Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ingen bra pokemons å raide med da de er tomme for helse 🤣 Ja ja. Tusen takk for tips uansett! 

Anonymkode: 24c8e...e90

Jeg skjønte ikke hva jeg skulle bruke revives/potions til, så jeg bare sletta mine. Helt til en dag jeg ikke hadde noen levende til å putte inn i gyms lenger. Da måtte jeg ut å snurre gyms (tror det var før man kunne gå gifts). 

Men jeg fikk et tips om at man kan revive pokemons ved å powre dem up. Mulig det var en bug som er fiksa nå, men verdt et forsøk. 

Det kommer et 1-stjernes raid utenfor hos meg om 52 minutter. Hvis du vil kaste bort et remote raid pass kan jeg sende en invite til deg. (Hvis jeg ikke begynner med noe annet og glemmer det.) Klarer fint å ta den alene, så du kan bare sende en dårlig pokemon. 

Trainer code 6083 8728 7988

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønte ikke hva jeg skulle bruke revives/potions til, så jeg bare sletta mine. Helt til en dag jeg ikke hadde noen levende til å putte inn i gyms lenger. Da måtte jeg ut å snurre gyms (tror det var før man kunne gå gifts). 

Men jeg fikk et tips om at man kan revive pokemons ved å powre dem up. Mulig det var en bug som er fiksa nå, men verdt et forsøk. 

Det kommer et 1-stjernes raid utenfor hos meg om 52 minutter. Hvis du vil kaste bort et remote raid pass kan jeg sende en invite til deg. (Hvis jeg ikke begynner med noe annet og glemmer det.) Klarer fint å ta den alene, så du kan bare sende en dårlig pokemon. 

Trainer code 6083 8728 7988

Anonymkode: cd9be...c6d

Tusen takk for tips!! Jeg har dessverre ikke noe remote raid pass, brukte opp et i går. Var da jeg sugde livet ut av 7-8 pokemons.. tusen takk for tips, skal prøve power up! Jeg kastet også dusinvis av potions i starten.... 😡

Anonymkode: 24c8e...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for tips!! Jeg har dessverre ikke noe remote raid pass, brukte opp et i går. Var da jeg sugde livet ut av 7-8 pokemons.. tusen takk for tips, skal prøve power up! Jeg kastet også dusinvis av potions i starten.... 😡

Anonymkode: 24c8e...e90

De har dessverre fikset buggen med ny HP ved power up.. 😆 

Anonymkode: 24c8e...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har dessverre fikset buggen med ny HP ved power up.. 😆 

Anonymkode: 24c8e...e90

Buuuu! Av alle bugs de velger å fikse så tar de den 🤪

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg får av og til potions og revives når jeg spinner gyms, men jeg har ingen gyms i nærheten 🙈 Men det er kanskje eneste muligheten til å få? 

Anonymkode: 24c8e...e90


Har du venner nok så du får åpna maks antall pakker hver dag?

Varierer litt hva en får etter hva slags arrangement det er, synes jeg? Ikke vil det være potions/revive i alle pakkene, så åpne flest mulig for størst mulig sjanse :) 

 

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en aften og snurret på en gym. Det kan gjøres hvert femte minutt. Selv har jeg en tilgjengelig fra stua, og jeg begynte nettopp å spille igjen for et par måneder siden (forrige gang var i 2016), så jeg trengte div. Ila ei uke hadde jeg fått over 200 revive og potions. 

Anonymkode: 860fd...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Buuuu! Av alle bugs de velger å fikse så tar de den 🤪

Anonymkode: cd9be...c6d

Det funker da det - vis man er tom for revive så bruker jeg poweup og så potions for å få den på topp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 2:28 PM, AnonymBruker said:

Nybegynner her også... Må bare spørre om noe etter å ha lest innleggene om å ødelegge for andre i raids. Dette gjelder ikke raids, "bare" å sette pokémon i gym, men jeg er uansett redd for å ødelegge og irritere.

