Gå til innhold

Steder å unngå i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen steder i Oslo man helst bør unngå? Jeg kommer fra Ålesund og kan ingenting om Oslo, og vil ikke ende opp med å skaffe meg en bolig i et strøk jeg vil føle meg ukomfortabel i. 

Anonymkode: 23b7c...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderman
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen steder i Oslo man helst bør unngå? Jeg kommer fra Ålesund og kan ingenting om Oslo, og vil ikke ende opp med å skaffe meg en bolig i et strøk jeg vil føle meg ukomfortabel i. 

Anonymkode: 23b7c...74d

Finnes ikke farlige strøk i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Oslo er ganske ufarlig. Ja, du må tråkke rundt romfolk noen steder, men det overlever du vel.

Anonymkode: 16685...0c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunerius, gamlebyen, Grønland og Grorud ville jeg blant annet holdt meg unna

Anonymkode: ce1c9...8f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit de fleste steder, men vil ikke anbefale å rave full alene i området rundt Oslo S, Brugata og Grønland på natta. Det gjelder både menn og kvinner.

Anonymkode: e62e2...d6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går greit de fleste steder, men vil ikke anbefale å rave full alene i området rundt Oslo S, Brugata og Grønland på natta.

Det gjør jeg nesten hver dag, null problem.

 

Anonymkode: 16685...0c9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gunerius, gamlebyen, Grønland og Grorud ville jeg blant annet holdt meg unna

Anonymkode: ce1c9...8f2

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går greit de fleste steder, men vil ikke anbefale å rave full alene i området rundt Oslo S, Brugata og Grønland på natta. Det gjelder både menn og kvinner.

Anonymkode: e62e2...d6e

TS spør om hvor hun skal bo. Veldig få bor på Gunerius og Oslo s på permanent basis. :roll: Grorud er stort. 

 

Å rave full alene rundt Oslo s, Brugata og Grønland midt på natta går forresten finfint. Har gjort det mange ganger. 

 

 

Anonymkode: 5d1f3...179

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er stort sett helt trygt. Bor på østkanten og reker gjerne rundt på natta, og har knapt sett noe bråk bortsett fra den typen man finner utenfor utesteder klokka tre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

TS spør om hvor hun skal bo. Veldig få bor på Gunerius og Oslo s på permanent basis. :roll: Grorud er stort. 

 

Å rave full alene rundt Oslo s, Brugata og Grønland midt på natta går forresten finfint. Har gjort det mange ganger. 

 

 

Anonymkode: 5d1f3...179

Helt enig. Har bodd på Grønland selv og det var alltid mye folk ute i gatene når jeg gikk hjem fra byen. Følte meg aldri utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

TS spør om hvor hun skal bo. Veldig få bor på Gunerius og Oslo s på permanent basis. :roll: Grorud er stort. 

 

Å rave full alene rundt Oslo s, Brugata og Grønland midt på natta går forresten finfint. Har gjort det mange ganger. 

 

 

Anonymkode: 5d1f3...179

Leste visst litt for kjapt der:fnise:  

Jeg ble ranet ved siden av Oslo City og var ikke full heller så det går ikke alltid så fintfint.

Anonymkode: e62e2...d6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten i området rundt slottsparken at flest kvinner blir overfallsvoldtatt, ikke Grønland.

Anonymkode: 16685...0c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ranet ved siden av Oslo City og var ikke full heller så det går ikke alltid så fintfint.

Da hadde du maks uflaks.

Anonymkode: 16685...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du maks uflaks.

Anonymkode: 16685...0c9

Muligens, men det er mye rart og fyll i området der på natta. 

Anonymkode: e62e2...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brugata og Scweigaardsgate er de to gatene politiet oftest rykker ut til på natterstid. Dette vet jeg etter å ha deltatt på politiets parole ukentlig i lang tid. Når det er sagt, så er det generelt lite blind vold i Oslo, så de hendelsene politiet rykker ut til er ofte gjengrelatert eller narkotikarelatert. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gunerius, gamlebyen, Grønland og Grorud ville jeg blant annet holdt meg unna

Anonymkode: ce1c9...8f2

Gamlebyen??

Gamlebyen er et av de mest familievennlige strøkene som er i Oslo :ohmy:

Hva baserer du dette på??

Anonymkode: f2c88...61b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gamlebyen??

Gamlebyen er et av de mest familievennlige strøkene som er i Oslo :ohmy:

Hva baserer du dette på??

Anonymkode: f2c88...61b

Et av de fineste stedene i Oslo spør du meg. 

Anonymkode: e62e2...d6e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Et av de fineste stedene i Oslo spør du meg. 

Anonymkode: e62e2...d6e

Ikke sant!

Anonymkode: f2c88...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens, men det er mye rart og fyll i området der på natta. 

 

Det er det i alle byer av en viss størrelse.

Anonymkode: 16685...0c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Grorud i flere år. De som mener det er utrygt har ikke bodd der. 

Det er ingen hele områder i Oslo som er farlige. Det er nok noen blokker du ikke vil boni, men der får du ikke lov å bo uten å ha krav på kommunal bolig uansett, så det trenger du ikke stresse med. 

Anonymkode: 27468...46a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke liker rusmisbrukere:

Alle steder i Oslo nær kommunale boligbygg hvor det bor rusmisbrukere (det er mange av dem). I tillegg er hele kvadraturen, Grønland, og nedre Grünerløkka et eneste stort dopsalgområde styrt av rivaliserende mafiagjenger.

Dersom du ikke liker romfolk:

Tigging foregår absolutt alle steder i Oslo. Mest utenfor matbutikkene, men spesielt mye rundt Karl Johan. Du kan generelt følge søpla som et sti til hvor du finner disse.

Islamister:

Mye rundt Grønland, Tøyen, store deler av Groruddalen og sør-øst i Oslo. De har egne moralpolitigjenger rundt omkring på Grønland og Tøyen for å passe på at hijaber sitter riktig og jage bort homser.

Gjenger, ran, dop, kriminalitet:

Halvparten av alle ran og tyverier skjer i kort omkrets rundt Oslo S. Går du her på visse tider er sjansen astronomisk høyere for å bli ranet enn alle andre steder i Norge. I fylla så er det nå nesten garantert.

Knivstikking og drap:

Særlig Tøyen og sentrum vest er verst, med nesten daglige episoder.

Bønder og folk fra nord-norge:

Disse har en tendens til å hope seg opp rundt Majurstua, Vika og Grünerløkka. Områdene bærer preg av ustabile bomiljøer med lav klassestatus og mye overflatiske mennesker.

Hvis du liker snobber som ser ned på utenbys fra:

Flytt til Bygdøy, Vindern, viss deler av Bærum (f.eks. Stabekk, Høvik). Egentlig det meste bak Frognerparken.

 

Anonymkode: 9b4ec...753

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...