Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Ariana807 skrev (På 4.3.2022 den 18.17):

Må spørre: jeg har fulgt godt med på gymmene rundt meg, siden Alola eventen begynte, og jeg har enda ikke sett et eneste raid med Rockruff. Har sett alle de andre raid bossene, men ikke den jeg har mest lyst på.

Jeg lurer på om noen har sett et raid med den? Om den faktisk finnes i spillet i Norge? 😅 Om den kanskje kun finnes i byene eller noe?

Jeg må kanskje ta bilen fatt og reise rundt å lete etter den 😅

I går kveld var første gang jeg klarte å finne den 😄 Ellers er det stort sett Phanpy som dukker opp her.

Anonymkode: 67258...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I går kveld var første gang jeg klarte å finne den 😄 Ellers er det stort sett Phanpy som dukker opp her.

Anonymkode: 67258...6ee

Har enda ikke sett et eneste raid med den 😕 kanskje om jeg slutter å lete så dukker den opp 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daemi skrev (3 timer siden):

Hehe hvor har du det fra? Jeg har hatt flaks et par ganger, men jeg får nesten aldri nye shiny og nesten aldri i raids.

15/10/13 er innafor da, jeg hadde vært fornøyd med den.

Du fikk shiny ditto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Supera said:

Du fikk shiny ditto?

Godt poeng. Haha ja, jeg har som sagt hatt flaks et par ganger men som regel får jeg veldig få shiny. Ditto var et høydepunkt som jeg var veldig glad for.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stop asking, and you shall recieve.

2 rockruff raid dukka opp på rappen, helt plutselig. Jeg har fulgt med hele uken, og ikke funnet et eneste raid med den, men i dag, når jeg har brukt 5-6 timer på Pokemon Arceus, plutselig når jeg går inn for å spinne og fante dagens pokemon, 2 min igjen på et rockruff raid. Går inn igjen 30 min senere for hvem er ikke på telefonen når man ser på tv 😂 og enda et raid. Virkelig utrolig! Må slutte å bry meg 😅 Men nå ønsker jeg meg bare enda en til, til min «living dex» 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at Rockruff er nå også i 10 km egg fra gym, jeg klekket 3 av de og fikk 2 Rockruff. 

Screenshot_20220308-135201_Pokmon GO.jpg

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil bare si at Rockruff er nå også i 10 km egg fra gym, jeg klekket 3 av de og fikk 2 Rockruff. 

Screenshot_20220308-135201_Pokmon GO.jpg

Anonymkode: b4434...f02

Oooh nice. Da får jeg gå meg en god tur i dag. :) Hadde vært fint med en Jangmo-o også, som er den pokemonen som er minst sannsynlig å få fra egget (4 egg) som jeg heller ikke har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vil bare si at Rockruff er nå også i 10 km egg fra gym, jeg klekket 3 av de og fikk 2 Rockruff. 

Screenshot_20220308-135201_Pokmon GO.jpg

Anonymkode: b4434...f02

Så var det det å få 10 km egg da. Går jo ukesvis ukesvis mellom hver gang jeg får ett. Jeg fikk Axew i desember og da hadde jeg ikke hatt et 10 km egg siden sommeren.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så var det det å få 10 km egg da. Går jo ukesvis ukesvis mellom hver gang jeg får ett. Jeg fikk Axew i desember og da hadde jeg ikke hatt et 10 km egg siden sommeren.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Hæ? De er da ikke så sjeldne... Du får dem av å spinne pokestops. Jeg har to 10 km egg til klekking akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Supera said:

Hæ? De er da ikke så sjeldne... Du får dem av å spinne pokestops. Jeg har to 10 km egg til klekking akkurat nå.

Jo de kan være veldig sjeldne. Jeg får som regel enten 2 eller 5 km egg. 10 km egg får jeg nesten aldri.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo de kan være veldig sjeldne. Jeg får som regel enten 2 eller 5 km egg. 10 km egg får jeg nesten aldri.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Og når man får et 5 km egg så må man gå 5 km før man kan få neste og så må man gå 2 km og så 5 km og så får man kanskje et 10 km. Og det er hvis man ikke bryr seg om de 12 km man får fra Rocket leaders. Jeg har bare 1 incubator.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fikk noe bra på Sandshrew community day? Jeg fikk en shiny 14/14/15 ice type men resten var dårlig. Det var jo nesten bare ice type å finne. Fikk bare to shiny ground types, men over 20 shiny ice types.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som fikk noe bra på Sandshrew community day? Jeg fikk en shiny 14/14/15 ice type men resten var dårlig. Det var jo nesten bare ice type å finne. Fikk bare to shiny ground types, men over 20 shiny ice types.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Nice. Jeg fikk ikke en eneste 3* shiny en gang. Jeg hadde planer og kunne ikke fange pokemon hele dagen, så jeg dro hjem ca kl 2 og fikk 18 alolan (de du kaller ice) og én vanlig. Hadde den vanlige fra før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta ned spillet og skjønner at det er mye strategi bak! 

