Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Fikk ihvertfall en shiny Suicune, 4* Deino og en brukbar Ho-oh så dagen var ikke helt bortkasta.

Anonymkode: 0ed30...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor, så har jeg ikke sett en eneste Pokemon i dag, er heller ingen raids i gym her, og jeg har 5 stk jeg ser hjemmefra. Dette er virkelig ikke normalt. Er det andre som opplever det samme?

Anonymkode: 3aae3...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her jeg bor, så har jeg ikke sett en eneste Pokemon i dag, er heller ingen raids i gym her, og jeg har 5 stk jeg ser hjemmefra. Dette er virkelig ikke normalt. Er det andre som opplever det samme?

Anonymkode: 3aae3...c11

Passe med pokemon og raid her i dag. 

Anonymkode: 860fd...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her jeg bor, så har jeg ikke sett en eneste Pokemon i dag, er heller ingen raids i gym her, og jeg har 5 stk jeg ser hjemmefra. Dette er virkelig ikke normalt. Er det andre som opplever det samme?

Anonymkode: 3aae3...c11

Mange Pokémons her i dag, og jeg har tatt tre raids. Har du sjekket innstillinger, gps osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oooh en pokemon go tråd 😍

Anonymkode: 382ed...d00

 Velkommen :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (38 minutter siden):

 Velkommen :nordvesta:

Takk 😄❤️

Anonymkode: 382ed...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg bor innen rekkevidde for en gym, og jeg spinner pokestoppet på gymmen hver dag. Jeg trodde man fikk et raid pass hver dag? Jeg har ikke fått noe på lenge 😓 Må man besøke forskjellige gymmer for å få dette?

Anonymkode: 382ed...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er så heldig at jeg bor innen rekkevidde for en gym, og jeg spinner pokestoppet på gymmen hver dag. Jeg trodde man fikk et raid pass hver dag? Jeg har ikke fått noe på lenge 😓 Må man besøke forskjellige gymmer for å få dette?

Anonymkode: 382ed...d00

Jeg får raidpass hver dag, men bruker du det? En kan bare ha ett gratis pass om gangen, så hvis du allerede har ett får du ikke nytt før dette er brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (43 minutter siden):

Jeg får raidpass hver dag, men bruker du det? En kan bare ha ett gratis pass om gangen, så hvis du allerede har ett får du ikke nytt før dette er brukt.

Nei jeg har ikke brukt noen :( Får bare opp at jeg må kjøpe et hver gang jeg prøver meg på en boss... 😓 

Har det noe med at jeg allerede har en pokemon inne på den gymmen? Eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: 382ed...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får de som får raid pass det første gangen de snurrer gymmen etter kl 00:00? Eller får man det ila dagen, at man må prøve flere ganger?

Anonymkode: 382ed...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mustapippuri skrev (På 26.7.2021 den 23.46):

Mange Pokémons her i dag, og jeg har tatt tre raids. Har du sjekket innstillinger, gps osv?

Har sjekket alt. Dagen etter var alt som normalt igjen med raids og poekomons. Var kun den ene dagen.

Anonymkode: 3aae3...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig pokemon noob her! 🙈 Hvor ofte må jeg gi pet'et mitt mat? Kan jo fort bruke opp 20 bær på en dag om pet'et skal få hver eneste gang han er sulten.... 🤪

Og hva er best å gjøre med duplikat-pokemon? Overføre duplikatene med lavest CP til professoren for å få en ekstra pokemon-mat? 

Anonymkode: 3b5c6...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skikkelig pokemon noob her! 🙈 Hvor ofte må jeg gi pet'et mitt mat? Kan jo fort bruke opp 20 bær på en dag om pet'et skal få hver eneste gang han er sulten.... 🤪

Og hva er best å gjøre med duplikat-pokemon? Overføre duplikatene med lavest CP til professoren for å få en ekstra pokemon-mat? 

Anonymkode: 3b5c6...5d4

Jeg er noob jeg også, men jeg har lært bitte litt! Jeg gidder ikke mate pet’en min hele tiden, kun når jeg vet jeg beveger meg. For man får pokemon ‘’mat’’ (😂) etter et antall km man går med de

Hva er duplikat pokemon? 😳 Men uansett, ikke overfør de med lavest CP, overfør de med lavest IV 😅 IV’en finner du ved å være inne på den pokemonen du ønsker sjekke, og så trykke på de 3 strekene nederst til Høyre. Så trykker du på «appraise». Så kommer treneren og sier noe kjedelig, og du trykker bare på kjermen for å komme videre. Da vil den pokemonens IV komme opp. 0 stjerner er det bare å overføre og få vekk. Ta vare på de med 3 stjerner 😊 Om du har flere 3 stjerner og er usikker på hvem som er den beste og hvem du skal satse på og gi pokemon man ect, så kan du bruke denne siden:

https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator#~NTgsMjI5LDMwMm1sbQ==
 

Da fyller du inn slik det står på din pokemon, og til slutt vil du få opp en prosent. Sånn som den jeg sjekket sist, en Growlite, som er 78%. Det betyr ikke at den pokemonen NÅ er 78% perfekt, men den kan bli 78% perfekt på sin max. Denne prosenten kalles IV. Det er på en måte en måte å finne ut av hvilken pokemon som vil kunne klare yte mest når den er ferdig evolvet og powret up (matet). 
 