Jeg startet for noen måneder fordi jeg trengte motivasjon til å komme meg ut og gå, og jeg hadde egentlig bare tenkt å fange/samle på egen hånd uten å gjøre noe mer ut av spillet, men etter hvert begynte jeg å sette noen pokémon i gym av og til for å tjene coins og øke lagringsplassen litt. Har hele tiden vært redd for å ødelegge eventuelle strategier siden jeg egentlig ikke har peiling på hva jeg driver med. Hva tenker dere her inne om dette?

Raids er helt utelukket, altså. Har følt meg litt pysete pga. det, men etter å ha lest her skjønner jeg at jeg bør holde meg langt unna frem til jeg eventuelt har overskudd og motivasjon til å sette meg skikkelig inn i saker og ting 😅

Anonymkode: b920d...8c0

Eneste, angående gymer, er å slå ut pokemons ut av gym Kl 23:50, det er irriterende og asosial oppførsel. Da er det virkelig best å vente til 00:01, for da får jo de som står der, Coins for neste dag. 

Selvfølgelig må du ta raid. Synes ikke du skal være redd å gjøre feil. Og, du har jo en ny gratis raid pass hver dag ( og to hvis du ikke har brukt en dagen før) - så sånn sett har du absolutt ingenting å tape, men har mye å vinne - bedre pokemon, mer XP, f.eks.

Man kan jo ikke egentlig gjøre mye galt i raids da. Det at jeg mener at folk som spiller lite, gjør irriterende feil, burde ikke å stoppe deg. Hvis jeg blir med på raid med en som er lvl 20, da forventer jeg jo ikke at den personen bidrar stort til å vinne den raiden. :) 

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 2:50 PM, Teatrica said:

De som klager på at noen ødelegger raids, synes jeg ikke at vi skal ta hensyn til - det er lov for alle å spille uansett hvilket nivå man befinner seg på. Så vær nå så snill å bli med på raids da, når du har lyst til det!

Og det med å sette igjen pokemons, det er også åpent for alle - jeg synes ikke at spillere skal måtte ta hensyn til de få(?) som evt. er så proffe at de ikke tåler at andre spiller "dårligere" enn dem.

Den innstillingen burde du vurdere å legge fra deg, både i Pokemon og sånn ellers egentlig. Like greit å være mer åpen for å lære nye ting, fra noen som kan det bedre. 😛

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 12:32 PM, Teatrica said:

Jeg vet at jeg kan gå med den også, faktisk finner den candy hver 0.5 km når den er matet med Poffin.

Men takk for tipset om å vente til desember, det kan det nok være verdt å vente på ja 🙂

Slik som denne her. Er ikke lurt å bruke Poffin brødene på Magikarp. Puffin-brød er sjeldne, magikarm er ikke det, magikarp har allerede lavest mulig Candy pr KM ration fra før av, 1 km. Legendary pokemon har 25 km. Spar Puffin brød til du trenger å bli beste venn med MewTwo eller noe, og ønsker å samle på den candy. 

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den innstillingen burde du vurdere å legge fra deg, både i Pokemon og sånn ellers egentlig. Like greit å være mer åpen for å lære nye ting, fra noen som kan det bedre. 😛

Anonymkode: b4434...f02

Virkelig? Det er jeg som synes det skal være plass til alle i et spill og ikke bare de som er superdedikerte og høyt oppe i levels, som har feil holdning? Nå har det jo blitt kommentert andre ting, som når man "kan/bør" hoppe ut av raids og dette med å slå ut pokemons fra gym rett før midnatt - som selvfølgelig er fint å bli informert om, og det har jeg også sagt...

Det var snakk om nybegynnere som ikke turte å være med på raids fordi de var redd for å ødelegge for andre - jeg synes ikke holdningen min er ille her altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik som denne her. Er ikke lurt å bruke Poffin brødene på Magikarp. Puffin-brød er sjeldne, magikarm er ikke det, magikarp har allerede lavest mulig Candy pr KM ration fra før av, 1 km. Legendary pokemon har 25 km. Spar Puffin brød til du trenger å bli beste venn med MewTwo eller noe, og ønsker å samle på den candy. 

