Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

På Go Fest dagen ble jeg Reshiram, Dialga, Zekrom og Palkia rikere. 😎😎 og Zekrom er firestjerners 😳😱😱

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig hyggelig å bli invitert til raid. Men, ikke en tier eller tre tier raid, med remote pass, når jeg selv er level 43 og kan lett ta de alene her jeg er, helt gratis. 😇 

Og annen ting, hvis dere blir invitert til raid og hopper inn i lobbyen, men ombestemmer dere - pass på å hoppe ut av lobbyen før 20 sekunder før start. Så andre får tid til å reagere. 

litt sånn pokemon go kutyme… 

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig hyggelig å bli invitert til raid. Men, ikke en tier eller tre tier raid, med remote pass, når jeg selv er level 43 og kan lett ta de alene her jeg er, helt gratis. 😇 

Og annen ting, hvis dere blir invitert til raid og hopper inn i lobbyen, men ombestemmer dere - pass på å hoppe ut av lobbyen før 20 sekunder før start. Så andre får tid til å reagere. 

litt sånn pokemon go kutyme… 

Anonymkode: b4434...f02

Hvem har bestemt den kutymen? 

Jeg ble veldig glad for å bli invitert til en-tier-Deino i helga, så slapp jeg å gå ut, og jeg fikk brukt opp et pass så jeg fikk plass til å kjøpe de tre billige nye. 

Jeg hopper bare ut av lobbyen når jeg ser at det ikke er nok folk med til å vinne uansett. Og da må jeg jo vente til rett før. 

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hopper bare ut av lobbyen når jeg ser at det ikke er nok folk med til å vinne uansett. Og da må jeg jo vente til rett før. 

Anonymkode: cd9be...c6d


Da kaster du bort andres pass, og er fryktelig dårlig gjort.

Det tar ei stund fra du hopper ut til det blir oppdater i de andre spillernes app.

Senest 30 sek for å hoppe ut.

Hopper du ut i siste øyeblikk vil de andre i lobbyen tro du er villig til å prøve, men kommer inn i tom lobby og har fått sløst bort et pass.

Det er møkkaoppførsel å hoppe ut i siste sekund, og blir lagt merke til av andre. Regn med å bli svartelista av folk.

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ønsker venner, og venner fra andre land - 7 km egg fra utlandet, så har jeg brukt denne siden :)

https://pogotrainer.club/

For å sette opp raid med folk fra nett og andre land har jeg brukt app’ene Poke Genie eller Poke Raid.

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica skrev (11 minutter siden):

Hvor mange venner kan man ha?


200 nå :) 

Pleide å være 100 som var maks, men de dobla det for ei stund tilbake.

Aldri hatt så mange da, holder med ca 120-130 for meg. Skal jo ha sjans til å åpne og sende gaver jevnlig.

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem har bestemt den kutymen? 

Jeg ble veldig glad for å bli invitert til en-tier-Deino i helga, så slapp jeg å gå ut, og jeg fikk brukt opp et pass så jeg fikk plass til å kjøpe de tre billige nye. 

Jeg hopper bare ut av lobbyen når jeg ser at det ikke er nok folk med til å vinne uansett. Og da må jeg jo vente til rett før. 

Anonymkode: cd9be...c6d

Nei, selvsagt kan du hoppe ut før. Men det jeg sier, at helst ikke senere, fordi da har ikke de andre tid til å reagere, om det blir nå for få til raid.

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):


Da kaster du bort andres pass, og er fryktelig dårlig gjort.

Det tar ei stund fra du hopper ut til det blir oppdater i de andre spillernes app.

Senest 30 sek for å hoppe ut.

Hopper du ut i siste øyeblikk vil de andre i lobbyen tro du er villig til å prøve, men kommer inn i tom lobby og har fått sløst bort et pass.

Det er møkkaoppførsel å hoppe ut i siste sekund, og blir lagt merke til av andre. Regn med å bli svartelista av folk.

Anonymkode: d1dd2...f2a

De kan jo bare hoppe ut av den tomme lobbyen, så bruker de ikke passet sitt. 

Tror aldri jeg har hatt mer enn 20 sek igjen til start når jeg har blitt med i et raid. Og som regel står det bare en person der, og da gidder ikke jeg kaste bort passet mitt hvis det ikke kommer flere. Regner med at den andre personen er smart nok til å hoppe ut også da. 

I så fall er det dårlig gjort å invitere i det hele tatt, hvis man ikke vet man får nok til å fylle et raid. 

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I så fall er det dårlig gjort å invitere i det hele tatt, hvis man ikke vet man får nok til å fylle et raid. 

Anonymkode: cd9be...c6d

Det er nå også sant. Men man vet ikke nødvendigvis på forhånd hvor mange som kommer. 

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nå også sant. Men man vet ikke nødvendigvis på forhånd hvor mange som kommer. 

Anonymkode: b4434...f02

Ja, så det er ikke dårlig gjort. 

På samme måte som man ikke vet hvor mange som står i lobbyen når man takker ja til et raid eller hvor mange den som inviterer har invitert. Så da er det ikke dårlig gjort å hoppe ut selv om det bare er 5-10 sekunder igjen, når man ser at det uansett ikke kommer til å gå. 