Finnes noen pokemon med 100% IV 😊 De må du ta vare på. De kan ha skikkelig dårlig CP, fordi de ikke enda er på sitt Max potensiale. Legger ved et bilde av en av mine 100% IV. Det betyr at den pokemonen til slutt blir den beste typen av sitt slag. Selv om den enda ikke er helt der 😅 

795D3A9E-7118-453B-9E8F-BD635FBF969C.jpeg

Anonymkode: 382ed...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet eksempel, denne pokemonen har høyere CP, men ikke en jeg ville tatt vare på, for det finnes mye bedre versjoner av den der ute. Denne vil ikke kunne nå sitt Max potensiale, og vil ikke bli en særlig god pokemon 

 

09C29BE0-6369-48EA-A12D-4050D7F7F19C.jpeg

Anonymkode: 382ed...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei jeg har ikke brukt noen :( Får bare opp at jeg må kjøpe et hver gang jeg prøver meg på en boss... 😓 

Har det noe med at jeg allerede har en pokemon inne på den gymmen? Eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: 382ed...d00

Er du sikker på at du må kjøpe? Det kommer jo opp at du må gi fra deg et raidpass når du skal sloss, men hvis du faktisk må kjøpe står det summen i pokecoins og du må bekrefte... Ellers bare kaster du inne passet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skikkelig pokemon noob her! 🙈 Hvor ofte må jeg gi pet'et mitt mat? Kan jo fort bruke opp 20 bær på en dag om pet'et skal få hver eneste gang han er sulten.... 🤪

Og hva er best å gjøre med duplikat-pokemon? Overføre duplikatene med lavest CP til professoren for å få en ekstra pokemon-mat? 

Anonymkode: 3b5c6...5d4

Gi buddy'en mat når du skal ut å bevege deg, da samler den candy (altså ikke "pet" og "mat" 🤣). Siden jeg bor så nærme en pokestop har jeg overflod av bær og mater gjerne for å gjøre pass i items bag'en min - noen ganger bare kaster jeg dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skikkelig pokemon noob her! 🙈 Hvor ofte må jeg gi pet'et mitt mat? Kan jo fort bruke opp 20 bær på en dag om pet'et skal få hver eneste gang han er sulten.... 🤪

Og hva er best å gjøre med duplikat-pokemon? Overføre duplikatene med lavest CP til professoren for å få en ekstra pokemon-mat? 

Anonymkode: 3b5c6...5d4

Du har fått gode forklaringer fra de andre her, men jeg legger ved en lenke som viser de ulike måtene du kan søke i Pokémonsa dine https://niantic.helpshift.com/a/pokemon-go/?s=finding-evolving-hatching&f=searching-filtering-your-pokemon-inventory&l=en&p=web Er mye morsomt du kan sortere på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er noob jeg også, men jeg har lært bitte litt! Jeg gidder ikke mate pet’en min hele tiden, kun når jeg vet jeg beveger meg. For man får pokemon ‘’mat’’ (😂) etter et antall km man går med de

Hva er duplikat pokemon? 😳 Men uansett, ikke overfør de med lavest CP, overfør de med lavest IV 😅 IV’en finner du ved å være inne på den pokemonen du ønsker sjekke, og så trykke på de 3 strekene nederst til Høyre. Så trykker du på «appraise». Så kommer treneren og sier noe kjedelig, og du trykker bare på kjermen for å komme videre. Da vil den pokemonens IV komme opp. 0 stjerner er det bare å overføre og få vekk. Ta vare på de med 3 stjerner 😊 Om du har flere 3 stjerner og er usikker på hvem som er den beste og hvem du skal satse på og gi pokemon man ect, så kan du bruke denne siden:

https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator#~NTgsMjI5LDMwMm1sbQ==
 

Da fyller du inn slik det står på din pokemon, og til slutt vil du få opp en prosent. Sånn som den jeg sjekket sist, en Growlite, som er 78%. Det betyr ikke at den pokemonen NÅ er 78% perfekt, men den kan bli 78% perfekt på sin max. Denne prosenten kalles IV. Det er på en måte en måte å finne ut av hvilken pokemon som vil kunne klare yte mest når den er ferdig evolvet og powret up (matet). 
 

Finnes noen pokemon med 100% IV 😊 De må du ta vare på. De kan ha skikkelig dårlig CP, fordi de ikke enda er på sitt Max potensiale. Legger ved et bilde av en av mine 100% IV. Det betyr at den pokemonen til slutt blir den beste typen av sitt slag. Selv om den enda ikke er helt der 😅 

795D3A9E-7118-453B-9E8F-BD635FBF969C.jpeg

Anonymkode: 382ed...d00

Aha, tusen takk! 😀 Og takk til alle for svar, etter å ha lest litt i tråden så ble jeg redd for å bli sablet ned siden jeg er så fersk og kommer med dumme spørsmål 🙈 Fin tråd!

Anonymkode: 24c8e...e90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...