Får man noe poeng av at man har en "Buddy"? Ser det er en teller som står på 3 km, men når jeg har gått det så skjer det ingenting. 

Ellers veldig fornøyd med hvor Pokemon vennlig byen min er, flust av ting å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green_Harmony skrev (2 timer siden):

Lasta ned spillet og skjønner at det er mye strategi bak! 

Får man noe poeng av at man har en "Buddy"? Ser det er en teller som står på 3 km, men når jeg har gått det så skjer det ingenting. 

Ellers veldig fornøyd med hvor Pokemon vennlig byen min er, flust av ting å gjøre!

 

Buddy fra level 2 (great buddy) og oppover hjelper deg å fange pokémons. Hvis du treffer, men pokémonen rører på seg akkurat da, så har den en sjanse for å sprette tilbake og pokémonen blir fanget i ballen. Det er ikke sikkert at den blir værende i ballen da, akkurat som et vanlig kast.

Buddy på toppnivå har CP (combat power) boost mens den er buddyen din (altså bare én om gangen)

Du får en candy for den pokémonen og så går telleren til null og du kan gå 3 nye km for å få en candy til. 

Noen pokémoner må være buddy og du gjøre enkelte oppgaver for å utvikle dem:

Sitat

  • Galarian Farfetch'd requires making 10 Excellent Throws.
  • Galarian Slowpoke requires catching 30 Poison- or Psychic-type Pokémon when evolving to Galarian Slowbro and Slowking respectively.
  • Galarian Yamask requires winning 10 raids.
  • Pancham requires catching 32 Dark-type Pokémon.
  • Spritzee requires using 1 Incense.
  • Swirlix requires being fed 25 treats.

Walking a particular distance:

  • 1 km: Woobat
  • 10 km: Eevee (Only to unlock the Espeon or Umbreon evolutions, which then alternate based on if it is day or night when choosing to evolve)
  • 15 km: Mime Jr., Bonsly, and Happiny
  • 20 km: Feebas

Det vil stå "adventure together to evolve" under evolve-knappen på disse pokémonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Supera Tusen takk for forklaringen! Da forstår jeg litt mer! 

Det blir mye gåing om dagen! 

Er det "områder" som visse pokemons oppholder seg mer enn andre? Finner veldig mange av de samme, er det likt for alle spillere? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Green_Harmony said:

@Supera Tusen takk for forklaringen! Da forstår jeg litt mer! 

Det blir mye gåing om dagen! 

Er det "områder" som visse pokemons oppholder seg mer enn andre? Finner veldig mange av de samme, er det likt for alle spillere? 

 

 

Hvis du f.eks. er nærme elver eller innsjøer så skal det være mer water-type. Hvis du er på et fjell så er det mer rock og ground types. I en park, eller på en stor gressplen, er det mer grass- og bug-types.

Det kommer jo også an på hva spillet definerer som forskjellige steder da.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 14/10/14 shadow Metagross med meteor mash. Er det verdt å maxe den? Har hørt at den skal være bra, men statsen er jo ikke de aller beste da.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har en 14/10/14 shadow Metagross med meteor mash. Er det verdt å maxe den? Har hørt at den skal være bra, men statsen er jo ikke de aller beste da.

Anonymkode: 0ed30...6d4

ja, absolutt, jeg har maxet (så høyt jeg klarer, xl candy begrenser) to Metagross med MM, og de brukes masse i raid. En som er shadow vil også være veldig bra for PVE. Ja, mindre defence men høyre attakk jo. 

ah, du tenkte på IV. Shadow med 0-0-0 vil ha bedre attakk enn vanlig 15-15-15. Så IV-en er bra nok. Du kan alltids satse på å få enda bedre en, men, hvor lenge skal man vente liksom. Jeg ville maxet denne foreløpig. 

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...