Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Nordilandet skrev (3 timer siden):

Noen som vil adde meg? Har et oppdrag om å skaffe tre nye venner 😄 er gjerne med på raids. Bor på et lite sted, så er alltid vanskelig å få tatt de raider med sterke pokémon 🙄 

Trenerkoden min er 7914 5063 4377

Flere andre som har fått fanget Mew? Fikk den i en premie i dag. Trodde den var kjempe sjelden. 

Hva er foresten forskjellen på en vanlig raid og en mega raid? Hvordan vet jeg hva som er hva? Er et oppdrag om å delta i en mega raid 🤷‍♀️

Har addet deg, innviterer deg til raids om jeg kommer over noen hvor vi blir mange nok til å slå bossen 😃

Mew har vel vært premie i en av disse special research quests, så den er sjelden, men alle kan få en.

Vanlige raid er i tre vanskelighetsgrader, 1,3 og 5. For å ta et fem-stjernes må man gjerne være 6 med mindre alle har høy level. 1 kan man stort sett ta alene, og på 3 må man være minst to. Mega raid er når du sloss mot en mega evolusjon av en Pokemon, da får du spesialcandy, slik at du selv kan utvikle en slik en. Du får altså den ordinære utgaven av Pokemonen, som du kan megaevolve, og så varer det noen timer.

Jeg liker fem-stjernes best, for da er det mest poeng og størst sjanse for bra premie utenom selve Pokemonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mustapippuri skrev (45 minutter siden):

Har addet deg, innviterer deg til raids om jeg kommer over noen hvor vi blir mange nok til å slå bossen 😃

Mew har vel vært premie i en av disse special research quests, så den er sjelden, men alle kan få en.

Vanlige raid er i tre vanskelighetsgrader, 1,3 og 5. For å ta et fem-stjernes må man gjerne være 6 med mindre alle har høy level. 1 kan man stort sett ta alene, og på 3 må man være minst to. Mega raid er når du sloss mot en mega evolusjon av en Pokemon, da får du spesialcandy, slik at du selv kan utvikle en slik en. Du får altså den ordinære utgaven av Pokemonen, som du kan megaevolve, og så varer det noen timer.

Jeg liker fem-stjernes best, for da er det mest poeng og størst sjanse for bra premie utenom selve Pokemonen.

Takk for svar og takk for at du legger meg til. Da skjønner jeg litt mere i forhold til mega raid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordilandet skrev (3 timer siden):

Supert. 

Jo nå når jeg scroler nedover ser jeg at det står den er fanget i desember der også. Jeg lastet kanskje ned appen i desember da 😅 trodde det var i januar 🙈

Ikke så greit å holde styr på månedene :ler:

Vi var visst allerede venner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (28 minutter siden):

Ikke så greit å holde styr på månedene :ler:

Vi var visst allerede venner ;)

Åhja 😅😅 synd man ikke kan chatte med vennene sine inne på spillet. Avtalt raids osv 😊 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordilandet skrev (2 timer siden):

Åhja 😅😅 synd man ikke kan chatte med vennene sine inne på spillet. Avtalt raids osv 😊 

 

Ja, det hadde vært lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordilandet skrev (2 timer siden):

Åhja 😅😅 synd man ikke kan chatte med vennene sine inne på spillet. Avtalt raids osv 😊 

 

Det er det jeg liker med Pokemon. At man ikke har muligheten til å kommunisere med andre:) Mange spill som blir regelrett ødelagt av å motta meldinger. Rene sjekkearenaen. Og så er det trygt å la ungene spille, uten å tenke på at de kan treffe på noen gufne folk. 

Derfor er det flott at det som regel er egne raidgrupper over hele landet som man kan melde seg inn i:) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
Hannah80 skrev (10 timer siden):

Og så er det trygt å la ungene spille, uten å tenke på at de kan treffe på noen gufne folk. 

Dette har jeg tenkt over også. Jeg er tilbøyelig til å tro mange barn ikke får spille hvis det er mulighet for at fremmede (voksne) kan ta kontakt med de. 

Jeg har inntrykk av at mange som spiller PoGO bruker Discord for å kommunisere og planlegge seg i mellom. 

edit: delte inn i avsnitt for å skille teksten litt. 

