisk. Området er preger av lavblokker og folk som er over gjennomsnittet glad i hagearbeid. Det siste nyter vi andre som bor her godt av ;) 

Anonymkode: 54882...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ser bort fra de to høyblokkene på Tveita, så er området faktisk helt fantastisk. Området er preger av lavblokker og folk som er over gjennomsnittet glad i hagearbeid. Det siste nyter vi andre som bor her godt av ;) 

Anonymkode: 54882...858

Ja det er jeg klar over. Kjenner 2 som bor der og hun ene har veldig fin utsikt over Groruddalen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, July 10, 2016 at 19.14, AnonymBruker skrev:

Ja som overfallsvoldtekter for eksempel. Mhm.

Anonymkode: a5860...e19

Og tvangsfingring ikke minst. 

Anonymkode: 7ef14...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.7.2016 at 16.23, AnonymBruker skrev:

Er det noen steder i Oslo man helst bør unngå? Jeg kommer fra Ålesund og kan ingenting om Oslo, og vil ikke ende opp med å skaffe meg en bolig i et strøk jeg vil føle meg ukomfortabel i. 

Anonymkode: 23b7c...74d

Jeg tror jeg ville hørt litt med reise-selskapene ang dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Frogner, trives veldig godt her, syntes at det er veldig mye fordommer om området... Nå er ikke jeg et veldig bymenneske, så for meg ville det vært et mareritt å bodd midt i byen med blokker på alle kanter. I nabolaget mitt har vi for det meste ambassader eller lave blokker/hus, har veldig god utsikt, masse trær og grønt rundt, et par minutter gange til Frognerparken, Majorstuen rett ved med t-bane til marka. Bodde før på er ganske rikt område i utkanten av Oslo, der snakket ingen med hverandre, på butikken var de fleste frekke og korte osv. Her kommer jeg gjerne i snakk med tilfeldige folk over alt, folk er behjelpelige og hyggelige, har kanskje sett to "frgonerfruer" siden jeg flyttet hit, folk går kledd helt normalt. Føler mange har fordommer mot Frogner bare fordi de fleste som bor her har mye penger, du kan fint være snill og jordnær selv om du har mye penger. Og du kan fint ha enda mer penger å bo ett annet sted, eller være helt dust og bo et annet sted.

Mange andre fine steder å bo i Oslo så klart, kunne nok trives minst like bra et annet sted, så lenge det var hager og grønt der, og gjerne turområder osv.

Anonymkode: 51b54...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Oslo føles veldig utrygt akkurat, men det er jo heller ikke superkoselig å stå og vente på trikken utenfor Gunerius imens en narkis står ved siden av deg og spyr og en av våre nye landsmenn står helt opp i trynet ditt og spør om å få et kyss. Hadde ikke valgt å bo et sted hvor jeg måtte gått gjennom Brugata og Vaterlandsparken for å komme hjem hver kveld.

Tenker du skal bo på sånn Torshov/Sagene dersom det å føle seg trygg er det viktigste. St. Hanshaugen og øvre Grünerløkka er også fint. Alexander Kiellands plass/Iladalen er et område midt mellom alle disse bydelene hvor det er kjempefint å bo. Alle disse områdene er sentrale og anbefales for de unge og urbane.

Frogner er også trygt, men der er det dritkjedelig spør du meg. Passer best for pensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg trygg de fleste steder i Oslo. Eneste området jeg har opplevd samtlige uhyggelige møter er rundt Heimdalsgata. Spesielt når jeg er alene (og på lys dag!) uten samboeren min. Det har vært for det meste mye plystring, biler som tuter, litt for mange menn som tar kontakt når jeg HELT klart er opptatt med noe annet, biler som kjører sakte forbi, biler som stopper foran meg osv. En gang opplevde jeg å bli holdt igjen på 31-bussen i Oslo av to menn. Heldigvis kom en dame med barnevogn på bussen og de slapp meg. Nå vet jeg at det er litt begrenset hva de kunne funnet på på en sentral bussrute med sjåføren fremst, men uhyggelig var det. Jeg har også fått en pikk gnudd opp mot låret på bussen i rushtiden. Ellers, ikke så mye egentlig. 