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (43 minutter siden):

Hvor mange venner kan man ha?

400 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De kan jo bare hoppe ut av den tomme lobbyen, så bruker de ikke passet sitt. 

Tror aldri jeg har hatt mer enn 20 sek igjen til start når jeg har blitt med i et raid. Og som regel står det bare en person der, og da gidder ikke jeg kaste bort passet mitt hvis det ikke kommer flere. Regner med at den andre personen er smart nok til å hoppe ut også da. 

I så fall er det dårlig gjort å invitere i det hele tatt, hvis man ikke vet man får nok til å fylle et raid. 

Anonymkode: cd9be...c6d


Problemet er jo at når du hopper ut i siste liten, så vil de aldri se en tom lobby/at du mangler - før de er kommet inn i raidet og oppdager de er alene.

Da er det for sent, og du har sløst bort deres pass.

Hopp ut på 30 sek, så rekker den andres app å oppdatere seg.

Er det kun 20 sek igjen når du ser invitasjonen, bør du heller la være å klikke deg inn - om du ikke kan kommunisere med folka i raidet.

Da hopper du inn akkurat når alle andre må bestemme seg for om dette er til å satse på.

 

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man skal hoppe ut i god tid før raidet begynner, helst 20-30 sek. I dag var det en som hoppet ut et sekund før raidet startet, og vi hadde akkurat klart det hvis det personen ble med. Da klarte vi det ikke, og jeg mistet et remote raid pass. Irriterende og dårlig gjort! 

Anonymkode: 9301b...d5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, så det er ikke dårlig gjort. 

På samme måte som man ikke vet hvor mange som står i lobbyen når man takker ja til et raid eller hvor mange den som inviterer har invitert. Så da er det ikke dårlig gjort å hoppe ut selv om det bare er 5-10 sekunder igjen, når man ser at det uansett ikke kommer til å gå. 

Anonymkode: cd9be...c6d


Det er dårlig gjort. Ikke forsøk å unnskyld deg selv her.

Har hatt folk forlate i siste sekund på raid jeg vet vil gå med god margin, men folk aner jo ikke hvilke bosser som er enkle og hvem som er vanskelige.

Står det andre i lobbyen når du hopper ut med 5-10 sekund igjen - da sløser du bort deres pass.

Dette blir sett på som dårlig raid-kotyme av folk som raider mye, og bare jævlig irriterende oppførsel av de som tar et raid nå og da.

Folk som oppfører seg slik er grunnen til at jeg aldri mer inviterer til raid med mindre enn 15 min igjen. Fordi jeg føler ansvar for å fikse raidgruppe og invitere på nytt til de som ellers ville mista pass.

Sånne som hopper ut på 5-10 sek får ikke flere invitasjoner fra meg.

Folk som hopper ut i siste sekund er også grunnen til at jeg stort sett ikke gidder å invitere andre enn en fast gjeng jeg raider mye med lengre.

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det kun 20 sek igjen når du ser invitasjonen, bør du heller la være å klikke deg inn - om du ikke kan kommunisere med folka i raidet.

Anonymkode: d1dd2...f2a

Men kanskje de trenger bare én til (meg!) for å vinne!

Anonymkode: cd9be...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):


Det er dårlig gjort. Ikke forsøk å unnskyld deg selv her.

Har hatt folk forlate i siste sekund på raid jeg vet vil gå med god margin, men folk aner jo ikke hvilke bosser som er enkle og hvem som er vanskelige.

Står det andre i lobbyen når du hopper ut med 5-10 sekund igjen - da sløser du bort deres pass.

Dette blir sett på som dårlig raid-kotyme av folk som raider mye, og bare jævlig irriterende oppførsel av de som tar et raid nå og da.

Folk som oppfører seg slik er grunnen til at jeg aldri mer inviterer til raid med mindre enn 15 min igjen. Fordi jeg føler ansvar for å fikse raidgruppe og invitere på nytt til de som ellers ville mista pass.

Sånne som hopper ut på 5-10 sek får ikke flere invitasjoner fra meg.

Folk som hopper ut i siste sekund er også grunnen til at jeg stort sett ikke gidder å invitere andre enn en fast gjeng jeg raider mye med lengre.

Anonymkode: d1dd2...f2a

Jeg skjønner jo at meg + en lvl 34 ikke klarer å ta en legendary alene. Og jeg regner med at den andre personen skjønner det samme og også trekker seg i tide. 

Men okei, vi raider nok ikke på samme måte, og vi havner nok aldri i samme gruppe uansett. Jeg blir bare med når noen inviterer meg (sikkert fordi de ikke har noen andre å invitere da), og om jeg mister et raid pass er det ikke akkurat krise. 

Anonymkode: cd9be...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kanskje de trenger bare én til (meg!) for å vinne!

Anonymkode: cd9be...c6d


Nope.

Hopper du inn på 20 sek er det helt meningsløst, og lager kun trøbbel og stress for andre spillere.

Det er akkurat når der er absolutt siste frist for å trekke seg ut av raidet for de andre, om de skal bli borte fra alles skjermer før telleren går til null.

Du gir ikke andre raidere noe hjelp, bare ekstra stress.

Står du i lobbyen etter 20 sek, så bør en bli stående der. 

 

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...