Anonymkode: b4434...f02

Jeg har da aldri sagt at jeg ikke tar imot tips, hvorfor tror du det?

Men, angående "denne her": Magikarp er supersjelden her jeg bor - jeg har to! Det hender jeg får en som reward på field - men for meg å samle candy til denne, er langtidsarbeid. Nå har jeg en special-oppgave å utvikle magikarp og trenger candy. 

Poffin-brød får jeg daglig, så dette er den perfekte måten for meg å samle candy på. Da mater med jeg poffin før jeg går på den daglige trimturen min. Jeg kommer til å få poffin når jeg trenger de til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eneste, angående gymer, er å slå ut pokemons ut av gym Kl 23:50, det er irriterende og asosial oppførsel. Da er det virkelig best å vente til 00:01, for da får jo de som står der, Coins for neste dag. 

Selvfølgelig må du ta raid. Synes ikke du skal være redd å gjøre feil. Og, du har jo en ny gratis raid pass hver dag ( og to hvis du ikke har brukt en dagen før) - så sånn sett har du absolutt ingenting å tape, men har mye å vinne - bedre pokemon, mer XP, f.eks.

Man kan jo ikke egentlig gjøre mye galt i raids da. Det at jeg mener at folk som spiller lite, gjør irriterende feil, burde ikke å stoppe deg. Hvis jeg blir med på raid med en som er lvl 20, da forventer jeg jo ikke at den personen bidrar stort til å vinne den raiden. :) 

Anonymkode: b4434...f02

Mulig jeg misforstår deg her, men i mitt hodet virker det beste å slå ut like før midnatt. Fordi:

Maks coins per dag: 50. Uansett hvor mange gymmer du har, så er det maks. 

6 coins per time: Etter ca 8 timer i en gym, har man brukt opp døgnets kvote, uansett hvor mange gym du har. 

Så å slå ut noen etter 8 timer i gym (trykk på pokemon, og du vil se hvor lenge de har stått der), er veldig innafor. Slår man ut etter midnatt, vil jeg nesten anta at kvota for et døgn allerede er fylt opp,da man først får coins når pokemon blir slått ut. Slår man ut før midnatt, vil de kunne tjene nye 50 coins neste døgn. 

Nå antar jeg at det er basert på før/etter midnatt, og ikke tidspunkt på når første pokemon ble satt i gym. 

Anonymkode: 860fd...075

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg misforstår deg her, men i mitt hodet virker det beste å slå ut like før midnatt. Fordi:

Maks coins per dag: 50. Uansett hvor mange gymmer du har, så er det maks. 

6 coins per time: Etter ca 8 timer i en gym, har man brukt opp døgnets kvote, uansett hvor mange gym du har. 

Så å slå ut noen etter 8 timer i gym (trykk på pokemon, og du vil se hvor lenge de har stått der), er veldig innafor. Slår man ut etter midnatt, vil jeg nesten anta at kvota for et døgn allerede er fylt opp,da man først får coins når pokemon blir slått ut. Slår man ut før midnatt, vil de kunne tjene nye 50 coins neste døgn. 

Nå antar jeg at det er basert på før/etter midnatt, og ikke tidspunkt på når første pokemon ble satt i gym. 

Anonymkode: 860fd...075

Sannsynligheten er vel stor for at man rett før midnatt allerede har makset kvota si den dagen, og så får man slått den siste pokemonen man har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (17 minutter siden):

Virkelig? Det er jeg som synes det skal være plass til alle i et spill og ikke bare de som er superdedikerte og høyt oppe i levels, som har feil holdning? Nå har det jo blitt kommentert andre ting, som når man "kan/bør" hoppe ut av raids og dette med å slå ut pokemons fra gym rett før midnatt - som selvfølgelig er fint å bli informert om, og det har jeg også sagt...

Det var snakk om nybegynnere som ikke turte å være med på raids fordi de var redd for å ødelegge for andre - jeg synes ikke holdningen min er ille her altså.


Men det er ikke først og fremst folk som spiller og raider mye det ødelegges for.