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg tenkt over også. Jeg er tilbøyelig til å tro mange barn ikke får spille hvis det er mulighet for at fremmede (voksne) kan ta kontakt med de.  Jeg har inntrykk av at mange som spiller PoGO bruker Discord for å kommunisere og planlegge seg i mellom. 

Det tror jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det er veldig få muligheter for kommunikasjon mellom spillere nettopp i hensyn til at mange barn spiller PoGo. 

Det er én kommunikasjonskanal, om du vil da. Navn på din Buddyen! Kall den "5* Raid Pls" og har du mange nok venner, blir du garantert invitert.

Det finnes også som nevnt Discord kanaler. Lokalt i ditt område, om du bor mer sentralt, finnes det helt sikkert PoGo facebook-grupper. Om du er derimot ikke ute etter sosialle men bare raid, finnes det en app, PokeRaid, der velger du en raid du vil joine, og melder deg på. Må da bruke remote pass.

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man "bare" kan ha 3000 items. Trodde det var 4500 eller 5000. Også jeg som alltid MÅ hamstre ting i alle spill jeg spiller da. Kvitta meg med alle lucky eggs jeg hadde når jeg ble lvl 40 og det var en tabbe så jeg liker ikke å kaste ting jeg kanskje kan få bruk for senere 😐 Har over 500 golden razz berries så kan kanskje begynne med noen av de. Dragon scales er vel noe man sjelden bruker. Er vel bare Seadra som kan evolves med den enn så lenge.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Visste ikke at man "bare" kan ha 3000 items. Trodde det var 4500 eller 5000. Også jeg som alltid MÅ hamstre ting i alle spill jeg spiller da. Kvitta meg med alle lucky eggs jeg hadde når jeg ble lvl 40 og det var en tabbe så jeg liker ikke å kaste ting jeg kanskje kan få bruk for senere 😐 Har over 500 golden razz berries så kan kanskje begynne med noen av de. Dragon scales er vel noe man sjelden bruker. Er vel bare Seadra som kan evolves med den enn så lenge.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Haha med 500 golden razz har du større problem enn jeg altså. 😂

Golden razzbery bruker jeg for å mate gymer. Og for å fange 5* raid bosser. Prøver å ikke gå under 30, men går ned til 30 om det samler seg for mange av de.

Det jeg alltid kaster, er alle potions bortsett fra 20-30 Max potions, og alle revives bortsett fra 20-30 Max revives.

Hvis jeg har for mange bær, går jeg og mater gymer av min farge bare for å "transformere" bær til Stardust på den måten.

Og ja, rare candy. Bytter de til legendary candy, som mew two candy f.eks.

Så brukte jeg også å kaste røde baller, for de samlet seg opp. Men nå har jeg skaffet meg Pokemon Go pluss-dings og nå har jeg sjeldent for mange røde baller 🤪 Slike autocatch-dingser bruker bare røde baller..

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Haha med 500 golden razz har du større problem enn jeg altså. 😂

Golden razzbery bruker jeg for å mate gymer. Og for å fange 5* raid bosser. Prøver å ikke gå under 30, men går ned til 30 om det samler seg for mange av de.

Det jeg alltid kaster, er alle potions bortsett fra 20-30 Max potions, og alle revives bortsett fra 20-30 Max revives.

Hvis jeg har for mange bær, går jeg og mater gymer av min farge bare for å "transformere" bær til Stardust på den måten.

Og ja, rare candy. Bytter de til legendary candy, som mew two candy f.eks.

Så brukte jeg også å kaste røde baller, for de samlet seg opp. Men nå har jeg skaffet meg Pokemon Go pluss-dings og nå har jeg sjeldent for mange røde baller 🤪 Slike autocatch-dingser bruker bare røde baller..

Anonymkode: b4434...f02

Så lurt å bruke bærene til å mate andres pokémons i gymmer 😅 har jo fått med meg at man da får stardust, men ikke tenkt tanken når jeg har kastet massevis av bær når det begynner å bli fult. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 6.4.2021 den 23.36):

Det er det jeg liker med Pokemon. At man ikke har muligheten til å kommunisere med andre:) Mange spill som blir regelrett ødelagt av å motta meldinger. Rene sjekkearenaen. Og så er det trygt å la ungene spille, uten å tenke på at de kan treffe på noen gufne folk. 