Anonymkode: e4319...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Dersom du ikke liker romfolk:

Tigging foregår absolutt alle steder i Oslo. Mest utenfor matbutikkene, men spesielt mye rundt Karl Johan. Du kan generelt følge søpla som et sti til hvor du finner disse.

Islamister:

Mye rundt Grønland, Tøyen, store deler av Groruddalen og sør-øst i Oslo. De har egne moralpolitigjenger rundt omkring på Grønland og Tøyen for å passe på at hijaber sitter riktig og jage bort homser.

Gjenger, ran, dop, kriminalitet:

Halvparten av alle ran og tyverier skjer i kort omkrets rundt Oslo S. Går du her på visse tider er sjansen astronomisk høyere for å bli ranet enn alle andre steder i Norge. I fylla så er det nå nesten garantert.

Knivstikking og drap:

Særlig Tøyen og sentrum vest er verst, med nesten daglige episoder.

Bønder og folk fra nord-norge:

Disse har en tendens til å hope seg opp rundt Majurstua, Vika og Grünerløkka. Områdene bærer preg av ustabile bomiljøer med lav klassestatus og mye overflatiske mennesker.

Hvis du liker snobber som ser ned på utenbys fra:

Flytt til Bygdøy, Vindern, viss deler av Bærum (f.eks. Stabekk, Høvik). Egentlig det meste bak Frognerparken.

 

Anonymkode: 9b4ec...753

Det beste svaret i tråden. Må bare tilføye at svenskene leier også på Majorstua, så man hører mer svensk tale der enn norsk. 

Anonymkode: ccf82...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste svaret i tråden. Må bare tilføye at svenskene leier også på Majorstua, så man hører mer svensk tale der enn norsk. 

Anonymkode: ccf82...2c0

Enig. Og jeg føler egentlig ikke nordleningene kun er på Majorstua, Vika og Grunerløkka. De er overalt. 

Anonymkode: e4319...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg opplyse at områdene du frekventerte på 90-tallet har blitt mye tryggere nå. Kriminaliteten i hovedstaden går ned proporsjonalt med at antall innvandrere øker. Tro det eller ei.

Det eneste som har gått ned er antall anmeldelser for vinningskriminalitet, og det kan like godt være fordi alle vet at den eneste grunnen politiet tar imot anmeldelsene er for å kunne føre dem i statistikken før de henlegger dem. Anmeldelsene for både volds- og ikke minst seksualisert kriminalitet har gått opp siden 2002. SSB har

Anonymkode: ea0d3...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.7.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Dersom du ikke liker romfolk:

Tigging foregår absolutt alle steder i Oslo. Mest utenfor matbutikkene, men spesielt mye rundt Karl Johan. Du kan generelt følge søpla som et sti til hvor du finner disse.

Islamister:

Mye rundt Grønland, Tøyen, store deler av Groruddalen og sør-øst i Oslo. De har egne moralpolitigjenger rundt omkring på Grønland og Tøyen for å passe på at hijaber sitter riktig og jage bort homser.

Gjenger, ran, dop, kriminalitet:

Halvparten av alle ran og tyverier skjer i kort omkrets rundt Oslo S. Går du her på visse tider er sjansen astronomisk høyere for å bli ranet enn alle andre steder i Norge. I fylla så er det nå nesten garantert.

Knivstikking og drap:

Særlig Tøyen og sentrum vest er verst, med nesten daglige episoder.

Bønder og folk fra nord-norge:

Disse har en tendens til å hope seg opp rundt Majurstua, Vika og Grünerløkka. Områdene bærer preg av ustabile bomiljøer med lav klassestatus og mye overflatiske mennesker.

Hvis du liker snobber som ser ned på utenbys fra:

Flytt til Bygdøy, Vindern, viss deler av Bærum (f.eks. Stabekk, Høvik). Egentlig det meste bak Frognerparken.

 

Anonymkode: 9b4ec...753

Fantastisk! :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra sentrum og oppover mot Grunderløkka og Grønland 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.7.2016 at 0.58, haze skrev:

Jeg har fått meg leilighet på Nydalen, og lurer på hvordan det er å bo på dette området da? Ser ingen har nevnt det, annet en Torshov som er like i nærheten tror jeg? Er ikke kjent at all.