Jeg som bruker litt penger på raidpass innimellom og skjønner hvordan ting fungerer i spillet, vet risikoen jeg tar og tåler å tape 6-7 kr liksom.

Det er faktisk stort sett helt nye spillere, og folk som bare spiller nå og da, unger ikke minst - som er gratis-spillere det er innmari kjipt for om folk hopper ut i siste sekund.

Det er disse som blir veldig lei seg når de taper det ene gratis remote raid passet for den uka, og mister sjansen til å få den legendariske.

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):


Men det er ikke først og fremst folk som spiller og raider mye det ødelegges for.

Jeg som bruker litt penger på raidpass innimellom og skjønner hvordan ting fungerer i spillet, vet risikoen jeg tar og tåler å tape 6-7 kr liksom.

Det er faktisk stort sett helt nye spillere, og folk som bare spiller nå og da, unger ikke minst - som er gratis-spillere det er innmari kjipt for om folk hopper ut i siste sekund.

Det er disse som blir veldig lei seg når de taper det ene gratis remote raid passet for den uka, og mister sjansen til å få den legendariske.

Anonymkode: d1dd2...f2a

Absolutt, og det med når man velger å hoppe ut var jo nettopp en av de tingene jeg takket for tipset om - for det hadde jeg rett og slett ikke tenkt på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teatrica skrev (1 time siden):

Sannsynligheten er vel stor for at man rett før midnatt allerede har makset kvota si den dagen, og så får man slått den siste pokemonen man har. 

Og fordi de har makset kvota før midnatt, så kan du gjøre det samme ila natta ved å slå den ut og sette inn selv. Slår du den ikke ut før midnatt, vil de ikke få 50 coins, og de vil ikke få 100 coins dagen etter fordi du lar den stå over natta, men kun 50 - og ingen dagen før. Man vet jo aldri om de har pokemon i andre gym, så nå tenker jeg at man kun har den ene gymmen. 

Forstår vi hverandre her, eller er det noe som går "lost in translation" eller hva jeg skal si? 

Selv har jeg en gym like utenfor her, som jeg har pokemon i i gjerne dagevis. Jeg får aldri mer enn 50 coins uavhengig av hvor lenge den står der. Går ofte opptil ei uke før noen slår den ut. Slås den ut samme dag som en annen slås ut i en annen gym, så får jeg uansett maks 50 coins. Hadde noen slått ut den ene før midnatt, ville jeg fått 50 den dagen, og så ville jeg hatt sjansen til å få 50 til om noen slo ut den andre etter midnatt.

Anonymkode: 860fd...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og fordi de har makset kvota før midnatt, så kan du gjøre det samme ila natta ved å slå den ut og sette inn selv. Slår du den ikke ut før midnatt, vil de ikke få 50 coins, og de vil ikke få 100 coins dagen etter fordi du lar den stå over natta, men kun 50 - og ingen dagen før. Man vet jo aldri om de har pokemon i andre gym, så nå tenker jeg at man kun har den ene gymmen. 

Forstår vi hverandre her, eller er det noe som går "lost in translation" eller hva jeg skal si? 

Selv har jeg en gym like utenfor her, som jeg har pokemon i i gjerne dagevis. Jeg får aldri mer enn 50 coins uavhengig av hvor lenge den står der. Går ofte opptil ei uke før noen slår den ut. Slås den ut samme dag som en annen slås ut i en annen gym, så får jeg uansett maks 50 coins. Hadde noen slått ut den ene før midnatt, ville jeg fått 50 den dagen, og så ville jeg hatt sjansen til å få 50 til om noen slo ut den andre etter midnatt.

Anonymkode: 860fd...075

Problemet er at vi ikke vet hva andre tenker - jeg tenker at hvis jeg har makset ut pokecoins den dagen, håper jeg at resterende pokemons står i gymen til etter midnatt slik at jeg får mest mulig ut av den - og ikke ender opp med 0 fordi jeg allerede har makset ut den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah pokker - jeg trenger å oppgradere en Porygon med gjenstand - er eneste måten bare å snurre pokestoper og håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...