Derfor er det flott at det som regel er egne raidgrupper over hele landet som man kan melde seg inn i:) 

Ja det er sant. Har selv en 7 åring som også spiller og det hadde vært uaktuelt om han kunne kommunisere med andre. Vi spilte sammen en stund, men så ble vi uenig i hvordan vi skulle bruke stardusten blant annet 😅 og da va jeg såpass hekta at jeg laget meg egen konto. Men jeg får fremdeles mail og m godkjenne alle som adder han, så har kontroll på hvem han har til venner og på den måten er det jo ingen med skumle hensikter som kunnet kontakte han uten at jeg fikk vite det. 

Får se om jeg finne noen raidgruppe lokalt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordilandet skrev (2 minutter siden):

Så lurt å bruke bærene til å mate andres pokémons i gymmer 😅 har jo fått med meg at man da får stardust, men ikke tenkt tanken når jeg har kastet massevis av bær når det begynner å bli fult. 

What!? Å kaste bær er jo nærmest en dødssynd 😂 Vil jo ha gull i flest mulig gymmer. Så når det begynner å samle seg opp med bær, så setter jeg meg i en gym der jeg ikke har gull:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så får man jo også medalje for å ha matet gymmene. 15000 ganger er det høyeste kravet. Og disse medaljene er viktige for å komme videre i spillet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hannah80 said:

Og så får man jo også medalje for å ha matet gymmene. 15000 ganger er det høyeste kravet. Og disse medaljene er viktige for å komme videre i spillet:)

Å? Jeg har hatt 1 eller 2 special research som krever en platinum medal eller hva det heter for å komme videre, men ikke noe annet enn det. Har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å? Jeg har hatt 1 eller 2 special research som krever en platinum medal eller hva det heter for å komme videre, men ikke noe annet enn det. Har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 0ed30...6d4

Det kreves flere platinum medals på veien til level 50. For å nå level 47, for eksempel, må man ha 20 platinum medals.

Anonymkode: dc397...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha med 500 golden razz har du større problem enn jeg altså. 😂

Golden razzbery bruker jeg for å mate gymer. Og for å fange 5* raid bosser. Prøver å ikke gå under 30, men går ned til 30 om det samler seg for mange av de.

Det jeg alltid kaster, er alle potions bortsett fra 20-30 Max potions, og alle revives bortsett fra 20-30 Max revives.

Hvis jeg har for mange bær, går jeg og mater gymer av min farge bare for å "transformere" bær til Stardust på den måten.

Og ja, rare candy. Bytter de til legendary candy, som mew two candy f.eks.

Så brukte jeg også å kaste røde baller, for de samlet seg opp. Men nå har jeg skaffet meg Pokemon Go pluss-dings og nå har jeg sjeldent for mange røde baller 🤪 Slike autocatch-dingser bruker bare røde baller..

Anonymkode: b4434...f02

Hehe jeg hadde plutselig 100 golden razz berries, så 120 og da ville jeg ikke ha færre enn 100 og så var jeg plutselig på 150 og da ville jeg plutselig ha 200 og når jeg fikk så mange så bygget det bare på seg. Jeg får samlemani i spill🙃 Men det tok meg lang tid før jeg skjønte hvor bra de var å bruke i gymmer. Siden jeg ikke ville bruke de så prøvde jeg det aldri.

Anonymkode: 0ed30...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kreves flere platinum medals på veien til level 50. For å nå level 47, for eksempel, må man ha 20 platinum medals.

Anonymkode: dc397...535

Ååååh. Jeg har 13 så da får jeg jobbe litt med det haha. Men level 47 er langt unna så jeg har god tid. Men takk for det, da vet jeg at jeg faktisk trenger de :)

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 timer siden):

Og så får man jo også medalje for å ha matet gymmene. 15000 ganger er det høyeste kravet. Og disse medaljene er viktige for å komme videre i spillet:)

Åh. Det var jeg ikke klar over. Har sett jeg har fått medaljer, men ikke trodde disse hadde noen betydning for fremgangen i spillet 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...