Bor ved Storosenteret og trives godt med det foreløpig, i fremtiden håper vi på å bo på Torshov eller et sted på Løkka. Har tidligere bodd på Tøyen og der var det mye faenskap som skjedde hele tiden. 

Anonymkode: f43cd...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9.7.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Dersom du ikke liker romfolk:

Tigging foregår absolutt alle steder i Oslo. Mest utenfor matbutikkene, men spesielt mye rundt Karl Johan. Du kan generelt følge søpla som et sti til hvor du finner disse.

Islamister:

Mye rundt Grønland, Tøyen, store deler av Groruddalen og sør-øst i Oslo. De har egne moralpolitigjenger rundt omkring på Grønland og Tøyen for å passe på at hijaber sitter riktig og jage bort homser.

Gjenger, ran, dop, kriminalitet:

Halvparten av alle ran og tyverier skjer i kort omkrets rundt Oslo S. Går du her på visse tider er sjansen astronomisk høyere for å bli ranet enn alle andre steder i Norge. I fylla så er det nå nesten garantert.

Knivstikking og drap:

Særlig Tøyen og sentrum vest er verst, med nesten daglige episoder.

Bønder og folk fra nord-norge:

Disse har en tendens til å hope seg opp rundt Majurstua, Vika og Grünerløkka. Områdene bærer preg av ustabile bomiljøer med lav klassestatus og mye overflatiske mennesker.

Hvis du liker snobber som ser ned på utenbys fra:

Flytt til Bygdøy, Vindern, viss deler av Bærum (f.eks. Stabekk, Høvik). Egentlig det meste bak Frognerparken.

 

Anonymkode: 9b4ec...753

Hmm, noe av dette tror jeg er litt stereotypisk, da. Som at Vestkanten er 'bare' sosser, østkanten er     'bare' kriminelle og sosialklienter. Hva er det verste de kan gjøre, uansett, annet enn å plage noen med sitt nærvær?😱bortsett fra kriminelle, såklart. Er hvel ikke akkurat så veldig mye. 

Jeg ville om mulig ha hørt med en reiseguide hvor det er mest Kriminalitet(dette ser ut til å forflytte seg stadig, men jeg er ofte i sentrum flere ganger i uka. Har aldri blitt ranet, eller utsatt for vold). 

Frogner er et fint område, selv om jeg bor øst for Oslo, og det er hvel ikke akkurat bare sosser som bor der? 

Anonymkode: a697c...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på hvor du går alene om natten, som f,eks akerselva eller gjennom slottsparken, er det helt tomt og ikke endel mennesker der, for all del, ta taxi eller den lange veien hjem!

Anonymkode: bfebd...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 10.31, Cuntzilla skrev:

Synes ikke Oslo føles veldig utrygt akkurat, men det er jo heller ikke superkoselig å stå og vente på trikken utenfor Gunerius imens en narkis står ved siden av deg og spyr og en av våre nye landsmenn står helt opp i trynet ditt og spør om å få et kyss. Hadde ikke valgt å bo et sted hvor jeg måtte gått gjennom Brugata og Vaterlandsparken for å komme hjem hver kveld.

Tenker du skal bo på sånn Torshov/Sagene dersom det å føle seg trygg er det viktigste. St. Hanshaugen og øvre Grünerløkka er også fint. Alexander Kiellands plass/Iladalen er et område midt mellom alle disse bydelene hvor det er kjempefint å bo. Alle disse områdene er sentrale og anbefales for de unge og urbane.

Frogner er også trygt, men der er det dritkjedelig spør du meg. Passer best for pensjonister.

Værtfall Vaterlandsparken. Brugata null problem.

Anonymkode: bfebd...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. juli 2016 at 13.39, AnonymBruker skrev:

Hvis man ser bort fra de to høyblokkene på Tveita, så er området faktisk helt fantastisk. Området er preger av lavblokker og folk som er over gjennomsnittet glad i hagearbeid. Det siste nyter vi andre som bor her godt av ;) 

Anonymkode: 54882...858

Enig! 🤗 Takk og lov for naboer med grønne fingre 👌🏼😬

Anonymkode: 95f0c...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...